מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
גלגלים ראשונים – כתבה ראשונה טווח ארוך הונדה CRF250M
סחריה גיא
צילום: מערכת דוגרי
עבדכם הנאמן, בעל רשיון מוגבל, יוצא למסע ראשוני על אופנוע צנוע בנפח 250 סמ"ק ואת הרשמים שלי תוכלו לקבל כאן באתר דו"גרי מדי שבועיים במלל ובוידאו. בסדרת הכתבות הזו לא תראו צמיגים חרוכים ומעשנים, מנועים מפלצתיים וסוסים שממלאים אורווה, אלא איך זה באמת להיכנס לעולם הדו גלגלי תוך שיתוף מידע ממיטב המומחים בענף הדו גלגלי בישראל.
קצת ממה שצפוי במהלך החודשים הקרובים:
– בחירת הכלי המתאים לרוכב מתחיל חוזר לתחום – אמנם דרגות הרישוי השתנו, אך האם נכון לתת לרוכב חדש טי-מקס או אופנוע אחר בעל הספק של 47 כ"ס? לא תמיד.
– אבזור רכיבה – בחירה נכונה של ציוד בטיחות תוך דגשים על אופי הרכיבה – מי שיתחיל לחפש ציוד רכיבה, עלול לטבוע בים מלא בתחרות ענפה. הדרכה ממישהו מנוסה ובעל ידע היא קריטית ברכישת ציוד ודורשת התאמה אישית לצרכיו של הרוכב.
– טיפים ממיטב הרוכבים ובעלי המקצוע בענף והדרכות מתקדמות – עם כל הכבוד לשיעורי הרכיבה, בשניה שיוצאים לכביש מתחילים ללמוד את העולם המעשי מאפס. בסדרת הכתבות נקבל טיפים ממיטב הרוכבים בענף תוך הסברים מעשיים וצילומי וידאו שיראו כיצד יש לרכוב ולתפעל כלי דו"ג בצורה הנכונה והבטוחה ביותר.
– אחזקה, טיפולים ועלויות שוטפות – בין היתר ניגע באחת הנקודות הכי רגישות לרוכב הישראלי – הכיס. כמה עולה באמת אחזקה של כלי דו"ג? מרווחי טיפולים, ביטוח, דלק ושלל הוצאות נוספות הן לא בהכרח נחלת הכלל. כאן בדו"גרי נפזר את הערפל ונביא נתונים מדויקים.
הכלי שסופק לנו למטרה זו על ידי הונדה הינו ה – CRF250M – אופנוע דו"ש בתצורת סופרמוטו שידוע כאחד מהאופנועים המתאימים ביותר לכניסה לתחום בשל קלות תפעולו ובשל היותו בעל נפח של 250 סמ"ק. מבחינה טכנית האופנוע מספק 23 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט של 2.3 ב-7,000 סל"ד ממנוע צילינדר יחיד מקורר מים. כמו שאמרתי – אמנם לא מדובר במפלצת, אך עדיין הוא לא "פראייר". ביחס לשוק שמוצף בקטנועי 250 סמ"ק, ההונדה CRF250M מושך את העין וגורם לרבים לפקפק שמדובר בכלי של 250 סמ"ק בלבד.
את הציוד המקצועי לרכיבה, הסברים והתאמות קיבלנו מאופנוסנטר שהשקיעו מזמנם וסיפקו את כל הציוד הנדרש לסדרת הכתבות – מעיל, קסדה, כפפות ועוד. על כל אלו נרחיב בכתבות שתגענה בהמשך.
מלבד זאת ולא פחות חשוב, נשמח לשמוע מכם, הגולשים, מה מעניין אתכם לדעת ולענות על כל סימני השאלה שיש לכם בענף הדו גלגלי וזאת, שוב, תוך ייעוץ ממיטב הרוכבים בתחום. יתכן וחלקכם אף יזכה להצטרף אלינו לימי הדרכה ורכיבה. אתם מוזמנים לשתף ולהגיב כאן בעמוד ואנחנו נשתדל לענות לכם על כל השאלות.
מוכנים לצאת לדרך?
מתאים לי בצבע זרחני.
אני בטוח שהכתבה תקלע להרבה הרבה אנשים.
אחלה.
הכלי הזה היה יכול להיות להיט אבל הונדה תמכרו אותו ברמת חזירות … פשוט חבל כלי בנפח 250 סמ"ק עולה 40000 ש"ח מה ניסגר אתכם???
סחתיין על הונדה לתת ככה אופנוע להרבה זמן, אני כבר סקרן מאוד לקרוא את שאר הכתבות
גיא בהצלחה בפרוייקט.
זכור שאתה קודם כל רוכב בשביל עצמך ותהיה מודע לכל סיטואציה בכביש.
כמו שאומר ניסים תמיד תרכוב עם מחשבה של "מה יקרה אם".
באחד שעבר מקטנוע 250 לאופנוע 250 חיפשתי כלי מתחילים יעיל ולא מאיים לנסיעות קצרות במרכז.בהחלט שקלתי לקנות והתעניינתי אבל לבסוף ירדתי בגלל המחיר בלבד.קניתי לבסוף אינזומה.
לגבי הקסדה אליפות של קסדה לגבי המעיל והכפפות יכולת להשקיע עוד כמה שקלים וללכת על ציוד איכותי בהרבה.
מקווה עבורך שלא תאלץ לבחון אותו ברגע האמת ובהצלחה
במחיר הזה אני קונה cbr 1000rr באמריקה
כבר הרבה זמן אני מחכה למישהו שיתן לנו עצות בתור מתחילים לוקח הרבה זמן ולפעמים בדרך הקדה ללמוד דברים