fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

כמה זה עולה לנו?

כמה זה עולה לנו?

סחריה גיא

תחזוקה של כלי דו גלגלי כרוכה בשלל הוצאות שלא כולם מודעים אליהן. אולי כחלק מחשבון הנפש של יום כיפור, החלטנו כאן בדו"גרי לפרוס את כל ההוצאות השנתיות של כלי דו גלגלי ולבסס אותן על מבחן ארוך הטווח שאנו עושים על ההונדה CRF250M. את הנתונים נבסס על ממוצע רכיבה סטטיסטי של 15,000 ק"מ בשנה ולרוכב בגיל 30 בעל ותק רכיבה של שנה – כידוע עלות הביטוח משתנה משמעותית בהתאם לגיל הרוכב, ותק הרישיון שלו, תביעות קודמות, שלילות והיקף הכיסוי.
כמעט כל ההוצאות נכללות בשלושה תחומים – דלק, ביטוח ותחזוקה.

הזהב השחור
עלות הדלק באופנוע בנפח של 250 סמ"ק כדוגמת ההונדה CRF250M נמוכה משמעותית מרכב פרטי ומאופנועים/קטנועים בעלי נפח גדול. נפח מיכל הדלק של ההונדה הקטן עומד על כ-7.5 ליטרים בלבד וטווח הנסיעה שהוא מאפשר עומד על 150-180 ק"מ, מה שאומר שעד כה תדלקנו עשרות מכלי דלק וכעת ניתן לאמוד את צריכת הדלק המדויקת ביותר של הכלי. כפי שצוין בכתבה הקודמת צריכת הדלק הממוצעת של ההונדה תחת זרועותיי עמדה על 22.73 קילומטרים לליטר, בשקלול של מכלי הדלק הנוספים הנתון הנ"ל לא השתנה הרבה ועומד כרגע על 22.55 ק"מליטר. ע"פ נתונים אלו ניתן לקבוע שבממוצע שנתי של 15,000 ק"מ ועלות ממוצעת של 7.5 ₪ לליטר בנזין 95, העלות מסתכמת בקצת פחות מ-5,000 ₪. יש לציין שייתכנו פערים גדולים בין רוכבים שונים מבחינת עלויות הדלק. בכתבתה של אנאבל ברוס עטאר, ציינה אנאבל כי צריכת הדלק אצלה עמדה על 26.7 ק"מליטר, זאת כיוון שמשקלה כמעט מחצית משלי וכיוון שנסעה בעיקר בכבישים בינעירוניים. הפער הנ"ל עלול להסתכם בכ-800 ₪ בשנה.

ביטוח – אימת האופנוענים
אם תשאלו אופנוען ממוצע מהן עלויות הביטוח הממוצעות אותן הוא משלם, סביר להניח שתראו את גוון עור הפנים שלו הופך לאדמדם וזיעה קרה מבצבצת ממצחו. פרמיות הביטוח בישראל גבוהות ומרחיקות לא מעט רוכבים מכלים דו גלגליים, זאת למורת רוחם של הרוכבים הישראליים. עם זאת גם כאן יש פערים שתלויים בפרמטרים שונים. מרבית חברות הביטוח קובעות את ביטוח החובה על פי תעריף הפול. את ביטוח החובה ניתן לחשב באתר משרד האוצר כאן. במקרה שלנו מדובר בעלות של 4,320 ₪ לשנה. 

עם זאת, ישנן הוצאות נוספות על ביטוח נוסף כדוגמת מקיף, צד ג', גרירה וכו'. על פי תמוז חברה לביטוח, הביטוח המקיף לאופנוע נע בין 6 ל-12 אחוז מערך הכלי כשהטווח תלוי בשלל גורמים כגון גיל הנהג, ותק, הרשעות קודמות, סוג הכלי ועוד. ניתן לבחור בין ביטוח מקיף מלא הכולל גם נזק לאופנוע במקרה תאונה וגם גניבה, או גניבה בלבד, במקרה האחרון הפרמייה יקרה פחות אך תלויה במגוון אמצעי מיגון ואלה נבדקים על ידי חברת הביטוח במקרה של הגשת תביעה, במידה ולא מיגנתם עד האות האחרונה הכתובה בפוליסה – וזה נבדק על ידי חוקר פרטי – אתם בבעיה. ביטוח מקיף מלא כולל נגד תאונות מומלץ רק לאופנועים גדולים ויקרים.
עלות ביטוח הגרירה נע בין 100-140 ₪.

להלן הצעת מחיר מסודרת אותה קיבלנו מרמי ביטוחים:

עלות ביטוח חובה מלא הינה 4,320 ₪ או 3,024 ₪ עם השתתפות עצמית של 25,000 שקלים. הכוונה היא שבמידה וישנה פגיעה גופנית שעלות הטיפול בה עולה על 25,000 ₪, ישנו כיסוי. במידה ומדובר בפציעה "קטנה" יותר, ההוצאות הרפואיות על חשבון המבוטח. עם זאת ההוצאות הנלוות מכוסות בכל אופן.

עלות ביטוח צד ג' – 410 ₪ עם השתתפות עצמית של 500 ₪ במידה והאשמה היא של הרוכב, או 500 ₪ בשנה ללא השתתפות עצמית.
עלות הביטוח המקיף היא כ- 9.8 אחוז מערך הכלי, במקרה שלנו מדובר על עלות של 3,890 ₪ כיוון שההונדה CRF250M עולה 39,900 ₪.

טיפולים ותחזוקה
כמו בכל כלי תחבורה גם כאן יש צורך בטיפול תקופתי. אחד היתרונות המשמעותיים יותר בהונדה הוא שנדרש טיפול בכל 12,000 ק"מ ארוכים. למרות זאת, מדי 6,000 ק"מ מומלץ להגיע לבדיקת תקינות כללית שכוללת ברקסים, צמיגים ושמנים. הוצאות הטיפול:
טיפול 1000 – 728 ₪ 

ביקורת 6,000 – 260 ₪ 

טיפול 12,000 – כ- 873 ₪ 

לאלו יש להוסיף חלפים מתבלים הדורשים החלפה כול 15-20 אלף קילומטר, בהתאם לסגנון הרכיבה, ובראשם: צמיגים (1,465 ₪), שרשרת וגלגלי שיניים (1,565 ₪), רפידות בלם (קדמי ואחורי – 554₪) ודיסקיות מצמד. העלויות אינן כוללות כמובן תיקון תאונות אולם גם כאן יש להונדה הקטן יתרון שכן מחיר התיקון שלו אפסי יחסית לאופנוע מרובה צילינדרים עם פיירינג. מלבד אלו מומלץ לשמן את השרשרת מדי 500 ק"מ כדי למנוע בלאי.


השורה התחתונה
כפי שוודאי הבנתם מהכתבה, עלויות התחזוקה השוטפות של כלי דו גלגלי עלולות להשתנות דרסטית בין רוכבים וכלים. במקרה שלנו, במידה ונבטח את הכלי בביטוח מקיף, מדובר על עלות שנתית של כ- 16,000 שקלים (במידה ואין תאונות או תקלות טכניות רציניות). לכך יש לצרף את עלות הרכישה ולקחת בחשבון שבמידה ותהיינה הפתעות – סביר להניח שהן לא יהיו לטובת הכיס שלנו. האם תחושת החופש, הריגוש, הפטור מפקקים, חניה וההנאה שווים את זה? ההחלטה היא שלכם.
חג סוכות שמח!

תעודת זהות

הונדה CRF250M 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ 
מחיר 2014 : 39,900 
לפי מחירון 01/14 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, קירור מים 4 פעימות DOHC
נפח מנוע: 250 סמ"ק
הספק: 23 כ"ס ב- 8,500 סל"ד
יחס דחיסה: 1:10.7
הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
תמסורת: גיר רגיל 6 הילוכים
מומנט: 2.3 קג"מ ב- 7,000 סל"ד
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי
מתלה אחורי: בולם יחיד, PRO LINK
בלם קדמי: דיסק בקוטר 296 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר
בלם אחורי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
צמיג קדמי: 110/70-17
צמיג אחורי: 130/70-17

מדידות

בסיס גלגלים: 1445 מ"מ
גובה מושב: 875 מ"מ
מרווח גחון: 226 מ"מ
משקל רטוב: 145 ק"ג
מיכל דלק: 7.7 ליטר

צריכת דלק: 1/22.73

עלות הדלק באופנוע בנפח של 250 סמ"ק כדוגמת ההונדה CRF250M נמוכה משמעותית מרכב פרטי ומאופנועים/קטנועים בעלי נפח גדול. נפח מיכל הדלק של ההונדה הקטן עומד על כ-7.5 ליטרים בלבד וטווח הנסיעה שהוא מאפשר עומד על 150-180 ק"מ, מה שאומר שעד כה תדלקנו עשרות מכלי דלק וכעת ניתן לאמוד את צריכת הדלק המדויקת ביותר של הכלי.. 
                                                                                                                

אם תשאלו אופנוען ממוצע מהן עלויות הביטוח הממוצעות אותן הוא משלם, סביר להניח שתראו את גוון עור הפנים שלו הופך לאדמדם וזיעה קרה מבצבצת ממצחו. פרמיות הביטוח בישראל גבוהות ומרחיקות לא מעט רוכבים מכלים דו גלגליים, זאת למורת רוחם של הרוכבים הישראליים. 
                                                                                                                
עוד באותו הנושא:

גלגלים ראשונים – כתבה ראשונה טווח ארוך הונדה CRF250M

מלך העיר, עכבר הכפר – כתבה שניה טווח ארוך הונדה CRF250M

12 תגובות ל כמה זה עולה לנו?

  1. אבל סה"כ אם אני עושה ביטוח מקיף וחובה אני נמצא גבוה בהוצאות.

  2. אני שנים רוכב על קטנועים ולפעמים על אופנועים קטנים לפי התקופות והתקציב האישי שלי.
    האמת שמעולם לא עשיתי ביטוח מקיף. תמיד עשיתי ביטח חובה וצד ג'.
    וברור שצריך להיזהר וגם במקרה רע של תאונה אם לא הייתי אשם אז יש לי ביטוח צד ג'.

  3. ואיפה הירידת ערך שלו כחדש? ואיפה החובה לטפל רק אצל היבואן? צרכן חכם, קונה משומש.

  4. האמת אני מופתע, ישנה אגדה אורבנית על כך שלהחזיק אופנוע זה זול משמעותית… חשבתי שזה יהיה זול מקטנוע 250 או 125, אבל זה אותו הדבר בדיוק. בקטנוע משלמים כל שנה 1000 שח יותר על טיפולים אבל אז באופנוע משלמים, נניח, על החלפת שרשרת אחרי שנתיים/שלוש וזה מתקזז. בכל מקרה ההפרשים קטנים וזניחים, צריכת דלק כמעט וזהה (למרות שאני עושה עם XMAX 125 שלי ליטר כל 33 ק"מ) אז זה חוסך 1000 שח בשנה, כלומר לא משמעותי מספיק בכדי לשנות בחירה אישית.
    יקר פה!!!!!!

  5. לפני שאתם כותבים שטויות מטעות ולא נכונות.
    משמעות ההשתתפות העצמית בביטוח חובה היא אך ורק מתוך הפיצוי על סעיף כאב וסבל, פלוס שבעה ימי עבודה ראשונים.
    הטיפול הרפואי מכוסה במלואו החל מהשקל הראשון.
    זה אומר שאם מישהו מחליק ונשרט, ובפוליסה רגילה הוא יקבל 3-4-5 אלף שקל על הסבל שנגרם לו, בפוליסה המוזלת הוא לא יקבל כלום.
    אם הפציעה רצינית ובסוף התביעה פוסקים לו 65 אלף שקל פיצויים על כאב וסבל, הוא יקבל רק 40, ואם היה מושבת מעבודה 60 ימים, הוא יקבל החזר/פיצוי רק על 53.
    זה כל הסיפור של ההשתתפות, וזה משתלם בעיקר לכל מי שלא תובע על כל שטות.

  6. ההוצאות הרפואיות משולמות כולן ,גם בפוליסה עם השתתפות עצמית ולא כפי שנכתב .

  7. לקחתי את הנתונים שרשמתם פה: 15000 קמ לשנה, חובה ומקיף ועלויות טיפולים וזרקתי אותם על הרכב שלי: 15000קמ לפי 10 קמ לליטר = 11250, חובה + מקיף = 4700, טיפול כל 10000 = 1000 שח, כלומר 1500 בשנה, 800 שח לצמיגים (מחליפים כל שנתיים, סהכ = 18250, לא משמעותית יותר יקר מאופנוע 250…
    מה שאני מנסה לאמר זה שלצערי, לא משתלם בארץ להחזיק אופנוע אלא אם זה למטרות פנאי ותחביב בלבד, ככלי רכב – לא משתלם!!!
    שוב, לצערי…

  8. גם תגובה ל 10 – השתתפות עצמית לא טובה לאף אחד!!!

    מיצו הסביר שהוא רוצה שבעלי הנפחים הקטנים "ישכבו על הגדר", יקחו השתתפות עצמית, כדי שלו ולחבריו, אלו שמתפרעים על כביש ציבורי עם אופנועי ספורט קיצוניים, לא יעלו להם את תעריף הביטוח מעל 10 אלף ש"ח. בקישור המצורף ראו את סעיף ד:
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=8&MessageId=176741361

    מי שקונה ביטוח עם השתתפות עצמית, משלם את רוב הפרמיה(70 אחוז), ומוותר על 99 אחוז מהכיסוי. כי רוב התאונות הם תאונות קלות בטווח הפיצוי של עד 25 אלף. התוצאה, חברות הביטוח מרוויחות מכך שהם פטורות משתלום פיצויים. מה שחברות הביטוח חוסכות מהפראיירים של מיצו, אלו ששכבו עבורו על הגדר(שזה רוב ציבור האופנועים, שכ 90 אחוז מהם בעלי קטנועים בנפח קטן), הם מעבירות לכיסוי הפגיעות של מיצו וחבריו. כך חברות הביטוח הסכימו שלא להעלות למיצו את תעריפי ביטוח החובה.
    פחחח….מאבק להורדת תעריפי הביטוח? לא! יותר נכון לומר מעשה בגידה והונאה ממדרגה ראשונה כלפי ציבור כלל הרוכבים.

    היום כבר כולם יודעים, בטוח חובה עושים רק ביטוח חובה מלא.

    איך מטרו מוטור קשורה לכל הסיפור הזה? היא הובילה את המאבק ל"הוזלת הביטוח", ועד היום היא מוליכה שולל את צרכניה כאילו יוקר האחזקה הוא בגלל ביטוח החובה. בפועל תעריפי ביטוח החובה לנפחים הקטנים הם בכלל לא כאלו יקרים, אפילו הגיוניים. איכן שמטרו יכולה להוזיל היא מוכרת לנו קטנועים מתפרקים ולא נוחים במסע פרסום אגרסיבי תחת הסיסמה "קטנוע מנהלים מפנק", קטנועים עם וריאטור מעפן שאין בו כל הנאה שברכיבה מוטורית ואחזקתו עולה הון. מטרו קובעת, בשוק שהיא מובילה, מחירים יקרים לקטנועים בסיסים, יקרים גם לרכישה וגם אחזקה, יקרים בלי כל פרופורציה. ראו לדוגמה כיצד קיוואי סילבר בלייד 250 נמכר היום ב 15 אלף ש"ח, כי זה המחיר של הסגמנט, ובמטרו תמצאו כלים דומים ב 25 אלף ש"ח. מטרו גנבים!!! מי שעיניו בראשו מתרחק ממטרו-מוטור.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל