fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

על שימור והתפתחות (וידאו)

על שימור והתפתחות (וידאו)

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גיא בן ברק.   בוחנים: ניסים ברדה, סטפן, שחר מזרחי


נערך וצולם ע"י שחר עמי מזרחי

השורה התחתונה:
שומרת על נכסיה של הווספה המקורית כמו שרק פיאג'יו יודעת לעשות – ועכשיו גם שימושית וחסכונית מאי פעם.

אנריקו פיאג'יו מייסד אימפריית הקטנועים ושותפו המהנדס דאסאקניו ממציא הווספה המקורית בוודאי היו מרוצים, כך ציינתי לעצמי לאחר מבחן הווספה עם המנוע החדש והסופר חסכוני. זאת בזכות ההצלחה של ה-LX 125 העדכני לשמור על כול הנכסים המקוריים של הצרעה, מכלי הרכב המצליחים בהיסטוריה, ולהתאים אותה לצרכים העכשוויים. ה-LX גם שומרת על העיצוב המיתלוגי של הצרעה כולל מעטפת המתכת והמתלה הקדמי הנוסטלגי, במבט ראשון אפשר להתבלבל ולחשוב שחזרנו אחורה בזמן לשנות החמישים ולאיזה סרט של פליני; במקביל נשמרת השימושיות האינסופית של הווספה כמו-גם ידידותיות הנסיעה, ועכשיו נוסף המרכיב החשוב של הווספה המקורית הלא הוא החסכוניות. מנוע השלושה שסתומים דור חדש שהותקן בווספה הזו בשנת 2012 וכעת מגיע לישראל מבטיח ואף מקיים צריכת דלק מגוחכת של 44 קילומטר לליטר, כפי שניתן לראות בוידאו המצורף ובתצלומים הוכיח המבחן כי הווספה הזו אכן נוסעת על אוויר. עמיתי סטפן גורו הטכנולוגיה מסביר לי שהחיסכון מושג בזכות מערכת ההזרקה המתקדמת וכמובן השימוש בשלושה שסתומים, שניים ליניקה ואחד לפליטה, גם הואריאטור כויל מחדש.


פגישה לאין קץ (נח אבגר הלוי)

כשראיתי בפעם הראשונה את הוספה החדשה הזו, שחורה, מבריקה, יפה – אבל קטנטונת-פיצית הרגשתי כמו נשיא מזדקן שעוגב על בחורה צעירה ממנו ב-200 שנה לפחות. היא כל כך קטנה ואני כל כך גדול…תוסיפו על זה שהאופנוע עליו אני רוכב ביום יום הוא דינוזאור מגודל מסוג הונדה אפריקה טווין, שיחסית לוספה נראה כמו שילוב בין טנק מרכבה ל-F16, ותבינו למה התחלתי את הרכיבה על הוספה בלי ציפיות בכלל. התיישבתי על הפיצפונה הזו קצת בכבדות ובחוסר חשק והוספה מייד צרחה אלי: "היי, תחת ישראלי מסריח, אני איטלקייה עם סטייל, תרגיע". איטלקים אתם יודעים, ערסים אבל עם סטייל. ובאמת, אין מה להגיד, הגברת הזו מקרינה איכות. אתם יודעים איך זה, אתם מתיישבים כלי, ועוד לפני שהנעתם אותו בכלל, משהו באיכות הריפוד, בתנוחת הישיבה, ברעש שיש או אין לבולמים תוך כדי שאתם מתיישבים עליו – משהו מכל זה דואג לספר לכם חלק הסיפור של הכלי עוד לפני שהנעתם אותו. הוספה הזו מספרת לך שהיא איכותית.
התחלתי לנסוע, רעידות קלות מורגשות בתחילת הנסיעה, סטפאן חושב שכיול סנדלי הסחיבה יכול לפתור זאת, מבחינת התאוצה קצת כבד קצת איטי, קצת. לגמרי קצת. אבל אל תיבהלו, היא גם לא בנויה ל-90 קילוגרם של רוכב (מי קרא לי שמן? שכחתם שמדובר ב-1.95 סנטימטרים?), ואכן שחר וסטפאן הקלים ממני בהרבה התרשמו כי הכלי מושך מצוין בסל"ד נמוך ובינוני.

אבל מבחינתי מה שחשוב הוא השוני, ההבדל מכלים אחרים: כל המנועים בעולם נוסעים כי זה מה שהם יודעים לעשות. מנועים איטלקיים נוסעים כי זה מה שהם א-ו-ה-ב-י-ם לעשות. ועל הוספה הזו מרגישים את זה. ברגע שהגלגל עזב את המצב ממנו נבחרת ישראל בכדורגל אוכלת אין סוף גולים, כלומר, מצב נייח, המנוע מרגיש כאילו מישהו לחץ על כפתור ספורט או טורבו או משהו כזה. המנוע מגיב בשמחה, בחיוך, באהבה. פתאום אתם נזכרים שזה מנוע איטלקי. כיף לו לנסוע. משהו ברכיבה נותן תחושה שהוספה הזו היא יחידה אחת, מחוברת. הוספה הזו – מכווצת, ארוזה בצפיפות, לא רופפת, משדרת אחידות, מתמרנת מדהים במצבים צפופים מעלה בך שוב את המילה איכות, לא רק של ייצור אלא בעיקר של תכנון ושוב, שמירה על המורשת הווספאית באופן שרק פיאג'יו יודעת לעשות גם אחרי יותר משישים שנה.

מחירון טיפולים מומלץ VESPA LX 125 3V IE:

זווית נשית – אנאבל ברוס עטאר

"הרגשתי משוחררת וחסרת דאגות, בדיוק כמו אודרי הפבורן המקסימה בסרט "חופשה ברומא" שיצא לאקרנים ב- 1953.
יותר משישים שנה חלפו מאז שהשחקנית זכתה באוסקר כשרכבה על ווספה ברחובות רומא. ומאז הוספות שודרגו והשתכללו, אולם העיצוב שלהן נשאר יפהפה ויחודי. הרגשתי בדיוק כמו כוכבת הקולנוע האגדית, ולראשונה בחיי נהנתי לרכוב על קטנוע"

לכתבה המלאה של אנאבל על הוספה, לחצו כאן

תעודת זהות

וספהLX 125


מחיר: 20,500 שקלים
שנת דגם: 2014
אחריות: 24 חודש או 24 אלף ק"מ
דרגת רישיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: 124 סמ"ק, 3 שסתומים צילינדר יחיד, 4 פעימות הזרקה אלקטרונית

הספק:
 8.5 כ"ס ב-8250 סל"ד

מומנט:
 10.7 קג"מ ב-6500 סל"ד

הזנת דלק:
 הזרקה אלקטרונית

התנעה:
 חשמלית

בלם קדמי: דיסק

בלם אחורי: תוף

צמיג קדמי: טיובלס 110/70-11

צמיג אחורי: טיובלס 120/70-10 

בסיס גלגלים: 1280 מ"מ

מיכל דלק: 8.2 ליטר

מדידות

צריכת דלק במבחן: 43.274 ק"מ לליטר

19 תגובות ל על שימור והתפתחות (וידאו)

  1. יופי ל כלי וטכנולוגיה אבל שום מילה על המחיר המופרז של היבואן ומחיר העבודה במוסך

  2. פיצה, טיולים, שותתות, נסיעה מגניבה, סרטון פצצה לאאלה.

  3. לדעתי אתה כאן טועה.
    המחיר זהה כמעט למחירי הקימקו והסאניאנד. בטח שלא משווים אותה לדיאלים. זו לא אותה רמה.
    אבל תכניס את מרכיב של החיסכון בדלק ותוסיף לו את העלות של הטיפולים לדעתי אתה טועה ומטעה. אבל זו דעתי בלבד.

  4. היא טובה אף יותר מהקודמות.
    כלי ללא בעיות כלל התנהגות כביש מעולה וים של חיסכון בדלק. מה אני צריך עוד.

  5. שומעים את הברזל, הרגת אותי, נראה כלי מגניב והכי חשוב חסכוני. גם הטיפולים הוגנים

  6. ההבדל בין טיפול 1000 לטיפול 5000 הוא החלפת פלג. אני לא רוצה בכלל לכתוב על המחיר השערורייתי של הפלג 105 ש"ח אלא על ההבדל בעלות העבודה, 194 לעומת 550 וכל זה בשל הברגה של פלג, חברלך בעופר אבניר אתם פשוט בושה לענף.

  7. בוספה המקורית, בנגיעת אצבע הייתי מפרק את הכנף הימנית, מבצע טיפול "רגיל" בחינם. בוספה המקורית היו רק טיפולים רגילים, כי לא היה ווריאטור ולא היה כיוון שסתומים. כל אחד יכול היה לעשות את הטיפול השטלרוב לא החלפת פלג), 2.פרוק ארבע ברגים וניכוי ראש מנוע מפיח בעזרת סקוץ' לניקוי כלים(נשמע מסובך "ראש מנוע", אבל זה היה מכסה צילינדר הכי פשוט שיש בעולם בלי שסתומים ועם התבריג של הפלג עליו), 3.ניקוי פילטר אוויר שהיה רשת רב פעמית, 4.חחח…תצחקו החדרת חוטר לצינור הפליטה לניקוי פיח, לא מבין עד היום את השטות הזאת, אבל ככה הינו עושים. ההשוואה בין הוספה המיתולוגית לנוכחית בהיבט של רכישה ואחזקה זאת בדיחה? יצאת גנובים על כל הראש. אבל כתיבה טובה, אז לפחות היה מעניין לקרוא. תודה

  8. זה שאתם מתייחסים גם לרוכבת זה שאפו ענקי, סרטון מומלץ גם, קצר וקולע

  9. זה לא ווספה ,, ואפילו לא כמו ווספה.
    תביאו לנו את הדבר האמיתי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל