fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה

Gas Gas EC200R – חבר חדש בשטח

Gas Gas EC200R – חבר חדש בשטח

גלעד בן-זקן

בוחנים:  גלעד בן זקן / יוני רבן

פתח דבר
לכבוד שנת 2014 החליטו ב- Gas Gas ישראל לייבא ארצה את ה-EC200R החדש במחיר מפתה לגרסת הרייסינג. ברחבי הרשת נשאלה מיד השאלה: כיצד הוא מתחרה ב-KTM 200EXC? בתור חובב דו"פ מושבע ובעלים של KTM 200EXC מזה מספר שנים, הייתי מוכרח לטפס על אוכפו של ה- Gas Gasהחדש ולתהות על קנקנו, אך מכיוון שאני זהיר בקרדיט שאני נותן לעצמי, גייסתי אליי את יוני רבן שמבצע איתי את מבחני השטח במחירון לוי יצחק מזה חמש שנים כבר, ויצאנו "החורשנה", בת שלמה.

השורה התחתונה
בשונה מ-KTM ששם כדי ליצור את ה-200EXC הגדילו את דגם ה-125 ויצרו אופנוע תזזיתי, ב-Gas Gas שינמכו את נפח המנוע של דגמי ה-250/300 סמ"ק, מה שנתן אופי אופנוע אחר והפוך לזה של ה-KTM. מדובר באופנוע "ארוך" יותר בהתנהגותו וידידותי מאוד למשתמש המצליח לשמור על יציבות כיוונית, עם מנוע גרגרן שמזמין את השימוש בסל"ד נמוך במומנט יעיל ומצערת מאולפת מאוד. זוהי חבילה שלא מאיימת להתפוצץ על הרוכב אם הוא לא מעוניין בכך. בתג מחיר של 63,000 ₪ מדובר בעסקה טובה שיקרה מדגמי ה-125 הפופולאריים בסה"כ בכ-10-15%.

מודל 2014

דגם ה-200 של Gas Gas מבוסס על אחיו הגדולים, ה-250 וה-300, הן מבחינת מנועים והן מבחינת השלדה. הדבר הראשון בו התמקדו ב- Gas Gas היא השלדה החדשה אשר השילה שני ק"ג והמבנה החדש והקשיח יותר שתורם ליציבות מוגברת לאופנוע. שלדת זנב האלומיניום הינה גם כן תכנון חדש שנועד להשלים את המשימה ההנדסית שהחלה עם השלדה החדשה. הדבר שבא מיד אחרי שלדה תמיד הינו המתלים. בחזית מותקן מרזוקי הפוך 48 מ"מ מתכוונן במלואו מוכר ומוכח עם קרטרידג' כפול. מאחור ישנה הפתעה חדשה, במקום האוהלינס אותו הורגלנו לראות על ציי Gas Gas, כעת הותקן בולם אחורי חדש של חברת המתלים Reiger מהולנד. מדובר בבולם שפותח בשת"פ עם Gas Gas במהלך מרוצי ה-EWC ויחודו בהתקן פנימי הידרוסטאטי שמפצה על שינוי בצמיגות הנוזל עקב חימום הבולם לאחר עבודה תחת עומסים, כך הוא שומר על פעולת בולם אחידה גם כשצמיגות הנוזל משתנה.

מנוע
כאמור ב- Gas Gas דגם ה-200 מבוסס על אחיו הגדולים, זאת בשונה מ-KTM ששם ה-200 מבוסס על אחיו הקטן ב-125 ולכן כל רכיבי המנוע מקבלים את השינויים שקיבלו מנועי הדו"פ הגדולים. לאחר עמל של מחקר ופיתוח מאומץ הושגו שלוש התוצאות הבאות: משאבת המים החדשה קיבלה נפח שאיבה בעל קיבולת גבוהה יותר להזרמת המים מהמנוע אל הרדיאטורים. כפועל יוצא משאבה זו גם הפכה קלה יותר במשקלה הכללי. על פי הפרסום של Gas Gas, מדובר היה בצעד מתבקש לאחר הצילינדר החדש של 2013. כמו כן גל הארכובה אוזן מחדש על מנת למזער ויברציות וראש המנוע הותאם על פי אספקת הכוח של המנועים החדשים. בין מאייד הקייהין 38 מ"מ לבין המנוע הושתל שסתום V-force4 בכדי למתן את תגובת המצערת ולאפשר מנוע נשלט ויעיל עם תגובות אופטימאליות בסל"ד נמוך ומנגד בצד הפליטה הותקנה מערכת פליטה מלאה של FMF. בשונה מגרסאות ה-250/300, ה-EC200R אינו מצויד במתנע חשמלי, אלא קיק רגלי בלבד, אך לאחר בירור SMS קצר מול היבואן מתברר שבתוספת 2,800 ₪ ניתן להתקין סטרטר זהה גם ל-200 הנ"ל.

קיק סטארט
אז לאחר סריקת הכלי מכף קוביית הצמיג התחתונה ועד קצה ראש ההיגוי הגיע הזמן לטפס על אוכפו ולתת בקיק. האופנוע מניע כדי בעיטה אחת על מנוע קר ובצליל די שקט. מיד בתחילת הרכיבה מורגשים שני אלמנטים מהותיים סביב האופנוע, מכיוון שהוא מבוסס על דגמי ה-250/300 האופנוע מרגיש ארוך ונעים יותר, המנוע מצידו זמין מסל"ד אפסי עם מומנט מעולה ובכדי לפוצץ לסל"ד גבוה צריך לתת בגז עד הסוף. הדבר מוכר מאוד לרוכבי 250 דו"פ מודרניים אחרים, אך שונה בדיוק ב-180 מעלות מה-KTM 200EXC הן מבחינת תחושת השלדה הקופצנית והן מבחינת המנוע העצבני של הכתום ולכן כבר בתוך חמש דקות מבינים שאין כאן מקום להשוואה בין השניים, מכיוון שהשניים ידברו לאנשים שונים לגמרי באופיים. ה-Gas Gas מצויד בשתי מפות הצתה כסטנדרט כאשר בתוואי שאנו רכבנו, לא הרגשנו צורך להוריד למפה החלשה מביניהן, זו האחרונה תהיה שימושית מאוד תחת חוסר אחיזה מוחלט של דרדרת אבנים, אך לא בסינגלים כבושים.

התנהגות
תנוחות הרכיבה טובות ובעלי קומה ממוצעת ימצאו עצמם בבית בסט אפ המקורי שלו, הגבוהים שבנינו כרגיל יבקשו להוסיף רייזרים לכידון. במהלך טיפוס מדרגות סלע התרשמנו לחיוב מהפרונט של האופנוע שמצליח לשמור על יציבות כיוונית, יוני במיוחד אהב את אופי המנוע שלדעתו עובד פשוט מושלם בתוואי צפוף שכזה. עם אופי מנוע כזה, ומומנט של D9 המורגש בהתנהגותו, כלל לא צריך להשתמש בקלאץ' כשהדרך נעשית צפופה ואיטית, וקל מאוד לשלוט על תגובותיו של הדו"פ הזה ולהאיץ בקלות קדימה כדי לצאת מתיקול טכני ואיטי. בסה"כ כשכבר כן משתמשים בקלאץ' ובהילוכים, מגלים שהם עשויים למופת ועובדים מצוין. מבחינת המתלים הפרונט התגלה כפצצה אמיתית, מאוד נהנינו ממנו, מאחור אין תלונות מיוחדות או משהו דומה להן, סה"כ בולם ניטראלי שלא הצלחנו להרגיש משהו מיוחד בפעולתו.

סיכום:
נתחיל מהמחיר, 63,000 ₪ לאופנוע 200 סמ"ק דו"פ. במונחים ישראליים זה מחיר לא פחות ממעולה שקשה להתחרות בו. המכלולים שמקבלים על האופנוע ברמה זו הינם לעילא ותמורת כ-10% פחות במחיר ניתן להזמין את האופנוע שלא בגרסת רייסינג, מה שאומר אבזור נחות יותר, כמו פרונט 45 מ"מ במקום ה-48 של הרייסינג, מערכת פליטה מקורית על פני ה-FMF וללא שסתום V-force4 ועוד כל מיני אביזרי "בלינג בלינג" וק"ג נוסף למשקל הכללי שלטעמינו, תמורת 10% חבל יהיה לחסוך אותם. מכיוון שה-200 הנ"ל פונה לקהל יעד אחר לחלוטין מזה של ה-KTM כל השוואה ביניהם תחטא לשני האופנועים ולכן אנו לא מוצאים לנכון לערוך השוואה שכזו. מדובר פה באופנוע נעים ומזמין עם משקל סביר של 106 ק"ג וכוח נשלט ביד המצערת, כזה שלא דורש עבודה מאומצת מצד הרוכב ומחפה מאוד על יכולותיו. רוכבים שנכוו מקניית אופנוע ראשון אגרסיבי ובלתי סלחן יכולים למצוא כאן חבר מנחם ומזמין לתיקון החוויה באנדורו הקשה, מכיוון שכאן, אפילו עם עבודת מצערת לא מאומצת, יש מנוע חזק שמושך קדימה, אך לא בועט את הרוכב מעליו בתנאי אנדורו ממושכים ואינטנסיביים. למעשה מדובר כאן בחבר אמיתי שייקח אותך רחוק לאורך זמן רב מעל אוכפו.

תעודת זהות

Gas Gas EC200R
מחיר 2014: 63,000
לפי מחירון 01/14
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 2 פעימות, 199.4 סמ"ק, קירור נוזל, דלק קרבורטור קייהין PKWS 38
הילוכים: 6 עם מצמד בתפעול הידראולי
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי הפוך של מרזוקי מדגם שיבר 48 מ"מ, קארטרידג' סגור, כיווני עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, מהלך 305 מ"מ
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום עם בולם יחיד של רייגר ומערכת לינקים, כיווני עומס קפיץ, שיכוך כיווץ מהיר ואיטי ושיכוך החזרה, מהלך גלגל 298 מ"מ
בלמים קדמי: דיסק גלי של גלפר בקוטר 260 מ"מ. אחורי: דיסק גלי של גלפר בקוטר 220 מ"מ
מיכל דלק: 9.5 ליטרים
אורך: 2,200 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,480 מ"מ
גובה מושב: 950 מ"מ

גלריה

5 תגובות ל Gas Gas EC200R – חבר חדש בשטח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל