fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

(ב)דיוק בזמן: ק.ט.מ דיוק 390 ABS

(ב)דיוק בזמן: ק.ט.מ דיוק 390 ABS

טל סולומון

צילום: נועם עופרן

בוחן אורח: גלעד בן זקן; יעוץ ועריכה טכנית: סטפן אבנדיצ'י
כל כך מסודרים האוסטרים האלה. עוד ברגע שהחליטו על זליגה והשקעה בתחום הכביש, יחד עם השותפה ההודית בג'אג', ידעו הבוסים של ק.ט.מ במדויק כמה דגמים יהיו במשפחת הדיוק. ל-2014 המשפחה הענפה הזו כוללת לא פחות משישה דגמים בחמישה נפחים שונים. כלומר דיוק מותאם לכל גיל, או לכל רמת רכיבה. ידוע שבשנים האחרונות יש נטייה הולכת וגדלה של אופנועינים רבים לטובת אופנועים עירומים וידידותיים יותר ועל גלי המגמה הזו ק.ט.מ רצו לרכוב. את האחים הקטנים יותר במשפחה העבירו לייצור בהודו תחת מפעל בג'אג' כדי להוזיל עלויות ולהוריד מחיר. ביקורת האיכות של האופנועים מתבצעת באוסטריה תחת עיניהם הקפדניות של אנשי ק.ט.מ. בדיוקים הקטנים הנוסחה הזו עבדה טוב וכעת הגיע תורו של אופנוע הביניים המותאם לדרגת A1 (A2 באירופה). 



דו"גמית החודש השתתפה גם היא במבחן הדרכים – לחצו על התמונה כדי לראות


השורה התחתונה  (* בסעיף זה ובסעיף "תחזוקה" לא ניתן ציון מכיוון שטרם נקבעו עלויות הטיפולים השוטפים לאופנוע)

הדיוק 390 הוא אופנוע המתאים לקטגוריית הביניים. הוא מציע חבילה נאה למדי עם מנוע ומכלולים מושקעים. הוא קל מאוד והשליטה עליו נוחה מאוד. בנוסף, הדיוק לא ישעמם אתכם לרגע, בין אם אתם רוכבים חדשים בקטגוריה ובין אם אתם רוכבים מנוסים שמחפשים אופנוע לנידות עירונית בסיסית. במקור מנוע הדיוק מפיק 43 כוחות סוס, אך הוא מגיע ארצה מוגבל ומותאם לתקנות הרישוי בישראל (עד 33 כוחות סוס). 

יש לדיוק 390 את ה-DNA של כל אופנועי ק.ט.מ והוא לא מתאים לאנשים רגועים שמחפשים אופנוע לסתלבט. החל מהישיבה, דרך תגובת המצערת הרגישה וכלה באופי המנוע – הדיוק צועק אטרף וריגוש מכל מקום. 
מחירו של הדיוק מעט גבוה – 55,900 שקלים ולטעמנו "מחיר החדירה" שעומד על כ-50,000 שקלים ל-20 הלקוחות הראשונים הוא מחיר הגיוני יותר שיכול להפוך את האופנוע הזה ל"לחמנייה חמה" בישראל. 


מנוע וביצועים ****

מנועו של הדיוק, סינגל מקורר מים בנפח 373.2 סמ"ק. בפיתוחו של המנוע הקפידו אנשי ק.ט.מ לשמור על מידותיו ומשקלו קטנים במיוחד כדי שיתאים לשלדת האחים בנפח 125 ו-200 סמ"ק. ואכן, משקלו הכולל של הדיוק 390 הוא 150 ק"ג רטובים בלבד. מבחינת אופי המנוע, בסל"ד הנמוך הוא מספק תחושה אנמית וצריך להעלות את סיבובי המנוע עד אזור ה-6,000 סל"ד כדי להרגיש את הכוח שהוא מפיק. ביחסי ההעברה קיבלנו תחושה שיש פער גדול מדי במעבר בין הילוך ראשון לשני. תגובת המצערת חדה מאוד ולכן משיכה קלה של המצערת בהילוך ראשון "מטיסה" את המנוע ל-10,000 סל"ד שם הוא מנתק  וחייבים להעלות הילוך. תחושה זו באה לידי ביטוי במיוחד במגרש, כאשר בחלק מהפניות נאלצתי להעלות הילוך תוך כדי הטיה כדי לא להגיע למנתק. לעומת זאת בהילוך שני לא הצלחתי לייצר מספיק כוח מנוע מכיוון שבתחתית קשת הסל"ד המנוע אנמי, כאמור. לוקח מעט זמן ללמוד את אופי התנהגותו של המנוע וצריך להיות "טכנאי הילוכים" כפי שמכנה זאת סטפן אבנדיצ'י. לאחר שמתרגלים אליו ויודעים היכן הכוח זמין אפשר להפיק מהאופנוע הזה הנאה רבה ולנצל את כל סוסיו בחכמה. 



נוחות והתנהגות ****

משקלו הקל של האופנוע, רק 150 קילוגרמים רטובים, מאפשרים שליטה אבסולוטית. תמרונים עירוניים בין מכוניות הופכים להיות מהנים במיוחד ולכל מקום שרק תרצו להגיע איתו מבחינת קו הפנייה – תגיעו. ב-24 השעות הראשונות שרכבתי על האופנוע לא רכבתי איתו מעל מהירות 120 קמ"ש. לא היה לי צורך בכך מכיוון שהפקתי ממנו כל כך הרבה הנאה במהירות עירונית חוקית. 

מבחינת נוחות, תנוחת הרכיבה על הדיוק היא קרבית ולא הנוחה ביותר. ידוע שק.ט.מ מקפידה שכל אופנועיה ייהנו מ-DNA משותף של אטרף, ספורטיביות וחדות. כך גם הדיוק הזה, בעל תנוחת רכיבה קרבית ולא מתאימה למי שמחפש אופנוע סתלבט. ממושב המורכב נרשמו הרבה תלונות ברגע שה"קופיף" שלי התחיל לברוח. כל עוד הרכיבה הייתה רגועה היה בסדר, אך האצות ובלימות פתאומיות גרמו למורכבים להבין שידיות האחיזה לא נוחות כלל מבחינת המיקום שלהן. אחיזה במיכל הדלק אינה אופציה מכיוון שתנוחת הרכיבה על הדיוק היא זקופה והמורכב מפריע לרוכב. 

ביום-יום ****

הדבר הראשון שמושך את העין בדיוק הוא העיצוב. שימו אותו לחמש דקות במקום מרכזי ותרגישו כמו כוכבים הוליוודיים. הקווים החדים והצביעה הכתומה של הג'אנטים פשוט שובים את העין. מלבד זאת, בלילה לוח השעונים של הדיוק נראה כמו לאס-וגאס, מלבד העובדה שהוא יעיל ונוח לשימוש. סימוני המתגים נראים בלילה בצבע כחלחל ונותנים לכל האופנוע מראה יוקרתי ומושקע. 
כשמניחים את הידיים על הכידון הרחב המרפקים נפתחים מעצמם החוצה, ומרגישים מיד את תנוחת הרכיבה הקרבית. תנוחה זו תורמת רבות לשליטה הטובה על האופנוע ולהיגוי הזריז. לאחר ששמעתי לעצתו של סטפן שיפרנו את זווית הכידון וסובבנו אותו 2-3 מ"מ כלפי מעלה, מה שתרם עוד יותר להיגוי ולשליטה. 

הרכיבה עליו בתנועה צפופה מאוד לא נעימה מאחר וכפי שכבר אמרתי, המנוע "לא אוהב" סל"ד נמוך. בשל כך צריך לשחק המון עם ההילוכים כדי להשאיר אותו בטווח הרצוי ובנוסף, המצערת רגישה מאוד ויד לא עדינה ומיומנת תגרום לאופנוע להיות תזזיתי בצורה מרגיזה. לעומת זאת כשהתנועה קצת נפתחת ואפשר "לתת בגז" הדיוק פורח ונותן את כל הנשמה שיש בו. הוא לא מתאים למי שמחפשים אופנוע רגוע ושלוות נפש, אלא למי שמחפשים את ההנאה והאטרף ברכיבה. כמה שניסיתי לרכוב עליו בצורה הגיונית, הדיוק 390 סחף אותי לרכיבה אגרסיבית בסל"ד גבוה עם החלקות זנב ובלימות חריפות. אני באופן אישי אהבתי ונהניתי מכך, ולדעתי הגיע הזמן שלמישהו יהיו מספיק ביצים לייצר אופנוע עם חדווה ולא רק אופנועים אנמיים ומשעממים.



הבלמים מתוצרת ByBre שהיא חברת בת של ברמבו מכוונים בצורה עדינה ולא נושכת כמו באחים הגדולים של הדיוק 390. נראה כי ישנה יד מכוונת כאן כדי שרוכבים צעירים או חסרי ניסיון, בעלי יד גסה בתפעול הבלם לא יסבלו מכך. הצמיגים – מצלר M5 ספורטק אוחזים יפה את האספלט בבלימות חזקות. בתאוצות "אטרף" האחורי מחליק מעט אך בצורה נשלטת שאינה מסוכנת וההרגשה הכללית היא שניתן לקחת אותו כל הזמן אל קצה גבול היכולת. 

מערכת ה-ABS של בוש עובדת נפלא ונבדקה על ידי הבוחנים בכל התנאים, למעט משטח רטוב. גם אם "תפוצצו" את הבלם האחורי בהטיה קיצונית המערכת תמנע מהאופנוע לעוף לכל הרוחות והרוכב יישאר על הגלגלים.

הבולמים מתוצרת WP מכוילים בצורה מעט מוזרה: הקפיצים חלשים ושיכוך-ההחזרה מכוון קשה. מתוך כך, כבר ברגע שמתיישבים על האופנוע, עקב הקפיץ הרך מפסידים חלק גדול ממהלך המתלה, וזה עוד לפני שמגיעים לעומסים המופעלים על האופנוע בעת הרכיבה. ניתן לשפר את התנהגות החלק האחורי באמצעות כיוון עומס הקפיץ של הבולם, אך זה עלול להשפיע לרעה על החלק הקדמי של האופנוע.

למרות שנראה כאילו הגחון נמוך, הדיוק עלה ויורד מדרכות, מדרגות וכל מה שרק יעלה בדעתכם ללא בעיה.

מחיר, תחזוקה, אחריות ***

מחירו נקבע על 55,900 שקלים. זהו מחיר גבוה לטעמי. מאחר וטווח המחיר של אופנועי 250 סמ"ק נע באזור ה-40,000 שקלים, היה הגיוני אם מחירו של הדיוק היה יקר בכ-10,000 שקלים בהתחשב בנפח המנוע ובמכלוליו הטובים. לעומת זאת, מחיר ההשקה של הדיוק 390 ל-20 הרוכשים הראשונים נקבע על 49,900 שקלים שזה מחיר שמחובר למציאות המקומית. במחיר כזה הדיוק יכול להפוך לאטרקטיבי ביותר עבור רוכבים בקטגוריית הביניים ואפילו עבור רוכבים שרכבו על אופנועים גדולים ומחפשים את ההנאה ברכיבות היומיומיות. 

מחירי הטיפולים טרם נקבעו ואנחנו מחכים למחירים הסופים שיתפרסמו מהיבואן 'מוטורספורט'. מרווח הטיפולים של הדיוק 390 הוא כל 7,500 ק"מ ואחריות היצרן תגבה את הרוכש ב-24 החודשים הראשונים ללא הגבלת ק"מ. 



יצא לסיבוב: גלעד בן זקן, מחירון לוי יצחק
"מעבר למנוע, הדיוק 390 הוא אופנוע זהה לחלוטין ל-125/200 עליהם הוא מבוסס פרט לשינויים בצמיגים, גרפיקה, כיול המתלים וה-ABS המבורך. אך בשונה מהם, מדובר כבר באופנוע מופרע לחלוטין…" להמשך קריאה לחץ כאן



מדד החוליגניזם -משה שחם, כלבוטקס

"הגעתי למקום חצי ישן רק כדי לראות את סולומון משחק עם הדיוק בין איי החנייה בתוך המגרש כאילו הוא גולש על רולר-בליידס. התמקמתי ליד הצלמים ונהניתי לראות את טל מחייך בתוך הקסדה ביציאה מכל פניה. אחרי שכנראה החליט לנוח, העביר לי את המפתח ואמר לי 'אתה חייב לנסות אותו'…" להמשך קריאה לחץ כאן


תעודת זהות

ק.ט.מ דיוק 390
מחיר:  55,900 שקלים
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, קירור מים, 373.2 סמ"ק
הספק: 43 כ"ס ב-9,500 סל"ד
קדחXמהלך: 89X60 מ"מ
יחס דחיסה: 11.2:1
הזנת דלק: הזרקה
הילוכים: 6
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך טלסקופי WP , מהלך 150 מ"מ
אחורי – WP מונושוק, מהלך 150 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסקים 300 מ"מ, 4 בוכנות לקאליפר , ABS
אחורי – דיסק 230 מ"מ, קאליפר בוכנה אחת, ABS משולב
צמיגים:
קדמי – 110/70-17
אחורי – 150/60-17
בסיס גלגלים: 1,367 מ"מ
גובה מושב: 800 מ"מ
מרווח גחון: 170 מ"מ
מיכל דלק: 11 ליטר
משקל: 150 ק"ג (רטוב)

מדידות

מהירות מרבית: 169 קמ"ש

11 תגובות ל (ב)דיוק בזמן: ק.ט.מ דיוק 390 ABS

  1. וידיאו קליל ולא מעיק מבחן אינפורמטיבי ולא ארוך מידי ולא מעיק.
    קצת תמונות אקשן מוסיפות לאוירה .
    לייק גדול לויילי בוידיאו צמוד למצלמת רצפה

  2. די כבר תתאימו את עצמכם לאירופה, אחלה אופנוע נהנתי מהשורה התחתונה

  3. כמה כיף לראות בוחן בגובה העניים שמשדר שגם אנחנו יכולים.
    תמונות של בוחנים עם ברך ומרפק באספלט אולי מגניבות אבל לראות בוחנים כאלו שמגישים על חמגשית ולא צלחת יוקרתית במסעדת גורמה עדיפה בהרבה

  4. איך הוא בנסיעות בין עירוניות? האם הרוכב והאופנוע עומדים בנסיעות קצת ארוכות (מיועד בשביל אנשי הפריפריה שמגיעים לעיר הגדולה)

  5. נשמע לי כאילו האופנוע הזה צריך כיוון מחדש של יחסי ההעברה ושל זמינות הכח. ועוד לא דיברנו על זווית ישיבה לא נוחה באופנוע ההודי הזה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל