מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
תפסת מרובה, תפסת: סוזוקי וי-סטרום 1000 2014 (וידאו)
טל סולומון
צילום: אריק רוזנבלום
שוק אופנועי התיור ההרפתקני צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. גילם הממוצע של האופנוענים עלה, ואיתו השתנו גם צרכיהם של רוכבים רבים ברחבי העולם. סוזוקי כבר היו שם עוד לפני שקטגוריה זו הפכה לכה פופולארית, עם ה-DL1000 בתחילת שנות ה-2000. הוי-סטרום הראשון ראה אור בשנת 2002 ושנתיים לאחר מכן נולד אחיו הצעיר בנפח 650 סמ"ק. הדגם בנפח הביניים היה כל כך מוצלח והפך מהר מאוד ללהיט מכירות באירופה ובארה"ב. סוזוקי קלעו למתכון מנצח ומכירותיו של האח הגדול צנחו עד שהפך ללא רלוונטי ומיושן. פריחתה של קטגוריה זו אילצה את אנשי סוזוקי לחזור אל שולחן הסרטוטים ולהציג מתחרה שקול בקטגוריה הצפופה הזו, של אופנועי תיור הרפתקני בעלי נפח מנוע גדול.
השורה התחתונה ****
הוי-סטרום 1000 החדש הוא אופנוע נח מאוד לרכיבה וידידותי לרוכב. הוא לא יגרום לרוכב עליו להחסיר פעימה, אך הוא יעשה כל מה שתבקשו ממנו בצורה הנעימה והטובה ביותר. מנוע ה-V בנפח 1,037 סמ"ק עצמתי אך יחד עם זאת נשלט מאוד. גובהו של האופנוע ומשקלו הקל מאפשרים לוי-סטרום לפנות בקלילות ובנוחות, גם בתוך תנועה עירונית צפופה. תמורת קצת פחות מ-100 אלף שקלים תקבלו אופנוע נהדר לטיולים והרפתקאות – בכבישים ובדרכי עפר – מצויד במערכת אלקטרוניקה מודרנית הכוללת בקרת אחיזה (3 מצבים) ו-ABS שהופכת את הוי-סטרום לאופנוע המתאים למגוון רחב מאוד של רוכבים.
מנוע וביצועים ****
מנוע ה-V המוצלח של הסטרום הוגדל במעט לנפח 1,037 סמ"ק. בניגוד למתחרות, בסוזוקי בחרו לשדרג את הנוסחה הישנה ולא להשקיע בפיתוח מנוע חדש בנפח 1,200 סמ"ק. יש לכך יתרונות וחסרונות ובמקרה שלנו, הצד של היתרונות בטבלה מנצח. הוי-סטרום מפיק רק 100 כוחות סוס ומומנט מרבי מרשים של 10.4 קג"מ. למרות העלייה הקלה בנפח יש למנוע חלק חשוב בירידת המשקל הכללית של האופנוע. בסוזוקי בחרו לייעד את הוי-סטרום לרוכבים רגועים. בהתאם לכך אין לצפות להתעוררות חייתית של המנוע ברגע ההתנעה. הוא לא נולד כדי להרשים את מי שסביבכם, אלא כדי לספק את כל צרכיכם. אופיו כל כך חלק וידידותי ובעת הרכיבה כמעט ולא תצטרכו להעביר הילוכים. גם אם אתם בטווח 2,000 סל"ד בהילוך השישי, סחיטה קלה של המצערת תגרום למנוע לטפס מעלה בקשת הסל"ד בצורה החלטית ובלי גמגומים מיותרים.
נוחות והתנהגות ****
תנוחת הרכיבה של הוי-סטרום נוחה מאוד. הישיבה זקופה, כאשר הידיים שלוחות קדימה. זווית הכידון מאפשרת תנוחה טבעית לידיים – מה שהופך את הרכיבה לקלילה וזורמת. בפניות בא לידי ביטוי מרכז הכובד הגבוה של הסטרום, שמאפשר לבצע פניות רחבות ונשלטות. מערכת בקרת האחיזה, בעלת שלושה מצבים (שני מצבים וניטרול) עובדת טוב. למען האמת כמעט ואין בה צורך כאשר הכביש יבש. מנוע ה-V כל כך ליניארי ומפיק רק כ-100 סוסים. גם בפתיחת מצערת אגרסיבית, הגלגל האחורי מסרב לברוח לצדדים ושומר על האחיזה.
ביום-יום ****
ההתנהלות השגרתית על גבי הוי-סטרום נוחה, באופן מפתיע. אף על פי שהוא נראה מגושם – משקלו רק 228 ק"ג. הכידון הרחב מאפשר שליטה טובה גם במהירות נמוכה. המושב לא גבוה מדי (850 מ"מ), מה שמאפשר גם לרוכבים נמוכים לעמוד איתו בנוחות. בכביש המהיר הגוף נינוח על האופנוע. מיגון הרוח, בעל ארבע מצבי כיוון, עשה את העבודה בצורה טובה. יחד עם זאת יש לציין שגובהי 1.7 מ' – ורוכבים גבוהים ממני התלוננו על כך שמיגון הרוח אינו מספק. אבגר הלוי שלנו למשל (195 סנטימטרים), שאל על איזה מיגון רוח מדובר? מיכל הדלק בנפח 20 ליטר מספק בהחלט, גם עבור משימות תיור.
מחיר ***
מחירו של הוי-סטרום 1000 בישראל: 98,940 שקלים לפני אגרות רישוי מה שגורם לו להפוך לאופנוע בשווי שש ספרות. הוא בעל מנוע קטן וחלש ממתחריו והיה כדאי שמחירו יהיה מעט נמוך יותר כדי שיהפוך לרב מכר גם אצלנו. כמובן שלמדינה חלק רב במיסוי הגבוה שהיא מטילה על אופנועים בנפח זה. בסופו של דבר, מאה אלף שקלים זהו סכום תמורתו אפשר לרכוש מכונית מכובדת (אה, טוב, נו, מכובדת…). כמו כן, יש מתחרים זולים ממנו בקטגוריה (ע"ע קאוואסאקי ורסיס 1000), גם אם רק בכמה אלפים.
– תודה לניר סופר על העזרה במבחן.
– תודה גדולה למשה שחם מכלבוטקס על העזרה בצילומי הסטאנטס. (בוצע בתנאים סטריליים).
נותן לי הכל. גם טורינג, גם קצת שבילים. אני מבסוט.
אבל למה משאירים אוו כל הזמן באותו החזות ולא משנים מעט.?
קדימה תן בגז ותן מבחנים.
אהבתי.
אתם יודעים שהם באים לארץ, כן?
אה כן, וגם האופנוע חביב – אם כי לא מתקרב לבימר…
הרוק הזה קצת מיושן
בשביל מה צריך ווילי בכל וידאו של מבחן דרכים? חסר טעם לדעתי.
כי זה מגניב ומי שלא יודע לעשות תמיד יבוא ויבכה.
בכל מגזין בעולם אם האופנוע מסוגל אז מראים.
בשביל אחד כמוך שיושב כבוי מול המסך