מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
סטפן
לרט
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה

הונדה קרוסטורר DCT, טר"ש או צל"ש?

הונדה קרוסטורר DCT, טר"ש או צל"ש?

דורון וקנין

צילום: אריק רוזנבלום

I LIKE VFR
כל מפגש מחודש עם משפחת ה-VFR מעלה אצלי את מדד הריגוש והצפייה לקראת הבאות. אבל כשנתבקשתי לצאת לרכיבה על הקרוסטורר החדש "האוטומטי" בעל מערכת תמסורת כפולת מצמד (DCT) זקפתי גבה גבוהה ופניי הקשיחו וקפאו באחת. עוד בשיחת הטלפון מהמערכת שאלתי בהיסטריה מה? למה? מי צריך אוטומט? למה זה טוב? ולמה דווקא אני?
את פרק ה VFR בחיי התחלתי לפני כשלוש שנים עם כתבת הבתולים על ה-VFR800F ולאחריה התעוררתי מהחלום (כשהייתי קטן לימדו אותי שבשביל להגשים חלום צריכים קודם כל להתעורר ממנו) ויצאתי להגשים אותו על גבו של ה- VFR1200F שהותיר רושם עז של חיה חסרת מעצורים (ובסתירה אומר בעלת בלמים משובחים ונשכנים), וכשהגיע לארצנו הנפלאה ה-VFR1200X הקרוס טורר יצא חברי למערכת תומר לשר למבחן משלו ושלושה חודשים אחריו התנסיתי גם אני בחוויית הקרוס טורר. אך כשנתבקשתי לרכוב שוב על פאר היצירה "רק שהפעם" עם מערכת התמסורת בעלת מצמד כפול או בשפה יותר נהירה ושגורה אך לא בהכרח נכונה, גיר רובוטי, עלו בי רגשות אנטי ודעות קדומות על המושג אופנוע אוטומטי. במהלך השיחה עם המערכת הדבר הראשון שקפץ לי לראש (אני מודה שגם בזמן כתיבת שורות אלו זיכרון המקרה מעלה בי חיוך מטופש ואווילי) הוא הסיפור על אותו עיתונאי רכב מפורסם שהגיע לסוכנות הונדה השלום לשם נסיעת מבחן על הכלי ועוד בטרם יצא לדרכו כמעט והחזיר את הכלי לתוך הסוכנות אך הפעם דרך שמשת חלון הראווה ומאחר ושכח את האלמנט האוטמטי בכלי.

החטא ועונשו:  
למרות היותי מאמין אדוק של "הנבואה שהגשימה את עצמה" שכנעתי את עצמי לצאת למבחן ועטיתי על פניי את מסכת האובייקטיביות אך כבר ביציאה מסוכנות הונדה ברחוב שבח, אני ומייזם החדשנות כפול המצמד שלהם, איך נאמר בעדינות? לא כל כך הסתדרנו. זה פשוט בלתי נתפס איך המוח האנושי עובד וחי על זיכרון חווייתי ואופן השימוש בגפיים השמאליות, באופנוע מנוף שמאל הוא מצמד ובקטנוע הוא משמש כבלם אחורי, באופנוע רגל שמאל תפעיל את רגלית ההילוכים ובקטנוע תלך לישון עד להגעה למחוז חפצינו למעט הורדת רגל בעצירות. ופתאום, אני יושב על אופנוע ועוד פאר יצירה יפאני, אצבעות יד שמאל מחפשות נואשות את המנוף והרגל בכלל מבצעת פיזיותרפיה לחיזוק הגיד מעלה ומטה אך ללא שום צורך ו/או תועלת תפעולית לכלי. כשסיימתי להכריז על עצמי כבדיחה מוטורית, וזה קרה רק כעבור עשרה קילומטרים פקוקים לעייפה מנקודת יציאתי למבחן, הפנמתי סופסוף שגפיי השמאליות יצאו לחופשה בסופ"ש הקרוב ואל לי להטרידן, לא לפני שהכרזתי לעצמי בשקט בשקט כי אופנוע כזה שהוא אוטומטי משול בעיניי לחילול הקודש.
תופעת הדו"שים הגדולים:
בקטגוריית הכביש שביל קיימים מספר יצרנים שבהחלט יצרו מכונות נפלאות למטרה זו. אולם אין ספק שההגמוניה והשליטה המוחלטת בעולם בתחום נתונה ליצרן הבווארי BMW. לראייה בחודש אוגוסט האחרון יצאתי לטיול אופנועים מאיטליה לאוסטריה ולאורך כל נתיבי הטיול נראו האופנועים הבווארים במספרים עצומים ביחס לשאר היצרנים. גם בכל נקודת עצירה ומנוחה חנו לידי אופנועי ה GS-1200 שרוכביהם ורוכבותיהן התהדרו בכלי ובעיקר בשלל התוספות המורכבות עליו. (נו טוב לאור זאת שרובם היו פנסיונרים אירופיים כרסתניים וכבר הרבה שנים סביר להניח שהאופנועים שלהם היו הדברים הכי צעירים ויפים להתגאות בהם.)
מאחר והונדה לא נכנעת בקלות ולא תוותר על בכורה כל שהיא אך באותה נשימה גם יודעת שאם הם לא המציאו את הגלגל, אז לפחות שיגרמו לו להתגלגל טוב יותר ולפנק את המשתמש בו. הונדה היו החלוצים בתחום תמסורת כפולת מצמד באופנועים אך בטרם נמשיך נעשה אתנחתא קלה להבנת המושג DCT. 
אז מי או מה אתה DCT?
עקרון הפעולה של התיבה כפולת הצמדים הוא פשוט. בדומה לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד בודד גם התיבה כפולת המצמדים היא בבסיסה תיבת הילוכים רגילה שמנועים חשמליים מתזמנים את שילוב ההילוכים והפרדת/שילוב המצמד. אז למה יש שני מצמדים? הרעיון אומר שישנו מצמד לכל קבוצת הילוכים, זוגית ואי-זוגית כך מצמד אחד מופקד על הילוכים 1-3-5 ומצמד שני על הילוכים 2-4-6. כאשר התיבה בהילוך מסוים קבוצת ההילוכים השנייה כבר משולבת והמצמד שלה מפריד אותה מהכוח המגיע מגל הארכובה. כאשר נדרשת העברת הילוך, בין אם מדובר בהעלאה או הורדה, המנועים חשמליים משלבים את המצמד של קבוצת ההילוכים הממתינה ומפרידים את המצמד של קבוצת ההילוכים היוצאת. למעשה כשההילוך הבא כבר משולב זמן החלפת ההילוכים מתקצר וקיומם של שני מצמדים מפחית את העומס והחיכוך כך שההחלפה ביניהם חלקה יותר. תגובה מהירה יותר = פחות איבוד כוח וכך מושגים ביצועים טובים יותר. בשנת 2009 הציגה הונדה לראשונה תיבת הילוכים כפולת מצמדים משלה בשם DCT . ברור שתיבת ההילוכים כפולת המצמדים עונה טוב יותר על הצרכים של אופנוע. היא קלה משמעותית מתיבת הילוכים אוטומטית רגילה, שילוב ההילוכים טוב יותר מאשר בתמסורת ואריאטור וחשוב מכך, בניגוד לואריאטור היא אינה מוגבלת ביכולת העברת הספקים גבוהים בגלל הרצועה. לפני כשנה וחצי הציגה הונדה את הדור החדש של תיבת ה-DCT שמבטיחה החלפת הילוכים מהירה וחלקה יותר יחד עם שיפור בצריכת הדלק. התיבה כפולת המצמדים היא סטנדרט באינטגרה ומוצעת כאופציה ב-700X NC ובסך הכל מופיעה התיבה לעת עתה בשלושה דגמים כולל אופנוע המבחן שלשמו התכנסנו והיד עוד נטויה.

יצאנו לדרך:
שני דברים בולטים מאוד בקרוס טורר במהלך הרכיבה עליו, בולטים עד כדי זועקים לרוכב, הראשון שלמרות משקלו העצמי הלא מבוטל של 285 ק"ג הוא מרגיש קליל יותר "ומרחף", ולשם המחשה אל מול הווארדרו שגם הוא חבר של כבוד "במועדון הדובים רבי המשקל". הדבר השני והבולט מכולם הינו המנוע השרירי והרב אורוותי שמצוי בקרביו. יחידת המנוע מפיקה הספק של כ 130 כ"ס שבאים לידי ביטוי באופן מיידי ובכל סיטואציה. יעיד על כך חברי למערכת אריק רוזנבלום שהצטרף למבחן כמורכב וצלם ושאלמלא שרירי רגליים וידיים מאוד מפותחים אצלו היה מגיע למפגש מפוקפק של גבו עם האספלט לאחר שכמעט הושלך לאחור מהמושב בכל תאוצה פראית מצידי בכל פעם שהתעקשתי ליהנות ולהתרשם מגודל אורוות סוסי הפרא שהייתה טמונה בין רגליי. אז אם כבר בווידויים עסקינן זה המקום להודות שכל ניסיונותיי להתעלל, לשקר, ולרמות את הגיר במהלך הרכיבה כשלו ומאחר והתיבה העבירה את עצמה להילוך הנחוץ לתנאי הדרך, בתזמון מושלם וארחיב על כך בהמשך(עד כה 1:0 הונדה).

לרוכב ניתנת האפשרות לבחירת שלושה מצבי שליטה על תמסורת ההילוכים, מצב D (שעמם אותי והרגיז אותי שמצאתי את עצמי במהירות רכיבה חוקית בעיר על הילוך חמישי), מצב S (ספורט יענו, שהרגיז את הנהלת האתר על בזבוז הדלק) שבו מורגשת תאוצה חזקה תודות למשיכת הילוך מצד התיבה בטרם העברה מדויקת להילוך הבא. והמצב השלישי מצב VMH" (וקנין מעביר הילוך)" שבו העברת ההילוכים נשלטת ידנית באמצעות אצבעות יד שמאל כאשר האגודל אחראי על הורדת ההילוך והאצבע המורה (נו זאת של ה- נו' נו' נו) אחראית על העלאת ההילוך. במצב זה ניסיתי ולא מעט "לשגע" את הרובוט הן בכניסה לפניות והן ביציאה ממנה ע"י העלאת הילוכים מוגזמים וסתמיים ולו רק למצוא משהו אחד קטן שלא טוב. מאחר ומראש החלטתי וקבעתי ש-DCT זה לא טוב ועל מנת להוכיח את טענתי יצאתי עם הכלי לכביש רמת רזיאל צובה הידוע בפיתולים חדים וטיפוס מתמיד. כאן בטוח אצליח לשגע את התיבה חשבתי לעצמי אך שוב אכלתי את הכובע. לא עזרה העלאת הילוך ידנית בצורה פרובוקטיבית בכניסה לסיבוב מאחר "והרובוט" תיקן את הטעות, כנ"ל במהלך יציאה מפנייה, (2:0 הונדה). 

שעת סיפור:
בטרם אודה ואתוודה על הקונספציה השגויה שלי בנושא תיבה כפולת מצמד ארצה לשתף אתכם בתעלול נוסף שעשיתי עם הקרוס טורר. בתום המבחן ויום הצילומים ובטרם השבת האופנוע להונדה הגעתי איתו לחברה טובה שהיא לא קוטלת קנים בתחום הדו גלגלי וראתה אופנוע או שניים בחייה, עטיתי על פניי ארשת עצבות והצבעתי על האופנוע כשאני ממקד אותה בצידו השמאלי "תראי איזה פדיחה גנבו לי בלילה את הרגלית הילוכים ואת מנוף הקלאצ', איך אני אחזיר את האופנוע עכשיו להונדה? למיותר לציין את סדרת הקללות שלה "לגנבים" ואת גילוי האמפתיה שלה כלפיי לנוכח הסיטואציה, ורק כשפרצתי בצחוק מתגלגל שאלה אותי נדהמת "מה זה? אופנוע אוטומטי? ממתי יש דבר כזה? 

סוף דבר:
הנבואה שהגשימה את עצמה לא עבדה הפעם, כל האנטי שלי לתיבה הרובוטית התפוצץ לי בפנים וזה לא בגלל שאני לא הייתי מספיק רע אלא  בשל העובדה שיצרו כאן אלמנט איכותי שמתפקד בצורה מושלמת. להערכתי זהו פתרון מבורך בעל פוטינציאל שיתן מענה "למתפקקי" גוש דן שלא מוכנים לוותר על אופנוע חלומות ואופי כ"כ תיורי. הקרוס טורר הוא אופנוע נוח להפליא שגם לאחר שעות רכיבה רבות אתם תרדו ממנו רעננים ומאושרים. תנוחת הישיבה ומוטת הידיים הייתה אופטימאלית עבורי ויחידת המנוע תעלה בכם חיוך ממזרי ורב משמעות, אך בכפוף לכושר התחמקותכם ממלכודות נציגי החוק. העיצוב נפלא לטעמי אך הייתי ממליץ להגביה את מיגון הרוח על מנת שגם הרוכבים הגבוהים יהנו ממיגון רוח משובח. אסכם ואומר שמשפחת ה VFR תמיד הייתה רצויה בבייתי ובחנייתי והסבה לי הנאה חדווה ורוח נעורים שובבה בסחיטת המצערת. ואם יחידת ה DCT עושה עבודתה נאמנה ובצורה מדויקת אז זהו אכן אופנוע מדהים למי שברשותו 148,900 ₪ (לפני אגרות רישוי) פנויים למטרה זו. אני אישית ולצרכיי הייתי מתעל את התקציב לרכישת הדגם הידני ובעודף הייתי מזווד אותו מראש ועד זנב בסט ארגזים ומזוודות, פנסי ערפל, מחממי ידיים ומשקף גבוה. או שאולי הייתי חוזר ל VFR1200F אך הפעם כבעליו הרשמי. מאחר ואין ברשותי סכום זה, והנבואה ניתנה לטיפשים אחדול כאן ועכשיו מחלומות לא אפשריים כלכלית, אבל אני מבטיח לעדכן שוב כשאלוהי הלוטו והטוטו יגעו בי ואז ארכוש את האופנוע הנבחר. ושזו לא תהיה לכם הפתעה גדולה אם את דגם האופנוע יעטרו האותיות VFR.

מחירון טיפולים:


המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן.
טיפול 1,000 ₪ 652
טיפול 12,000 ₪ 757
טיפול 24,000 ₪ 2,339
טיפול 36,000 ₪ 1,169
טיפול 48,000 ₪ 3,384
לתגובות: doron.doogri@gmail.com

תעודת זהות

הונדהVFR1200X קרוסטורר DCT


מחיר: 148,900 ש"ח


אחריות: שלוש שנים, ללא הגבלת ק"מ


שנת דגם: 2013


דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים בתצורת V בזווית של 76 מעלות, 1,237 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים

הספק:  128 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט: 12.8 קג"מ ל-6,600 סל"ד
קדחXמהלך: 60X81 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
הזנת דלק: הזרקת דלק, גופי מצערת 44 מ"מ
תמסורת: תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול (DCT) שישה הילוכים
מתלים:
קדמי –  מזלג הפוך 43 מ"מ
אחורי – זרוע חד צידית, בולם יחיד
בלמים:
קדמי –  דיסק כפול 310 מ"מ, ABS, מערכת בלימה משולבת
אחורי – דיסק 276 מ"מ, ABS, מערכת בלימה משלובת
צמיגים:
קדמי – 110/80-19
אחורי – 150/70-17
בסיס גלגלים: 1,595 מ"מ
גובה מושב: 850 מ"מ
מרווח גחון: 180 מ"מ
מיכל דלק: 21.5 ליטר
משקל: 285 ק"ג (רטוב)
 אני מודה שגם בזמן כתיבת שורות אלו זיכרון המקרה בו אותו עיתונאי מפורסם שהגיע לסוכנות הונדה השלום לשם נסיעת מבחן על הכלי ועוד בטרם יצא לדרכו כמעט והחזיר את הכלי לתוך הסוכנות אך הפעם דרך שמשת חלון הראווה ומאחר ושכח את האלמנט האוטומטי בכלי.
                                   
                                   

21 תגובות ל הונדה קרוסטורר DCT, טר"ש או צל"ש?

  1. ועוד לדעתי זול יותר מאיזה קטנוע 250, מעניין לא?

  2. ובלי בושה לעומתך, הייתי לוקח אוטו, לדעתי בגיל ה40 פלוס, ושהראש כבר כבד עלינו ואין את הכריזמה להפגש בערד כל שני וחמישי, מה רע לי אוטו'. הדבר החשוב הוא לרכוב על אופנוע ולא לעבור לקטנוע כל כך מהר ולהחשף עם הזרם. שוב כתבת יפה, נהנתי.

  3. הייתי סגור וחתום על ה GS1200 ועכשיו אני מבולבל ומתלבט.
    רק נסיעת מבחן על הטורר תסדר לי את הראש.
    באמת "תודה רבה" לך.

  4. גם שזה בדיחה, אולי זה לא במקום, חוץ מזה יש אפריליות דומות מהעבר ועוד כלים אוט' והעולם הולך לשם לדעתי

  5. רוץ לעשות נסיעת מבחן, על כזה דבר עוד לא רכבת

  6. ראשית תודה שקראת ותודה על תגובתך.
    אני מתנצל אם נפגעת או שראית במשפט דברים לא ראויים, כמובן שלא זו הייתה כוונתי.

    בברכת שבוע טוב

  7. שני דברים: מכרתי את ה- VFR שלי כי סבלתי מעלויות הטיפול ושכל דבר דבר קטן בלונדה זה מצריך משכנתא ולא בגלל שזו העלות האמיתית אלא בגלל תאוות בצע של היבואן.
    דבר שני זה אבדן ערך לא הגיוני של האופנועים הללו. אני קניתי את ה- VFR ב- 17 אלף מתחת למחירון ומכרתי ב- 15 אלף מתחת למה שקניתי אחרי שנה וחצי של ניסיונות למכור.
    האופנועים נחמדים מאוד אבל בשיא הרצינות: זה מול GS ואתם תשלמו אותו מחיר?? נו באמת..

  8. ואתה תקנה GS?? יש לך שם מושג כמה תפסיד כל מכירה ובכמה תפרד מהמוסך בכל מפגש? לפחות סע בשקט ותהנה מאמינות יפנית

  9. אני רכשתי את הטורר האוטומט אחד האפנועים המגניבים והטובים שהיו לי פעם לוקח יום אחד ומיתרגלים לאוטומט

  10. הכלי הכי מגניב שהיה לי היום קיבלתי את הטורר השני שלי תודה לנציגי מאיר

  11. חברה קיבלתי אתמול את הטורר מספר 3 שלי צבע אדום אופנוע סוף מגניב ושוב פעם תודה לנציגי מאיר אופנועים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל