fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

PCX125: יפה ושימושי, הונדה במחיר שפוי

PCX125: יפה ושימושי, הונדה במחיר שפוי

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גבב     כתב: אסף ברדה 

שורה תחתונה:
 משתחל לכל חור, מנוע חזק, אלגנטי ומרשים, הונדה במחיר שפוי, חלל אכסון מוגבל
אילו יכולתי להרשות לעצמי להחזיק כלי קטן לעיר בנוסף לוי סטרום שלי, ללא ספק ה- PCX125 של הונדה היה בראש הרשימה, וביתר שאת גרסת 2014 המחודשת הנמכרת בישראל כבר זמן מה. הנוסחא של הפיסי איקס שהוצגה עוד ב-2009 פשוט עובדת: קטנוע מהליגה הבכירה של הונדה במחיר הגיוני הנמוך מרוב קטנועי ה-125 הטאיוואנים הנמכרים בישראל (!) הודות למעבר הייצור מאירופה לתאילנד; עיצוב מרשים ומושך עין במקביל ליכולת דינמית מעולה לעיר בזכות מנוע מתקדם מקורר מים ומוזרק, מבנה צנום, קצרצר וגלגלי "14 גדולים ומשקל רטוב מגוחך של 130 קילו, מקביל לקטנועי 125 טיוואנים עם מנוע מקורר אוויר… המשקל הזה מאפשר להסתפק בהספק מרבי של 11.6 כוח סוס, יחסית נמוך, אבל התמורה של אותם שני שסתומים וגלז"י הפוגעים בהספק היא רווח בתחום המומנט בסל"ד נמוך המשמעותי הרבה יותר לקטנועים בכלל ו-125 בפרט. עדיין עם "דחיסות ממדים" שכזו יש מחיר במרווח המחיה בוודאי בזוג, ויכולת האכסון תחת המושב מוגבלת. לאחר יום במחיצת ה-PCX אני זוכר אותו ככלי מעולה וכיפי, אני ממליץ עליו בחום.

 בחרתי להגיש את המבחן מחולק לסעיפים וציונים (מ-1 עד 5 מרבי)

מנוע: ציון 5
חי, מושך יפה, מרגיש חזק, קליל ומספק בעיר. ביציאה מהרמזור עומד בצורה מכובדת 
ביחס לקטנועים בסגמנט הזה.

בלמים: ציון 4
מעולים, חסר לי קצת יותר רגש במיוחד באחורי.
כידון והיגוי: ציון 5
מרגיש מצוין לשינויי כיוון, אוהב את זה שהכידון לא מחופה פלסטיק, גם יפה
ומאוד פרקטי לתופסנים של פלאפון או GPS.
מתלים: ציון 5
עושים את העבודה מעולה. משככים בצורה טובה פגמים באספלט ועדיין אין תחושת     
"ניתוק" מהכביש.
מדרך רגלים: ציון 4
בתור רוכב לא גבוה במיוחד (בסביבות 1.75) המדרך היה על הגבול, נוח אבל תחושה שחסר מעט מקום. לרוכבים גבוהים יותר לדעתי לא יהיה נוח במיוחד 
נוחות המושב: ציון 4
קשיח במידה הנכונה לטעמי, אם כי ה "משענת" קצת קרובה מידי.

תאי האכסון מתחת למושב: ציון 3
קסדה מלאה אחת בלבד נכנסת בחלל תחת למושב. 
התנהגות עירונית: ציון 5
קטנוע זריז, חי וחזק בתור העיר. מידותיו הצרות הופכות אותו למושלם בהשתחלות עירונית.
מראות הקטנוע: ציון 5
מראות גדולות שנותנות שדה ראיה נדיב.

תאורת הקטנוע ולוח השעונים:
חסר לי בלוח השעונים מד סל"ד אבל זה בגלל שאני אופנוען, לא קריטי לקטנוע 125.
עיצוב ומראה הקטנוע: ציון 5
לטעמי קטנוע יפיפה.
לסיכום: בפחות מעשרים אלף מקבלים את קטנוע 125 המוביל בישראל של הונדה, שיפור משמעותי בהשוואה לעבר החושף את הסטנדרטים של הונדה להרבה יותר אנשים בישראל, ההונדה הזה עולה פחות מהרבה טייוואנים… בתור קטנוע עירוני אני חושב שהונדה קלעו למטרה. קטנוע חזק וזריז, יציב ונותן תחושת בטחון לרוכב. חולשה עיקרית: יכולת אכסון ונשיאה מוגבלים.

תעודת זהות

הונדה PCX125 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 4
מחיר 2015 : 19,900
לפי מחירון 01/15
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A2

נתונים טכניים

מנוע:  צילינדר יחיד קרור מים 4 פעימות SOHC
נפח: 125 סמ"ק
הספק: 11.6 כ"ס ב- 8,500 סל"ד
הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
מערכת בלימה: משולבת CBS
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי, מהלך מתלה 100 מ"מ
מתלה אחורי:  זוג בולמים, מהלך 75 מ"מ
בלם קדמי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: תוף בקוטר 130 מ"מ
צמיג קדמי: טיובלס 90/90-14
צמיג אחורי: טיובלס 100/90-14
מנגנון הדממת מנוע לתצרוכת דלק נמוכה

מדידות

בסיס גלגלים: 1,315 מ"מ
גובה מושב: 760 מ"מ
מרווח גחון: 135 מ"מ
משקל רטוב: 130 ק"ג
מיכל דלק: 8 ליטר
צריכת דלק יצרן: 47.4 ק"מ לליטר
טבלת טיפולים PCX125

טיפול               מחיר כולל מע"מ

1,000 ק"מ        375 ש"ח
4,000 ק"מ        375 ש"ח
8,000 ק"מ        627 ש"ח
12,000 ק"מ      994 ש"ח
16,000 ק"מ      1,297 ש"ח
20,000 ק"מ      474 ש"ח
24,000 ק"מ      1,343 ש"ח
קטנוע מהליגה הבכירה של הונדה במחיר הגיוני הנמוך מרוב קטנועי ה-125 הטאיוואנים הנמכרים בישראל
                                                                                                                
בתור קטנוע עירוני אני חושב שהונדה קלעו למטרה. קטנוע חזק וזריז, יציב ונותן תחושת בטחון לרוכב.
                                                                                                                

21 תגובות ל PCX125: יפה ושימושי, הונדה במחיר שפוי

  1. רק צריך לקחת בחשבון כי מחוץ לעיר המהירות איתו היא סביב ה100 ולא יותר.

  2. רכבתי על לא מעט כלים בנפח כזה והוא הכלי השקט והנעים ביותר.
    לא היו לי תקלות ובעיות כלל.
    לדעתי הטיפולים מעט יקרים לעומת סאניאנג ומובי.
    אני ממליץ מאוד.

  3. הכלי לא מתאים לדרכים בן עירוניות.
    הוא קל מאוד ועם כל משב של רוח הרגשתי שאני מתעופף ברוח.
    אולי גם בגלל שאני לא שוקל יותר מידי. זו גם הסיבה שבחרתי לרכוש את הקטנוע הזה כי הוא קל ונותן הרגשה של יציבות בעיר.

  4. אני כן רוכב על הקטנוע מחוץ לעיר.
    אומנם מהרצליה ולת"א אבל גם משתמש באיילון ואני לא מרגיש שאני לא בטוח.
    הכלי מצוין גם לדרכים בין עירוניות.
    זו דעתי בלבד כמבן.

  5. כל הכבוד אסף, אהבתי לקרוא מה שבדרך כלל אני לא….

  6. אז בואו אגיד לכם שצריך פחות מעשרת אלפים. קניתי משומש במצב כחדש ואני נהנה ממנו עד הגג.
    שווה כל אגורה.

  7. אבל הוא עולה המון כסף.
    הלכתי על קטנוע משומש.
    חבל כי אם היה מחיר יותר הגיוני הייתי נכנסת גם להלוואה קטנה.

  8. קטנוע מעולה, איתו כבר שנתיים. רוכב גם בבין עירוני ומרגיש עליו ההרבה יותר טוב מהגוירייד.

  9. חבל באמת שלא עולה כמה אלפי שקלים פחות. היה יכול להיות בסט סלר.

  10. מה יקרה אם כל היבואנים יחסכו לנו לפחות 50 אחוזים שנה ראשונה בטיפול? בחיי זה יותר יקר מCBR900

  11. קטנוע מדהים לגוש דן. אמינות ואיכות של הונדה . אצלי כבר שנתיים וחצי ואני נהנה מהרכיבה עליו בכל יום ויום. הטיפולים לא זולים ולא יותר יקרים מאופציות כמו סאן יאנג או קימקו.

  12. אני נוסע בו יום יום . בוקר לילה. בתוך תל אביב. איילון . נסיעות מידי פעם לשרון ואפילו לירושלים. הקטנוע הוא תענוג. ההרגשה בנסיעה היא חלומית שעושים נסיעות מבחן עם קטנועים אחרים בקטגוריה מבינים את זה. אני יכול להגיד לכם מי שמחפש חדש שיבדוק גם את nmax של ימאה . אבל אם אתם מחפשים יד 2 . אין ספק שזה צריך להיות הקטנוע שלכם ! אין ספק בכלל. אמינות מוכחת. הקטנוע הוא כוכב מכירות מוביל באירופה ואסיה בקטגוריה שלו ולא בכדי. פשוט כיף.

  13. אפשר להגיד גם שזה יותר זול כי אין תקלות מעבר לטיפול שבספר. חוץ מזה יש להונדה שירות מעולה. למטרו נגיד כמו המון אנשים אני לא נכנס עקב שירות ברמה הנמוכה ביותר.

  14. אם ישכילו להלביש על כלי כזה עוד 50 סמ"ק ? אפשר היה לנסוע איתו גם מחוץ לעיר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל