fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

אופנוע כבקשתך (מבחן דרכים + וידאו)

אופנוע כבקשתך (מבחן דרכים + וידאו)

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גיא בן ברק      |        בוחן: רן ציוני       |     כותב אורח: מיקי כהן

שורה תחתונה: יכול להיות שרוכב צעיר שרגיל לרכב על אופנועי מסלול התאהב באופנוע רגוע של מבוגרים? ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 הוא אופנוע אדיר עם המון פרצופים שמשתנים בעזרת ארבעה כפתורים קטנים על הכידון, האדוונצ'ר 1190 מתאים למגוון רחב מאוד של רוכבים, בבסיסו בעל יכולות מאוד גבוהות וכול אחד מהבעלים ימקד אותו לצרכיו בקלות בזכות האלקטרוניקה המטורפת והיעילה.  מחיר 137,000 שקל, סביר בהחלט מול יכולות ואבזור האופנוע, ונמוך משמעותית בהשוואה לדגמי אדוונצ'ר המתחרים מאירופה.

הסרטון הבא לא לבעלי לב חלש. צולם ובוצע רק במקומות סטרילים ללא כלי רכב בתנועה:

 

כשאמרו לי שאני הולך לבחון אופנוע אדוונצ'ר ענק לא התרגשתי, הם תמיד נתפסו בעיניי כאופנועים עצלים ודי משעממים לאנשים מבוגרים, כלבויניקים, עושים הכול בסדר אבל לא מצוין. מצד שני בכול זאת זה אדוונצ'ר של ק.ט.מ ואלה תמיד קרביים יותר, בעלי אופי וחזקים, בוודאי הדגם המתקדם 1190 שיצא רק ב-2013. 

כשהגעתי לאולם התצוגה של ק.ט.מ פגשתי את הגמל המשונה, רחב עם מיכל דלק ענקי של 23 ליטר, מבנה די גבוה על מתלים שמנים (48 מ"מ מקדימה) בעלי מהלך גדול יחסית לאופנוע טיולים של 190 מ"מ. הגלגלים במידות כבישדורו מוכרות של "19 מקדימה ו-"17 מאחורה, ובהתאם צמיגי דו"ש טיובלס למרות ג'אנט שפיצים, הברקסים ממש כמו של אופנועי ספורט-כביש. 
בתוך שלדת מסבך צינורות פלדה אשר נבנתה במיוחד עבור דגם זה, מנוע LC8  בנפח 1,195 סמ"ק ו-148 כוח סוס שעושים אותו מהחזקים מבין האדוונצ'רים לפחות עד שיגיע האח הגדול 1,290. 

אבי ששון מנהל המותג מוסר לי את המפתחות ואני מניף את מגף השטח מעל האוכף, מרגיש קצת מטופש עם כל ציוד השטח שלי על מושב תורר בגובה של 860 מ"מ בשילוב מיכל הדלק הענק המציב אותי בפישוק ולא נותן לי הרבה מקום לתמרון – בקושי הוצאתי את ה- 230 קילו שלו מהחנייה ברוורס. אולם כשהתחלתי את הנסיעה הופתעתי כמה קל הוא מרגיש לרכיבה, כידון השטח המתכוונן קדימה ואחורה ב-10 מ"מ רחב ומושך קצת את הידיים קדימה ומאפשר להפליק את הענק מצד לצד בחינניות, הלוואי והייתה לסדרת ה-690 כזו זווית צידוד!
מאחר והאדוונצ'ר 1190 הוא אופנוע המצויד במערכות אלקטרוניות בהיקף חסר תקדים, שווה להקדיש כבר בשלב מוקדם פירוט.
מנוע: ניתן לברור בין ארבעה מצבים של הורדת הכוח בהתאם למצב האחיזה וסגנון הרכיבה. מצב SPORT: תגובת מנוע אגרסיבית, מצערת חדה ומדויקת שמספקת את מלוא 148 כוחות הסוס והתערבות מופחתת של בקרת האחיזה שמאפשרת פרפור קל של האחורי והתערבות מאוחרת של ABS. מצב  STREET: גם כאן תקבלו את מלוא הכוח רק בצורה יותר נעימה עם התערבות רגילה של בקרת האחיזה שתמנע החלקות של האחורי או ווילים לא רצויים, ה-ABS מתערב כרגיל. מצב RAIN: מוריד את ההספק ל-100 כ"ס וממקסם את תגובת בקרת האחיזה וה-ABS. מצב OFFROAD: מוריד את ההספק ל-100 כ"ס אך ממזער את התערבות ה-ABS לגלגל הקדמי, מבטל לחלוטין את ההתערבות באחורי (לטובת החלקת הזנב לתוך פניה) ובקרת האחיזה מאפשרת סיבוב מהיר פי שניים של הגלגל האחורי לעומת הקדמי.


ABS עם MSC: מערכת ABS החדשה והמתקדמת ביותר של בוש הגרמנית, לא רק מניעת נעילת גלגלים אלא אפקטיבית גם בזמן הטיה ומסייעת למניעת איבוד אחיזה בסיבוב, מאפשרת גם לתפוס את הבלמים בהפתעה מבלי לאבד את האחיזה ולגמור על הפנים, האופנוע מאט כמה שהוא יכול לפי זווית ההטיה ללא דרמות וככל שמיישרים את האופנוע והצמיגים מקבלים יותר אחיזה, האופנוע בולם יותר חזק.

 

בהתאם לקדמה הטכנולוגית גם האבזור. האופנוע מגיע עם ידיות מצמד וברקס מתכווננות, משכך היגוי, מגן גחון מפלסטיק, מגני ידיים סגורים, משקף מתכוונן בעל שני מצבים, מושב בעל שני מצבי גובה, ג'ק אמצע ושקע חשמלי. שטח האחסון בסיסי מאחר ואת הארגזים הנדיבים צריך לקנות בנפרד, כך יש תא קטן מתחת למושב המורכב אשר יכול להכיל רישיונות, אפוד זוהר, מנעול דיסק וכו'. ובנוסף מקדימה קיים תא אחסון קטן בתוך הפיירינג, תחליטו אתם מה להחביא שם… לוח שעונים: בחזית תמצאו שני צגי LCD כאשר השמאלי אחראי על שינוי מצבי המנוע, הבולמים והבקרות וכן הצגת שלל מידע כמו הטמפרטורה בחוץ, טמפרטורת השמן, טעינת חשמל, מצבי רכיבה, ניטור לחץ אויר בצמיגים ואפילו עוד כמה קילומטרים עד הטיפול הבא. הצג מתופעל בעזרת לוח מקשים בצד השמאלי של הכידון. הצג הימני מציג מידע כגון מהירות נסיעה, בורר הילוכים, מצב ניהול מנוע ועומס קפיץ (יחידזוג וכו'), מד טמפרטורת מנוע, מד דלק ושעון. באמצע נמצא מד הסל"ד האנלוגי כאשר לו נורת קו אדום אדומה ניתנת לכיוון, נורת ניוטרל, איתות, תקלת מנוע, ABS ובקרת אחיזה.

מתלים: תרגישו חופשי להשאיר את המברג השטוח בבית כי הבולמים של WP מחוברים למחשב ובעלי שלל מצבים, עומס הקפיץ בבולם האחורי נקבע ע"י מצב רוכב יחידיחיד עם ציודזוגזוג עם ציוד והשיכוך אשר מתכוונן לפי מצבי SPORT/STREER/COMFORT  .


עיצוב אבזור
: האופנוע לא נופל גם במראהו, הוא סימטרי, חלק ומפוסל. נראה פחות וולגרי משאר הכלים בקטגוריה. בחזית תמצאו אורות חניה מלדים לבנים שעוטפים את הפנס הראשי שנדלק עצמאית לפי חיישן האור בחזית. בזנב פנס לדים ואגזוז גדול אשר עושה עבודה טובה בהשתקת הרעשים אך עדיין מעביר גרגור חזירי, הרוכב ישמע בעיקר רעשים מהמנוע עצמו בזמן הרכיבה. רמת הגימור גבוהה מאוד, אך הפריע לנו שבאופנוע המבחן מגני הידיים נגעו בפיירינג בנעילת כידון ואפילו השאירו שריטה. המראות ממוקמות על הכידון, הן גבוהות, לא מפריעות בעמידה, יציבות ומספקות שטח ראות טוב.
 
זה גם נוסע…
נסענו לבחון ולצלם את האופנוע בחברת מיקי כהן הבעלים המאושר אשר נתן לנו הסברים מפורטים על הכלי. בכבישים מפותלים האופנוע הרגיש בבית עם המון תשדורת לרוכב, האופנוע מרגיש יציב אך ההיגוי גם זריז (ומדויק) והענק הכתום נשכב לישון מסיבוב לסיבוב, אין לו בעיה גם להישאר שם וברגע שרוצים לוחצים על ההדק והאופנוע נורה קדימה מהסיבוב כמו איזה סופרבייק. ברגע שביטלתי את בקרת האחיזה ושמתי את ניהול המנוע על מצב ספורט גיליתי פנים שניות לאופנוע האדוונצ'רי שעד עכשיו הרגיש מאוד נשלט ומתון. האופנוע יודע להיות חוליגאן ולתת פאן אדיר בכביש ברגע שמבטלים את כל הבקרות המרסנות. המנוע מרגיש טוב כבר מטווח ה-4,500 סל"ד ומתחיל למשוך חזק החל מ-6,000 סל"ד ועד למנתק ב-10,000 סל"ד. האופנוע יוצא ונכנס לעיקולים בהחלקות זנב וברגע שהאחורי חוזר לאחוז הוא מניף את הפרונט לשמיים. מתי בפעם האחרונה ראיתם כזו משאית בווילי?! 

ניכר כי 230 הקילו לא מזיזים ל-150 כוחות הסוס האימתניים, מ-0-100 הצלחנו להאיץ ב-3 שניות והמהירות הסופית שראינו על השעון היא קצת מעל 270 קמ"ש. כוח של סופרבייק עם נעימות ושימושיות של אדוונצ'ר-תורר, המנוע הוא פנינה אמיתית! בשיוט מדובר במנוע הוי טווין הכי חלק שיצא לי להרגיש, מעל 8,000 סל"ד המנוע יתחיל להיות קצת צורם ויורגשו וויברציות.
 
לא רק אספלט
מכיוון שהאדוונצ'ר החדש הוא אופנוע בעל נטיות כביש שלא דומה בכלל לדגם הקודם (ה-990) אשר היה יותר ממוקד שטח, לא ציפיתי להרבה ברגע שנרד לשטח, אך כשהרגע הגיע הופתעתי לטובה. האופנוע מרגיש טוב על השבילים המהירים וברגע שנעמדים נעלם פישוק הרגליים ומגלים שהשלדה די צרה וקל לחבק אותה, ההיגוי די זריז, הבולמים סופגים טוב את המהמורות והצמיגים מספקים אחיזה מפתיע, וכל הבקרות עובדות מעולה בשטח. הכל כמובן יחסי לסט הגלגלים שמותקן עליו אך אני בטוח שאלו שמחפשים יותר ביצועים בשטח יהיו מאושרים מגרסת R עם גלגל קדמי "21 ו-"18 מאחורה נעולים צמיגי קוביות. בזכות הכידון הרחב החלקות הזנב נשלטות גם בשבילים הצרים, כיף להשתמש במנוע עתיר המומנט בשביל לעזור לגלגל האחורי להחליק ולעזור לסיום הפנייה. 

 

 

כשישבתי לא היה לי הרבה מקום להזיז את הרגליים שלא לדבר על להוציא אותן בסיבוב בגלל מיכל הדלק הגדול. גם בשטח לא מרגישים שמדובר בבהמה במשקל של 230 קילו שהם 30 קילו פחות מהדגם היוצא (990) והם מהקלים בקטגוריה. הייתי ממליץ להימנע מחול עמוק עם הגלגלים האלו ולהישאר בשבילים הדוקיםכורכר מכיוון שכאשר האופנוע מתחיל להתחפר ומתחילים לאבד אחיזה בקדמי מתחילים גם להרגיש את מלוא המשקל וזה כבר לא כל כך מהנה…
 
סיכום – בשניים!

הדרך חזרה הביתה הייתה כל כך קלה ומרגיעה שנדדתי לי במחשבות על היום שעברתי יחד עם הענק הכתום, התחלתי להבין את עניין האדוונצ'ריות ועד כמה באמת האופנוע הזה מפנק וורסטילי. התנוחה לא מעייפת, יש שלל אופציות של כיוונוני תנוחת רכיבה בין אם זה רגליות, כידון, מושב או משקף. המנוע נעים ולא מרגיש מתאמץ גם במהירות שיוט של 160 קמ"ש הנסיעה שקטה וחלקה, אמנם מיגון הרוח לא עומד בסטנדרטים של אדוונצ'ר (גם כאן לק.ט.מ יש כמובן משקף אופציונאלי גבוה יותר). אך זה לא הפריע לי במיוחד. כל כך נהניתי מהדרך הרגוע הביתה שחיפשתי תירוץ להישאר על האוכף ולנסות לגמור את חצי מיכל הדלק הנותר עוד היום (מה שאומר שהצריכה המשולבת שלו אחרי היום הקשה הזה עמדה על 14 ק"מ לליטר, בנסיעה רגועה ניתן להגיע להרבה יותר ועם מיכל של 23 ליטרים זה אומר טווח גדול בין התדלוקים. 

 

כשהגעתי הביתה החלטתי לקחת את זוגתי לסיבוב, כיוונתי את הבולמים למצב "זוג" בכמה לחיצות כפתור ויצאנו לטיולון בתל אביב. לא הרגשתי את המורכבת מאחורה כלל חוץ מהפעמים בהם היא חיבקה אותי במקום לאחוז בידיות המורכב, יכולתי להישבע שאני רוכב לבד. גם מאחור דווחתי שדי נוח, המושב הרחב תומך וכל שחסר הוא משענת גב (אשר מגיעה עם הארגז) והמורכבת מצידה יכולה ללכת לישון ונמשיך מכאן לכינרת.

** גילוי נאות: הבוחן רן ציוני בזמן מבחן דרכים זה לא עבד אצל יבואן מתחרה. 

 

החיים עם הרפתקה כתומה – מיקי כהן בעלים של 1190 כשנה

כולנו מכירים את ההתרגשות בלקום בבוקר, להוריד את הכיסוי מהאופנוע, לשחרר את הכבלים שריתקו אותו במהלך הלילה ולצאת לרכיבה על גבו של האופנוע האהוב. בין אם רכיבה מנהלתית לעבודה ובין אם לטיול סוף שבוע. עם ההרפתקה הכתומה ההתרגשות, עבורי, גדולה יותר. בכל יום ובכל רכיבה ישנה תחושה של התגלות. האופנוע מפתיע אותי לטובה כמעט בכל רכיבה, גם המנהלתית ביותר.

 

במשך שנה שאנחנו יחד עברנו מעל 11000 ק"מ לאורכה ולרוחבה של מדינתנו הקטנה, בין אם אלו היו רכיבות בתוך העיר הצפופה, שם המשאית מרגישה כמשאית, ובין אם אלו רכיבות ארוכות צפונה או דרומה שם אופנוע באמת זורח.

 

בזמן שאנחנו יחד, גיששנו אחד את השני בתקופה הראשונה, היום, הוא מכיר אותי הרבה יותר מאשר אני אותו. למגבלות שלו, עדיין לא התקרבתי, הוא מצדו, מדגדג את שלי בכל פעם שאני מנסה לאתגר אותו. אין ספק, שהוא שדרג את רמת הרכיבה שלי. הוא נותן תחושת ביטחון בכל רכיבה וגם שאני מגזים, תמיד נמצאות שם הבקרות האלק' ששומרות עלי.

 

לאחרונה, התחלנו לגשש מה קורה מעבר לאספלט, מצאנו את עצמנו מטיילים במקומות אשר מעולם לא חשבתי שאגיע עם משאית כזו והוא, באדישותו, שלח אותי לבצע קורס רכיבת שטח.

 

במהלך השנה, לא נתקלנו בשום תקלה מלבד כמה עדכונים אשר החברה הוציאה וטיפול הרצה, לא ממש ביקרנו במוסך.

עם יד רגועה על המצערת, צריכת הדלק נעה סביב 19 ק"מ לליטר, הבעיה היא, להישאר עם יד רגועה. לרוב זה לא ממש קורה לי ולכן צריחת (הטעות במקור) הדלק עולה לכ-12 ק"מ לליטר.

 

לפני שרכשתי אותו ביצעתי רכיבות מבחן על כמעט כל כלי הרפתקה הנמכרים בארץ. היום, שנה אחרי, אני חושב שביצעתי את הרכישה המוצלחת ביותר.

1190 שלי במספרים/מיקי כהן
מנוע: עד 6500 סל"ד, מיסטר הייד. מושך אבל לא מפחיד. מעל 6500 סל"ד, ד"ר ג'קל. מרגישים משיכה חזקה והסאונד במוד אטרף עד מנתק ההצתה. חיסרון, יותר מומנט בסל"ד נמוך היה מתקבל בברכה.
1-5, המנוע מקבל אצלי 4.

בלמים
: קדמי מלא רגש ובולם בעוצמה. האחורי, ללא טענות.
1-5, 5.

כידון והיגוי: כידון גבוה ורחב, נופל בול לידיים שלי.  ההיגוי קל, בכביש האופנוע משנה כיוון במהירות ובדיוק. משקך ההיגוי, רק עוזר.
1-5, 5.

מתלים
: רוצה לרכב רגוע לאורך זמן? כוון את המתלים למצב נוחות ותעצור רק כשתיגמר המדינה. הקוף מרים את הראש? העבר למצב ספורט ועבור למצב אטרף. בין לבין, מצב כביש יתן את האופציה הטובה ביותר. בנוסף, ניתן לכוון את המתלה האחורי במידה ורוכבים לבד, עם מזוודות או עם מורכב.
1-5, 5

מדרך רגליים
: ברכיבת כביש, המדרך מספיק. עם מגף שטח, הייתי מעדיף מדרך רחב יותר.
1-5, 3.

נוחות המושב
: רך ותומך לאורך שעות. רכבתי במשך כמה שעות ללא עצירות כמעט וירדתי מהאופנוע, כאילו רכבתי דקות ספורות. גם אשתי, כמורכבת, לא מתלוננת על חוסר נוחות או מקום.
1-5, 5.
 
תאי אכסון: מתחת למושב המורכב יש מקום לתיק כלים ועוד פאוץ' יכנס שם. מתחת למשקף בצד ימין קיים תא נסגר, אך הוא קטן מידי לסיגריות. מי שלא מעשן אך לועס מסטיק, אחלה תא. ביום יום אני רוכב עם סט של 3 מזוודות. מקום לא חסר.
1-5, 3. רק בגלל התא שלא מתאים לסיגריות .
 
התנהגות עירונית: נו. בהמה במשקל 260 קילו + רוכב + 3 מזוודות, לא המתכון להשתחלות עירונית אבל, פחות נורא ממה שניתן לחשוב.
1-5, 3. בעיקר בגלל הארגזים.

מראות
: יעילות.
1-5, 4.

תאורה ולוח שעונים
: כצפוי מהמותג, תאורה כתומה בלוח השעונים המפורט בכל האינפורמציה שצריך ויותר. תאורת היום מנורות לד, משרות אוירה של יראת כבוד למי שמביט במראה ורואה אותו מתקרב. ויעידו על כך, כל הנהגים שמפנים את הנתיב השמאלי.
1-5, 5.


עיצוב
: התמונות לא משקרות. נראה נפלא במיוחד בצבע אפור עם מגן מנוע כתום.

1-5, 4.

 

 

תעודת זהות

ק.ט.מ 1190ADVENTURE
מחיר:  *137,100 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2014
דרגת רשיון: A

*המחיר לא כולל אגרות רישוי

נתונים טכניים

מנועוי-טווין עם 75 מעלות, 1,195 סמ"ק, 8 שסתומים, DOHC, קירור נוזל, הזנת דלק

הספק
148 כ"ס (110 קו"ט) ב-9,500 סל"ד
מומנט12.7 קג"מ (125Nm) ב- 7,500 סל"ד
הילוכים6 עם מצמד מחליק בתפעול הידראולי
 
קוטר קדח, מהלך בוכנה105.0, 69.0 מ"מ
יחס דחיסה12.5:1
שלדהמסבך משולשי פלדה
מתלה קדמימזלג הפוך של WP בקוטר 48 מ"מ, כיוון שיכוך החזרה אלקטרוני, מהלך 190 מ"מ
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום עם בולם יחיד של WP, כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה אלקטרוניים, מהלך 190 מ"מ
צמיגיםקונטיננטל קונטי-טרייל-אטאק 2. קדמי: 120/70ZR19; אחורי: 170/60ZR17
בלמיםקדמי: צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו ומשאבה רדיאלית; אחורי: דיסק בקוטר 267 מ"מ עם קליפר צף כפול בוכנות; מערכת ABS של בוש מדגם 9ME

מדידות

מיכל דלק23 ל'
בסיס גלגלים1,560 מ"מ
גובה מושב: 860/875 מ"מ
זווית היגוי26 מעלות
מפסע120 מ"מ
משקל212 ק"ג משקל מלא ללא דלק
תצרוכת דלק מדודה14 ק"מ/ל'
טבלת טיפולים:
1,000 ק"מ – 862 ₪
10,000 ק"מ- 1304 ₪
20,000 ק"מ – 1678 ₪.
30,000 ק"מ – 2544 ₪
 * כל המחירים כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

28 תגובות ל אופנוע כבקשתך (מבחן דרכים + וידאו)

  1. מקווה שזאת טעות כי זה בהחלט לא נכון! ה990 שקל 209 יבש וה 990r שקל 207 שרטוב זה מגיע בערך למשקל הכלי שבכתבה ,אולי אפילו מעט פחות.

  2. זה מה שקורה שלוקחים רוכב מוטוקרוס לבחון אופנוע דו"ש כבד!
    המבחנים של הילדון דוקא טובים, כן ירבו!

  3. קיבלת כתבה. קיבלת סרטון. קיבלת פאן בחינם.
    תאמין לי רק תלונות.
    תגיד תודה תן מחמאות לרכיבה של הבחור כמו שעשו אחרים. תלמד לפרגן ואו שתציע את עצמך להיות בוחן.
    או שאתה סתם אפס אוכל מקלדת ואו סתם כלומניק ממקום אחר.
    דיי תלמדו להיות טובים אחד לשני.
    ושוב. גם אם רצית להעביר ביקורת ונגיד שאתה צודק. אז תץחיל בכל הכבוד שיראו שאתה בחור נחמד ומפרגן ואח"כ תעביר את כל הביקורת שבעולם.
    יאללה תהיו בני אדם טובים כבר.

  4. כל מילה שכתבת נכונה.
    צריך לדעת לפרגן במיוחד שלא לוקחים לך כסך על מנת להיכנס לאתר שנותן לך כל הזמן אינפורמציה מהעולם.
    ואם אתה קורא אנגלית כל כך טוב אז אל תבוא לכאן ואז לא תעיר הערות.
    אתם עשר כתבה מעולה אחלה סרטון ואחלה אווירה.
    תמשיכו אני איתכם.

  5. אתה אדם גס רוח ,חבל שאתה לא אדם ומגיב כמו אידיוט טוב ותמיד תזכור "אוויל מחריש לחכם יחשב" !!!!!!!

  6. סך הכל תיקנתי טעות שלא הייתה אמורה להיות במבחן רציני, עד כאן לגיטימי!? תגובתך לעומת זאת גסת רוח, מכוערת ,עילגת ואתה ממש לא אדם טוב כפי שהינך מציע לאחרים להיות .בקיצור תאמץ את האימרה "סייג לחכמה שתיקה" !!!

  7. כל אוויל מוצא אוויל ממנו החולק לא כבוד !
    ממש עם לתפארת אנחנו !

  8. אם נעלבת אני מתנצל.
    אבל נראה לי שאתה באמת מבולבל.
    כנראה שאתה יותר גס רוח ממני ומתהדר בנוצותיהם של אחרים ביפות הנפש שלך.
    לא ראיתי את העדינות והנעימות שלך בתגובה שלך כלפי.
    גם אם טעיתי ואתה הוא הוא המבוגר האחראי אז תלמד להיות כזה.
    תרגיש טוב ידידי ותהייה בריא.
    וגם תלמד לפרגן.
    אני אולי גס רוח אבל יודע תמיד להגיד את המילה הטובה והחמה כשצריך.

  9. ראשית כתבה וסרט מדליקים.
    מתחת לתמונה שבו מופיע רן ציוני כתוב כי בזמן המבחן רן ציוני לא עבד אצל יבואן מתחרה.
    קל להבין ולמצוא שני דברים.
    1. רן ציוני מברור קטן עובד היום בחברת BMW
    2. הKTM נותן באימא של הראש לBMW
    וזו למעשה הסיבה שציינתם זאת.
    גשש בלש בפעולה.
    תיסלם על המבחן.

  10. שי – סך הכל הגבתי לתגובתך שבאמת לא הייתה במקומה ועל מה ? על שום שתיקנתי טעות מהותית בנתוני המשקל!? גם כשאתה כבר מתנצל אתה עדיין פוגעני (מבולבל) ומשייך לי תכונות בהם מעולם לא התהדרתי למרות שאיננו מכירים,מסתבר שגם אתה אדם רגיש ולכן אל תעשה לחברך את אשר אינו מקובל עליך !בכל מקרה ,הנה קבל גם אתה את התנצלותי ללא תוספות וללא סייגים ובזאת הסתיימה הפרשה שמלכתחילה לא הייתה צריכה להתחיל .

  11. קודם כל סחטיין על מבחן מצויין.
    כמה תובנות משלי – את ה-1190 שלי קיבלתי לפני מספר חודשים. לפניו היה לי באורווה אדוונצ'ר 990 גזעי. למרות שאפשר בהחלט להגיד שאני עדיין לומד אותו הנה כמה מסקנות ביניים למתעניינים:
    א. המנוע, הברקסים, המתלים והשלדה הם לא פחות מפנינה מוטורית. ה-990 היה נפלא, ה-1190 שם אותו בכיס.
    ב. זה כבר נכתב אך באמת שאי אפשר להגזים בתיאור: כמות הכח של המנוע, יחד עם המצויינות של שאר המכלולים יוצרים אופנוע 'ממזר' תלת פרצופי – ביום יום שימושי ונוח להפליא בעיר ומיחוצה לה. אם רק קצת לוחצים, בקלות מפתיעה הוא הופך לכלי סופר ספורטיבי חד, חזק ומהיר מאוד. ובשטח בעל יכולת שטח אמיתית בשבילים וזה עוד לא דגם השטח הייעודי (ה-R).
    ג. המערכות האלקטרוניות עובדות. אני נוטה לאתגר אותן, כמין ספורט שכזה. קשה להוציא את הכלי מאיזון. הוא פשוט שומר עלי. זו לא פחות ממהפיכה בעולם הדו גלגלי, אני מניח שהמערכות הללו תמשכנה לזלוג לאופנועים זולים וקטנים יותר, זה ממש חיוני ומציל חיים.
    ד. כולם משווים – איך הוא מול התחרות , ומה זכות הקיום שלו מול האדוונצ'ר הגדול החדש. קראתי לא מעט על כך, לא רכבתי על הבימר החדש. זה נראה בערך כך. רוכבי הז'אנר עם נטייה יותר ספורטיבית ואגרסיבית יירדמו על הבימר ויחגגו על ה-1190. רוכבים מיושבים שרוצים להפליג למרחקים בשקט, יסבלו על ה-1190 וימכרו את סבתא שלהם בשביל הבימר החדש. הדוקאטי מולטיסטראדה לא באמת עומד באותה נישה מכיוון שיש לו גלגל 17 אינץ' מקדימה ועל כן הוא עוד יותר ספורטיבי ולמעשה מחוסר יכולות בשטח ונוטה להיות אופנוע ספורט מדהים בישיבה זקופה. לכן ב.מ.וו מוציאים בימים אלו מתחרה שבנוי על בסיס ה-RR וכך גם ק.ט.מ והנה נולדה לה עוד תת נישה. כל המתחרים האחרים לא בליגה. נקודה. האדוונצ'ר 1290 החדש ממותן עוד יותר מה-1190 ונועד ככל הנראה להכות את הבימר ממש במגרשו הוא. נחייה ונראה.
    ה. מחמש שנים נסיון מול ד.ל.ב מוטוספורט -היבואן, אני ממליץ עליהם בחום רב. השירות לא פחות ממצויין. זה חשוב.
    לסיכום ביניים, ממש כמו שמיקי כתב, כל יום רכיבה הוא יום חג.
    תרכבו בזהירות, תחזרו הביתה בשלום.

  12. לא יעזור לך תמיד יהיו רוכבי מקלדת עם הנתונים היבשושים שלהם שמסתכלים על הצד השלילי ובמקום לומר שכזה מבחן עדיין לא ראינו דווקא יתמקדו באיזה נתון כזה או אחר. כבר אמרתי לך לפני יומיים שלא כדאי להתעצבן על אנשים מיותרים. דוגרי כל הכבוד לכם כתבה מדהימה וצוות ראוי .

  13. רוכבי מקלדת כי אתה מכיר את כולם!!.???
    נתונים יבשושיים ??? יחי ההבדל!
    היכן ראית שאמרתי משהו רע על הכתבה או הסתכלתי על צד שלילי ?

  14. אחרי מה שראיתי פה שעוללת לקטמ, אין סיכוי שתיגע בטייגר שלי.. 🙂
    אבל הדוגמית, לעומת זאת, מוזמנת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל