fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

שטן על הזמן: דוקאטי דיאבל

שטן על הזמן: דוקאטי דיאבל

טל סולומון

בחנו: סטפן אבנדיץ', תומר לשר, טל סולומון
צילומים: תומר לשר


דיאבלו, לוציפר, מלאך המוות, אדון הנשמות, מלך הגיהנום או אדון המתים. כל אלו שמות נרדפים לשטן. כעת, הביטו בציטוט הערך "שטן" מתוך ויקיפדיה:

שָׂטָן הוא דמות מיתולוגית של רשע ומקטרג, המופיע בדתות שונות ומוזכר בתנ"ך, הברית החדשה ובקוראן. השטן מתואר בדרך כלל בדמות מלאך, שד, או אל, המוביל קו מנוגד לתפישות מוסריות, או המתנגד לאל הטוב והמוסרי.
כשמו של הדיאבל כן הוא מוביל קו מנוגד לתפישה מוסרית!
הדיאבל הוצג לראשונה בשנה שעברה, בתערוכת מילאנו השנתית. מדי שנה מקפידה דוקאטי למשוך את אור הזרקורים במגרש הביתי שלה. בשנת 2008 היא עשתה זאת עם הסטריטפייטר שנבחר לאופנוע היפה ביותר בתערוכה. שנה לאחר מכן, ב-2009 היא עשתה זאת שוב עם המולטיסטרדה המהפכני ובשנה שעברה חזרה על כך עם הדיאבל. כהרגלה של דוקאטי, בחודשים שקדמו לתערוכה הודלפו מדי פעם פרטים קטנים לרשת וה"באז" שנוצר סביב לדיאבל (ששמו עדיין לא היה ידוע באותה עת) היה גדול מאוד.
אז איך לעזאזל מגיעה יצרנית כמו דוקאטי המתמחה באופנועי מירוצים לייצור אופנועים המשתייכים לקטגוריות שונות, כמו תיור הרפתקני (מולטיסטרדה) ופאוור-קרוזר (דיאבל)? כדי להבין זאת נצטרך לדפדף מעט אחורה בספר ההיסטוריה. בשנת 2008 פקד את העולם משבר כלכלי עולמי, שנקרא גם "משבר האשראי העולמי". משבר זה החל בארה"ב – שם נמצא שוק האופנועים הגדול בעולם המערבי – והוא הכה גלים גם באירופה. מכיוון שבעולם המערבי "אופנוע" נחשב למותרות הלקוחות סגרו את כיסיהם והעדיפו לשמור את כספם למטרות אחרות. למעט הונדה (בזכות שליטה בשווקי המזרח), גרפי המכירות של יצרניות האופנועים החלו לצנוח ומוחם הקודח של אנשי השיווק עבד שעות נוספות. לתוצאות אנו עדים היום, כשאנחנו רואים איך ב.מ.וו החלה לייצר אופנוע עם מנוע ארבע בשורה (S1000RR) ויש לה גם מקסי-סקוטר בדרך; ק.ט.מ החלה לפזול יותר ויותר אל עבר הכביש עם הסופרבייק RC8R ואף שילבה ידיה עם בג'אג' ההודית כדי לייצר אופנוע כביש לרוכבים מתחילים (דיוק 125); הוסקוורנה בתמיכת ב.מ.וו עתידה לחשוף כמה אופנועי כביש והדוגמאות לכך רבות. בתוך כל אלו גם דוקאטי רצתה להוכיח שהיא יכולה לנצל את העבר המפואר שלה על מסלולי המירוצים ולתעל אותו לטובת ייצור אופנועים שמתאימים לסוגים שונים מאוד של רוכבים – כך נולד גם הדיאבל.
בין השנים 1986 ו-1990 ייצרה דוקאטי אופנוע קרוזר בשם אינדיאנה והמרחק הטכנולוגי האדיר בינו ובין הדיאבל מאפשר לנו לראות איזו התקדמות אדירה עשתה דוקאטי מאז ועד היום. לכאורה ניתן לומר שהדיאבל מתברג אל קטגוריית הפאוור-קרוזר, אך בפועל יהיה שטחי מאוד לומר זאת. דוקאטי אוהבת ליצור קטגוריות חדשות ומייצרת אופנועים עם אלמנטים מעולמות שונים. הקונספט של הדיאבל משלב בתוכו לדברי דוקאטי שלושה עולמות – קרוזר, סופר-ספורט וסטריט פייטר. בתרשים שנלקח משולחן המעצבים של דוקאטי, תוכלו לראות כיצד נולד העיצוב הרדיקאלי של הדיאבל. לא רק העיצוב בהשראת שלושה עולמות אלו, כל מהותו של הדיאבל משלבת בין רוגע, נוחות וחלקות לאגרסיביות ונטייה לפורענות, אם רק תרצו בכך.

לא נרחיב כאן על הטכנולוגיה הרבה והמסקרנת שבדוקאטי דיאבל מכיוון שזו דורשת כתבה בפני עצמה. על כך תוכלו לקרוא בהרחבה במדור "מה אומר הדוקטור" של אייל נוימן. כתבה זו פותחת צוהר אל עולם האלקטרוניקה בהתייחסות גבוהה מהרגיל וחובבי האלקטרוניקה (אך לא רק) ימצאו בה עניין רב.

השורה התחתונה:  ½ * * * *
הדיאבל הוא היציאה האחרונה של דוקאטי בליין אופנועי 2011. מדובר באופנוע עם עיצוב בלתי מתפשר שישאיר את הצופה פעור פה. מנועו של הדיאבל, בנפח 1,198 סמ"ק, שופע מומנט ובעל אופי שרירי. תנוחת הרכיבה על הדיאבל "קרוזרית", נוחה מאוד וניתן לשנותה בהתאם לאופי הרכיבה. הדיאבל מתהדר במערכות טכנולוגיות רבות, בהן גם מערכת הבקרה הייחודית של דוקאטי ו-ABS. מחירו של הדיאבל בגרסה הרגילה 163,000 שקלים ועוד 30 אלף לגרסת הקרבון. זהו מחיר גבוה שמעטים עתידים לשלם, אך יחידי הסגולה שיוכלו לשלמו יהנו מאופנוע חלומות שיספק לבעליו קילומטרים של הנאה במגוון דרכים. מאפייניו הייחודיים של הדיאבל יתקבלו באהבה אצל מגוון סוגים של רוכבים – קרוזרים, סטריטפייטרים ואפילו ספורטיביים. דוקאטי הצליחה להרים את הרף לגבהים חדשים וקבעה סטנדרטים חדשים וגבוהים. לדעתנו הם עמדו בכבוד ביעדים שהציבו לעצמם.
מנוע וביצועים: * * * *
לדיאבל מנוע טסטסרטה 11º (בתרגום: ראש שטוח), L טווין בנפח 1,198.4 סמ"ק, עם ארבעה שסתומים לצילינדר, מקורר מים ומפיק 162 כוחות סוס. מנוע הטסטסטרטה 11º מבוסס על המנוע שמשמש את דוקאטי ב-1198 (טסטסטרטה אבולוציונה) והוא הוצג לראשונה במולטיסטרדה 1,200. ההבדל בין האבולוציונה ל-11º בא לידי ביטוי בעיקר בזמן החפיפה בין שסתומי היניקה והפליטה, שבמנוע המקורי עומד על 40º ואילו כאן על 11º. מבלי להכנס להסברים טכניים כבדים, תוכלו להציץ בסרטון ה
וידאו המצורף ולראות בצורה מוחשית במה מדובר (קפצו ל-0:46). וידאו זה מציג את פעולת החפיפה והתזמון של השסתומים כאשר כחול מייצג את שסתום היניקה ואדום מייצג את שסתום הפליטה. בפועל, כתוצאה משינוי זה מתקבלת עקומת מומנט שטוחה יותר והמנוע עובד בצורה חלקה וליניארית יותר מאשר במנוע המקורי. וידאו זה אמנם עוסק במנוע המולטיסטרדה, אך זהו מנוע זהה לזה המותקן בדיאבל.
נתון המומנט המירבי של הדיאבל מרשים – 12.72 קג"מ המתקבל למרבה ההפתעה מעט גבוה, ב-8,000 סל"ד. כוח הדחף באופנוע מורגש כבר ביציאה מהמקום והטווח הנעים לשיוט עימו נמצא בין 5,000 ל-6,000 סל"ד. בטווח הסל"ד הגבוה יותר הדיאבל כבר מתחיל לרטוט יתר על המידה, לא משום שהוא מתאמץ, אלא בגלל אופיו של מנוע ה-L טווין בנפח זה. משקלו של הדיאבל מפתיע לטובה – 210 ק"ג שנראים הרבה יותר בגלל עיצובו הקיצוני והמנופח. למנוע אין שום קושי לסחוב את המשקל הזה והוא עושה זת בקלות בכל צורת רכיבה. גם ברכיבות בעלות אופי קיצוני יותר המנוע מוכיח את עצמו וחלקות הפעולה שלו (לא יפני אבל תתפלאו, דוקאטי חלק) ניכרת.
המצמד ההידראולי חלק מאוד ומקל על פעולת העברת ההילוכים. לעיתים רחוקות נתקלנו בהילוך שלא עבר חלק והיה צריך עוד דחיפה קטנה. מעט יותר תשומת לב ואגרסיביות מצד רגל שמאל הייתה פותרת את הבעיה הזו מלכתחילה.
בקרת האחיזה של דוקאטי (DTC) עובדת בצורה נפלאה ומשרה ביטחון רב על הרוכב, גם במצב הראשון, היינו 15% התערבות. הכוח הרב שהמנוע מספק מסורס ברגע שהמערכת מזהה בעיה ולכן הדיאבל מאוד נשלט גם כאשר יד לא מיומנת מטפלת במצערת באגרסיביות יתרה. לבקרת האחיזה שמונה מצבים – מגוון אפשרויות רב שמאפשר לרוכב לבחור כרצונו את רמת ההתערבות הממוחשבת על פי נסיונו וצרכיו האישיים.
הצליל שמפיק המנוע הוא פשוט תאווה לאזניים. בסל"ד הנמוך הוא מגרגר כמו אריה מאולף והוא גורם לגוף להפריש פרומונים, כאלו המופרשים במפגש עם בנות המין היפה. מערכת הפליטה, 2-1-2 מפיקה צליל בס נעים וככל שהוא עולה הוא מעלה את האדרנלין לעננים. מעניין איך הוא יישמע עם מערכת הפליטה בעלת הדודים הקצרים של טרמיניוני.
נוחות והתנהגות: * * * * *
במבט ראשוני הדיאבל נראה לא נוח, אך ברגע שהישבן פוגש את מושב הג'ל הארוגונומי לראשונה הוא מאותת מיד על חיבור מושלם ומזכיר אפילו תנוחת ישיבה של הארלי דייוידסון וי-רוד. קצהו האחורי של המושב משוך כלפי מעלה ותומך בגב גם בתאוצות, כאשר הגוף נדחק לאחור. המושב נמוך מאוד, רק 770 מ"מ ואפילו נמוך קומה כמו כותב שורות אלו הצליח להניח את שתי רגליו על הקרקע בגאון. הרגליות ממוקמות נמוך גם הם, בדומה לאופנועי קרוזר והשילוב בין גובה מושב-רגליות-כידון יוצר תנוחה נינוחה ולא תובענית.
מלפנים נמצא מזלג הפוך מתוצרת מרזוקי בקוטר 50 מ"מ עם מהלך של 120 מ"מ. מלבד העובדה שהוא מתכוונן במלואו, דוקאטי שמו לו "פרפרים" עליונים, בדומה לאופנועי שטח, כדי לאפשר כוון קל ומהיר. מאחור בולם מונושוק אופקי של סאקס, גם הוא מתכוונן במלואו וגם כאן דאגו ל"ברז" כוון יעיל. את אופנוע המבחן קיבלנו עם מתלים רכים שמתאימים יותר לרכיבה רגועה או רכיבה עירונית. כשהדם התחמם ולקחנו את הדיאבל אל כבישים מפותלים נדרשה הקשחה של הבולם האחורי.
למרות מראהו הכבד הדיאבל מתגלה כבעל אופי ספורטיבי לחלוטין ורק מרווח הטייה מוגבל מנע מאיתנו להיות מהירים באמת בפניות. צמיג אחורי ברוחב 240 מ"מ שמיוצר במיוחד על ידי פירלי, מכיוון שאין צמיגים ספורטיביים במידות אלו. קווי הרכיבה של הדיאבל בפניות רחבים יותר בשל גאומטריית ההיגוי ובסיס גלגלים ארוך אך למרות זאת הוא שש להכנס במהירות יחסית (לקרוזרים) ובשמחה אל תוך פניות.
הצמיגים המקוריים איתם נמכר הדיאבל הם דיאבלו רוסו 2, האבולוציה של הדיאבלו רוסו הספורטיבי. מידת הצמיג מאחור, ייחודית כאמור ולמרות שיש צמיגים ברוחב הנ"ל, זו פעם ראשונה שצמיג קצה לרכיבת כביש מיוצר ברוחב כה קיצוני ובחתך ספורטיבי. לפירלי הייתה הזכות לבצע משימה זו, אליה הם ניגשו יחד עם אנשי דוקאטי. המטרה הייתה לייצר צמיג אחורי עם מראה גס כשל קאסטום, אך בלתי מתפשר מבחינת ביצועים ואחיזה ומכאן מידותיו המשונות. ברכיבה הצמיגים אכן מספקים אחיזה רבה וככל שהם מתחממים כך זווית ההטייה (הלא גדולה) נסגרת והחיוך גודל בהתאמה.
הבלמים חדים ועצמתיים – מלפנים מופקדים על הבלימה צמד דיסקים חצי-צפים, הנלפתים על ידי קליפרים "מונובלוק" רדיאליים מתוצרת ברמבו, עם ארבע בוכנות. די בליטוף קל כדי לייצר בלימה עצמתית ומדוייקת ללא שום מאמץ. מאחור נמצא דיסק בודד בקוטר 265 מ"מ המייצר פעולת בלימה טובה והחלטית. מערכת ה-ABS עובדת טוב ומספקת את הסחורה בעת בלימות חירום, בהן הגלגלים לא ננעלים ואינם מענישים את הרוכב על טיפול גס.
ביום-יום: * * *
לדיאבל מיכל דלק בנפח 17 ליטר, תואם לממוצע ומספק טווח רכיבה שפויה של כ-200 ק"מ. הוא ממש אינו כלי תחבורה אידיאלי לתנועה עירונית עקב מימדיו למרות שבידיים מיומנות אפשר לייצר איתו הנאה מרובה בעיר. בסיס הגלגלים הארוך אמנם מקנה יציבות ברכיבה אך בתוך העיר הוא מהווה עקב אכילס לדיאבל, שבאמת לא אמור להשתחל בין מכוניות. תנועה צפופה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה גרמה לי לעמוד בין מכוניות כרבע שעה עם מעיל עור בשמש. ספק, אך אולי הייתה לעבור בין המכוניות, אך מי ייקח את הסיכון לשרוט יצירת פאר שכזו? ברגע שיצאתי מהתנועה הפקוקה ומשכתי את המצערת הכול נשכח – בסופו של דבר כאופנוענים בישראל אנחנו חיים בשביל כל מטר פנוי של אספלט. שימושיות יומיומית אינה קיימת ואינה מתבקשת באופנוע כזה.
המראות מעוצבות להפליא ומספקות טווח ראייה טוב למרות רעד מינימלי. כל מבט קטן לעברן מרגש מחדש וגרם לנו להתפעל מעבודת העיצוב של האיטלקים.
מחיר, אחריות, אחזקה:  * * *
מחירו של הדיאבל הרגיל הוא 163,000 שקלים. בעבור גרסת הקרבון המהפנטת יש להוסיף לכך 30,000 שקלים נוספים. עלויות האחזקה ל-24,000 ק"מ, בהתאם לאופוע יקר ויוקרתי עומדות על כ-6,000 שקלים. היבואן בישראל מקנה שלוש שנות אחריות ללא הגבלת מרחק.
אין ספק שרוכבי אופנועים רבים מאסכולות שונות יתאהבו בדיאבל וירצו לאמץ לעצמם אחד. מחירו הגבוה יאפשר רק ליחידי סגולה בעלי כיס עמוק (מאוד) לעשות זאת. קהל היעד של הדיאבל יהיו, ככל הנראה, רוכבי הארלי, רוכבים מתבגרים בכלל, או גברים שחווים את משבר גיל ה-50. מחירו אמנם גבוה אך בתמורה לסכום זה בעליו של הדיאבל יזכה ליצירה דו-גלגלית המקבילה לפרארי או למבורגיני, לא פחות מכך.
הטכנולוגיה העשירה בדאבל גורמת למעט חששות ושלושת שנות האחריות מצד היצרן והיבואן יתנו לרוכש תקופה שקטה שתרגיע חששות אלו.



דוקאטי מפלצתי | סטפן אבנדיץ'
 
למדתי וגדלתי על אופנועים יפנים עם ארבעה צילינדרים בשורה ומכאן שנקודת המוצא שלי היא תגובות תפעול חדות, מדוייקות ומיידיות. התחושות האלה היו מעט שונות בכלים של דוקאטי.  
בשנים האחרונות יוצא לי לרכוב על דוקאטים למיניהם ואני ממש מרגיש את השינוי והשיפור בכלים של החברה הזאת. הכלי הנוכחי ממשיך באותו הקו.
 
המראה החיצוני שלו מטעה בעיני, כי הרכיבה עליו נעימה יותר מאשר הדימוי הראשוני שעלה לי בראש כשראיתי אותו בהתחלה, והוא נראה טוב. את העדות לקלות הרכיבה עליו ראיתי כשתומריקו, שעלה עליו פעם ראשונה בחייו ישר הרגיש בבית ונסע בנס-הרים בקצב שלא היה מבייש אופנועים ספורטיביים טהורים. 
אפשר לרכוב עליו מאוד בעדינות והוא מגיב נפלא לניואנסים קטנים ועדינים בעת התפעול. הוא גם זריז בהרבה ממה שהוא נראה.
 
הויברציות במנוע הן זניחות ויחד עם העצמה הקיימת בו, יש שכרון חושים בעת פתיחה לרווחה של המצערת.
 
הבלמים של ברמבו מושלמים גם כאן והם מושלמים במיוחד לאור העובדה שיש הרבה מאסה לעצור …
מערכת הזרקת הדלק מעולה אך עדיין טיפה לוקה בחסר כשהיא משולבת עם כל ההגנות האלקטרוניות. באופן אישי העדפתי לנתק את כל ההגנות ולרכוב בסל"ד נמוך (פשוט להימצא בהילוך אחד גבוה יותר ממה שצריך בכל מצב), ע"י כך לא היה צורך בבקרות חשמליות למיניהן. במצב זה תגובות המצערת גרמו לי לחייך בתוך הקסדה.
 
ההשגה היחידה שיש לי לגבי הדיאבל הוא שעקב בסיס הגלגלים הארוך מאוד ובשילוב עם צמיג אחורי ברוחב עצום (240), הרגשתי מעט חוסר הרמוניה בין החלק האחורי לחלק הקדמי במצבים מסוימים (במיוחד בהטיות על כבישים שלא סלולים מושלם). ובכל זאת, תופעה זו אינה מאיימת וניתן למתן אותה בעזרת תפעול מעט שונה.
 
בסה"כ נהניתי מאוד מהאופנוע הזה ולדעתי כדאי לכל רוכב (שהכיס מאפשר לו) לבצע נסיעת מבחן.
מובטחים לו ריגוש והתרוממות רוח, באחריות!
 

 

תעודת זהות

דוקאטי דיאבל

מחיר 163,000 שקלים
אחריות 36 חודשים, ללא הגבלת קילומטרים
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A

בעד: מנוע, התנהגות, עיצוב, טכנולוגיה
נגד: מנהל הבנק ואשתך

נתונים טכניים

מנוע L טווין, טסטסטרטה 11º, נפח 1,198.4 סמ"ק, 4 שסתומים דזמודרומיק, קירור מים, הזרקת דלק
כ"ס/סל"ד  162 / 9,500
קג"מ/סל"ד 12.72 / 8,000
הילוכים 6
צמיגים
קדמי 120/70-17, אחורי 240/45-17
מיכל דלק 17 ליטר
משקל יבש 210 ק"ג 
בסיס גלגלים 1,590 מ"מ
גובה מושב
770 מ"מ
עלות אחזקה ל-24,000 ק"מ כ-6,000 שקלים

מדידות

לא בוצעו מדידות

בסל"ד הנמוך הוא מגרגר כמו אריה מאולף והוא גורם לגוף להפריש פרומונים, כאלו המופרשים במפגש עם בנות המין היפה

                             

30 תגובות ל שטן על הזמן: דוקאטי דיאבל

  1. פשוט שלמות. אני מפסיק לעשן ואז אולי עוד 10 שנים יהיה לי כסף לכזה. ובלי קשר אחלה מבחן וגם התמונות מגניבות. תמשיכו ככה

  2. כתבה מגניבה , תמונות מדהימות עם דגש על הפרטים הקטנים

  3. האפנוע הכי יפה שראיתי
    שינה לי את החלום… לא צריך יותר Rים!!!

  4. הכתבה שלכם הכי מיקצועית הכי מעניינת ,ריכוזית ונראה שאנשים שמבינים רכבו על האופנוע.
    כל הכבוד באמת.
    סטפו אתה תותח יודע לכוון למטרה במדוייק. וכמוון גם טל סלומון וגם ח.ח לצלם תומר .
    כל הכבוד
    רני

  5. וגם השם שלו …הוא "סוף"….אז אני לא קונה…
    אבל קבלו ברכות לכתבה, לעריכה ולתמונות.
    קוקי

  6. אופנוע טרמינטורררררררר
    והכתבה של איל על הטכנולוגיה = סופר במקום
    דוגרי אתם פצצות

  7. פעם הבאה בנס הרים, תרימו צילצול ונארגן לכם מנוחת "מושחתים" בחצר שלי 🙂

  8. אם כל הכבוד לדוקאטי וכל הבאז על העיצוב,האופנוע הזה מכוער טילים,סוף סוף נמכר בארץ אופנוע מכוער יותר מהיאבוסה.
    לדעתי יהיה מדובר בלהיט מכירות בקרב אלו שלא מבינים כלום באופנועים אבל יש להם כסף ואמרו להם שדוקאטי זה אופנוע מיוחד.
    אבל באמת כתיבה מאד יפה ואחלה צילומים.

  9. אחלה כתבה. ….אופנוע חתיך סוף. תומר צלם גדול……וטל סלומון תותח.
    מעניין , קצר ולא מייגע….כל הכבוד.
    שחר

  10. דו"גרי סחתיין, בהחלט יש השתפרות משמעותית ,במיוחד לאור הצילומים שממש ברמה של חו"ל ! עושה חשק לשפשף עוד ועוד !

  11. כמו שאני אוהב. כתבה ריכוזית. לא ארוכה ומייגעת, מעניינת, תמונות טובות. כל הכבוד לכותבים ולמשתתפים.
    אמירי

  12. אני קצת התייאשתי באמצע במיוחד כי האופנוע הזה לא עושה לי את זה. אבל רואים שהכתב אוהב את מה שהוא עושה ועשה זאת עם תשוקה רבה. כתבה מושקעת ותמונות ברמה של חו"ל!

  13. טל אני חוזרת בי מכל מה שאמרתי על האופנוע הזה. עשית לי חשק לרכב עליו!!!
    כתבה מצויינת ותמונות מדהימות!
    צוות מנצח…!

  14. האופנוע חייב להיות סופני… השאלה כרגיל אצל האיטלקים היא האמינות.
    רמי

  15. ואו. אני חייב סיבובבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבב

  16. עד מתי תמשיך עם השטות הזו של האמינות? עוד לא הבנת הזמן עובר ואתה מפספס את האופנועים הטובים ביותר. לך ותזמין לך אחד, צא מהקופסא.

  17. בעיצוב האיטלקיים מאוד מצליחים. מקווה שגם האמינות שלהם תוכיח את עצמה. אני רוכב על יפני בלי בעיות …אולי יום אחד..
    נתן

  18. התחילו במולטיסטרדה והמשיכו בדיאבל. הסקרנות גוברת לקראת ההברקה הבאה שלהם!!!
    מעניין מה עוד יהיה בהמשך

  19. קבלתי אחת ענקית מביטוח לאומי. שללו לי את הרישיון של הדו"ג, ועכשיו אני מקורקע. אחרי טל אני כבר לא עולה על אופנוע. בכל זאת עשיתי כבר המון תאונות בחיי, אני יכול להדביק מיגים על המכסה מנוע. הדיאבל הזה יפה לשים אותו בסלון, כי כבודו במקומו מונח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל