fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

פשוט אבל שווה: סאניאנג ג'ט 4

פשוט אבל שווה: סאניאנג ג'ט 4

טל שביט

צילום: טל שביט

סאניאנג ג'ט4 החדש (4, עקב השימוש במנוע ארבע פעימות), הוא מדגמי ה-125 הזולים שמשווקים המותגים הבולטים בישראל. בהתאם למחירו הנמוך, מדובר בקטנוע בסיסי למדי, אשר חולק מכללים פשוטים ומיושנים עם מספר דגמי סאניאנג אחרים: למשל מנוע מקורר אוויר ומוזן במאייד. כמו אחיו למכניקה הבסיסית, גם הג'ט הוא עירוני מובהק, שאיש אינו מייעד ליותר. כדי שלא נעמוד מולו ונפהק, החליטה היצרנית לצבוע אותו באופן ססגוני. וגם, לצייד אותו במספר מאפיינים יוצאי דופן.

השורה התחתונה הפתעה נעימה. מקטנוע דוגמת הג'ט4 אין לנו ציפיות שחורגות מניוד עירוני יעיל, זול ונעים לעיתים – בדיוק מה שהוא מצליח לספק. בתנועה עירונית הביצועים סבירים-פלוס, בזכות כיול ואריאטור יעיל, שמספק תאוצות טובות; טובים מהממוצע, המושב מרווח המדרס השטוח מספק מקום נאות לרגליים ולמטען, יש עיצוב צעיר, והגימור ואיכות החומרים מפתיעים לטובה. כך שלמרות מיתלים בינוניים-מינוס, מיכל דלק זעיר ומרווח גחון מוגבל, עדיין מדובר בקטנוע ראוי שעונה לציפיות.

מנוע וביצועים המנוע מקורר האוויר מחוספס ורועש, אך מספק תאוצות מפתיעות לטובה. תגובת המנוע-ואריאטור בזינוק מהמקום נמרצת ויעילה, והכלי מרגיש קליל וזריז. אלא ששימו לב, מהירותו המרבית אינה גבוהה מ-90 קמ"ש. המשמעות היא כי מחוץ לעיר, מרבית התנועה מהירה מכם. לא מומלץ.

ניהוג ונוחות כצפוי מכלי קטן-ממדים וצנום, הג'ט4 מצטיין בפילוח תנועה צפופה, עם קוטר סיבוב מצויין, תגובות מנוע נמרצות, היגוי זריז (ולא עצבני) – תודות לחישוק גדול יחסית לקטגוריה – "13. המיתלים לעומת זאת אינם מצטיינים, ושיבושי העיר מורגשים יותר מדי. תנוחת הרכיבה זקופה ונוחה, אך הכידון הנמוך נתקל לעיתים בברכי רוכבים ארוכי-רגליים. מחוץ לעיר שומר הג'ט על יציבות ונוסך בטחון. המושב השטוח נוח, ומתגלה כמרווח במפתיע גם לצורך הרכבת נוסע – העושה שימוש ברגליות מתקפלות – מאחור.

בלמים בניגוד למצופה מקטנוע פשוט וזול, הג'ט4 מצוייד בבלם דיסק קדמי מסוג Wave. הבלימה יעילה מאד, עם רגש טוב במנוף. בלם התוף האחורי הוא בדיוק מה שאפשר לצפות. דהיינו, שום דבר מיוחד.

בשימוש יומיומי כושר טיפוס המדרכות מוגבל, והנתון שמדדנו הוא הנמוך ביותר עד היום. מדרס שטוח עוזר בהובלת משאות מסוימים, יחד עם מיתלה שקיות ותא כפפות קטן ננעל. המחיר הוא בהעברת מיכל הדלק לאחור, כך שצריך לפתוח את המושב כדי לתדלק. בנוסף, מיכל הדלק מכיל חמישה ליטר בלבד בתיאוריה, והלכה למעשה עוד פחות. המשמעות היא תדלוקים בתדירות גבוהה מדי. התא מתחת המושב גדול מספיק כדי לאחסן קסדה שלמה, אם אינה גדולה מהממוצע. לג'ט יש גם צג LCD קטן, בו ניתן להציג מרחק מצטבר ומתאפס, יחד עם תצוגה גרפית למפלס הדלק. בתא המטען יש מתג נעילה סודית לההצתה.

מחיר, אחריות, אחזקה הג'ט4 הוא קטנוע זול במיוחד, ולכן מציע תמורה טובה מאד למחיר. שלא כמו מרבית דגמי סאניאנג שזוכים לשנתיים אחריות, הוא מסתפק ב-12 חודשים בלבד. טיפולים שוטפים נדרשים מדי 4,000 ק"מ, והחלפת רצועה אחת ל-8,000 ק"מ. עלות הטיפולים המצטברת ל-24,000 ק"מ גבוהה יחסית.

הערה: מבחן דרכים זה בוצע על ידי טל שביט ופורסם לראשונה בתאריך 30.6.2010
 

מה דעתכם על סאניאנג ג'ט4 ? בוא לדבר על זה בדף הפייסבוק של דו"גרי

תעודת זהות

סאניאנג ג'ט4 125
מחיר
10,800
אחריות 12 חודשים/10,000 ק"מ
דרגת רשיון A2

נתונים טכניים

מנוע סינגל, 124.6 סמ"ק, קירור אוויר, קרבורטור
הספק 8.5 כ"ס
בלמים קדמי דיסק 226 מ"מ, אחורי תוף
צמיגים קדמי 120/60-13, אחורי 130/70-12
מיכל דלק 5.2 ליטרים
משקל יבש 109 ק"ג
בסיס גלגלים 1,330 מ"מ
עלות תחזוקה ל-24,000 ק"מ 4,320 ש"ח

מדידות

מהירות מרבית מעשית 90 קמ"ש
זיוף מד מהירות 5%
צריכת דלק ממוצעת 28.2 ק"מ לליטר
טווח רכיבה 141 ק"מ
קוטר סיבוב בין מדרכות 4 מ'
טיפוס מדרכה 14.5 ס"מ

גלריה

10 תגובות ל פשוט אבל שווה: סאניאנג ג'ט 4

  1. מידי פעם כשאתם מעלים כתבה של טל אני פשוט מתרגש.
    יוסי

  2. כל הכבוד לכם
    האתר נראה מדהים, מלא בתוכן, אקשן. אתם חברים אמיתים.

  3. יופי שאתם שומרים באמתחתכם כתבות של טל שביט ומידי פעם מעלים אותן.
    דבר אשר מזכיר אותו ואת זיכרו.
    האתר באמת מתקדם בכיוון נכון. תמשיכו את דרכו למען נזכור אותו כמה שיותר.
    ממש מרגש
    רונן

  4. לא יקר בהרבה בכל מיני צעצועים סיניים. כיף לקרוא שוב את הכתבות של טל שביט ז"ל
    כמה שהוא חסר

  5. כשאני קורא כתבה שטל שביט כתב אני מרגיש כאילו שהוא מקריא לי אותה,הכתיבה שלו דומה לדיבור שהיה לו,מרגש אותי לקרוא כל מילה שנאמרה מפיו,תנצב"ה אמן

  6. לא יהיה דבר כזה בשום מקום
    תמשיכו להנציח את כתבותיו
    תודה

  7. כיף ענק לגלות שיש עוד חומרים שלו שלא עלו. תודה.

  8. מה עם מידע 'יבש', קרי specifications?
    וטבלת טיפולים/עלויות?

  9. יש מגבלות לקטנוע עליות למשל איך הוא בעליות לאלו העובדים במישלוחים בירושלים חיפה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל