fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

פיאג'ו MP3 300: על שלושה דברים העולם עומד

פיאג'ו MP3 300: על שלושה דברים העולם עומד
ערך: גבב       כתב ובחן: רן ציוני     צילם בגשם: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: לרוכבים מתחילים/נהגי מכוניות קטנוע-תלת הוא אידיאלי ומומלץ, ומבין התלתים למרות ממדים ומשקל על הצד הכבד – MP3 הוא המקורי והטוב מכולם, במיוחד ב-300 החדש והמשופר.

מאז ומתמיד סוקרנתי ע"י פיאג'ו MP3 התלת גלגלי, כזה שעוצר ליידי עם רוכב שיושב בנונשלנטיות על שלושת הגלגלים מבלי להוריד רגל בזמן ששלי ספוגה בתוך שלולית, או משכיב את הקטנוע בסיבובים העירוניים המשובשים כשאני מאחורה רוכב על קצות האצבעות… נראה שהקטנוע עושה חיים קלים וגם סבתא שלי תוכל להתנייד איתו ביום יום ולהשחיז את הפלסטיקה כשיתחשק לה..

והיא לא תהיה לבד – מאז הצגתו ב-2006 נמכרו 150,000 יחידות מהכלי התלת גלגלי הגאוני של פיאג'ו. ההתחלה לא הייתה קלה, רוכבי קטנועים ואופנוענים לא מיהרו לאמץ את הגלגל השלישי, אולם בחמש השנים האחרונות הבינו המונים באירופה ובארה"ב וגם בישראל את היתרונות של העיצוב הזה והמכירות האמירו עוד ועוד. מרוכבים פרטיים כמו פרנסואה הולנד נשיא צרפת שנתפס על MP3 (ולא פיז'ו!) אצל המאהבת, ועד מוסדות הדורשים שילוב של הגעה מהירה, בטיחות וכושר נשיאה, בראשם שירותי עזרה ראשונה כמו איחוד  הצלה ומד"א, משטרה וחברות שליחויות. מעבר לכך פיאג'ו הצליחה ב-2009 עם הצגת ה-LT תוך הרחבה מינימאלית של המרחק בין הגלגלים הקדמיים להגדיר את ה-MP3 כמכונית פרטית מבחינת רישיון הנהיגה, מה שכמובן הרחיב מאוד את קהל היעד ואחראי משמעותית לאותה קפיצה בביקוש בשנים האחרונות. הרחבה נוספת של הקהל הפוטנציאלי הושגה עם גרסת היבריד ל-MP3, וב-2011 הציגה פיאג'ו את YOURBAN, עיצוב חדש המיועד לתנועה בערים הצפופות. מבחינת נפחי המנוע בהיסטוריית ה-MP3, אלה נעים בין 125 סמ"ק ל-500, ובשנים האחרונות נזנחים ה-125, 250 ו-400 והפוקוס הוא על 300 ו-500 בלבד.

וכך אנחנו מגיעים ב-2014 לדגם החדש לחלוטין, ה-MP3 LT 500ie Yourban, אשר הושק בפאריס (העיר עם הכי הרבה MP3 בעולם) במאי 2014, מעבר לכול השינויים שיפורטו בהמשך היה זה התלת-גלגלי הראשון בעולם עם מערכת לבקרת אחיזה ו-ABS ממוחשב. חודשיים לאחר השקת ה-500 שחררה פיאג'ו את ה-300, כשלכול אחד מנפחי המנוע יש שתי גרסאות-גימור, ביזנס וספורט, הנבדלות בגימור, אבזור וצביעה. למרות הדימיון בין שתי גרסאות הנפח – ה-300 מבוסס על ה-500 – עדיין יש הבדלים והיום אנחנו כאן כדי לדבר על ה-300 המתחיל להימכר בימים אלה בישראל. דוגרי גאה להיות האתר הראשון הבוחן אותו אז בואו נתחיל.
תלת חדש נולד
המנוע, 278 סמ"ק מקורר מים, מוזרק, ארבעה שסתומים, הספק מרבי 22.5 כוח סוס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 2.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד, המנוע חסכוני במיוחד ויעיל מאוד כך שהתאוצות והיציאה מהמקום מצוינות – ובמקביל המהירות המרבית מכשירה את הכלי לאוטוסטראדות. 

 
השילדה והגוף החדשים מיועדים לספק בטיחות ויציבות ובמקביל זריזות ודיוק, יחד עם שינוי משמעותי בארגונומיה לטובת יותר נוחות ומרווח רגליים, ומתן חלל אכסון גדול יותר תחת המושב. המושבים עצמם מרווחים ומתוכננים מחדש לשני רוכבים, המשולש כידון-מושב-רגליים יעיל יותר מהדור המקורי של ה-MP3, דגש מיוחד הושם על נוחות המושב האחורי כולל רגליות נשלפות לנוסע. חלל האכסון תחת המושב גדול יותר ועוצב כמעט ריבועי ליותר נוחות, כולל שקע 12 וולט למגוון מטענים, כבעבר המושב נפתח עם בולם הידראולי.

חידושים נוספים, ה-300 מצויד במערכת בקרת האחיזה החדישה וה-ABS הממוחשב שהוצגו עם ה-500, כאמור תלת-גלגלי הראשון עם מערכות אלה. שינויים נוספים הם התקנת גלגלים קדמיים בקוטר "13 במקום "12 והגדלת קוטר דיסקי הבלימה הקדמיים מ-240 ל-258 מ"מ.

לוח השעונים חדש, קצת בנאלי במראהו אולם למעשה לא "לוח" אלא מרכז מולטימדיה המציג אינספור נתונים חשובים, אפילו לחץ אוויר בצמיגים והתרעה על ירידת הלחץ, החיבור של הסמארטפון מאפשר גם תקשורת וגם פונקציות GPS, הצגת מפות ונתיבים ואיתור מיקומך יחסית לדוגמא לתחנות דלק.

אז איך זה מרגיש בעצם?
בנסיעה הראשונה מרגישים את המשקל, 211 קילו, למרות התחכום של המערכת הדו גלגלית מלפנים יש לה מחיר, הקטנוע מגיב באיטיות לפקודות היגוי הדורשות שינויי כיוון מהירים ויש צורך להפעיל יותר כח על הכידון מאשר בקטנוע דו גלגלי, אך זו תחושה שמתרגלים אליה מהר. המשקל מול ביצועי המנוע משמעותם שהקטנוע לא מאיץ מהר כמו 300-ים בעלי שני גלגלים אך מאפשר האצה סבירה עד  100-110 קמ"ש שם נמצאת מהירות השיוט ומשם קצת מתאמץ עד למהירות מקסימלית הנושקת ל-130 קמ"ש. הכל נעשה בחלקות תודות לואריאטור הנהדר המתחבר בצורה חלקה גם בפתיחת מצערת פתאומית ולא נותן לעולם תחושה של רצועה מחליקה.
בכיוון ההפוך, הבלימה, למרות שהקטנוע מצויד בשלושה דיסקים היה חסר לי מעט כח בלימה ולפעמים נדרשת הפעלת כח על הידיות בכדי לעצור, תוספת הגלגל מקדימה נותנת הרבה מאוד אחיזה לפני שמגיעים לנעילה, זו מערכת בלימה משולבת המופעלת באמצעות דוושה, כמקובל במערכות אלה הפעלת הבלם האחורי מפעילה חלק מכוח הבלימה הקדמי. 

וכעת לתופעה ייחודית לקטנועי תלת: במהירות נמוכה מ-10 קמ"ש עם גז סגור ומתחת ל-2000 סל"ד נדלקת נורה המאשרת לרוכב כי ניתן לנעול את המתלים מקדימה (בעזרת מתג הממוקם בצד ימין של הכידון) ובכך לא להוריד רגל לקרקע או ג'ק בזמן חניה, כדי שהכלי לא יתדרדר יש להרים את בלם היד. וכך מצאתי עצמי מתגלגל עם מתלים נעולים לעצירה ברמזור, וכאשר נעמדתי עם גלגל אחד מקדימה מעל בור הקטנוע איים להתהפך, מהר הורדתי רגל לקרקע ושחררתי את הנעילה אך נעלתי שוב כאשר הקטנוע עמד בזווית השכבה ושוב איים להתהפך כשאני נלחם ליישר אותו, כמובן שכל עוד לא שחררתי את הנעילה כל ניסיון ליישר את הכלי הוביל להרמת גלגל אחד ומאמץ אדיר לתמוך במשקל הרב של הכלי; תכלס צריך לזכור לנעול אותם אך ורק על משטח ישר והכל יהיה בסדר, בשום פנים ואופן לא לנסות לרדת מדרכה או לעבור מכשול במצב הנעול!

טוב, אם אני הסתבכתי איתו כך אז אולי לא מדובר בכלי הבא של סבתא שלי… אך אומר לכם שהביטחון בפניות ועיקולים המגיע מהפרונט הוא חוויה כשלעצמה, שני גלגלי ה-"13 מקדימה וביניהם מרווח של 120 מ"מ מספקים ביטחון שלא ייתן שום גלגל בודד וגם כאשר מגיע איבוד אחיזה מקדימה הוא לא קטסטרופלי כמו עם גלגל אחד, עם שני הגלגלים מרגישים בבירור את איבוד האחיזה והפרונט מתחיל פשוט להיסחף כנגד ההטיה, ממש תת היגוי כמו באוטו! כמובן שאם תגזימו ותנסו לקחת את הכלי לקצה גבול היכולת אתם תיכוו. 

ערכת האלקטרוניקה טובה, כאמור כוללת ABS העובד נהדר ואפשר לומר שיוכל להציל אתכם גם כשתנעלו את הגלגלים הקדמיים בזמן הטיה (בתנאי והיא לא חדה) וכן בקרת אחיזה בשם ASR הניתנת לביטול. למה לבטל בקרת אחיזה בקטנוע מנהלים אתם שואלים? פשוט כי לפעמים היא הרגישה פולשנית מדי אפילו כאשר לא היה סיכוי לאיבוד אחיזה משמעותי. גם כשביטלתי את בקרת האחיזה והתגריתי בקטנוע על כביש רטוב ומלוכלך היה מאוד קשה להוציאו מאיזון וכשכן הצלחתי לעשות זאת התקבלו החלקות זנב (דריפטים אם תרצו) נשלטות ומשעשעות בכל כיכר או כביש משובש.

נוחות הנסיעה טובה, למרות שזה מנוע סינגל לא מורגשות וויברציות והאגזוז עושה עבודה די טובה בהשתקתו, המושב רחב ומפנק גם את הרוכב וגם את המורכב אך מצריך פישוק בכדי להוריד רגל לכביש ועלול להגביל רוכבים נמוכים, כאשר פותחים אותו הוא מוחזק ע"י בוכנה וחושף תא מטען המכיל בקלות שתי קסדות מלאות, זוג כפפות וסט כלים קטן הנכנס בתא ייעודי מתחת לשטיח; ישנן שתי משענות גב תחתון לשני הרוכבים, מדרס רגליים די רחב הממשיך אחורה גם בעבור המורכב (מצאתי עצמי לוחץ את הרגל באזור האחורי של המדרס בכל הטיה כהרגל לחיצה על הרגלית הנגדית באופנוע) בנוסף לרגליות הנשלפות שתורמות לעיצוב. חבל שניתן למקם את הרגליים רק ב-90 מעלות ולא לשלוח אותן קדימה, שם אגב ממוקם וו תלייה נשלף לתיקשקיות אך קחו בחשבון שברגע שמשהו תלוי שם זה קצת מקשה על הגישה לבלם היד.
המתלים מעט נוקשים מדי ומעבירים יותר זעזוע מאשר בקטנועים מקבילים דו גלגליים, אך סך הכל בעלי ביצועים סבירים. זווית צידוד הכידון לא נפגעה בעקבות המערכת מקדימה וניתן להסתובב במקומות צפופים כול עוד זוכרים שמדובר בקטנוע מנהלים.

מיגון הרוח מקדימה גדול, רחב ועושה עבודה טובה, במצב הנמוך גורם לקצת מערבולות רוח מעל הקסדה.
המראות ממוקמות על הכידון ולא על יחידת החזית כמו ברוב קטנועי המנהלים אך הן עובדות נהדר, לא מווברצות ומספקות שטח ראיה נרחב.


סיכום בציונים ומספר מילים:
מחיר: 45,636 שקל
מחיר גבוה כמו אוטו קטן אבל התמורה טובה מאוד
מנוע: 4
מנוע חלק אך קצת חסר לי כח שיתמודד עם משקל הקטנוע
בלמים: 3
נדרשת הפעלת כח על המנופים, התנהגות מצוינת תחת בלימה חזקה
היגוי: 4
זווית ההיגוי לא נפגעה עקב מערכת המתלים אך התגובה לפקודות היגוי די עצלה.
מתלים: 3
מעט נוקשים לעומת קטנועים דו גלגליים מקבילים. 
מדרך הרגליים: 4
רחב אך אינו מאפשר שליחת הרגלים קדימה.
מושב: 5
מושב רחב ומפנק עם משענות לשני רוכבים ומקום לשלושה, ספה!
התנהגות עירונית: 4
המעבר בין המכוניות קצת יותר מגושם, יציבות מדהימה והוא לא מתרגש משום סיבוב חלק או משובש.
מראות: 5
שטח ראייה רחב וללא וויברציות וטשטושים.
לוח שעונים ותאורה: 4
עמוס ומספק שפע של מידע. הפנס הראשי עושה עבודה טובה.
עיצוב: 3
מראה די מבוגר אך פרקטי, למרות הגלגל הנוסף מלפנים מצליח להיראות לא מגושם

תעודת זהות

MP3 300 LT ABS
אחריות: שנתיים או 24000 ק"מ
דרגת זיהום אויר: 7 
מחיר 2014: 45,637 ש"ח
לפי מחירון 01/14 
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, צילנדר בודד, 4 שסתומים
מערכת קירור: נוזל
נפח:  278 סמ"ק
הספק מרבי: 22.5 כ"ס
התנעה: חשמלית
הזרקת דלק: מערכת הזרקה אלקטרונית
קיבולת דלק:  12 ליטר.
בולמים:
קדמי זרועות אלומיניום בתוספת בולמי זעזועים הדראולים עם נעילה
אחורי: זרוע אחורית, 2 בולמים הדראולים מתכווננים ל- 4 מצבים

בלמים:
קדמיים:  הדראולי, דיסק כפול 258 מ"מ
אחוריים: הדראולי דיסק בודד 240 מ"מ

צמיגים טיובלס:
קדמיים: "13 – 110/70
אחורי: "14 – 140/60

מדידות

בסיס גלגלים: 1,440 מ"מ
אורך: 2,040 מ"מ
גובה:  760 מ"מ
רוחב: 760 מ"מ
משקל רטוב: 211 ק"ג
מיכל דלק: 10.8 ליטר

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים לפני מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול      עלות
1,000         420 ש"ח
5,000         בטיפול זה מבוצעים בדיקות שמן ובלמים ללא תמורה  
10,000       1,723 ש"ח   
15,000       בטיפול זה מבוצעים בדיקות שמן ובלמים ללא תמורה 
20,000       1,723 ש"ח

MP3 LT 500ie Yourban

מאז ומתמיד סוקרנתי ע"י פיאג'ו MP3 התלת גלגלי, כזה שעוצר ליידי עם רוכב שיושב בנונשלנטיות על שלושת הגלגלים מבלי להוריד רגל בזמן ששלי ספוגה בתוך שלולית, או משכיב את הקטנוע בסיבובים העירוניים המשובשים כשאני מאחורה רוכב על קצות האצבעות…
                                                                                                                
  טוב, אם אני הסתבכתי איתו כך אז אולי לא מדובר בכלי הבא של סבתא שלי… אך אומר לכם שהביטחון בפניות ועיקולים המגיע מהפרונט הוא חוויה כשלעצמה, שני גלגלי ה-"13 מקדימה וביניהם מרווח של 120 מ"מ מספקים ביטחון שלא ייתן שום גלגל בודד וגם כאשר מגיע איבוד אחיזה מקדימה הוא לא קטסטרופלי כמו עם גלגל אחד, עם שני הגלגלים מרגישים בבירור את איבוד האחיזה והפרונט מתחיל פשוט להיסחף כנגד ההטיה, ממש תת היגוי כמו באוטו! כמובן שאם תגזימו ותנסו לקחת את הכלי לקצה גבול היכולת אתם תיכוו.
                                       

18 תגובות ל פיאג'ו MP3 300: על שלושה דברים העולם עומד

  1. איך הקטנוע לא מחליק?
    האם בגלל שני הגלגלים מקדימה?

  2. מה הייתרון לקנות 125 בכלל אם עכשיו ישנו את שיטת הרישוי והביטוח יהייה ואו שכבר באותו המחיר כמו ה125?

  3. מה שבטח נותן לך גם הרבה ביטחון.
    השאלה איך הרימו גלגל אחד מקדימה בנסיעה. חחח.

  4. זה נוטה לקרות שמגזימים עם ה211 קילו, וזה לא יהיה נעים.

  5. חבל שבקטוגרית הביטוחים נאלץ לשלם עליו כמו על 500 ורק כדי לקבל עוד 38 סמק בערך

  6. אני אחרי כמה שנים של "יובש" רכיבתי. האם רוכב הקטנוע לא יהייה לי למכשול?

  7. הרי שלושת הגלגלים באו להקל על אלו שיש בהם מעט פחד מריכבה על דו גלגלי.
    אני מתאר לעצמי שזו סיבת ההמצאה הזו.

  8. וכן, אתה צודק. הפיתוח נועד לתת תשובה לשווקי המדינות המפותחות, שם תודעת קהל הרוכבים לסכנות גרמה לירידה משמעותית במכירות האופנועים החדשים. במערב חיי אדם שווים יותר ועל כן קיימת מודעות גבוהה לסכנות שעל אופנוע. בעידן שלנו המכוניות קיבלו כמה שיפורי בטיחות משמעותים, ובאופנועים, גם בתלת, הרוכב נשאר לספוג את המכה בגופו. המאמץ לספק גלולת הרגעה לארופיים היה לשב. בצרפת זה נכנס כפריט אופנה ולא בטיחות. לתלת יש אפקט פסיכולוגי של בטיחות, אשליה. אבל הלקוחות לא טיפשים, לא משלמים 50 אלף כדי לקבל אשליה של בטיחות. מה גם שאופנוע אופנוע באותו תקציב יותר בטוח(גלגלים גדולים ומיתלים הרבה יותר טובים). התקלה האיומה שרן גילה, והקשורה לנעילת הכידון, מצטרפת לשלל תקלות נוספות שלא תורמות לבטיחות אלא גורעות מהבטיחות: כידון מסורבל שמקשה על התחמקות מתאונות, אופנוע רחב במיוחד באופן שמקשה על התחמקות מתאונות, שוקל טונה ועל כן מרחק העצירה שלו גדול במיוחד. שלא לדבר על האחזקה היקרה בטרוף. כאילו לא די בוריאטור, תיקונים בכידון הפטנטי עולים יותר משווי האופנוע החדש. מכה בכידון שגורמת נזק לקידון=טוטלוס. האופנוע הזה לא מוסיף בטיחות הוא גורע מהבטיחות, וכל הדיבורים על תוספת בטיחות זה בלוף שווקי ענק.

  9. כל כלי דו גלגלי הוא מסוכן. אנשים רוכשים אותם בגלל היתרונות של ניידות מוגברת ומצוקת חנייה.
    ברור לך בשלב זה שהכלי הזה הוא לא פתרון קסם שנועד למנוע את כל התאונות בעולם אלא נועד לספק מענה נוח ובטיחותי מעט יותר מקטנוע רגיל, בטח תסכים איתי שלא משנה איך תסתכל על זה, עוד גלגל שנוגע בקרקע ומספק אחיזה נוספת זו תוספת מבורכת. ומניסיון זה גם מורגש.
    בעניין ה"תקלות" שנמצאו, אז זה לא ממש תקלה, פשוט צריך ללמוד את הכלי ולדעת לתפעל אותו.
    אם תשאל אותי נעילת הגלגלים זה פיצ'ר חמוד שאין באמת צורך להשתמש בו בנסיעה יום יומית. זה אמנם נכון שהכידון שלו מעט כבד יותר מדגמים מתחרים אבל זה גם מה שמקנה לו את תחושת היציבות, מפה עד לומר על הכידון שלו "מסורבל" זה פשוט לא נכון. מה גם שמבחינת רוחב הוא לא באמת רחב יותר מקטנועים אחרים בקטגוריה ואפשר בקלות יחסית להשתחל איתו בפקקים ורמזורים.
    כמה מוזר שזה ישמע אם היית בודק קצת היית מגלה שהמרחק בלימה שלו למרות המשקל הגבוה נמוך ב20 אחוז מקטנועים בעלי נפח מנוע דומה. העליה במשקל היא זניחה יחסית לעומת תוספת של בלם נוסף.
    וזה גם נכון שהכידון של הכלי הזה הוא מיוחד ופגיעה חמורה בו תעלה הרבה כסף, אבל באיזה כלי כידון שבור לא יעלה הרבה? המערכת הזאת חזקה מאוד ובנויה לשאת עומסים ומכות חזקות, ואם בכל זאת הגעת למצב שאתה שובר אותו או גורם לו נזק חמור אז מצב הכלי זה כנראה הבעיה הכי פחות חמורה שלך כרגע.
    בשורה התחתונה הכלי הזה גדול, נוח ויציב, זה כלי מנהלים לשיוט בין עירוני בעל מימדים ויכולות דומים מאוד לקטנועים כבדים אחרים, שמספק רק את מה שהוא מבטיח רק עם אקסטרה אחיזה

  10. בפרסומת יכולים לספר לך כמעט כל מה שבא להם. העובדות הפיזיקליות הם אחרות. התלת כבד, וכמו משאית, מרחק העצירה שלו גדול יותר, לתכונה הפיזיקלית שאחראית לתוצאה הזאת קוראים תנע. אתה טוען לשיפור של 20 אחוז במרחק העצירה? אז תטען, ספר את השטות שלך לנהג משאית בטון שיש לו 10 צמיגים ונראה אם הוא השתכנע. אתה כנראה נסמך על אנשי השיווק? או שבתלת שלך יש צמיגים רכים ויקרים, כי אם אני מלביש כאלו צמיגים על כל קטנוע אחר תראה שהתוצאה מתהפכת לך על הפרצוף. צמיגים יקרים נשחקים מהר והוצאות האחזקה גדלות בהתאם- עבור מי שצריך להחליף 3 צמיגים עלות ההחלפה תגדל ב 50%, כאשר גם צמד צמיגים נותן את אותה אחיזה בדיוק. מספר הדיסקים לא משנה את טיב הבלימה, ולראיה שכל אופנוע או קטנוע, מכל סוג, מסוגל לנעול את הגלגל הקידמי. הדיסק הכפול זה נושא שכן חשוב לאופנועי ספורט. דיסק כפול נועד למנוע עיוות בגלגל ולאפשר שמירה על קו ישר בזמן עצירה, גם כדי להתמודד עם בלאי מואץ וחום רב עקב ריבוי בלימות חזקות, נושאים שקיימים רק במהירויות קיצוניות, לדוגמה: בתנאי תחרות GP. בקטנוע הקקמקה שלך זה בלתי נמנע, כי יש מקדימה שני גלגלים, אז חייבים דיסק לכל גלגל, אחרת בעצירה הכידון בתלת היה מושך הצידה וגם הטוסיק היה נוטה לדריפטינג עצבני. בפיסיקה התחום הזה נקרא "קינסטטיקה". אוהבים להכניס צמד דיסקים לקטנועים בעיקר בגלל הרושם והעיצוב(זה כמובן מיקר את האחזקה), אצלך זה צורך אמיתי, לא בגלל תוספת הבלימה אלה כי זה מתחייב מבחינה קינסטטית. מתאים לך לשלם בתלת יותר על אחזקת בלמים סבבה, אבל לא כי הבלימה חזקה יותר. טיב אחיזת האספלט לא נמדד בכמות נקודות המשען אלה בסוג החומר ממנו עשוי הצמיג, לתכונה הפיזיקלית הזאת קוראים מקדם החיכוך. מה שאתה מרגיש זאת אשליה של בטיחות, אשליה שנובעת מהמצב הסטטי, כי כאשר חפץ עומד ללא תזוזה על שתי נקודות משען הוא נופל, ועל שלוש נקודות משען כמו בחצובה הוא לא נופל. היתרון הזה קיים רק כאשר אתה עומד עם התלת במקום. כאשר אופנוע התלת בתנועה אין לשלוש הגלגלים כל חשיבות או יתרון שביציבות. נדגיש: אופנוע תלת שמחליק ולא נופל על הצד לא בטוח יותר מכל אופנוע אחר, ההפך, במצבים בהם נידרשת נטישה מי שישאר לשבת על התלת מסכן את עצמו יותר. בעניין הכידון, אתה מסכים שהוא מסורבל ומסרב לקשור את זה לתמרון חרום בעייתי. סליחה, תמשיך לעצום עיניים. אה, וכמו שהבנת, תיקון כידון תלת שבור עולה הרבה כסף, רק שים לב שהוא עולה כמו כל האופנוע!!!! אני יודע שזה קשה לך לעיקול, אז תשמור עליו יופי יופי: סע לאט ושמור מרחק ממכוניות כדי לא להחליק(בעמידה) לתוך הפגוש שלהם..פחחח… תתפלא כמה תאונות יכולות להסתיים במוות לכידון הפטנטי שלך ובקושי בשריטה קטנה לאדם הרוכב עליו. אפילו נפילה במקום בגלל כידון נעול, וכפי שהסביר רון. לתלת המעפן הזה שעולה 50 אלף ש"ח אין אקסטרה אחיזה, והוא יותר מסוכן מאופנוע רגיל עם גלגלים גדולים ומתלים נורמליים. הוכחתי שהוא גם יותר מסוכן מקטנועים אחרים באותו הסגמנט. הכוונות של מפתחי התלת היו טובות, התוצאה לצערי היתה צפויה מראש, לא בטיחות ולא נעלים, פשוט עבודה בעיניים!

  11. תירגע, מה שהוכחת הוא שיש לך יותר ארוך…
    פיזיקה זה שטויות – אנשים קונים לפי אמוציות ולא כולם מנסים לבדוק את קצה גבולות המעטפת שלו. לאיזה צורך לעשות את זה בדיוק???

  12. לאחרונה רכשתי את הכלי מהחברה,קראתי בעיון את התגובות,אני בעל ניסיון ברכיבה על אופנועים/קטנועים. וה MP300 זה באמת משהו אחר. כמובן שאין להשוות לרמת בטיחות של רכב עם זאת הוא(לדעתי) בעיקר פונה לרוכבים שלא מחפשים "ריגושים " ורוצים להגיע ליעדם בצורה בטוחה ונוחה,רוצים להימנע מהפקקים עם זאת לא"להשתולל" בין הרכבים – התנהלות מסוכנת. באופן אישי אני מאוד נהנה מהקטנוע.

  13. מסתבר שכמות התאונות של קטנועים תלת גלגליים נמוכה ב 80% לעומת דו גלגלי. לכן המדינה תעניק הנחת מס משמעותית ברכישה. קבל כתבה מאפריל 2015 ואת ד"ר שי סופר, המדען הראשי של משרד התחבורה.
    תאכל את הכובע בשקט…

    http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2605766

  14. יש לי כלי כזה חבל על הזמן ממש נהנה מהנסיעה הבטוחה חבל שרק בשנים האחרונות הגיע שונה מאוד מ קטנוע רגיל ממליץ בחום על הכלי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל