fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

מבחן דרכים: TGB אקס-מושן 125

מבחן דרכים: TGB אקס-מושן 125

טל סולומון

צילום: מערכת דוגרי

 
מאז גוועה קטגוריית קטנועי ה-50 סמ"ק עם שינוי דרגות הרישוי, קטנועים בנפח 125 סמ"ק הפכו להיות הזרם המרכזי בשוק הדו"ג הישראלי. משנה לשנה מגמה זו רק מתגברת וכניסתו של יבואן חדש שייבא ארצה מתחרה ראוי בנפח זה הייתה מתבקשת. מכיוון שהטייוואנים אהובים מאוד (מחירם אהוב ליתר דיוק) על קהל הרוכשים המקומי, החליטו בקשר ימי לייבא מותג שנעדר מאיתנו מזה ארבע שנים. עד כה TGB לא יובא על ידי יבואן חזק ובעיקר בשל כך הוא לא תפס מקום בשוק הישראלי. חברת קשר ימי חידשו את ייבוא המותג הטיוואני והם עושים זאת בכל הרצינות. מלבד מנהל מותג וותיק בתחום האופנועים (יוסי קוכנר) מתכוונים אנשי המחלקה הדו-גלגלית לפתוח עוד מוסכים מורשים ומוקדי מכירה שיטמיעו את המותג החדש-ישן בלבם של הציונים.
הדגם שבחרנו לבחון ראשון מליין הקטנועים החדש הוא האקס-מושן 125 – קטנוע מנהלים המתאים למדרגת הרישוי הנמוכה.
בשורה התחתונה*** ½
ה-TGB אקס-מושן 125 הוא קטנוע מנהלים שמתאים לשימוש יומיומי בתוך העיר ומחוץ לה. הוא מתהדר במיגון רוח מצויין, תנוחת רכיבה נוחה ומקום אכסון רב מתחת למושב. איכות החלקים שלו לעתים לוקה בחסר אך הוא מפצה על כך עם מנוע טוב שמגיע למהירות 115 קמ"ש (מדודים ב-GPS), התנהגות טובה ונפח תא מטען מפתיע. מחירו 17,500 שקלים שזה מעט גבוה בהתחשב בכך שמלך הקטגוריה, סאן-יאנג ג'וי-רייד 125, עולה פחות ממנו (16,785 שקלים), כמוהו גם קימקו ניו-דינק (15,286 שקלים). באופן כללי – אהבנו.
מנוע וביצועים****
מנועו של האקס-מושן בעל צילינדר בודד, מוזן באמצעות קרבורטור (מאייד) ומקורר נוזל. ההספק המירבי שלו לא נמצא על הגבול המותר בקטגוריה (12.4 כ"ס) אך הוא מספיק כדי להוציא מהקטנוע הזה ביצועים מכובדים. המנוע לא מרעיש מדי, אך בסל"ד הגבוה (קרוב למהירות הסגירה) רעש המנוע צורם והוא מלווה ברטט מרגיז. מהירותו המירבית מספקת מאוד ביחס לנפחו ומחוץ לעיר מדדנו על גביו 115 קמ"ש אמיתיים באמצעות GPS שתורגמו ל-120 קמ"ש במד המהירות. המהירות המרבית באה על חשבון הזינוק בתחילת הרכיבה בה האקס מושן מתנהל בכבדות מה. באופן כללי התחושה היא שהמנוע לא מתאמץ מדי לשאת את גוף הקטנוע הגדול ולכן נוצרת תחושה של קלילות ברכיבה עליו.
התנהגות ונוחות ****
הצמיגים שהותקנו בקטנוע המבחן היו מתוצרת מקסיס ולא נרשמו תלונות לגביהם. מערכת המתלים של האקס-מושן תפקדה מצויין במהלך המבחן וניכר כי הם מכוונים במידה הראויה – לא רכים מדי ושוקעים ולא קשים מדי ומכים בישבן ובגב התחתון. מערכת הבלימה פנטסטית, בין היתר בזכות צינורות פלדה שזורה סטנדרטיים המוסיפים לחץ על הבלם להשגת תוצאה חלקה וראויה. המושב מעט גבוה ונמוכי קומה יאלצו להסתפק רק בקצות האצבעות אם ירצו שתי רגליים על הקרקע. לעומת זאת גובה המושב מקנה לאיקס-מושן את קלילותו בזכות מרכז כובד גבוה. מדרך הרגליים מספק מרווח נאה אך הוא נמצא בשיפוע קל שמצריך הסתגלות ומקנה תחושה לא טבעית בקילומטרים הראשונים. המושב האחורי נוח ולא צפוף. רגליות המורכב נפתחות באמצעות קפיץ שבאופנוע המבחן כבר איבד את קשיחותו והשתחרר מעט.
התנהגות הקטנוע הן בעיר והן מחוץ לעיר מצויינת. בנוף העירוני האקס-מושן מתמרן בקלילות והכידון המוטה מעט קדימה תורם לכך גם כן. מצד אחד הרכיבה עליו קלילה מאוד ומראהו המסורבל מטעה, מצד שני גודלו משרה ביטחון על הרוכב כמו בקטנועים הגדולים.
שימוש יומיומי ****
תא המטען של האקס-מושן גדול מאוד ויכול להכיל שתי קסדות. מיכל הדלק ממוקם בין הרגליים ופתח התדלוק ממוקם הצד שמאל של השדרה במאוזן. בעצירה לתדלוק נוכחנו שזה מעט לא נוח ובפעמים הראשונות שתדלקו ככל הנראה יישפכו לכם כמה טיפות עד שתתרגלו לרעיון. מלפנים תמצאו תא כפפות חציו מהווה גישה למצבר ובחציו השני ניתן להכניס ארנק או כל דבר דומה. כפי שאמרנו בסעיף הקודם התמרון בין המכוניות בשעות העומס הוא נוח ולא מצריך כישורים מיוחדים. מרווח הגחון טוב והקטנוע לא נחבט גם בטיפוס מדרכות גבוהות במיוחד. לוח השעונים מציג התאורת לד כחולה מד מהירות דיגיטלי ומד סל"ד אנאלוגי.
מחיר, אחריות, אחזקה **
ציפינו שמחירו של האקס-מושן יהיה מעט זול יותר בהתחשב בעובדה שזו תקופת החדירה של המותג תחת יבואן חדש. למרות זאת, בהתחשב במחירי הקטנועים המקבילים בשוק הוא נותן תמורה טובה למחיר ויכול להוות תחלופה ראויה ושונה ממה שהתרגלנו לראות כאן בשנים האחרונות. האחריות שנותן היבואן על הקטנוע תקפה ל-24 חודשים או 24,000 ק"מ. טווח הטיפולים של האקס-מושן עומד על 6,000 ק"מ. לאחר 1,000 ק"מ (הרצה) ו-3,000 ק"מ תצטרכו להכנס למוסך לטיפול 6,000 ק"מ, 12,000 ק"מ וכך הלאה.
 

תעודת זהות

 

TGB אקס-מושן 125

מחיר 17,500 ש"ח
אחריות 24/24,000
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A2

+
• מגון רוח
• ארוגונומיה
• אכסון
• מחיר
• טכנולוגיה מיושנת

נתונים טכניים

מנוע סינגל, קרבורטור, קירור נוזל, 124.6סמ"ק
הספק מרבי  12.4 כ"ס ב-8,600 סל"ד
תמסורת ואריאטור
גובה מושב
 790 מ"מ
צמיגים
קדמי 120/70-14,
אחורי 140/60-13
בלמים דיסק בודד קדימה ואחורה
מיכל דלק 11 ל'
משקל רטוב 194 ק"ג 
עלות אחזקה ל-24,000 ק"מ כ-2,500 ש"ח

מדידות

מהירות מירבית: 120 קמ"ש (115 קמ"ש "אמיתי")
זיוף ספידומטר: 4-6%+

36 תגובות ל מבחן דרכים: TGB אקס-מושן 125

  1. קצרה קולעת ומשרתת את מי שרוצה לקנות כלי בסגנון הזה
    אתם משתפרים.
    רוני

  2. תהיתי מתי יאמצו את הפורמט של MCN. ככה מבחן דרכים אינטרנטי צריך להראות. שיחקתם אותה

  3. אם הוא היה עולה 2,000 פחות הייתי שוקל. אני מעדיף להביא ניו דינק

  4. כל הכבוד.
    כתבה קולעת לא ארוכה ולא מייגעת.
    עוזרת למי שרוצה כלי בסיגנון
    רמי

  5. אלו הכתבות שצריך לכוון אליהן.
    אחלה.
    יוני

  6. מה זה הבוחן כזה קטן או שהקטנוע כזה גדול….?
    נראה לי זה קטנוע שטוב לאולסי פרי…
    כתבה קצרה וטובה.
    דודי

  7. נניח שהיבואן ישמיך לתת גב חזק מעניין מה תהיה איכות הכלי אחרי שנתיים על הכביש. אם הוא יתפורר כמו יוסאנג וכל מיני סינים או מה ?

  8. מתי יבינו שאין על האיכות של היפנים ? כשהטיוואני חדש אז הכל טוב, אחרי 10,000 ק"מ מתחיל להראות סימני עייפות

  9. כאחד שמתלבט עכשיו מעט פחות
    אבל השאלה לגבי האמינות של הכלי לאורך זמן. האים יש היסתוריה לכלים האלו והאים החבר שמביאה אותם חזקה מספיק.
    אראל

  10. ככה צריך לכתוב כתבות. קצרות ולא מיגעות. עיניניות ונותנות את רוב הנתונים שיעזרו ללקוח. הבנתי שהכלי טוב ועכשיו הכל תלוי בשרות ובאמינות
    דידי

  11. נסעתי על ה125 הוא הרבה יותר זריז מהג'וי רייד שיש לי וגם נוח שווה לנסות

  12. ביאמת חתבה יפה. הפנתי הכל. והאובנוע גם נרהה טוף. אפל קצת יכר לי לכפר. .יש כפר משומש כזו. תודה.
    זואר

  13. קצר ולעיניין ויכול לעזור בהחלטת קניה
    נאור

  14. תגידו אחרי שהעיפו אותי מהיכל התהילה אני אוכל לקבל מכם כזה קטנוע להשאלה עד שיהייה לי כסף לקנות לי אחד משלי.? ורציתי לדעת גם אם לתחת השמן שלי יהייה מספיק מקום בשביל שלבת על הכיסא.? וגם אם אצליח לרכב עליו, אז האים אוכל להרכיב גם את אישתי והילדים ..וככה אוכל לחסוך כסף בלקנות אוטו.
    תודה ביטר אבי

  15. הכל היה הולך חלק בהחלטה שלי אם היה עוד אלפ ש״ח כלפי מטה ראו קטנועי סים לצורך ההשוואה
    אגב אחלה אתר מוצג פה אמשיך לבקר

  16. כיום מוצעים לקהל הרחב מבחר עצום של קטנועים. ההחלטה קשה . מבחני דרכים אלו עוזרים במעט.
    המבחן כאן טוב וממצא את נושא הקטנוע הזה. ממה שהבנתי הקטנוע טוב אבל מעט יקר. למה היבואן לא מוריד את המחיר במעט ונכנס בשוק בחוזקה.
    ראובן

  17. נכון להרגע מחיר המבצע של הקטנוע הוא 16.500 לפרטים -0525422654

  18. גם אני מצטרף לכותבים מעלי. כתבה טובה מרוכזת וכתובה היטב.
    נותן אור טוב על הקטנוע.
    אורן

  19. הקטנוע נראה בתמונות כקטנוע ענק. הרוכב נראה עליו קטן.
    האים הוא באמת סוחב למרות המשקל שלו והנפח הקטן…?
    ברק

  20. למיטב זכרוני היה לחברה יבואן "רע" עד היבואן הזה.
    אני מקווה שהיבואן הנוכחי יהייה טוב ויתן שרות ללקוחות כמו שצריך.
    בהצלחה.
    גם טל סולומון לך ח. ח. על הכתבה. קצרה מקיפה מעניינת ולא מעייפת.
    אסף

  21. כתבה עיניינית, טובה ומסכמת מה שרוכב רוצה וצריך לדעת על קטנוע ליפני שהוא רוכש אותו.
    יפה.
    אלכס

  22. ניתן לבוא ולהתרשם מה x-motion, דגם זה קיים גם ב250 סמ"ק וגם ב300 סמ"ק.
    הנחה יפה למזומן ואופציה נוחה לתשלומים.
    לתיאום נסיעת מבחן ניתן ליצור קשר בפלאפון 0523135588 אייל

  23. האם אפשר לדעתך לצאת איתו לבינעירוני וליסוע לאורך 40 דקות במהירות של 110?
    וכן כמו כולם כתבה מעולה.

  24. בגדול אפשר לצאת עם האקס מושן ולרכוב 40 דקות במהירות 110. המנוע יחזיק ויש לו עוד קצת לתת. בנוסף מגון הרוח טוב ולכן הגוף לא מתעייף. מצד שני רכיבה כזו באופן יומיומי תביא לבלאי מואץ של כל קטנוע 125 סמ"ק.

  25. הכלי זה עניין אותי עם הגעתו – תוזה. ותודה על התשובות הכנות.

  26. רכשתי קטנוע כזה 250 סמ"ק ולא קיבלתי כסדה כמו שהובטח לי וחלפו כבר מעל 60 יום!! אכזבה ענקית !!!

  27. קטנוע אכזבה קניתי נפלתי איתו איכות ירודה פשוט זוועה…

  28. קניתי. אופנוע. 125. T.G.B. אקס. מושן.חדשה. 2016. .נסעתי. איתו ::: לאלת. לטבריה. לאשקלון. ..לים. המלח. בקיצור. בכל. המדינה. עברתי. 17000 אלף. קילומטר. טיפלתי. בו. טוב .אופנוע. ממש חזק. וטוב. הוא. שוקל. 180קילו. בערך. כדאי. לכם. לנסות. אותו. ….אני. בן. 57 שנים. קניתי. אותו. בבאר שבע. אפה. שמוכרים. T.G.B.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל