fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

פיאג'יו טייפון 125 יד שנייה

פיאג'יו טייפון 125 יד שנייה
עורך: גבב.      בחן וצילם: אבי חפץ

שורה תחתונה דוגרי: יורד לשבילים ואפילו יותר, פרקטי, נוח ובעל ביצועים טובים, מחיר אטרקטיבי

אופנועים ואופניים נוסעים היטב בשטח, אז מדוע לא קטנועים? שאלה חברת פיאג'יו בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת וגם ספקה תשובה כשיצרה בשנת 1994 דגם שנקרא "טייפון", עם גלגלי בלון ומתלים בעלי מהלך ארוך מהמקובל בימים ההם, כמקובל באיטליה יוצר הדגם בגרסת 50 סמ"ק לילדים  ובגרסת 125 ואף 180 סמ"ק לגברים. עם מנוע שתי פעימות עצבני ומשקל זעום שהקנו לו ביצועים טובים וזריזות נפלאה היה הטייפון 125 כלי שעשועים אולטימטיבי במחיר נמוך מאופנוע; יכולתו של הדגם לרדת מהכביש הסלול ולהשתובב במגוון שטחים קנתה לו אוהדים רבים, כולל בישראל. ב-1999 הופסק ייצורו של הטייפון 125 הדו-פעימתי. לקראת 2010 הופיע טייפון 125 שוב – אך הפעם עם מנוע ארבע פעימות וביצועים בהתאם למגבלות ה-125 האירופיות של 14 כוח סוס, טוב איפה שהמתלים והצמיגים עדיין זוכרים את ימי הטייפון המקורי, והעיצוב הכללי שונה בהשוואה לקטנועי 125 "רגילים". הדגם יובא לישראל אך ה"קאמבק" לא עבר את מבחן הזמן וכיום הוא שוב איננו זוכה לייצוג בישראל. 

לטייפון עיצוב עדין, יפה, מעוגל ומאד נעים לעין, הפנס הקדמי שקוע במעטה פלסטיק אשר מוסיף ייחודיות אף הוא. הצמיגים נפוחים וגבוהי פרופיל, למראית עין נראים מתאימים לשטח אפילו יותר מאשר לכביש. מבחינה עיצובית הטייפון 125 הזה אפילו קרבי יותר מאשר אביו הדו פעימתי, פחות פלסטיק בזנב מספק מראה נקי יותר, הבולם האחורי ארוך המהלך חשוף לגמרי, אגב בולם הזעזועים האחורי כולל כיוונון, המאפשר לבחור את עומס הקפיץ הראשוני – כלי יעודי לכיוון הבולם מאוכסן תחת המושב, בין כלי העבודה המסופקים ע"י היצרן. המזלג הקדמי אמנם אינו הפוך כבעבר אולם מהלכו נראה ארוך יותר.
יציאה אל הכביש מותירה בקרב הרוכב תחושה שמדובר בכלי שובב וחביב המאיץ בצורה יפה, הוריאטור חלק בפעולתו בכל מצב ובכל מהירות. הכלי מתנהל היטב גם בכביש בינעירוני, תוך שהוא מספק יציבות ראויה, רעש מנוע סביר ואף נמוך ותחושת ביטחון מאד טובה. הספקתי אפילו לנסוע אתו בגשם שוטף וגם ברטוב הצמיגים מספקים אחיזה טובה מאד. 

רמת הנוחות של הטייפון טובה עד גבוהה, הבולמים עושים עבודה טובה גם בכבישים משובשים. המושב מרופד בנדיבות ומספק נוחות, תנוחת הרכיבה גבוהה וזקופה, נוח מאד גם עבור רכיבות ארוכות. מרווח הרגלים טוב ומספק ישיבה נוחה ולא צפופה, למרות הממדים הקטנים של הכלי.

את היציאה לשטח התחלנו בדרך של דגימות קלות מחשש שאולי אגזים או אסחף ואביא את שנינו למצב לא נוח. למרבה הפלא בכל פעם שהעליתי את הרף הטייפון הוכיח שהוא לא מתרגש ושיש לו מה לתת כמעט בכל מצב. התחלנו בשבילי כורכר סטנדרטיים עליהם התנהל הטייפון בקלילות וללא כל התרגשות, בלי קרקושים, רעשים ורעידות. המשכנו אל שבילים בוציים וחוליים, עבירות לא פשוטה, הטייפון שוב הפתיע, וגם בשבילים עם חול רך ועמוק הצליח הטייפון לפתח מהירות גבוהה, לצאת טוב ממצב עמידה. הכלי מאד נישלט ותחושת הביטחון ממשיכה גם בשטח. טיפוס עלייה טכנית יחסית, בזווית חדה מאד (כ-45 מעלות) התנהל בקלילות, תוך שהטייפון אינו מאבד אחיזה ומצליח לספק כוח סביר, מעבר לנדרש, לא אחת גם "תקפנו" שבילים במהירויות גבוהות, אשר העלו חיוך ותחושת סיפוק והנאה מרובה. פתיחה מהירה של המזלג הקדמי מלווה בנקישה עזה, ככל שהמשכנו ברכיבה החלטנו כי נושא זה איננו מהותי ואינו גורע מהיכולות הגבוהות של הכלי בשטח. 
בחנו את אטרקטיביות הכלי בשוק המשומשים וגילינו שתג המחיר שלו נמוך יחסית, דגם 2011 עולה כ- 6,000 וניתן להשיגו אף בפחות. נשאלת השאלה אם מעבר למחירון האטרקטיבי, ניתן למצוא סיבות מעניינות נוספות לבחור דווקא בטייפון ואולי בעצם בשוק המשומשים יזכה הטייפון ל"קאמבק" המיוחל.

לסיכום, הטייפון הוא כלי ורסטילי, עם נוחות טובה עד גבוהה ויכולת לספק ביצועים טובים ואיכות רכיבה גבוהה בכביש. ירידה לשטח חושפת יכולות מפתיעות. הטייפון מתאים לרוכב המחפש קטנוע 125 פלוס והפלוס הוא ביכולת "לצאת מהקופסא" לרכיבה כיפית, נמרצת ולא שגרתית, עמוק בתוך השטח.

תעודת זהות

פיאג'ו טייפון 125
מחיר
5,500 ש"ח
ק"מ נוכחי  9,282 אלף ק"מ
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A2

נתונים טכניים

מנוע 124 סמ"ק, קירור אוויר, מאייד
הספק 9.6 כ"ס
תמסורת וריאטור
גובה מושב 76.5 ס"מ
צמיגים קדמי 120/80-12, אחורי 130/80-12
מיכל דלק 7 ליטרים
משקל 117 ק"ג

מדידות

מהירות מירבית מעשית (זקוף) 96-102 קמ"ש
זיוף מד מהירות 25%+
טווח רכיבה 150 ק"מ
קוטר סיבוב בין מדרכות 443 ס"מ
טיפוס מדרכה 15 ס"מ
צריכת *דלק ממוצעת 30 ק"מ לליטר
* בין 25- ל30 ק"מ לפי סגנון רכיבה
* בדיקה משולבת בין עירוני/עיר

מרווח טיפולים
כל 6,000 ק"מ (טיפול קטן / גדול)


טיפול גדול
בעופר אבניר: 1,200 ₪

צמיגים בעופר אבניר:
בין 250 ל- 500 ₪ לצמיג בודד
(המחיר כולל עבודה, מע"מ וחלפים מקוריים)

13 תגובות ל פיאג'יו טייפון 125 יד שנייה

  1. לדעתי רכבתי על טייפון אולי זה חמישים אלף קמ
    אבל על השתי פעימות

  2. הכלי היה מצוייאבל תמיד אזכור את הרייח של השמן שתי פעימות בבגדים

  3. הריח של ה2 פעימות בגלל שהתקמצנת לקנות שמן איכותי

  4. מדובר כאן בכל 125 סאממק 🙂 של 4 פעימות, הדגם 125 של 2 פעימות כבר לא קיים מ- 1996, בגלל תקנות EURO3, אם איני טועה.
    לכן, כל ה- 50 -ים נעלמו מהנוף…

  5. אין בו כלום מרגש ואפילו נראה מיושן.
    לא חייבים למלא דפים אם אין מה לשים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל