fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

יותר מאותו דבר

יותר מאותו דבר

דורון וקנין

עורך המבחן: גיא בן ברק.    צלמים: מקסים גולובנוב, שחר מזרחי ואריק רוזנבלום

משפחת ה-NC של הונדה הגיעה לשוקי העולם והארץ ב-2012, מנוע 670 סמ"ק שני צילינדרים חלש וחסכוני, שילדה ידידותית, עיצוב חביב ומסר פייסני בהתאם ליעוד הדגמים כמענה למשבר הכלכלי וירידת מספר המצטרפים לעולם האופנועים. ל-2014 משודרגת המשפחה במנוע מוגדל ועוד מספר שיפורים מינוריים, גרסת ה-X "קרוסאובר" היא הראשונה להגיע לישראל, יצאנו לבדוק…..הישארו איתי.

75 סמ"ק נוספים התווספו למנוע כפול הצילינדרים, כלומר עלה ל- 745 סמ"ק לאחר הגדלת הקדח ב-‏4 מ"מ לכדי 77 מ"מ, המהלך עדיין ארוך מהקוטר כמקובל בהרלי דייוידסון או אופנועים בריטיים מלפני 70 שנה – אבל אמרנו כבר שחסכנות וידידותיות ולא ביצועים הן המטרות כאן. ההספק המרבי גדל מ-51 כוח סוס ל-54 כוח סוס ב-6,250‏ סל"ד והמומנט המרבי עלה מ-6 קג"מ ל-6.8 קג"מ ב-‏4,750 סל"ד, שוב נתונים שלא יבריחו אף מתחיל משום חנות. לביצועים המשופרים הותקן גל איזון נוסף למניעת רעידות, מרווח ההצתה נותר 270 מעלות מתוך רצון לתת לטווין הרוחבי משהו מאופי וצליל הוי-טווין. יחסי ההעברה ארוכים יותר לטובת מהירות מרבית, בעוד הנפח המוגדל יאזן בתחום התאוצות. ההקפדה על חסכנות ניכרת, ע"פ נתוני יצרן תצרוכת הדלק עומדת על 28.9 ק"מ לליטר, נדיב מאוד במושגי אופנוע בנפח בינוני פלוס, טווח רכיבה של למעלה מ-‏400 ק"מ בעזרת מכל דלק בנפח של 14.1 ל' הנמצא מתחת למושב. למרות העלייה הנאה בנפח, משקל האופנוע עולה רק ב-1 קילו, כעת 219 קילו רטוב, גם המושב שונה קלות אך אלה בקטנות כאשר השילדה והמיתלים נותרים זהים לדגם המקורי.

לוח המחוונים החדש מתאפיין במד מהירות דיגיטלי, מד מהירות מנוע דיגיטלי (טורים), שעון, מד דלק (עם מקטעים) ושני מדי מרחק מתאפסים. העדכונים החדשים כוללים מחוון מצב הילוך ותצרוכת דלק נוכחית וממוצעת.

יצאנו לבדוק:
ה-NC לא נראה בעיניי כמו מלך היופי אך גם לא כמו ליצן החצר. מוטת הכידון מעט רחבה לטעמי וניכר שברכיבה ארוכה ומאומצת הנושא יתבטא במחושים קלים באזור הכתפיים, גם מגן הרוח הוא פרט עיצובי ולא מעבר לכך. מאידך לוח המחוונים כולל חיווי הילוכים. זווית הברכיים הייתה נוחה להפליא ורגליות התפעול ממוקמות באופן אופטימאלי.

מבחינת המטרה העיקרית, יותר כוח עם הגדלת הנפח, אז נראה שהמטרה הושגה, המנוע מרגיש חזק יותר מקודמו בכול התחומים, תאוצות ומהירות מרבית כאחד. באשר למערכת ניתוק ההצתה בסל"ד גבוה, לא שרכבתי במהלך המבחן על הכלי במישור ישר ואפרורי ובמהירות תואמת אופניים אך גם בדרך המפותלת לנס הרים לא הגעתי למנתק. בגזרת ההיגוי הכלי בהחלט עמד בציפיות שלי והתמרונים החדים בכביש המפותל היו מהקלים שחוויתי. המתלים היו מעט נוקשים ובהחלט חשתי בורות "ועיצובים" באספלט אך נמנעתי מלכוון אותם מאחר והאחיזה הייתה אופטימאלית בעיניי. (בחיים תמיד עדיף לתקוע יתד מאשר להשיג נוחות ונוכחות).

השורה התחתונה

ממש לא האופנוע לקבוצת הגרזנים והמשחיזים ואי אפשר גם לתייג אותו כאופנוע טורינג נוח ומפנק. ה-x מכוון לעשות הכול בסדר, אחד הכלים הראויים להיות האופנוע הראשון שלכם בקטגוריית רישיון A, יעניק חוויה בפיתולי נס הרים, סדומערד, יהווה קטנוע נפלא ברכיבה אורבאנית צפופה ומעיקה, ובתוספת זיווד נכון ומשקף רוח גבוה יתחבר גם לנישה של טיולי טורינג בסופי שבוע. מוצעת גם גרסת גיר כפולת מצמדים.

מחירון טיפולים:
(כל המחירים כוללים מע"מ ונכונים לינואר/פברואר 2014)
טיפול 1,000   – 654 ₪
טיפול 12,000 – 837 ₪
טיפול 24,000 – 1689 ₪
טיפול 36,000 – 1227 ₪

בוחנים נוספים שדיברו דוגרי:

מילה מהדוקטור – סטפן אבנדיצ'י

האופנוע הזה הוא "הונדאי" טיפוסי: הוא לא מצטיין במשהו במיוחד (פרט לבלמים), אך הוא טוב בהכל.
ממנוע נעים וחלק במיוחד בסל"ד הנמוך, עד תנוחת ישיבה נוחה. התפעול קל ונעים והמתלים מבצעים עבודתם בצורה יעילה ברכיבות המיועדות לסוג כזה של אופנוע.
יכולת התמרון שלו מספקת ומאפשרת לתמרן איתו גם בפקקים בין מכוניות באופן משביע רצון.
התחום הזוהר במיוחד בכלי זה, הוא יכולת הבלימה הכוללת הרבה עוצמה ורגש נפלאים ובעלת מערכת ABS מעולה !
לסיכום, למי שחשקה נפשו באופנוע מהסוג הזה, אין ספק שהונדה עלתה כאן עוד מדרגה באבולוציה המתפתחת בכלים האלה.
אהבתי במיוחד את תא האחסון הנוח הנמצא היכן שממוקם בדרך כלל מיכל הדלק!


שחר עמי מזרחי 

ה – NC750X נבנה ככלי חסכוני (25 קילומטר לליטר, מדוד) ולכן הוא מפספס אותי כרוכב באכזבה מיכולות המנוע המעט אנמיות בהאצה ובמנתק ההצתה שמגיע מוקדם מידי. התמורה היא שהכלי משייט בצורה נהדרת וחלקה בתוך העיר, לכן הייתי ממליץ עליו לרוכב קטנוע שרוצה לעבור לאופנוע והשחזות סוף השבוע הן לא בראש מעייניו. הבלמים נפלאים, כמו גם תא האחסון הקדמי המפליא בגודלו העצום ובעובדה שניתן לאחסן בו קסדה מלאה (עם הדיבורית) ועוד נשאר קצת מקום לכפפות וחם צוואר. נוחות הרכיבה על ה – NC בהחלט מהטובות, תנוחת הרכיבה הזקופה והכידון הרחב מקלים מאוד על הגב בנסיעות לטווח הארוך.


זווית נשית – הילה "GamGam"

האופנוע נותן ביטחון בפעולות היגוי זריזות והתנהגות כביש. הכבישים המתפתלים לימדו אותי שהאופנוע הזה הוא לא רק פרקטי ונוח אלא גם שותף נחמד מאוד לרכיבות בשביל הנשמה. מנוע הטווין מרגיש מעט אנמי, ההילוכים הראשונים קצרים ומגיעים מהר מאוד למנתק לכן התפעול שלו הצריך העברת הילוכים תכופה, זה הזכיר לי מנועים קטנים יותר.
במהלך הרכיבה נורת הדלק שהראתה ביציבות שני קווים על הצג הפתיעה אותי והחלה מהבהבת, מה שנראה עד לפני רגע כמיכל חצי מלא למעשה הגיע לסופו. מדי הדלק של סאן יאנג צונחים מחצי מלא לריק במכה אחת – אבל אופנוע של הונדה?!
לסיכום, נועד למי שצריך את השימושיות של קטנוע אבל עמוק בנשמה רוצה אופנוע.

תעודת זהות

הונדה NC750X קרוסאובר


מחיר: 64,900 שקלים (על הכביש)
אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת מרחק
שנת דגם: 2014
דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 745 סמ"ק, 2 צילינדרים בשורה, 4 פעימות, 8 שסתומים, קירור מים

הספק:
55 כ"ס ב- 6,250 סל"ד

מומנט:
6.8 קג"מ ב- 4,750 סל"ד

יחס דחיסה:
1:10.7

הזנת דלק:
מערכת הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI

התנעה:
חשמלית

תמסורת:
גיר רגיל 6 הילוכים

שלדה: צינורות פלדה בתצורת יהלום

מערכת בלימה:
 מערכת בלימה משולב ABS,CBS

מתלה קדמי:
 מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ מהלך מתלה 153.5 מ"מ

מתלה אחורי:
 מונושוק , PRO LINK, מהלך מתלה 150 מ"מ

בלם קדמי:
 דיסק פרפר בקוטר 320 מ"מ, 3 בוכנות לקליפר, מערכת ABS ו CBS כסטנדרט

בלם אחורי:
דיסק פרפר בקוטר 240 מ"מ, בוכנה אחת לקליפר, מערכת ABS ו CBS כסטנדרט

צמיג קדמי:
 טיובלס 120/70-17

צמיג אחורי:
 טיובלס 160/60-17

בסיס גלגלים: 1,540 מ"מ

גובה מושב:
 830 מ"מ

מרווח גחון:
 165 מ"מ

משקל רטוב:
 219 ק"ג

מיכל דלק:
 14.1 ליטר

אחריות שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 מבחינת המטרה העיקרית, יותר כוח עם הגדלת הנפח, אז נראה שהמטרה הושגה, המנוע מרגיש חזק יותר מקודמו בכול התחומים, תאוצות ומהירות מרבית כאחד.
                                   
 הבלמים נפלאים, כמו גם תא האחסון הקדמי המפליא בגודלו העצום ובעובדה שניתן לאחסן בו קסדה מלאה (עם הדיבורית) ועוד נשאר קצת מקום לכפפות וחם צוואר. נוחות הרכיבה על ה – NC בהחלט מהטובות, תנוחת הרכיבה הזקופה והכידון הרחב מקלים מאוד על הגב בנסיעות לטווח הארוך.
                                   

                                   

27 תגובות ל יותר מאותו דבר

  1. הילה את תמיד מוסיפה צבע למבחנים. כל הכבוד.

  2. תמונות מגניבות. רעיונות מצחיקים ושאוי ואבוי אם תפסיקו. אלופים

  3. להעריך את העובדה שהוא לא משהו חדש (היה את ה700) ומגיע פה שאפו.

  4. יבחן עוד אופנוע דומה, הMT09, מחיר דומה, כיוון דומה וכו'.
    תחלס, כמה יבחרו בNC ולא בMT?

  5. זה משהו אחר ידידי,
    זה כמו מישהו שמחפש רכב פנאי שטח או BMW M3. משהו שונה.

  6. יופי של מבחן. ממש נהנתי לקרוא אותו!
    שאפו .. והאמת ? עשיתם לי חשק לאחד כזה.. בעיניי הוא יפיפה.

  7. סה"כ הם בעלי יעוד מאוד דומה ומחיר די קרוב-אבל התמורה לכסף מאוד שונה, סעיף המנוע בכלל לא מאפשר התמודדות. שאר הסעיפים שנייהם מאוד דומים (תבדוק מהלך מתלים או מידות צמיגים, תנוחת ישיבה זקופה וכו') בקיצור, שנייהם פונים לאותו קהל-רק שאחד מהם מביא ברווז לקרב תרנגולים.

  8. מחיר, גובה מושב ותנוחת ישיבה, יעוד, מהלך מתלים וקהל יעד.
    כאשר קהל היעד הזה יבוא לבחור-האם יבחר בכלי הזול יותר עם המנוע המנצח או בזה שהביא ברווז לקרב תרנגולים.
    אם תעבור על המפרט הטכני שלהם תראה כמה הם דומים. הסיבה היחידה שאף אחד לא עושה מבחן השוואתי בינהם הוא התוצאה הידועה. בדיוק כמו הקרב בין הברווז לתרנגול קרבות.

  9. אחרי 11,000 ק"מ ב 6 חודשיים עם ה NC700X, בעצם הונדה שיפרה את כל מה שהיה צריך (שאפו) והחלפתי לחדש . השיפורים מורגשים במיוחד המנוע והישיבה שהייתי מחליק בקודם, כיוון ידית בלמים היה חסר לי מאד ועוד לא מעט…
    מרוצה מאד, לצרכים שלי הוא מתאים כמו כפפה.

  10. קניתי חדש ולאחר 1000 ק"מ נראה לי מעט חלש . יש למישהו רעיון איך לשפר אותו? 0522729511

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל