fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

הונדה CB500F: קל לאהוב

הונדה CB500F: קל לאהוב

בחן וכתב: אדם בלנגה | צילומים: שיר רוזנטל

שורה תחתונה: אופנוע חדיש ונעים, תקציבי לקניה ואחזקה, רב שימושי, מתאים גם למתחילים וגם למנוסים שפויים, נותן תמורה הוגנת ומקצועית למחיר.

בשנים האחרונות מתרחבים הפערים הכלכליים והחברתיים בעולם ובארץ, העשירים נעשים יותר עשירים והעניים יותר עניים, זה משליך על עולם האופנועים, מחד עוד ועוד אופנועי ענק מאובזרים באלקטרוניקה של חלליות ובמחירים מרקיעי שחקים, ומאידך יותר אופנועים פשוטים וזולים המיוצרים במדינות אסיה העניות. תכלס פחות כלי ביניים נכנסים למערכת, לכן  הונדה יצאה ב-2013 עם CB500 חדש מהיסוד על שלושת גרסאותיו, דגם המתאים גם למתחילים אך גם לרוכבים מנוסים, שפויים ברכיבתם שאינם חפצים/יכולים להוציא הון על מנועים ואבזור של אופנוע פול-סייז.

עם המחשבה הזאת בראש אנחנו הולכים לבחון את הCB500F, גרסת הכביש העירומה במשפחה.

אבל קודם קצת היסטוריה… שם הדגם CB500 משמעותי בתולדות הונדה. החל בשנת 1971 כאשר מנוע הטווין 449 סמ"ק הופיע לראשונה ובעיני רבים היה מוצלח יותר אפילו מה-CB750 הארבע צילינדרי האגדי שהופיע שנתיים קודם, דרך 1993 כאשר הופיע CB500 חדש שנחשב עד להפסקת ייצורו עשר שנים לאחר מכן לאחד האופנועים האמינים בכול הזמנים; עשר שנים נוספות חולפות ללא CB500 בליין עד 2013 עת מוצג דגם חדש מהיסוד, בליבו מנוע 471 סמ"ק חדש לחלוטין המחליף את ה-499 סמ"ק המיתולוגי.

המנוע החדש מייצר 47 כוח סוס בלבד, פחות חזק אפילו מאותו CB500 מקורי מלפני 44 שנה שייצר 50 כוח סוס…  אבל מסתבר שכחבילה זה בדיוק מה שכל רוכב חדש צריך להתחיל איתו, מנוע חזק וחלק אבל לא מאיים משודך לתיבת הילוכים חלקה שעובדת מצויין, אופנוע שכזה יכול להיות בית ספר מהסוג הטוב ביותר לרוכב שעכשיו מאס בקטנועי/אופנועי 250/300.
מה זאת אומרת F נייקד, אתה לא מתכוון לפיירינג?

השם קצת מבלבל אבל מדובר פה בנייקד עם עיצוב נעים מאוד, קווים זורמים, לא אופנוע מסובב ראשים – לטוב ולרע. תנוחת הרכיבה הזקופה תואמת את פשטות וקלות השימוש של שאר המכלולים באופנוע. בכביש המהיר המחסור בפיירינג קצת מעיק, המושב המדורג מספק תחשה של ישיבה  בתוך האופנוע, הכידון ולוח השעונים המרוחק נותנים תחושה של כלי גדול יותר ממה שהוא בפועל. מרחב המחייה מוצלח ומחוץ לעיר עם מורכבת הדבר חשוב במיוחד, שנינו מצאנו כי התנוחה מצויינת לאורך הטיול. עם מיכל דלק של כמעט 16 ליטר וצריכת דלק נמוכה כול עוד לא לוחצים אותו אפשר לנצל את הנוחות לעוד ועוד קילומטרים ללא עצירה.

אותה תנוחה זקופה ונוחה בצירוף לכידון ה"דו"ש" הגבוה והרחב מספקים שליטה טובה גם בכבישים מפותלים, יחד עם המשקל הקל של 183 קילו, בסיס גלגלים קצר של 1,410 מ"מ, המנוע הנעים והתגובות הסלחניות ניתן ללמוד עם האופנוע הזה לא מעט בתחום הרכיבה הספורטיבית, כול עוד לא לוחצים את המתלים הרכים ומאתגרים את השילדה הבסיסית בבלימות מאוחרות ושינויי כיוון פתאומיים.

בתוך העיר הכידון קל ומצודד יפה מאוד, הכלי משתחל בצורה טובה ממש קטנוע בלי תא מטען. המושב הנמוך יחסית, 790 מ"מ, משרה ביטחון וגם קצרי רגליים יגיעו בקלות לרצפה.

המנוע הדו-צילינדרי בתכנון כול חדש, בניגוד לגישה היפנית המסורתית בה הקוטר של הבוכנה גדול מהמהלך לטובת סל"ד גבוה יותר ואיתו עוד הספק, הרי בגישה החדשה והמתונה כאן הקוטר ומהלך בוכנה כמעט זהים, 67 מ"מ, מה שמתבטא בעקומת כוח שטוחה, הכוח מתגבר שווה עם עליית הסל"ד ללא בורות וללא התפרצויות פתאומיות, דחיפה עקבית וגם אם לא חזקה הרי היא שימושית מאחר וניתן להאיץ גם בהילוכים הגבוהים ללא צורך בהורדת הילוך כול עוד לא סוחטים את המצערת ודורשים את מה שהמנוע לא תוכנן לעשות. שיא המומנט, 4.4 קג"מ, מתקבל ב-7,000 סל"ד אולם למרות הנפח הבינוני גם בסל"ד הרבה יותר נמוך אפשר ליהנות מתאוצה נאה, לינארית ולא מאיימת; שיא ההספק, כאמור רק 47 כוח סוס, מתקבל ב-8,500 סל"ד, ממש אין טעם לדחוף את המנוע לשם לעיתים קרובות ואם אתם כן מוצאים עצמכם שוב ושוב סוחטים את המצערת, מורידים הילוך ומתאכזבים לגלות שאין שם את התאוצה המיוחלת – זה לא האופנוע עבורכם.
בסופו של יום
יש לי שני חברים די מתחילים בעולם האופנועים שוקנו את הדגם הזה בדיוק, הוכחה אמיתית להצלחת הקונספט החדש של הונדה. העולם השתנה, זה כבר לא הטירוף הספורטיבי של לפני עשרים שנה, הצעירים כיום אוהבים לחיות טוב במעט כסף, פחות להסתכן, והמבוגרים החוזרים לתחום או מצטרפים מבקשים קלות תפעול ושלא יכבידו עליהם. פשטות, בטיחות, מחיר זול לקניה ולאחזקה, שיעשה הכול בסדר ואין כול בעיה שלא יהיה הכי טוב בעולם בכלום. אלה קווי היסוד של האופנוענות החדשה וההונדה CB500F נאמן להם אם לא כותב אותם בעצמו. מחירו של ההונדה הזה עומד על 52,400 שקל, כמעט 30,000 שקל פחות מטי-מקס ואתה מקבל אופנוע אמיתי ולא קטנוע פוזה, כלי שיקנה לך כישורי רכיבה ותוכל לגדול איתו לאורך שנים לא מעטות, תוך הוצאות סבירות ואמינות מופלאה. יצא להונדה פה אחלה של אופנוע – קטן, קל ונוח אבל מספיק שאקל בשביל לתת לך את הערך המוסף של האופנוענות.

 

תעודת זהות

הונדה CB500F
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אוויר: 3

מחיר הדגם החדש 2015: 52,400 ש"ח
לפי מחירון 01/15
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים בשורה, 4 פעימות, 8 שסתומים, קירור מים
נפח מנוע: 471 סמ"ק
מומנט: 4.4 קג"מ ב- 7,000 סל"ד
הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: גיר רגיל 6 הילוכים
הספק: 47 כ"ס ב- 8,500 סל"ד

יחס דחיסה: 1:10.7

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ מהלך מתלה 120 מ"מ
בלם קדמי: דיסק פרפרי בקוטר 320 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר – ABS
בלם אחורי: דיסק פרפרי בקוטר 240 מ"מ – ABS
צמיג קדמי: טיובלס 120/70-17
צמיג אחורי: טיובלס 160/60-17

מדידות

בסיס גלגלים: 1410 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
מרווח גחון: 155 מ"מ
מיכל דלק: 15.7 ליטר

צריכת דלק: 21 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 16 ק"מ לליטר

טבלת טיפולים CB500F

 

טיפול        מחיר כולל מע"מ
1,000      615
12,000   667
24,000   1,739
36,000   850
48,000   1,739
מרחב המחייה מוצלח ומחוץ לעיר עם מורכבת הדבר חשוב במיוחד, שנינו מצאנו כי התנוחה מצויינת לאורך הטיול. עם מיכל דלק של כמעט 16 ליטר וצריכת דלק נמוכה כול עוד לא לוחצים אותו אפשר לנצל את הנוחות לעוד ועוד קילומטרים ללא עצירה.
                                                                                                              

39 תגובות ל הונדה CB500F: קל לאהוב

  1. ו52,400 שקל מחיר הגון ואני לא עובד בהונדה לצערי אני עכשיו עם קטנוע מהעבודה של חברה שהשתיקה יפה לה

  2. המחירים לכלים של כל היבואנים כל כך יקרים, שיש מישהו עם מחיר הגיוני אומרים שזה זול או סביר. חברים רק תבינו שכולם עובדים עליכם, תראו באירופה את המחירים והביטוח ואיזה הוגנים ואיזה נעלים

  3. רוכב על קטנוע עם תקציב מצומצם.
    אבל פשוט נהנתי מהכתבה והייתי חייב לחזק את החברה.
    כל הכבוד.

  4. למה אתם לא עושים השוואות שנוכל לראות מי המתחרים ויהייה קל יותר להשוות.

  5. בכסף הזה אני קונה דיוק390, לפחות יהיה לו אופי והוא יהיה כיפי ולא ההונדה המשעממת הזאת

  6. צריך להיזהר שהנבאה שלך בסוף הכתבה לא תתגשם כל רוכב צחצח על טי מקס יחליף אותו בהנדה
    סרט מדליק מוזיקה נעמה אחלה הונדה

  7. מרגיש קצר ותזזיתי
    החסרון היחיד זה הרוח מעל 120 אבל אפשר להוסיף משקף…

  8. מה אתה מערבב עכשיו חו"ל אנחנו בארץ המחיר הינו שפוי אפילו בהשוואה לקטנוע טימקס ואתה מתלונן. אתה רוצה תקנה לא רוצה לך תקנה יאמהה. לדעתי קיבלנו כתבה טובה ממצא שנותנת איזה כיוון וגם תקווה לשוק שפוי יותר

  9. עדיין אינני מבין למה אתה מתנגח.
    המחיר ארץ גבוה מחירי הביטוח גבוהים במיוחד
    ואתה ואני הם הנפגעים הישירים.
    אם מחירי הדו גלגלי ירד וכן הביטוחים אנחנו נראה
    פריחה גדולה ויפה בשוק.
    הכתבה גם מדברת כאן על עד כמה לדוגמא האופנוע
    הזה מתאים לרוכבים חדשים וכאלו שחוזרים.
    העל תלוי בנו ובכח של ו להילחם בממסד.
    כולם צריכים להצטרף למאבק המשותף.

  10. החוכמה לחזור לרכב היא לחזור בדרך הנכונה.
    יש לקחת את הנושא לחשוב ברצינות איזה אופנוע מתאים לדרישות ולצרכים שלנו.
    לא תמיד יש צורך באופנוע בנפח גדול של 500 סמק.
    אבל כאן נתתם פרוט בדיוק למי מתאים אבל שוב צריך לתת לכך תשומת לב ומחשב. רבה.

  11. לא מצליח לשמוע את האופנוע בגלל הסאונד החופר.שימו רעש מנוע

  12. אני לא אוהב להגיב ובד"כ רק קוראת ולומדת.
    אבל כאן דווקא כן רציתי להעיר הערה לגבי השיר. הוא דווקא מצא כן בעיניי ונתן לי הרגשה דווקא של רוגע ונעימות.
    אז כמו שאומרים "על טעם ועל ריח".
    כתבה מצויינת ומרוכזת ושיר נפלא.

  13. כתבה טובה סרט מצויין. ואל תשימו לב לכל אלו שכואב להם.
    בהצלחה.

  14. אחלה כתבה. דרוש מבחן השוואתי! זו קטגוריה שעוד אין עליה כמעט כתבות בשפת הקודש.
    יש התלבטות אמיתית בין ה- CB500 לבין ה- MT07 (מוגבל הספק) או בכלל ללכת על כיוון אחר – זירו S.

  15. ניתן להסיק כי הונדה זה האופנוע להתחיל או לחזור לדו גלגלי.
    האמת שאני חושב שבאת הונדה זה אופ וע טוב ואמין.
    לגבי המסקנות עם לחזור איתו לשוק ואו שלא זה הקהל של הקו ים יצביע ברגלים.

  16. היי, אז אני הרוכב השני שהשתתף בכתבה והבעלים הגאה של הCB500F האדום.
    אני מחזיק באופנוע כבר כמעט שנה (10 חודשים) ואני מורכרח להגיד שאני נהנה מכל רגע.
    מהרגע שעליתי עליו למבחן נסיעה בהונדה הוא קנה אותי. משהו בנסיעה שלו חלק וזורם ונוח, התנוחה שלו נעימה ולדורשת לשבור את הגב כל פעם. בטורים הגבוהים הוא מפתיע ביכולות שלו להמשיך ולהכניס עוד כוח ולהוציא לעקיפות מהירות. החיסרון היחיד בעיניי (שאפשר לפתור) הוא החוסר בפיירינג. מעל 120-130 הרוח מאיימת לקרוע אותך ואתה חייב להתכופף לתנוחות נמוכות מאד כדי להוציא את המהירות האמיתית ממנו.
    מלבד זאת אני מסכים עם כל מילה שאדם כתב וחושב שזה אחלה אופנוע לעבור ממנו לגדולים באמת.
    היה לי Ninja 250 לפניו ופחדתי לקפוץ ישר לקטגוריית ה700-800 סמ"ק והCB פשוט נותן יופי של מעבר.
    בקיצור, אני משוחד תחת, אבל מי שמתלבט פה, לכו תקנו אותו.

  17. הוא באמת זול ב10% מהMT07, אבל לאף אחד גם אין ספק מה יצא מהשוואתי בין שני אלה-הונדה צריכה לשדרג הרבה בלי לעלות במחיר כדי להתחרות בMT (לא עובד במטרו ואין לי MT, אבל תשוו תפוזים לתפוזים).

  18. אולי ביד שניה יהיה משתלם לרכוש אותו. חובב אופנועים ממוצע, חייל, סטודנט, אחר כך כשיש ילדים ומשכנתא, לאף אחד אין כסף לאופנועים "זולים" שכאלה. יה גנבים. היבואנים הגדולים הם גנבים שחיים בסרט. בחו"ל אנשים קונים קליבלנד היסט, לונסין(זה שמביאים היום לארץ) הולך מצוין באפריקה, הרייבל של הונדה הולך מצויין בארצות הברית(אבל הגנבים לא יביאו אותו לישראל), קיוואי סופר לייט גם הולך פצצה(רק 125 סמ"ק), והרוכשים החכמים מרווחים חויית אופנוענות במחיר שלא מכביד. גם אתם יכולים, הכל בראש, קנו לונסין או קיוואי, אולי קליבלנד ותזרקו את הונדה ומטרו-מוטור לפח.

  19. אחרי שנים על קטנועים קניתי את האופנוע הזה ביוני 2015, ומאז אני פשוט לא מפסיק לרכב, הוא כל כך ברור, סלחני, נעים לרכיבה, לינארי, מקנה תחושת ביטחון לאופנוענים מתחילים (לרכב על קטנוע לא נחשב בעיניי אופנוענות, לכן גם אם רכבת על קטנוע 20 שנה ותעבור לאופנוע אמיתי, אתה נחשב אופנוען מתחיל מבחינתי), קיצר ה-cb500f אופנוע מעולה למתחילים

  20. לקחת בחשבון שיש מס של 60% על כזה אופנוע? כלומר מחירו האמיתי כ31.5 אלף, עדיין יקר? הגנבים פה זה המדינה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל