fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

מלך העיר, עכבר הכפר – כתבה שניה טווח ארוך הונדה CRF250M

מלך העיר, עכבר הכפר – כתבה שניה טווח ארוך הונדה CRF250M

סחריה גיא

צילום: אריק רוזנבלום

מי שמחפש כרטיס כניסה מרשים במחיר הגיוני לעולם הדו גלגלי בנפח 250 סמ"ק, יתקל במספר מצומצם של אופנועים שמתבלטים משמעותית מול שפע הקטנועים שעל הכביש. אחד הכלים הבודדים שמצליחים לספק תחושה של עליונות מול הכלים בסביבה ולמשוך אינספור מבטים הוא ההונדה CRF250M.
אני זוכר עוד מימי לימודי הרכיבה שההונדה הזה משך את תשומת ליבי על מגרש האימונים. עיצוב הסופרמוטו גדול הגוף, תנוחת הרכיבה הגבוהה והזקופה, המזלג האגרסיבי בחזית והכידון הרחב משכו את מבטי לא מעט פעמים. האופנועים האחרים בעיצוב זה של "סופרמוטו שימושי" שהיוו לו "תחרות" מבחינתי היו רק אלו בעלי נפח מנוע גדול יותר שמוגבלים אלקטרונית ל-33 כוחות סוס, כשהבולט והמוכר שבהם הוא הסוזוקי DRZ-SM. עם זאת מאז עשיתי רישיון שינו את מדרגות הרישוי והקטגוריה הבינונית אליה אני משתייך כבר יכולה ליהנות מהספקים של עד 47 כוח סוס, מה שמרחיב את האפשרויות, אבל אני כאמור התאהבתי בהונדה. 
אם ישנה הסכמה גורפת אודות ה-CRF, היא שמדובר בכלי נאה מאוד. באחד הבקרים בעודי ניגש לאופנוע ראיתי את מנקה הרחוב משקיע מאמץ מיוחד בסביבת האופנוע. "זה שלך?" הוא שאל, השבתי "כן, מה אתה חושב עליו?". מבלי להסס הוא טען "האופנוע הכי יפה שראיתי, השילוב של שחור עם גלגלי זהב… איזה קרבי… אני מסתכל עליו כל הבוקר". בעודי עולה על האופנוע ומתרחק מהמדרכה הנקייה למשעי לא יכולתי שלא להסכים עם מה שהוא אמר. ככלי שפונה לצעירים בגופם או בנפשם, ידעו בהונדה ללחוץ על כל הכפתורים הנכונים כדי לגרום לכלי שלהם להיראות טוב. הפלסטיקה המעטה על ה-CRF משדרת חדות יפנית באמצעות קווים ישרים וזוויות חדות, המזלג הקדמי ההפוך עוטה גם הוא פלסטיק ויוצר תחושה אגרסיבית וצמד הגלגלים החלקים מצופי הזהב דואגים לסגור את החבילה.

משחררים קלאץ'
אחרי שהתרפקנו על המראה, הגיע הזמן להרגיש האם הוא מגוּבּה במעט מיץ מהמנוע הקטן. אולי זה נשמע פחות "סקסי" לגלות שההונדה CRF250M מיועד במקור לתאילנד ולמזרח, ואף מיוצר שם, אבל שם ההונדה נחשב לסוג של מיניבוס וסביר שתמצאו עליו 10 בני משפחה בדרכם לסידורים המשפחתיים. הנסיעה הראשונה עליו כבר מוכיחה לי שלא מדובר בצעצוע. התאוצה מרשימה מאוד ושונה משמעותית מכל כלי דו גלגלי בעל נפח זהה שאי פעם רכבתי עליו. תנוחת הישיבה מתאימה גם לגבוה שכמותי (192 ס"מ) ותחושת הביטחון שהוא מעניק שונה משאר הכלים הדומים שרכבתי עליהם עד היום. מהר מאוד הרשתי לעצמי לנטות יותר בסיבובים ואף להגיע למהירויות גבוהות, הכל בהתאם לתחושת הביטחון שההונדה מעניק. 
תוך זמן קצר נכנסתי לפקק תל אביבי טיפוסי, ועל כך יש לי דבר אחד לומר – תענוג. התמרון בין המכוניות, התאוצה החזקה ומבנהו הצר של האופנוע הופכים אותו ללונה-פארק עם שני גלגלים. תצורת הסופרמוטו וגלגלי הכביש מאפשרים סלאלום בין רכבים בצורה נוחה ובהורדה מינימאלית של רגליים לכביש. בכלל, אחרי הכרה עמוקה יותר של הכלי אני יכול לומר שהתמרון איתו והתפעול שלו קלים מאוד ומתקבלים מהר מאוד.

מלך העיר
התכונה המפתיעה ביותר של ההונדה הקטן היא התאוצה שלו ביחס לנפח המנוע ולהספק. יחסי ההעברה שלו מיועדים לתאוצות מהירות ושם הוא אכן מספק את הסחורה. התאוצה של ה-CRF תפתיע גם את קטנועי ה-400 למיניהם ותשפיל כל קטנוע 250 שיעמוד מולו ברמזור. התאוצה בעשרות המטרים הראשונים בהחלט מרשימה, אך היא מתחילה לדעוך באיזור ה-80 קמ"ש שם המנוע הקטן מתחיל להיאבק במשקלים וברוח. מעבר ל-90 קמ"ש, במהירויות גבוהות ובכבישים מהירים – זו כבר טריטוריה של כלים אחרים. שיוט בכביש המהיר נע באיזור ה- 110-120 קמ"ש כשהמקסימום שניתן לסחוט מהמנוע הוא 140 קמ"ש, אך בטווח המהירות הזה התחושה שמקבל הרוכב לא נעימה. אלמנט נוסף הוא הרטט שהמנוע בעל הצילינדר היחיד מעביר לגוף הרוכב, מה שמוסיף לחוסר הנוחות ברכיבות ארוכות ובכבישים מהירים.
אופנועי סופרמוטו מבוססים לרוב על בן משפחה שמיועד לשטח, זאת בשינויי מרכב קלים וכמובן גלגלים בעלי קוטר שונה וצמיגים תואמים. ההונדה CRF250M נבנה לעיר, ושם הוא באמת יודע לעשות את העבודה. פסי האטה, בורות, כבישים משובשים, מדרכות ומדרגות הן כלום עבור ההונדה הקטן והוא "בולע" אותם בלי שום בעיה.

אז מה עם קצת שטח?
לא אשקר – הירידה הראשונה לשטח לוותה אצלי במעט חשש. אני רוכב זה מספר שנים על אופני שטח בתנאים קשים, אך הרכיבה בשטח בכלי ששוקל פי 10 מהאופניים שלי – 145 ק"ג- ועם גלגלים חלקים, זו לא חוויה שיצא לי להתנסות בה. האחיזה הדלה מורגשת כבר בפניה הראשונה, מה שמעניק תחושת חוסר ביטחון וגורם לי להיזהר. עמוק יותר לשטח ומרווח הגחון (255 מ"מ) ביחד עם מזלג קדמי שהאופניים שלי יכולים רק לפנטז עליהם העניקו עבִירוּת גבוהה גם בסלעים קטנים ואבנים גדולות. עם זאת, על תחושת הביטחון בכביש צריך להתפשר בשטח, ומי שירצה להרגיש בטוח יותר ולהגיע רחוק יותר בשטח ודאי יעדיף את מקבילו של ה-CRF250M לשטח, ה-CRF250L , לו יש גלגלי שטח בעלי קוטר גדול יותר וצמיגים תואמים.

כל עליה היא גם ירידה
עברו כבר כמה ימים בחברתו של ההונדה CRF250M, ולצד שלל היתרונות מתווספים גם כמה חסרונות. הראשון והמורגש ביותר שבהן הוא העדר תאי אכסון. ישנו תא קטן ננעל שמאכסן את רישיונות האופנוע ביחד עם כמה כלי עבודה, אך זה הכל. אם אינכם מעוניינים להיסחב עם המעיל, הכפפות והקסדה לכל מקום כדאי להצטייד בארגז גדול שיאפשר זאת. מעבר לזאת בלטו בהיעדרם מלוח המכוונים מד הסל"ד ואינדיקטור להילוכים. אמנם לוח המכוונים נוח ומואר, אך חבל שלא הוסיפו לו את שני הפיצ'רים הנ"ל. גם הנוחות למורכב לא ממש קיימת, ומי שמחפש לבלות את מרבית רכיבותיו עם שותףה צמוד, כדאי שיחפש באפיקים אחרים.

כמה הוא שותה?
שבועיים של רכיבה כבר מאחורינו, ו- 2,000 ק"מ וכ-14 מיכלי דלק מלאים הם כבר אומדן אמין ביותר לקביעה מדויקת של צריכת הדלק של ההונדה CRF250M, נתון אותו בד"כ לא מחשבים וקשה למצוא אודותיו ברשת. לא אלאה אתכם בפרטי כל מיכל ובכמה קילומטרים הוא גמע, אסכם בנתון המדויק הבא שכולל נסיעה עירונית, בינעירונית ושבילים קלים – 22.73 קילומטרים לליטר, או 4.39 ליטרים ל-100 ק"מ. למען האמת לא מדובר בנתון מדהים, אבל יש לציין שהמבחן נעשה תחת תנאים אינטנסיביים ותחת משקל הרוכב (משקלי שלי) שנע באיזור ה-95 ק"ג. נפח מיכל הדלק של ההונדה עומד על 7.7 ליטרים בלבד, מה שאומר שמספר הק"מ הגדול ביותר אותו העזתי לגמוא במיכל אחד הינו 156 ק"מ בלבד. הצהרת היצרן בנוגע לצריכת הדלק עומדת על ליטר לכל 30 ק"מ, נתון שאכן ניתן להתקרב אליו ברכיבה רגועה.

עד לפעם הבאה
שבועיים חלפו וההנאה רק הולכת וגדלה. בכתבות הבאות נעבור הדרכות רכיבה מתקדמות באספלט ובשטח, נקבל טיפים ממיטב המומחים, נדבר על אביזרי בטיחות ומיגון ונמשיך להעביר לכם רשמים. נשמח לשמוע את דעתכם ומה אתם הייתם מעוניינים לדעת.

תעודת זהות

הונדה CRF250M 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ 
מחיר 2014 : 39,900 
לפי מחירון 01/14 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, קירור מים 4 פעימות DOHC
נפח מנוע: 250 סמ"ק
הספק: 23 כ"ס ב- 8,500 סל"ד
יחס דחיסה: 1:10.7
הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
תמסורת: גיר רגיל 6 הילוכים
מומנט: 2.3 קג"מ ב- 7,000 סל"ד
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי
מתלה אחורי: בולם יחיד, PRO LINK
בלם קדמי: דיסק בקוטר 296 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר
בלם אחורי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
צמיג קדמי: 110/70-17
צמיג אחורי: 130/70-17

מדידות

בסיס גלגלים: 1445 מ"מ
גובה מושב: 875 מ"מ
מרווח גחון: 226 מ"מ
משקל רטוב: 145 ק"ג
מיכל דלק: 7.7 ליטר

צריכת דלק: 1/22.73

20 תגובות ל מלך העיר, עכבר הכפר – כתבה שניה טווח ארוך הונדה CRF250M

  1. עליתי לרשיון A1, אני באמת חשבתי שאופנוע פתרון יותר מ125 שהיה לי, ראיתי עלויות אחזקה וטיפולים ונדהמתי להבין בכלל שאופנוע זול מקטנוע, האם יצא לך לבדוק הבדלים של התנהלות ותשלומים וביטוחים וסה"כ מה שווה? אני בלי הרבה נסיון

  2. למספר 4 – ההדרכות נעשות בימים מרוכזים שמארגנת עמותת הסופרמוטו הישראלית http://www.supermoto.org.il/
    למספר 6 – 22.7 ק"מ לליטר בתנאים שונים ולאורך אלפי קילומטרים. לעיתים רכיבה רגועה ולעיתים פחות.
    למספר 7 – עדיין לא דיברנו על טיפולים אבל אוכל לספר לך שמרווחי הטיפולים בהונדה הנ"ל הם 12,000 ק"מ – הפרש עצום לעומת קטנוע בנפח מקביל. בנוסף לכך עלויות האחזקה הן אכן קטנות יותר. מצד שני עלות הקניה גבוהה יותר.
    למספר 9 – זוהי שאלה נצחית. לאופנוע מול קטנוע ישנם יתרונות – ולהיפך. כאן נכנס שיקול הדעת של כל רוכב ומה מתאים לו.

  3. גיא שלום
    אני שמח ומברך על המבחן, זהו האופנוע שאני מתעתד לקנות והמבחנים שלך באו בזמן…
    שאלתי, אני גר במקום גבוה באחד הישובים באזור ירושלים. שאלתי, כיצד האופנוע סוחב בעליות?(שכן בדרך ליישובי יש עליה בינונית פלוס בת 4 ק״מ).
    שנית, ציינת מהירות שיוט של 110 לערך, עבורי זה דיי והותר שאלתי, האם האופנוע מגיע למהירות זו יחסית מהר והאם נסיעה במהירות זו אכן נינוחה/״שיוטית״. מודה מראש.

  4. האם במהירות שיוט בבינעירוני של 110-120 נשאר עדיין כוח לעקיפות והתחמקויות מבעיות

  5. יש ברשותי כבר שנתיים את גרסת השטח עם אותו המנוע ואני נכנס לתחנת הדלק באופן קבוע כל 190 ק"מ והמיכל עדיין לא ריק לחלוטין

  6. למספר 12 – את מרבית המבחן אני עורך בהרי ירושלים שכן אני גר במבשרת ציון. את הקסטל ה-CRF עולה בכ-100 קמ"ש, אם זו אינדיקציה טובה עבורך. לגבי תאוצה ושיוט – כפי שציינתי בכתבה התאוצה לאיזור ה-80 די מהירה, אך התאוצה למהירות שיוט (100) די איטית (בערך 11 שניות). רכיבה בינעירונית אינה נוחה שכן אין מיגוני רוח ואין למנוע מספיק כוח לצאת לעקיפה מהירה.

  7. מחכה בקוצר רוח, בדיוק בזמן שאני מתכנן לרכוש אופנוע.

  8. ברשותי wr250x סופרמוטו, בתנאי מסלול,בשטח בעיר בבינעירוני, הטווח צריכת דלק הוא בין 26-30 ק"מ לליטר.
    10 כ"ס יותר, פחות משקל.
    למה לקנות את החיקוי הזה?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל