fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

ב.מ.וו R1200RT – בוקס(ר) לפנים

ב.מ.וו R1200RT – בוקס(ר) לפנים

דורון וקנין

צילום: אריק רוזנבלום

בתום המבחן המסקנה הראשונה שעלתה בראשי הייתה ש-48 שעות עם האופנוע הזה אינן מספקות על מנת לנצל, ליהנות ולחוש שובע מכל יכולותיו. מסקנה שנייה הייתה לגביי מחירו הגבוה ביחס לשוק האופנועים הממוצע וכתוצאה מכך נגישותו המופחתת לכלל הרוכבים. אך בד בבד חיפשתי דרך להיפטר מהשיר "לו הייתי רוטשילד" שנתקע בראשי מרגע קבלת אופנוע המבחן ועד להשבתו בחזרה לסוכנות דלק מוטורס.

ראשית כל ולצורך סיפורינו, בואו נחליט שב.מ.וו R1200RT זה שם ארוך ומייגע לכתבה, ומרגע זה שמו של גיבור סיפורנו הוא "הבימר". כבר בסוכנות היבואן עת התיישבתי על גבו של "הבימר" שמעתי וחשתי רעש ונקישות מוזרות מאזור המנוע ובאזור המושב הימני שהלכו והתגברו ככל שהגברתי את מהירות רכיבתי. המסקנה הראשונה והנמהרת מצידי הייתה שמאחר ומדובר במנוע בוקסר הרעש עדיין זר לי והאוזן תתרגל אליו בהמשך. אבל מצד שני "הבימר" הזה הוא גרמני בן גרמני ואין מצב שהבוקסר הזה לא יודע להתאגרף כהלכה. עצרתי, דוממתי מנוע אך הרעש המטריד נמשך, התרחקתי מעט לאחור, והנקישות עדיין נשמעו באותה עוצמה. בוא נחשוב, בוא נחשוב סיננתי לעצמי והתשובה הגיעה במהירות וניתכה בפניי. "הרעש והנקישות" אותן אני חש מגיעים מאזור חלציי שם "שמשון ויובב" משקשקים מריגוש, והרעש מאחור מגיע מכיוון כרטיס האשראי שלי שנכנס לפחד ופרכוסים קשים רק מעצם המחשבה שיקרה משהו לספינה שעלותה 167,000 ₪. פחד שמנוהל ומתועל נכון הופך לדבר בונה ומחשל! אז לאחר שהתחשלתי נכנסתי שוב לזירת האגרוף לקרב במשקל סופר כבד מול "בוקסר הבימר", 12 סיבובים או עד ל…. נוקאאוט המכריע.

גישושים והכרת היריב – First Round:
סדרת ה-RT נולדה בסוף שנות ה-70 עם מנוע הבוקסר המסורתי מקורר האוויר, בשנת 1995 יצאה הגרסה עם מנוע בנפח 1100 סמ"ק מקורר אויר ושמן, ארבעה שסתומים לצילינדר, תיבת תמסורת בעלת חמישה הילוכים, מערכת בלימה משולבת ABS כסטנדרט ומשקף רוח מתכוונן חשמלית. בשנת 2002 הוסיפה ב.מ.וו מספר שיפורים לדגם כשעל אותה פלטפורמה שופר נפח המנוע "1150" ועלה הספק המנוע, לתיבת התמסורת התווסף הילוך שישי ובגזרת הקוסמטיקה הוחלפה יחידת התאורה הקדמית בדגם מודרני יותר.
בשנת 2005 הוציאה ב.מ.וו גרסה חדשה לגמרי ועדכנית ל-RT ולכאן כבר נכנסו פרמטרים שבהחלט מצדיקים את שמה כספינת תענוגות דו גלגלית. נפח המנוע הוגדל 1170 סמ"ק והספק המנוע צמח ב-15%,משקל הכלי הופחת ב 20 ק"ג, כיוון המתלים הפך אלקטרוני וניתנה בחירה בידי הרוכב להתאמת וכיוון תגובת המתלים אלקטרונית לאופי הרכיבה והמשקל המופעל עליהם. במחלקת הבטיחות התווספו מערכות אלקטרוניות כגון בקרת יציבות (ASC) ובקרת משיכה (TCS). לכלי התווסף מחשב דרך ולמושב ניתנה אפשרות הגבהה והנמכה כך שגם הרוכבים מאותגרי הגובה יוכלו לרכוב על הבימר וזאת לאחר שינמיכו את גובהו של המושב ל- 820 מ"מ.
"הבימר" הוא אחד האופנועים המאובזרים והאלקטרוניים שפגשתי בהם. לשלל הסוכריות והפינוקים האחרים אתייחס בהמשך הכתבה.
סיבוב ראשון: ניצחון בנקודות "לבימר"

עיצוב ואביזרים – Round Two:
הבימר שקבלתי לידי היה משנת ייצור 2014 מרהיב בצבעו וביופיו, ולאחר סקירה ארוכה ובוחנת על כל פרט אני אומר לכם "כאוסטרי בן מרוקאי", חד משמעית! הגרמנים האלה נתנו את הדעת על כל פרט ופרט, ולו הקטן ביותר. ותאמינו לי שחיפשתי אותם ממש בקטנות. החשיבה מצד הבווארים החל מחיפוי ניקל קר לכל אורכו של המפלט, המשקף החשמלי שנע בצורה מושלמת, יורד למינימום בכיבוי האופנוע וזוכר את הנקודה המדויקת ששהה בה ובהתנעת הכלי חוזר לאותה נקודה. יחודו של המשקף שמעבר לשינוי בגובה הוא גם מטה את עצמו לכיוון הרוכב וממנו (במהלך המבחן הוכחה ההטיה כפריט חובה). צג מידע מרהיב ביופיו, קריא וברור הן באור יום והן ברכיבת לילה שמספק שפע מידע כגון מצב הילוכים, טמפרטורה חיצונית, עומסי מתלים, תחנת רדיו מושמעת ועוד מיליון פרמטרים שאם אתייחס לכולם הכתבה הזו תמשך לנצח. יאללה בואו נחזור למחלקת פינוק ות"ש לרוכב: חימום ידיים ומושבים עם בקרה ושליטה על הטמפרטורה המופקת, רדיו עם תכונת RDS, שני תאי אחסון מתחת לכידון שבאחד מהם ממתינים שקע USB ושקע חיבור לנגן מוזיקה משלכם, יאמר לזכות מערכת השמע שעשתה את עבודה נאמנה ואף הגבירה והחלישה את עוצמתה אוטומטית בהתאם למהירות הרכיבה ורעשי הרקע שנבעו מכך. שקע מצת 12V (אבל לא הסטנדרטי והנפוץ).
וגולת הכותרת מערכת בקרת שיוט (Cruise control). בגדול כל מערכות האלקטרוניקה נשלטות מכפתור בחירת תפריטים ראשי שאליו מתווסף גלגל דפדוף וכניסה לתפריטי ביניים, זוג מזוודות צד עם נעילה מרכזית, ג'ק אמצע, הכנה ל GPS מקורי של BMW. ואם אתם מאלה שלא בדיוק מוודאים את לחץ האוויר המצוי בצמיגים שלכם גם כאן נחלץ הבימר לעזרתם ומשדר לכם את הנתון בדיוק רב ובלחיצת כפתור. למרות שסביר להניח שתהיו הקפטן היחידי על הספינה הזאת בכל זאת קיימת אופציית "זיכרון" שתזכור ותשמור עבורכם את כל ההגדרות ההתאמות והכיוונים אותם הגדרתם מראש לנוחיותכם.
סיבוב שני: ניצחון בנקודות "לבימר"

מנוע – Round Three:
מה שמניע, מזיז ומשגר קדימה את ספינת התענוגות הוא מנוע הבוקסר החדש לגמרי שהותקן לראשונה בגרסת 2013 של האח הגדול R1200GS, עדיין בנפח 1,170 סמ"ק שני צילינדרים בעלי ארבעה שסתומים לצילינדר, קירור אוויר ו – מים – שמפיק 125 כ"ס ב -7750 סל"ד ובעל יחידת הזרקת דלק אלקטרונית. גמישות המנוע ושפע המומנט שזמין מנטרל לגמרי את משקלו העצמי של הכלי שעומד על כ-274 ק"ג (משקל רטוב עם מיכל דלק מלא), הן ברכיבת סולו והן בתוספת מורכבת. המנוע מעביר את האנרגיה לגלגל האחורי בצורה חלקה ונעימה ולמרות הוויברציות המשויכות לסדרת מנועי הבוקסר התחושה הייתה נעימה מענגת וממכרת. הבימר טיפס את העליות והפיתולים מרמת רזיאל לכיוון צובה בהילוך שלישי מבלי לצייץ, אך בעיקר ידע לשמור המון כוח זמין בכל ישורת ותאוצה לכשנדרש לכך.
סיבוב שלישי: ניצחון בנקודות "לבימר"

תמסורת – Round Four:
התמסורת בכלי מבוססת על תיבה בעלת שישה הילוכים ומצמד הידראולי שמקל מאוד על תפעול המנוף. העברת ההילוכים הותירה רושם ותחושה חלקה ונעימה. לאלו מכם שרוצים להעביר הילוכים בקצב ובמהירות של אופנוע ספורטיבי מצויד הכלי במנגנון "קוויק שיפטר" המאפשר העלאה והורדת הילוכים ללא שימוש במצמד. לי אישית הייתה תחושה במהלך המבחן כי קיימת בעיית כיוון קלה במערכת התמסורת מאחר ומעבר הילוכים מראשון לשני ומשני לשלישי לווה בחריקה וקרקוש שלא אופייני ליצרן הבווארי, כשהסבתי את תשומת ליבם של נציגי המכירות בדלק מוטורס לתופעה התשובה שקיבלתי היא "ככה זה במנועי בוקסר", אני מכבד את התשובה שלהם, ועכשיו למען ההגינות אני ממליץ שהם יכבדו את ההערה שלי ויכניסו את האופנוע למוסך לבדיקה ע"י גורמים שזה עיסוקם. אני נוטה להאמין שתופעה זו אופיינית פרטנית לאופנוע המבחן ולא לכלל הכלים ומעריך שכיוון/חיזוק רגלית ההילוכים תעלים את תופעה.
סיבוב רביעי: שוויון בנקודות לסיבוב זה

היגוי – Round Five:
פרק ההיגוי נפתח פה בשאפו ענק! היכולת של הבימר להסתובב במקום במהירות אפסית וכשהכידון כמעט נעול היא תופעה שהקסימה אותי במהלך המבחן. עם גלגל אחורי במידה 180/55ZR/17 וקדמי במידה של 120/70ZR/17 הבימר יודע לצוף, לשייט ואם צריך גם לצלול לכל נקודה שהוא יכוון אליה. אין ספק שמרכז הכובד הנמוך בשילוב היגוי מעולה גורמים לספינה לנוע בדייקנות וביציבות מרשימה, להישמע ולבצע בבטיחות ובנינוחות כל הוראה ופעולה מצד הרוכב.
סיכום? מערכת ההיגוי בבימר הפכה את משקל הכלי ללא רלוונטי.
סיבוב חמישי: ניצחון מוחץ ועל סף נוקאאוט "לבימר"

מיתלים – Round Six:
על מנת לשמור ספינה כזאת יציבה על פני "המים" הותקנו בה בולם קדמי יחידי מסוג TELELEVER בקוטר מוט של 37 מ"מ ומהלך של 120 מ"מ, ומאחור מותקן בולם יחיד מסוג PARALEVER ומהלך של 136 מ"מ. כמובן שבמסגרת "הכול כלול" כיוון המתלים מתבצע אלקטרונית בידי הרוכב ובקלות רבה. אז לאחר ההקדמה הטכנית השורה התחתונה? יכולת, איכות ותגובת הבולמים (ושוב למרות משקל הכלי, הרוכב והמורכבת) בבימר הזה לא תיתן לכם לדעת בקלות שהוא עבר על פני מהמורה/שיקוע/בליטה בכביש או כל מייצג ביזארי אחר מבית מע"צ אלא אם ראיתם והתכוננתם אליה מראש. המערכת עושה את עבודתה נאמנה ומעניקה חווית שיוט פסטוראלית לרגועים שבינינו ותדאג להחזיק אתכם דבוקים חזק לכביש גם ברכיבות מסוג ערד סדום ועמורה.
סיבוב שישי: ניצחון קל בנקודות "לבימר"

בלמים – Round Seven:
זה בזבוז משווע! וחבל שצריך! אבל גם אופנוע כזה צריך לעצור מדי פעם ולשם כך צויד הכלי מקדימה בזוג דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ, עם ארבע בוכנות לקאליפר, ודיסק בודד מאחור בקוטר של 276 מ"מ עם זוג בוכנות לקאליפר. התחושה שמועברת במהלך הבלימה היא חלקה מדויקת ונשלטת, גם כשערכתי מבחני בלימה "לא רגילים ולא נורמטיביים" הגיבה המערכת בנשכנות חזקה ומרגיעה. למיותר לציין "שמר בטיחות" מצויד כמובן במערכת ABS אינטגראלית….. ולי באופן אישי הלוגו שלBrembo שמחובר לי שם למטה לגלגל מעניק ביטחון וידיעה שכל "המסייעת" נמצאת מאחוריי ותכנס לחפות בכל היתקלות.
סיבוב שביעי: שוויון בנקודות לסיבוב זה. (כי כך בדיוק צריכה להתנהג מערכת בלימה)

נוחות – Round Eight:
לאור התוצאות שהשגתי בסיבובים הקודמים החלטתי בסיבוב זה להתחיל "לשחק מלוכלך" ולנסות לזכות במספר נקודות שאולי ילטפו לי את האגו הפגוע וגם יעמעמו את תחושת הכאב מכל החבטות שספגתי במהלך כל הקרב. הסיבוב השמיני סיבוב הנוחות היה המתאים ביותר לביצוע משימתי מאחר ובסיבוב זה העבירות שלי אמורות להיות נסתרות מעיניי השופט, או כך לפחות חשבתי. לא זו שלא הצלחתי לזכות בשום נקודה, יתרה מכך "בימר הבוקסר" המשיך להכות אותי אך הפעם זה כבר היה כשחיוך מזלזל נסוך על שפתיו. בכל פרמטר שניסיתי להכות בו הוא השיב לי כגמולי. בעיר? מצוין. בכפר? מקסים. בכבישים המהירים? חווית כורסא וקולנוע בייתי. בפיתולים? הנאה צרופה. גם ישועתי האחרונה בדמות המורכבת שהצטרפה אלי ביום השני לרכיבה של 150 ק"מ ירדה ממנו עם מבט של לברדור עצוב ומשתומם ושאלה "מה? זה הכל? כבר חזרנו? נגמר המבחן?" בדיעבד אסור היה לי להמתין ולהגיע לסיבוב זה בציפייה לנקודות מאחר שנוחות, פינוק וחווית רכיבה הוא בדיוק המקום בו גדולתו של "בימר הבוקסר" מתפרצת באחת ושום רוכב יהא מפונק אשר יהא לא יוכל לה.
סיבוב שמיני: נוקאאוט לזכות "הבימר"

סיכום:
כשתם המבחן על R1200RT וישבתי לרשום לי את הנקודות שעליהם אפרט ואתאר בכתבה זו החלה בראשי מלחמת "בעד ונגד". הצד הפוזיטיבי הגיש לי את כל היתרונות ושלל המערכות המסייעות שציינתי, עטף אותם בנייר עטיפה יוקרתי, סרט צבעוני והגיש לי אותם לכתיבה.

לעומתו הצד הנגטיבי דיבר על כך "ש..מה זה? זה בכלל לא אופנוע, הרי הוא עושה הכל לבד אז מה הכיף פה? וחוץ מזה כמה כבר יוכלו להרשות לעצמם להוציא 167,000₪ על אופנוע? שניהם צודקים וביחד מסכמים את המבחן.
מי שהפרוטה מצויה בכיסו, נפשו נהנתנית (וזו לא מילה גסה), מחפש אופנוע שונה, מושך מבטים, שיעניק חוויה מיוחדת לקילומטרים רבים של רכיבה כדאי לו שיסור לאולם התצוגה ויחפש היכן לחתום בספר ההזמנות. אני מצידי סיימתי את המבחן עם חלום רטוב לבלות על גבו של ה-RT כשבועיים בין נקודות הציון של מינכן, זלצבורג, וינה, סטאלביו, הרי הדולומיטים ובחזרה למינכן.
יודעים מה הדרך הבטוחה והוודאית להגשים חלום? להתעורר!!!

תעודת זהות

ב.מ.וו R1200RT

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ 
דרגת זיהום אויר: 4 
מחיר 2014: 167,000 ש"ח
לפי מחירון 01/14 
דרגת רישיון: A
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

נתונים טכניים

מנוע: 1170 סמ"ק, 2 ציל' בוקסר מקורר מים, גל זיזים עילי כפול
הספק מרבי: 7,750125 כ"ססל"ד
מומנט מרבי: 12.76,500 קג"מסל"ד
גיר: תיבת 6 הילוכים
צריכת דלק: ב 90 קמ"ש 25.6 ק"מל',  ב120 קמ"ש 18.9 ק"מל' (ע"פ נתוני יצרן)
אבזור
ידיות בלם+מצמד מתכווננות
מחשב דרך PRO
גל הינע צף
ארגזי צד בצבע האופנוע
משקף קדמי מתכוונן חשמלית+זיכרון
נעילה מרכזית
מערכת Shift Assist – העברת הילוכים ללא צורך במצמד
מערכת עזר לזינוק בעליה
מושב נהג מתכוונן
מערכת ESA – מתלים סמי אקטיביים מתכווננים אלקטרונית
הכנה לGPS כולל שליטה מהכידון
ידיות כידון+מושבים מתחממים
בקרת שיוט
מערכת שמע כולל חיבור USB+AUX
רגלית אמצע
בטיחות: מערכת ABS אינטגרלית, מערכת DTC – בקרת החלקה דינאמית, משבת מנוע, חישניי לחץ אוויר
צמיגים: קדמי: 120/70ZR/17, אחורי: 180/55ZR/17

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים כוללים מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול           עלות
1,000      759 ש"ח
10,000    671 ש"ח
20,000    1,702 ש"ח   
30,000    671 ש"ח
40,000    1,702 ש"ח

הבימר שקבלתי לידי היה משנת ייצור 2014 מרהיב בצבעו וביופיו, ולאחר סקירה ארוכה ובוחנת על כל פרט אני אומר לכם "כאוסטרי בן מרוקאי", חד משמעית! הגרמנים האלה נתנו את הדעת על כל פרט ופרט, ולו הקטן ביותר. ותאמינו לי שחיפשתי אותם ממש בקטנות.
                                                                                                                
לא זו שלא הצלחתי לזכות בשום נקודה, יתרה מכך "בימר הבוקסר" המשיך להכות אותי אך הפעם זה כבר היה כשחיוך מזלזל נסוך על שפתיו. בכל פרמטר שניסיתי להכות בו הוא השיב לי כגמולי. בעיר? מצוין. בכפר? מקסים. בכבישים המהירים? חווית כורסא וקולנוע בייתי. בפיתולים? הנאה צרופה.
                                 
                                   

37 תגובות ל ב.מ.וו R1200RT – בוקס(ר) לפנים

  1. החל מיום שישי בבוקר מתחוללת סערה בינלאומית בנוגע להודעת BMW העולמית על תקלה שנתגלתה בבולם האחורי של דגם ה-R1200RT ושנבחן על ידי בכתבה זו. (ביום שישי לכשפורסמה הידיעה אנו במערכת האתר ביצענו את חובתנו העיתונאית והבאנו לידיעתכם את ההודעה כלשונה)
    מטר הטלפונים שקיבלתי ממקורבים שידעו על המבחן, ושלל אימיילים מקניטים שנשלחו אלי בהחלט העידו על היסטריה ובהלה.

    למרות הודעת חברת BMW מיום שישי האחרון החלטתי ובגיבוי מלא של הנהלת האתר להעלות את הכתבה כפי שנכתבה במועד ביצוע המבחן ומבלי להתייחס להודעת ה- RECALL .
    אישית שמחתי מאוד על הבקשה מצידם לחדול מיידית מלרכוב על הכלי על מנת שלא לקחת סיכונים מיותרים עד לתחקיר מעמיק במקום להשתהות עם ההודעה ולגרום חלילה לפגיעות בנפש.

    כמי שהועסק 10 שנים בחברה אוסטרית אני מכיר ומודע היטב להתייחסות המנטלית של חברות אלה למקרה שהוזכר ולתחקיר שיערך שם ללא רחם וללא משוא פנים.

    ובנימה אישית: ב- 72 השעות האחרונות שמעתי כל בדיחה אפשרית על הנושא ולצערי ולשמחתי אף אחת מהן לא הצחיקה אותי. למען הסר כל ספק אני לא חוזר בי משום מילה ואות שנכתבו בכתבה ומגבה את חברת BMW על הודעתה ובדרך בה תטפל בבעיה.
    אשמח אם תנהגו כמוני, תגיבו בהגינות ובנימוס ובעיקר תתייחסו לכתבה באובייקטיביות ראויה ומבלי "שחרב ה-Recall" מונחת על גרונה.

    מאחל לכולנו רכיבה זהירה ובטוחה.

  2. במסגרת הקשרים האוסטרים שלך בגרמניה, תוכל לבדוק האם במהלך שנת 2013-14 הייתה נהירה המונית של מהנדסים ומכונאים "מבולוניה איטליה למינכן גרמניה"?
    למרות שפרגנת בענק לכלי עושה רושם שנושא הריקול מבהיל ומלחיץ

  3. אחלה כתבה שאפו !!!!
    האוסטרי בן המרוקאי הזה – רק משתפר !!!!
    נהנתי !!
    בעניין של ״ שמשון ויובב ״ …..חבוב זה הגיל ….:-)))
    ישר כוח !!
    ופעם הבאה – תן סיבוב יה …..

  4. מר ועקנין הנכבד.
    מהכתבה נהניתי מאוד, מהסרטון אף צחקתי, אבל התגובה שלך בסוף הכתבה לקוראיך והבקשה להימנע מהתלהמות והשמצות כבשה אותי באחת.
    כבוד גדול לעיתון (סליחה אני מעט מבוגר) מגזין או אתר שאלו הם כתביו.
    תודה רבה לכולכם על כתבה מעולה נעימה ומעניינת.

  5. אחת הכתבות המעניינות והכייפיות שקראתי בשנים האחרונות.
    הרעיון של כתבה על קרב אגרוף נגד הבוקסר………… פשוט ענק.

  6. אתה באמת רוצה לרכב על הדבר הזה שבועיים ועוד בסטאלביו?

  7. ידוע שאתה כבר שנים איש של הונדה.
    התעוררו בך תחושות בגידה וזליגה?
    😉

  8. שורה תחתונה היא בהתחלה.
    אל תשכחו.
    כתבה טובה סרטון נעים והכל כיפי.

  9. לא אוהב את המנועים הדוחים האלו שכשאתה נותן גז הכל רועד.ולא מחליף את היפני שלי גם בעוד 100 שנה.

  10. אתה חייב להתנסות גם בכלים אחרים. לא כל החיים יפני יפני.
    דורון כתבה נעימה וכייף לקרוא אותה.

  11. אתה מתקרב להיות בודד, הכתיבה שלך וההגשה כל כך ברורה ופוגעת בדיוק על מנת שנבין מה שרצית שנבין ולא כמו אצל הרבה בוחנים שאני צריך לנחש.
    בקרוב תשב לך בפסגת הבוחנים.
    תענוג לקרוא באמת תענוג

  12. אישית אני נגד כל הטוקבקים המעושים והמתלהמים שאני רואה בכל האתרים ובכל מקום שניתנת "במת חינם לחצופי מקלדת", אך הפעם אחרוג ולמען מטרה טובה.
    אני עוקב אחרי הכתיבה של וקנין כבר 3 שנים ותמיד מצאתי איזה איזה ערך מוסף והמלצה לחינוך/שיפור/התייעלות בנושא זה או אחר. החל מההמלצות שלו לציוד מיגון בכל רכיבה, התנגדות נחרצת לכל מיני ביצועים והצגות עם האופנוע בכבישים ציבוריים וכמובן הסברים בגובה העיניים ושפה פשוטה ונהירה.
    מעבר לכתבה המצוינת שהועלתה פה על הבמוו הוקסמתי מחדש מרמת ההגינות והיושרה בטוקבק שלו. הוא יכל לקנות את עולמו אם היה מצטרף לעדר "הנשמות הטהורות" והיה זוכה לחשיפה גדולה יותר אבל העדיף את אמת הפנימית שלו, והרוויח יותר נקודות מקוראים כמוני.
    לפני שבוע אירע אסון בו קיפחו את חייהם שני צעירים, כעבור פחות משבוע ובמהלך ימי השבעה על הצעירים האלה ז"ל הזדעזעתי לראות כתבת מבחן של כתב אחר ובה הוא מציג את "יכולותיו המוטוריות" בצילום ווילי בכביש ציבורי ברחובות ירושלים. איפה החינוך? איפה הדרך? איפה התרומה למודעות שלכם?
    לאותו כתב- בוש והכלם לך.
    לאותו עורך כתבה- אתה ניכר בחוסר רגישות והיעדר מקצועיות.
    סליחה על החפירה, זהו סיימתי לפרוק את אשר על ליבי ואני תקווה שכולנו נחזור הבייתה בשלום ולא משנה איזה כלי משרת אותנו, העיקר שנהיה בני אדם.

  13. דורון, אנשי "נתיבי ישראל" נעלבים כשמכנים אותם מע"צ. אז רק עדכן את השם.
    יופי של כתבה, גם אם הכבישים לפעמים לא משהו… 🙂

  14. דורון אתה מוכשר. מביא את האופנועות והכתיבה עליה למחוזות אחרים שעדיין לא מוכרים בארץ.

    רוצים לקרוא עוד…

  15. חברים יקרים.
    מחמם את הלב לקרוא כאן את תגובותיכם. קטונתי מלזכות למחמאות שכאלה ואני מודה לכם מעומק ליבי.
    התייחסות פרטנית לתגובותיכם:
    2. אלון שדה- עכשיו שום דבר לא מבהיל ולא מלחיץ, התקבלה החלטת משנה זהירות מצד BMW וכך צריך להיות.
    8. ניצן- התשובה לשאלתך היא ממש לא, אתה מנסה לעשות כאן גנבת דעת ודמגוגיה זולה ולא כאן הבמה לרצונות שלך.
    9. שי- אני מכבד את דעתך אך לכל אחד מאיתנו יש דרך הגשה ייחודית להגשת תוכן ואני בחרתי להגישה בצורה זו.
    14. מישקץ- אתה טועה ומטעה למד את נושא הבאנרים באתרי אינטרנט והגב שוב.
    16. עמוס וויס- תודה הערתך המפרה אשמח להשתמש במינוח הנכון בכתבות הבאות.

  16. שורה תחתונה – כל הכבוד!.
    נתת כאן כתבה, שכייף להיכנס ולקרוא, לראות את הסרט וגם להציץ בתמונות שלמטה.
    ניהנתי.

  17. תחזור למתכונת של שורה תחתונה למעלה ששמי שלא מעניין אותו יוכל לברוח בזמן.ץ
    הכתבה קלה להבנה גם למי שלא בקיא. הסרט מצויין בלי דאווין ורושם.
    נותן אווירה של זרימה והנאה.
    חברה. לא לעצור.

  18. תענוג לראות שאתה הולך ומתקדם ברמת פענוח האופנועים עליהם אתה רוכב וכמו כן שילוב העניין עם כתיבה טכנית המסבירה במדויק את ההשוואה בין תחושותיך לנתונים של הכלי.
    הסרטון מגניב, כייפי וקליל.

    נהניתי !

  19. דורון וקנין הנכבד: תודה רבה על הכתבה היפה. מאוד נהניתי לקרוא את הכתבה. המשך כך!

  20. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו עזובי הקיר
    אין ספק מכתבה לכתבה צומח בוחן אופנועים מגזע נדיר משלב הבנה טכנית עם טויסט של משורר …אולי מסטר שייף יקחו אותו גם יישר כח

  21. אם כל הכבוד לכתב ולסיפור שהוא הרים כאן יש כאן אופנוע שהוא מתאר כחוויה בלתי נשכחת.
    אני מודה כי הכתבה הזאת גורמת להסתבך כספית ולשקול רכישה של כלי כזה.

  22. האמת אחרי קריאה שנייה ושלישית הייתי שמח לראות אתכם בוחנים את ה K1600 ועורכים השוואה בינו לבין ה RT בשיקולים של עלות תועלת.
    למרות שה K הוא ליגה אחרת של שישה צילינדרים עם נפח של 1600 סמ"ק.
    אותי אישית מעניין מה נוח יותר בארצנו הקטנטונת ה RT או ה K

  23. האם אתה באמת חושב שיש הצדקה לכלי כזה בכביש ארצנו?
    עדיין אני לא שלם שזהו באמת כלי הטורינג האולטימטיבי.
    אשמח לדעתך בשנית.

  24. כמובן שאין סיכוי "שזערורה" כמוני תצליח להשתלט על דבר כזה אבל ברכיבה הבאה שלך אני מגישה מועמדות לתפקיד המורכבת.

  25. תגיד! התחרפנת?
    במוו איבדו את האמינות שלהם בעיניי עם הריקול הזה. מי מוציא אופנוע שיש בו סכנת שבר לבולם? מי?
    אם יש לך 167K מיותרים יש הרבה אופציות אחרות.
    מולטיסטארדה, גולד ווינג יד שנייה מה נתקעת על ה-RT הזה? כי וקנין אמר? אז הוא אמר.

  26. לא נראה לך תמוה בתגובה שלך שלא המלצת על KTM?
    אתה מנסה לגרום לפרובוקציות ולא מצליח. גם וקנין השתיק אותך ומנע ממך לזהם את הכתבה שלו.
    כל שנותר לי לחשוב שניצן KTM זה ראשי תיבות של:קנאי תמיד מתלונן?

  27. טוב ברור שלא על המחיר קניה, אלא טיפולים. תכלס, זה יותר זול מלהחזיק TMAX, תראה ההבדלים וכמובן בחברה חדש מול חדש.

  28. אני אכן בעל KTM ומרוצה ממנו מאוד. אני אחרי הריקול הזה בחיים לא אעלה על במוו כי הם הפקירו את הרוכבים שלהם.
    זו דעתי, או שתכבד אותה או שאל תטרח להיכנס כל רגע ולראות עם הגבתי.

  29. מאחר וניתנה לי הזכות לפתוח את שרשרת התגובות לכתבה זו והתייחסתי לקריאת ה-RECALL אני נוטל לעצמי את הזכות גם לסיים אותה ולחתום את הנושא.
    שום חברה בעולם ובטח שלא חברה כמו BMW תוציא ותשווק כלי תחבורה שידוע שקיימת בו סכנה.
    אני מבקש לחדול מהשטויות האלה כי מדובר בהוצאת דיבה!!!
    זה ממש לא משנה מי החברה ומה טיב קריאת השירות שהיא הוציאה. חשובה הדרך! והדרך שלהם מוסכמת עליי מאוד.
    לאלון ולניצן אני ממש אודה לכם ואעריך זאת אם תחדלו מהוויכוח המטופש הזה ובמיוחד שהפרטים עדיין עלומים ולא נמסרו לעיתונאים בצורה מסודרת.
    אני מבטיח לעדכן בימים הקרובים על ההתפתחויות בנושא זה ולאחר שאקבל תגובה רשמית מחברת דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו לישראל על מנת שהדברים יפורסמו בשם אומרם.
    לכל אותם מגיבים שניסו ליצור פה פרובוקציות ותגובתם לא פורסמה, אתם מוזמנים להגיב שוב בצורה הולמת ומנומסת.
    תודה

  30. ימותו הקנאים.במו זו חברה מדהימה.יקרה להחריד אבל מדהימה.רק בורים וקנאים וצרי עין רואים דרך החור הצר של הונטיל היפני.תמשיכו להתלהב מהכלים המתפרקים שלכם.במו לא צריכה רוכבים כמוכם.

  31. אתמצת את דברי במילה אחת : כ ב ו ד ! , ובשתי מילים : כל הכבוד !!.
    נהנתי מכל מילה וחוות דעתך האובייקטיבית ככל שניתן.
    כמו כן שאפו על התגובות שאתה מקבל, בפרט מגדולי האומה כמו סטפן, ברדה ורבים וטובים. גאה בך, תמשיך להצליח .

  32. אני רוכב די חדש על 2014 BMW R1200GSA.עברתי מימאהה טנרה660 שהוא קל יותר אבל קשה בהרבה מהרכיבה על הבימר בכל המובנים:מרכז כובד נמוך,מצמד רך מאוד,מנוע עם כח זמין כמעט בכל הילוך ומערכות בטיחות לטובת הרוכב והכל בלחיצת בוהן.כבר מהרגע הראשון שהתחלתי לרכוב עליו הרגשתי כמה האופנוע ידידותי על אף 125 הכסב שלו. איך בכלל ניתן להשוות את האיכות העליונה של הבימר ליפאני הקודם שהיה ברשותי,זה מתחיל אפילו באיכות המפתח.
    לא סתם אופנועי הבוקסר הם רבי מכר באירופה.
    לכל המזלזלים באיכות גרמנית:
    או שאין לכם בכלל את האפשרות הכספית לכך,
    או מחשבות קינאה הן שמנחות את את כתיבתכם כאן.
    גרמניה זאת עדיין תעשיית הרכב מס 1 באירופה.
    מי שרוכב על אופנוע תמיד יפזול לכוון הבמוו, מי שרוכב על במוו אף פעם לא יתעניין באופנוע אחר!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל