מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
לרט
סטפן
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
מתלה לקסדה

הונדה סילבר-ווינג 600 במבחן הזמן

הונדה סילבר-ווינג 600 במבחן הזמן
עורך: גיא בן ברק .          בחן וצילם: אדם בלנגה
אם נלך כמה מאות מיליוני שנה אחורה נראה כי הדינוזאורים העצומים שלטו בעולם שנים רבות, האם הגודל אכן מבטיח הצלחה? ובתרגום לדו-גלגלי, יצאנו לבדוק האם קטנוע מנהלים גדול כמו הונדה סילבר-ווינג 600 מבטיח עמידה במבחן הזמן. כיום אנו מורגלים בקטנועי ענק, אדירי מנוע עם 80 כוח סוס, שלדות אלומיניום, הילוכים מתוחכמים, אולם בשנת 2001 כאשר הוצג הסילבר-ווינג 600 הוא היה יחד עם ימאהה טי-מקס 500 לקטנוע הראשון בעולם עם מנוע שני צילינדרים ובנפח גדול. בעוד הטי-מקס הולך על הספורטיביות ההונדה סילבר-ווינג 600 הרחיב את נוסחת המנהלים הגדולה והכורסתית שהנחיל ראשון קטנועי המנהלים בכלל, בורגמן 400 של 1999, אפשר להגדיר את הסילבר-ווינג 600 כחלוץ קטנועי התיור, ואם לשפוט על פי מה שקורה היום המורשת הזו נמשכת בהצלחה, הסילבר-ווינג 600 ממשיך להיות מיוצר כמעט ללא שינויים עד עצם היום הזה.

לכן מתבקש לבדוק 15 שנה אחר כך, עד כמה הסילבר-ווינג 600 רלוונטי. בישראל עומד מחירו כדגם 2014 על 63,600 שקל, נמוך משמעותית בהשוואה לקטנועי המנהלים האחרים מיפן/אירופה, בצירוף לשינויים בתקנות הרישוי עם ה-47 כוח סוס שלו הוא בדיוק עומד בתנאי דרגת הביניים, מה שעשוי להעניק לו אצלנו חיים חדשים. 
טסט 
נתחיל מהמנוע, עובד לא פחות ממצוין וגם הוואריאטור. הונדה הייתה יחד עם ימאהה הראשונה לצאת עם מנוע שני צילינדרים לקטנוע, ובנפח המנוע הגדול זה מוכיח עצמו, במיוחד לאור הממדים והמשקל המכובדים של הסילבר-ווינג הגדול. היציאה מהמקום, תאוצות ביניים ומצערת פתוחה לרווחה – ה-47 כוח סוס של הסילבר עושים את העבודה.

תנוחת הישיבה מצוינת ומרחב המחייה מצויין הן לרוכב והן למורכב. זוג מפרצים במדרס הרגליים של הקטנוע מקלים מאוד בתמיכת הגוף בעת עצירה. אבזר יעיל נוסף הוא… בלם היד, נשמע כמו משהו קטן ופשוט אבל עוזר מאוד, לעומת זאת הג'ק אמצע לא נוח לשימוש מהיר למרות שהוא תומך את משקל הכלי בצורה טובה.    
בעיר ובכפר 
המשקל, 247 קילו רטוב, יחד עם אורך נדיב משמעותם שבשביל לתמרן בהמה שכזאת בתוך העיר צריך רגלים חזקות, מאוד חזקות, למרות שלכידון צידוד מצוין והקטנוע אינו מאוד רחב. עם זאת ברור ששיוט מהיר בכביש בין עירוני זה מקום המחיה הטבעי של הכלי הזה. הסילבר-ווינג, אפשר לשייט באזור ה-140 קמ"ש, הגנת הרוח טובה, ושוב הממדים הגדולים מאפשרים לפשוט רגליים לפנים ולהתרווח במושב הכורסתי, רק לא להירדם. המתלים הם על הצד הרך, במיוחד בכלי המבחן שכמובן אינו צעיר, זה נעים מבחינת שיכוך המהמורות אולם הכלי מתנדנד פה ושם ועולה במיוחד ביקורת על החלק הקדמי שמרגיש קצת מנותק, כולל תחושה אלסטית משהו בפקודות היגוי, האורך הניכר ורכות הקפיצים ה האחראים לכך.

הכבישים המהירים מתחלפים בפניות חדות, ברור שאין זה ביתו הטבעי של הסילבר-ווינג לכן התנועה בכבישים טכניים צריכה להיות רגועה ותיורית ללא יומרות ספורטיביות.  גם הבלמים מעוצבים להתנהלות שאינה ספורטיבית, ה-ABS אמנם מצוין אולם דיסק קדמי בודד אינו מספיק עוצמתי לתנע המשמעותי של הסילבר-ווינג 600, למרות מערכת הבלימה המשולבת הוותיקה של הונדה המותקנת כאן. 


אבזור
ב-2001 היה אפשר לקבל בהבנה שהתא מטען נפתח מסוויצ' נפרד בצד הקטנוע, ושהתא כפפות הננעל משתמש במנגנון דומה, אולי גם אז היינו מוכנים לחיות עם תא תדלוק שגם הוא נפתח בעזרתו האדיבה של המפתח. כל הדברים האלה הם קטנים וצדדיים, אבל שכאני מסתכל על כלים קטנים יותר וזולים יותר (אפילו מבית, עיין ערך פורצה 300), אני מתחיל להבין כמה שהקטנוע הזה דורש עדכון. 
אמינות
סילבר-ווינג הוא סוס עבודה אמין, פגשתי בטיול של הונדה בחור עם סילבר שנראה כמעט חדש, רק שעל לוח המחוונים שלו התנוסס מספר קטן, 90,000 קילומטר… רק הונדה. 

דינוזאורים דינם להכחד?
טבע האדם הוא תמיד לרצות יותר ולהתקדם, ב-14 שנות הסילבר-ווינג 600 התקדם עולם קטנועי המנהלים בתחומים רבים, מצד שני אלה אותם גופי פלסטיק גדולים עם מושבי ענק ומנועים חזקים, עם יעוד לנסיעות ארוכות טווח פלוס שימושיות בחיי היום יום בעיר, במילים אחרות ממש כפי שהסילבר-ווינג 600 מציע. וכאמור במחיר סופר תחרותי, אז המסקנה היא שלקהל האופייני של קטנועי המנהלים הגדולים הונדה סילבר-ווינג 600 הוא חלופה מצוינת עדיין, גם כחדש ובוודאי שכיד שנייה עם האמינות הנפלאה הזו.  

תעודת זהות

הונדה SILVERWING – SW-T600 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 2
מחיר 2014 : 63,600
לפי מחירון 01/14
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים, קירור מים, 8 שסתומים SOCH
נפח מנוע: 582 סמ"ק
הספק: 50.3 כ"ס ב7000 סל"ד
יחס דחיסה: 1:10.2
הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
התנעה: חשמלית
תמסורת: אוטומטית V-Matic
מערכת בלימה: מערכת בלימה משולב ABS,CBS
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי,קוטר 41 מ"מ ,מהלך 120 מ"מ
מתלה אחורי: זרוע אחורית ,זוג בולמים , מהלך 120 מ"מ ,כיוון עומס קפיץ
בלם קדמי: דיסק בקוטר 256 מ"מ 3 בוכנות לקליפר .
בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ 2 בוכנות לקליפר .
צמיג קדמי: טיובלס 120/80-14
צמיג אחורי: טיובלס 150/70-13

מדידות

בסיס גלגלים: 1595 מ"מ
גובה מושב: 740 מ"מ
מרווח גחון: 140 מ"מ
משקל יבש: 224 ק"ג
מיכל דלק: 16 ליטר מתוכם 3.5 ליטר רזרבי
טבלת טיפולים SILVERWING – SW-T600

טיפול           מחיר כולל מע"מ
1,000          629
6,000         261
12,000       1009
18,000       932
24,000       2796
30,000       261
36,000       1931

פגשתי בטיול של הונדה בחור עם סילבר שנראה כמעט חדש, רק שעל לוח המחוונים שלו התנוסס מספר קטן, 90,000 קילומטר… רק הונדה.
                                                                                                                
עוד באותו הנושא:

35 תגובות ל הונדה סילבר-ווינג 600 במבחן הזמן

  1. שמעו קטע, אחרי 60 אלף קמ רק בין טיפול לטיפול (התבאסתי על המחירי טיפולים) לא היתה תקלה וכיום אני על אופנוע, זה היה הקטנוע האחרון עד הפנסיה

  2. ליפני שעליתי לאופנוע רכבתי עליו כמעט שנתיים. נהנתי ביותר.

  3. לא היה לך ואין לך לא קטנוע ולא אופנוע. אתה מסתלבט עלינו 60 אלף ק"מ.
    יאללה בחייך תחזור למחילה כמו שאר המטומטמים שכותבים כאן שטויות.

  4. גם לפני כמה ימים העלתם כתבה על הבורגמן.
    גם שם הכלי גדול והוא כבר הרבה שנים דוהר.
    למה שיפסיקו לייצר כלי שהוא טוב גם אם הוא גדול.

  5. לטיולים כשאני יוצא עם אישתי אני רוכב עם הבורגמןולא עם האופנוע.
    כמו שזה בורגמן גם זה יכול להיות סילבר. כלים מצויינים לטיולים נוחים ומהנים.

  6. הם מכילים בתוכם גם את המועדונים החברותה וכל המסביב.
    זה אורך חיים. וזה כייף.

  7. לא מחליף ועושה הרבה ק"מ מיידי יום.
    ממליץ בחום.

  8. לפי המחיר, זה קטנוע לפראיירים או למנהלים חרטה, כלומר כאלו שרק חולמים שהם מנהלים בגלל הקטנוע. מנהל שמכבד את עצמו יקנה אופנוע סופר בייק, או איזה VFR של הונדה או משהו אחר מהיותר יוקרתיים של BMW דוקטי, הרלי…וכו'. תנוחת הישיבה על הקטנועים המעפנים האלה לא נוחה לרכיבות ארוכות, אחרי חצי שעה הגב ניגנב. כל מי שמדבר על נוחות ברכיבות ארוכות, או שיש לו גב מברזל, או שהוא פראייר שקונה פרסומות שקריות וגם משכנע את עצמו באמיתותן. בסוף זה נגמר אצל הכירופרקט, אבל אני לא מצפה שתודו באמת, אתם הרי "מנהלים" ומנהלים לא טועים. פחחח….

  9. אני אוהב את הילדים הטיפשים כמו מספר 20 שההורים שלו קנו לו פלייסטיישן וכל היום הוא יושב מול מסך 20 אינטש ומפנטז איך הוא רוכב על 50 סמ"ק מהסוג הגרוע ביותר שהפסיקו לייצר בשנות ה- 40.
    מה אתה מבין בכלל בדו גלגלי שאתה מעיר הערות על הקטנוע הזה.

  10. לדעתי לא רכבת על הסילוור מעולם. ולכן אתה מעיר את הערותך באופן שכזה. עליך לרכב עליו על מנת להבין שזה אופנוע קטנוע. ואומר שמי שלא רוצה להרגיש כל הזמן שהוא על הקצה יש לו כאן אפשרות לרכב על דו גלגלי באופן שיתן לו אמינות רבה, הנאה מהרכיבה וכן נוחות מיירבית ביום יום.
    תנסה פעם ותבין.

  11. אף אחד לא מתווכח על האמינות של הונדה. האופנוע לא מתקלקל, אבל הגב התחתון והטוסיק סובלים מאוד מתנוחת הישיבה המפגרת הזאת. זה נכון לכל הקטנועים מאותו הסגמנט. אני מנחש שאתה מנצל את התענוג של הגיר האוטומטי לרכיבות קצרות בעיר ועל כן אינך יודע על איזה אי-נוחות אני מדבר. ברכיבות ארוכות, גיר אוטומטי מסוג ווריאטור מונע כל הנאה מוטורית, והישיבה על "כורסת המנהלים" הופכת לעינוי סיני. לא תספר לי שרוכשים קטנוע מגודל רק כדי להישאר בעיר, אז יוצאים איתו גם לטיולים. לבוא ולטעון שהוא קרוזר מפנק זה שקר. אך כפי שטענתי אינך חייב להודות בכך.

  12. קודם כל תיקון , הדגם לא בן 15. הוא עודכן ב 2011 ושופר משמעותית. סה״כ מרוצה מאד , ,נוסע המון ללא תקלות. צריכת דלק 1:20 ,טיפולים יקרים עקב חלפים , יש להזמין מחו״ל. אני מת להחליף (קצת משעמם) בל ההונדה לא נותן שום סיבה אמיתית …

  13. בהונדה ניגררו, נתנו פייט יפה לימאהה טי-מקס, ובסוף הפסידו לו. בפועל אין מקום לקטנועים המגודלים האלו, הם לא טובים לכלום, ורק הטי-מקס הוא טי-מקס, קטנוע שמתאים לערסים. הקטנועים המגודלים מסורבלים לעיר, נעים כמו פיל בחנות חרסינה, הטיפול בוריאטור יקר, מחירי הפלסטיקים במקרה של נפילה מרקיעים לשמים, הישיבה לא נוחה, כל אלה תכונות שהם כולם אנטי כל מה שהמותג האגדי הונדה מייצג. על כן הונדה החליטה להפסיק לשפר את הסילברים, והשקיעה בDTC. את האיטגרה היא בנתה לאנשים כמוך שמסרבים להאמין שהבדיחה לגבי "אופנועי מנהלים" הייתה על חשבונם. DCT זה מה שצריך אופנוע רגיל לסביבה עירונית, פטנט שמחזיר את הונדה לקידמת הבמה כמובילה ולא כנגררת. ולעיר יש כמובן את קטנועי 125 סמ"ק אבל בהם אין כל פוזה ואנו מדברים על "מנהלים" שרוצים פוזה. ואני מוסיף, חבל שבאופנועים גדולי נפח אין את הגיר החצי אוטומטי של הקאב(אינובה). כך או כך, ווריאטור מעפן זה OUT, וגם תנוחת הישיבה הזוועתית עם הרגלים קדימה זה OUT.

  14. לא אכנס איתך לויכוח למה ולמי מתאים הטי מקס ולמי הסילוור.
    אבל לחדד לך את הראש הכהה שלך.
    הטי מקס מתאים לכל מיני קונדסונים שחושבים שלקנות אקרפוביץ ולעשות וווםםם וווםםם זה קול.
    ההונדה מתאים גם לאנשי עסקים, לטיולים ולמה לא.. זה היה בקצרה.
    ולעיניין התאונות והפלסטיקים.
    חבר שלי נפל עם טי מקס ליפני כחודשיים. הכניס את הקטנוע (שהוא קטנוע טוב לכל הדעות) למוסך בדרום תל אביב לתיקון פלסטיקים ידיות שילדת פרינג וכו/
    שתדע שהוא כמעט ולקח משכנתא שניה על הבית.
    החלקים היו במחירים מוטרפים ואז החליט לצבוע את הקטנוע מה שעלה לו פחות כסף אבל עדיין שאר החלקים שקנה עלו לו חבילות.
    אז מה אתה אוכל את הראש. כל הקטהועים האלו יקירים.
    סעו בזהירות אל תתין סתם גז בניוטראל.

  15. כל הסגמנט הזה של אופנועים מגודלים הוא חרא, של כול המותגים. בגלל הפלסטיקים, בגלל הוריאטור, בגלל מחירי האחזקה המטורפים, בגלל שהם לא נוחים לרכיבות ארוכות…ואחרי כל זאת טי-מקס, זה טי-מקס. צר לי על החבר שלך ששילם על תיקון הטי-מקס שלו ביוקר, ככה משלמים לתיקון כל המותגים מהסגמנט החרא הזה. אני לא מכיר חיות עירוניות שרוכבים על טימקס ויוצאים איתו למסעות. לעומת זאת, את הסילברים מוכרים כאילו הם גם קרוזרים, אפילו יש להם מועדון טיולים נחמד. לומר שהסילברים נוחים או מפנקים ברמה של קרוזר זה שקר גס. אולי לעשות עם הסילבר טיול פעם בשנה עם קבוצת הונדה זה נחמד, בשביל החברים, לא כי האופנוע הזה עושה איזה שהוא חשק לרכיבות ארוכות, כי הוא לא נוח למטרה הזאת ואין בו כל הנאה מוטורית.

  16. אני אוהב ידענים מהסוג שלך ״אפילו הונדה חושבת שזה חרא״ … נקודה סוף פסוק !
    מאיפה אתה יודע ? אתה חבר של המנכ״ל ?
    ולעניין – האינטגרה אינו מחליף של הסילבר.נסעתי עליו לפני שרכשתי את הסילבר ולא אהבתי את תנוחת הישיבה ואת האזור בין הרגליים. ״רגליים קדימה זה אאוט״ … מי קבע ? מחקרים מדעיים… אצלי זה אין …

  17. שקוף שאתה חושב במונחים ישראלים. אבל אני התכוונתי להונדה אופנועים העולמית שביפן, שם הם חושבים שזה חרא ועל כן המציאו את ה-DCT. אני לא התכוונתי לחנות הקטנה שברחוב שבח5 או סניף שוקן הפיצפון בתל אביב.רק בישראל יש את הקטע הזה של "אופנוע מנהלים", בחו"ל קוראים להם קטנועים מגודלים וההצלחה שלהם שם מאוד מוגבלת. שוק האופנועים בישראל בכלל לא רציונאלי, מי שמוביל אותו חושב על הגדלת הרווח התפעולי במוסכים ולא על רווחת הרוכבים. בעולם הגדול ממזמן זנחו את הגלגלים הקטנים והם נמכרים בכמויות קטנות. רק בישראל דוחפים לך בכוח את הווריאטור המעפן, את הקישקוש על תא מטען "גדול", ואז משחילים לך גלגלים קטנים שפוגעים בעיקר העיקרים, בבטיחות. סבבה לך שדוחפים לך צינור, קנה סילבר, רוצה אופנוע אוטומטי אמיתי כך NC עם גיר DCT. אבל כמו שהתחלתי את השרשור, כך גם הסיים, לא ציפיתי ש"מנהלים" יודו שהם טועים. פחחח…

  18. רכבתי המון ק"מ עליו ללא כל בעיה ואו איזו שהיא תקלה.
    אני בטוח שבמפעלי הונדה כולל המכוניות שמים דגש לא רק על איכות החומרים החיצוניים דבר שחשוב כשלעצמו במיוחד באופנועים אלא גם במרכיבים המכניים של הכלים.
    ד"א גם בטויוטא שנחשב כרכב מהטובים יש תקלות מיידי פעם ולא קצת.
    מי שעושה כל כך הרבה ומייצר טבעי הדבר שיהין לו פה ושם נפילות מינוריות.

  19. היה לי סילוור 600 2007 והחלפתי לצורה החדשה ב-2011. נהנה מאוד לרכוב עליו. עושה 25.1 ק"מ לליטר אבל ברכיבה מאוד רגועה. הטיפולים עולים ים כסף אבל שווה לי לחסוך את הפקקים ולהנות מראש שקט. הקטנוע אמין ביותר. מצבר צמיגים וטיפולים, דלק ונוסעים…הצטערתי מאד שלא קניתי את ה-NC הוא יצא שנה אחרי שקניתי והתבאסתי מאד. להחליף עכשיו צריך להוסיף הרבה ולא נראה לי מוצדק בשבילי.

  20. תקשיבו לכל המתלבטים הונדה סילבר 600 הקטנוע הטוב ביותר לאחר שקניתי בורגמן 650 וגם MP500
    חווית נסיעה מהנה ביותר

  21. רבותי תקשיבו לא לחשוב ולא להתלבט אחרי שהיה לי בורגמן 650 ואחר כך 500 MP של פיאגו שהחזקתי אותו חודשיים בלבד חדש מהחברה ועכשיו 600 של הונדה סלבר ממש חלום ותענוג של נסיעה שום חסרון אין לו נוח מהיר ואמין ממש ממליץ

  22. יש מלא פלצפנים שלא מבינים כלום חוץ מפה גדול אין להם כלום.הסילבר 600 סוס עבודה נעים בנסיעה אפס תקלות הסילבר שלי 166000 קמ מודל 2010 ומי שמתפלסלף שילך לקנות בורגמן או ימהה .היה לי בורגמן 650 אחרי 54000 קמ הלך גיר לא ידעתי שזו מחלה לבורגמןכשביררתי אמרו לי לי שזו תופעה ידועה .לכו לרכב על ימהה טי מקס מחוץ לעיר שעה אחת ותקבעו תור לאורטופד

  23. 1.למישהו מעל 1.80 חוטף את כל הרוח בפרצוף ועם רעש בקסדה.
    2. המגיני רגליים לא מסיטים את הרוח מהרגליים וביום קריר הגינס שלך קופא מהרוח.
    3. תא הקסדות. נפתח מהצד. (צריך להוציא מפתח מהסוויטץ )
    4. פיית התידלוק מעצבנת והאקדח לא נכנס עמוק וצריך להחזיק ביד כל זמן התידלוק.. ותמיד בסוף גולש ומשפריץ.
    6. הכסא לרוכב ממש לא נוח.. נסיעה לירושלים (חצי שעה רצוף) גורמת לכאבי גב תחתון.
    7. אין שקע לטעינת לסלולרי.

    8. מנוע ואמינות טובים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל