fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC

נקודת ה-G: קימקו G-Dink125i

נקודת ה-G:    קימקו G-Dink125i

טל סולומון

צילום: אריק רוזנבלום

 

השתתפו במבחן: סטפן אבנדיצ'י, דורון וקנין והילה gamgam


ה-i125 G-Dinkהושק בשנה שעברה ולאחרונה הגיע גם לארצנו הקטנטונת. במשך שנים ארוכות הגרנד דינק הישן היה חביב מאוד בקרב הרוכבים המקומיים, אך כבר כארבע שנים הוא לא נמכר בישראל. העולם התקדם, יחד איתו גם הטכנולוגיה וקימקו החליטה לחדש את הדגם בהתאם לסטנדרטים החדשים בעולם. קטנועים ואופנועים המוזנים באמצעות קרבוראטור הפכו להיות נחלת העבר ומנועים בעלי הזרקת דלק תפסו את מקומם במהירות. 

משפחת הדינקים של קימקו שהם למעשה קטנועי מנהלים עירוניים. משפחה זו החלה להתפתח עם הדינק 50 סמ"ק הנושן, לאחר מכן צמד הניו-דינקים בנפחים 125 ו-200 סמ"ק, גרנד דינק 250 ו-125 סמ"ק וכעת, גם ה-G-Dink בצמד נפחים תואם. 

מבחינה תדמיתית היבואן מתעקש לקרוא לדגם הזה G-Dink ולא גרנד-דינק ובצדק. למעט הרמז לשמו של הגרנד דינק באות G, אין שום זכר לאותו גרנד דינק. מה גם שלצד מעלות רבות של הגרנד-דינק הוותיק היה לו חסרון אחד בולט מאוד בדמות התנהגות כביש בינונית מינוס ולא כדאי להזכיר זאת לכל מי שנכווה מכך בעבר.

השורה התחתונה ****


לאחר זמן רב שלקימקו לא היה מענה ראוי בתת הקטגורייה "125 סמ"ק מנהלים" ה-G-Dink125i נכנס ומתיישב ליבואן המקומי בול על המשבצת הזו. הדגם החדש בעל עיצוב מודרני וחד, עם מנוע 125 סמ"ק מוזרק דלק ומקורר מים. הוא מציג חבילה מאוזנת (עם נטייה לטובת אופי עירוני) עם מנוע חי, מתלים קשים ומדויקים ומושב נוח ומפנק. הקטנוע לא גדול מדי, מה שתורם רבות להתנהגות העירונית שלו. לעומת זאת הדבר בא על חשבון המקום מתחת למושב שיכול להכיל קסדה מלאה ועוד קצת, והמרווח לרגליים. באותה נשימה יש לציין לשבח את מלאכתם של מהנדסי קימקו שלא האריכו את רצפת הקטנוע יתר על המידה, על מנת לא לפגוע ביציבות. כאשר מייצרים קטנוע עם "ריצפה שטוחה", ללא שדרה מרכזית, הדבר פוגע ביציבות – אך לא כאן. במהירויות הנמוכות כשיש צורך בצידוד הכידון יש תחושה שההיגוי מעט מעורפל אך התחושה הזו נעלמת ברגע שמגבירים מהירות.

לאחר רכיבה על ה-G-Dink125i מתקבלת התחושה שקימקו בפרט והטיוואנים בכלל עברו תהליך של התבגרות. מערכת הבלימה מפתיעה מאוד, כמוה גם מערכת המתלים, השלדה ותגובת המצערת בעלת אופפי רך וקטיפתי. אין ספק שעכשיו עם חבילה כזו, ה- G-Dink הקטן יכול לקרוא תיגר על הבכורה בקטגוריית הנפח הנמכר ביותר בישראל. 




מנוע ה-G-Dink בנפח 124.6 סמ"ק, מוזרק דלק ומקורר מים. זה אינו מובן מאיליו למצוא קטנוע 125 סמ"ק מוזרק והיתרונות של מערכת הזנת דלק אלקטרונית הם רבים. תפעול הקטנוע והקשר בין המצערת למנוע פנטסטי. סחיטה קלה של המצערת בכל קשת הסל"ד מניבה תגובה מיידית מצד המנוע. כמוה גם עזיבה של המצערת מספקת בלימת מנוע שאיננו רגילים אליה בקטנועים בנפח זה. 

לצד השבחים על חלקות העבודה של המנוע, יש לציין שבדרך כלל כאשר מייצרים קטנוע בשתי גרסאות נפח על פלטפורמה זהה, גרסת הנפח הקטנה לוקה בחסר. כך גם במקרה של ה-G-Dink. ברכיבה על ה-250 סמ"ק לא נתקלנו בבעיה כלשהי אך בגרסת ה-125 סמ"ק ישנה תחושה שהמנוע קצת קטן על המרכב. הדבר לא מורגש במהירויות הנמוכות ובמהירויות הביניים כלל. נהפוך הוא, בטווח המהירות הבינוני הקטנוע מאיץ טוב מאוד עד כדי שנדמה לפעמים שהמנוע בנפח 200 סמ"ק. אולם בכביש הבינעירוני, כאשר מגיעים למהירות הסופית, מד המהירות הדיגיטלי הראה כ-110 קמ"ש בישורת (שהם 102 קמ"ש אמיתיים).

התנהגות ונוחות ****


בסעיף זה ראשית היינו רוצים לציין לשבח את המתלים שהפתיעו אותנו מעל הכול. לרוב הקטנועים מהמזרח יש מתלים רכים מדי שגורמים לקטנוע להתנדנד במפגש עם מהמורות, או קשים מדי שגורמים לכם לקבוע תור לכירופרקט. כחלק מתהליך הבגרות של קימקו, נראה שהם עלו על נוסחה מנצחת עם מתלים מאוזנים, מעט קשים אך לא מדי. כאלה שיתמכו בכם ובקטנוע כאשר אתם עולים על מהמורה ולא יגרמו לכם לבהלה כאשר הקטנוע מתחיל להיטלטל כמו אונייה בלב ים סוער. 

צמד בלמי הדיסק של ה-G-Dink הפתיעו גם לטובה. הם מסוגלים לייצר עצירה החלטית ואפילו לנשוך. למרות זאת בשל יציבותו של הקטנוע, גם נעילה של הגלגל האחורי לא תניב "זריקת זנב" אלא אם כן ממש תרצו בכך. כאן דווקא נהנה האח הקטן ממערכת בלמים שתוכננה לעצור קטנוע כבד וגדול יותר והתוצאה מרשימה. 

למרות רצפה שטוחה, ה-G-Dink לא מאבד מהיציבות שלו כמו קטנועים אחרים בעלי מדרך כזה. המהנדסים של קימקו עלו על פתרון לבעיה המרכזית שהייתה לגרנד-דינק. למרות שהמרווח בין הרגליים אינו הגדול ביותר שיש (וזה בסדר ומספיק עבור הרוכב הפרטי), לדעתנו היציבות של הקטנוע מפצה על כך בענק. 

במהלך המבחן נתקלנו בתחושת היגוי מעורפלת מעט במהירויות הנמוכות, כאשר היה צורך בצידוד הכידון. בדיקה של לחץ האוויר והסתגלות לכידון הסירה את הדאגה הזו מליבנו. התחושה לא נעלמה כליל, אך היא פחתה מאוד ולא הטרידה במהלך רכיבה מנהלתית. 

ביום-יום ****

ה-G-Dink נח מאוד להתנהלות יום יומית. הרצפה השטוח היא יתרון רציני כשרוצים לעשות קניות והאישה לקחה את האוטו, לדוגמה. בהרכבה הוא שומר על יציבות והמנוע מצליח לסחוב יפה שני אנשים במשקל ממוצע, כאמור עד 100 קמ"ש, שזה מספיק להתנהלות יום יומית בתל אביב ופרבריה. מרווח הגחון הגבוה מאפשר לעלות ולרדת מדרכות גבוהות במיוחד ללא כל חשש. המראות פשוטות אך עושות את העבודה מצוין ולא מחסירות אף פרט ממה שמתרחש מסביב. 

המושב נוח מאוד ומפנק. ברמה האישית אנחנו פחות אוהבים את המושב הרך והיינו מעדיפים את המושב המקורי והקשה של ה-G-Dink. בשוק המקומי מעדיפים דווקא את המושב הרך ולכן לא תשמעו מאיתנו תלונות על כך. 
כשרוצים לשלוח את הרגליים קדימה, מגלים שמדרס הרגליים תוכנן בזווית חדה והדבר אינו נח. חבל שלא תכננו את המדרס בשיפוע גדול יותר, אז גם אנשים גבוהים היו מסתדרים ברכיבה ממושכת. 
פתח התדלוק ממוקם בין הרגליים ופרט לעובדה שנוח לתדלוק, הוא מוסתר באמצעות דלת, כך שגם אם השפריץ לכם מעט דלק זה לא נורא. 

מתחת למושב נכנסת קסדה מלאה, אפילו במידה גדולה ומלבדה יש עוד מעט מקום. מלפנים תמצאו גם "תא כפפות" עמוק ונוח ובסופו חיבור לשקע מצית. מקום לא אידיאלי כל כך לשקע המצית שכן קשה להגיע אליו בשל העובדה שהתא צר ושקע המצית היה צריך להיות בצידו ולא בסופו. 

מיגון הרוח המוגבה של קימקו מסופק לרוכשים כסטנדרט ולא כתוספת. כאן לדעתנו רצה היבואן קצת יותר מדי שכן מיגון הרוח הקצר "זורק" את הרוח אל החזה ואילו זה המוגבה זורק אותה ישר אל תוך הפנים. גם כאן הנושא הוא אישי וטוב יעשו ב"עופר-אבניר" אם יתנו ללקוחות את הבחירה במיגון הרוח. 

מחיר, אחזקה, אחריות

מחירו של ה-G-Dink125i עומד על 17,405 שקלים. לא במקרה מחיר זה זהה למחירו של הסאן-יאנג ג'וי-רייד 125, מלך קטגוריית הנפח במכירות בשנים האחרונות. אחריות היצרן תקפה לאורך 24,000 ק"מ או 24 החודשים, כיאה וכראוי לכל יבואן שמכבד עצמו. עלויות האחזקה ל-24,000 ק"מ הן 4,226 שקלים ומרווחי הטיפולים כל 4,000 ק"מ – קטן, בינוני וטיפול 12,000 גדול. בעיניי יש תמורה למחיר ובעלויות אחזקה לא גבוהות. 

 



 

יצאו לסיבוב: מה אומרים הבוחנים שלנו?


מילה מהדוקטור – סטפן אבנדיצ'י

ה-G-Dink125i יציב מאוד בנסיעה ובעל התנהגות דינאמית טובה (עקב כיול מתלים מעט נוקשה הקיים באופן טבעי בקטנועי קימקו), ובעת הרכבת נוסע נוסף, הכלי אינו מתנדנד לצדדים וממשיך להיות יציב…



מבט מלמעלה – דורון וקנין

יש משהו מפנק ומאתגר לחזור ולבחון קטנועים ובמיוחד כשמגיע "הבייב" החדש של קימקו. ה-G-Dink החדש בעל מראה מרשים גדול ונותן תחושה של קטנוע מנהלים למרות שבקרביו מסתתר מנוע 125 סמ"ק…

זווית נשית – הילה "GamGam"


את הדקות הראשונות שלי עם ה-G-Dink125i החדש של קימקו העברתי כמורכבת. אין ספק שמבחינת נוחות אין על מה להתלונן. הישיבה מרווחת, המושב נוח, ידיות האחיזה רחבות וממוקמות היטב ויש משענת גב למי שמחליט להתרווח עד הסוף…





מנוע וביצועים ***

תעודת זהות

קימקו G-Dink 125i 


מחיר: 17,405 שקלים (על הכביש)
אחריות: 24,000 ק"מ/ 24 חודשים
שנת דגם: 2013
דרגת רישיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: 125 סמ"ק, מוזרק דלק, מקורר מים

צמיגים: קדמי- 120/70-13; אחורי- 140/70-12
מיכל דלק: 9.5 ליטרים
משקל: 157 ק"ג (רטוב)
עלות אחזקה ל-24K ק"מ: 4,226 שקלים
טיפול 4K ק"מ – 375 שקלים
טיפול 8K ק"מ – 473 שקלים
טיפול 12K ק"מ – 1,210 שקלים
טיפול 24,000 ק"מ – 1,320 שקלים
בעד: בלמים מצויינים ומתלים טובים ביחס לקטגוריה . מחיר אחזקה שפוי, נוח לרכיבה
נגד: מהירות סופית לא גבוהה מספיק

39 תגובות ל נקודת ה-G: קימקו G-Dink125i

  1. כייף לראות חוות דעת של הרבה אנשים.ובטח של בחורות.

  2. אהבתי במיוחד. גרפיטי עדין שמתאים לקטנוע ולא עושה אותו וולגארי. כצלם אני עושה לייק ענק למי שצילם.

  3. האם סטפן התכוון כי המתלים טובים ולמעשה הצמיגים מעט מפריעים לכלי. כי הוא אמר שהמתלים טובים והוא מרגיש בטוח ברכיבה גם כשהרכיב.

  4. הערה קלה. אני הייתי מפרט מעט יותר את פרוט הטיפולים לפי קילומטרים ולא גלובלי. כי אם אני ארכב עם הקטנוע שנה ואמכור אותו מכה זה יעלה לי ? אתם ננתם כאן מחיר עלות ל24 אלף ק"מ. תודה.

  5. אפילו למבחן דרכים עם קטנוע היגעת עם מעיל ו……מגפיים. מתים עליך. היגיע הזמן שקימקו יוצאיו כלי טוב שלא נהייה חייבים לראות רק גויירייד על הכבישים.

  6. חבל שהטיפולים בקטנועים האלו לא זולים

  7. היו לי כלים יפנים, היו קוריאנים, היו גם איטלקים, האם הרגשתם שאיכות המוצר השתפרה? ניכר מהתצלומים שהוא איכותי.

  8. אחרת אני לא מסתדר עם שום קטנוע. קודם כל פרקטיקה.

  9. כאחד שזרק את האוטו מזמן, נראה אופציה טובה ומחיר תחת עשרים אלף עם ביטוח יחד. לא רע בכלל.

  10. כולל סאניאנג צריך לעמוד על כ-10 אלף ש"ח ולא כמעט 20. מה זה אוטו.?

  11. את הקטנועים שלה ולמכור במחיר של פחות מ10000 אז למה מטרו וקימקו לא יכולים.
    גם כך מחירי הביטוח יקירים. בואו יותר לקראת הרוכב.

  12. האיכות של קימקו טובה. רכבתי כשליח על מובי כמעט 40 אלף קילומטר ללא כל בעיה. אני מכיר הרבה חברה שרוכבים על קימקו מסוגים שונים . האיכות היא טובה. מתאר לעצמי שגם כאן.

  13. היו כלים שכשהיית מרכיב ארגז אז השילדה מאחור הייתה נשברת.

  14. אם זה אתה שרוכב על הכלי בצילום אז נראה שיש ממש הרבה מקום לרגלים מקדימה . כי בתמונה הרגלים שלך מקופלות אבל יש מקום. כי אתה ציינת שחסר כחמש סמטמטר לרגלים ואני דיי גבוה.

  15. דו"גרי עולים ועולים !
    אולי זה רק אני אבל לטל סולומון יש תנועות גוף של חיים הכט !
    יצאת צדיק !

  16. מי ררוצה להיראות על ברווז מכוער על גלגלים לא משנה כמה הוא יהיה טוב. וחוץ מזה זה עוד קקמייקה טאיוואני/קוראני. אחרי שנתיים הוא יראה כמו פח זבל ויתפרק. רק יפני – עולה יותר אבל מצדיק את המחיר תפנימו!

  17. אני רוכב כבר על קטנוע מטאייאןיותרמעשר שנים. בלי כל בעיה. נהנה מכל קילומטר ועם אפס תקלות. אז מה אתה מזיין את. מח על יפני.

  18. האמת שגם אני רוכב על דו גלגל טמטיאאו נהנה מכל רגע. מטפל בסמןולא רואה איפה הבעיות שאתה מדבר עליהן.

  19. חייב לציין שלאחרונה רואיםשינוי עצום באתר וזה עונג להיכנס ולהתעדכן. תודה.

  20. כמי שרוכב על דו גלגליביום יום לשימושעבודה ולבית אני רוצה באמת לצייןכמה דברים שחשובים לי אישית. ראשית זה המדרך שניתן להניח סל כדלוזרים מהסופר ואו השוק חשוב לי מקום לקסדהחשוב לי יציבות העל גם בהרכבה חשוב לי כלי שיהייה לי חסכוני בגלקחשוב לי דלא אתקע בדרך. במקר זה על כלי שיענה לי על הדרישות הוא הוא שאבחר בו. תודה על המבחן. אנינהנתי.

  21. אם הכל היה נכון אז היה לנו את הכלי המושלם. איפה יד למצוט?

  22. הצמיגים איתם מגיע הקטנוע הזה הם בסדר גמור.
    פשוט למי שרוכב ספורטיבי שנים, צריך צמיגים דביקים יותר בכל כלי-כביש שיהיה.

  23. מה ההתלהבות? עוד קטנוע טאיוואני וגם מכוער למדי. אם כבר אז תיקחו ניפוניה, גם מכוער אבל בחצי מחיר

  24. תסלח לי. אבל לדעתך אין את מי שזה יעניין. אבל יש כאן אנשים שזה כלי התחבורה שלהם ואותם זה מעניין.

  25. לדעתי הכתבות כאן חשובות מאוד במיוחד לבחורות כמוני שממש אבל ממש לא מבינות. כשאני מתכננת לרכוש קטנוע חדש אני די "חופרת" ומנסה לראות מה באמת הכי מתאים לי. גם לגובה, גם לעלות הקטנוע, עלות הטיפולים ובכלל הכל. ולכן אני כן חושבת שהמבחנים האלו עוזרים לי ולדעתי האישית לעוב הרבה קוראות. תודה אחלה כתבה.

  26. ברור שאני באופן אישי הייתי שמח בכלל לא לקרוא ולראות רק סרטון שמסכם את התכונות של הכלי. זה לדעתי הכי ממצא ובקצרה. תודה.

  27. לדעתי יש לעשות מבחנים השוואתיים. זה יכול לעזור ולמקם את הקטנועים אחד מול השני ויהייה יותר ללא מבינים כמוני לרכז את הדברים החשובים ולהחליט.

  28. אומנם אנחנו לא מספר רב שכובשות את הכבישים. אבל עדיין היינו רוצות גם אני לקבל נתונים שיהיו מספיקים על מנת שנוכל לבחור בביטחה את הקטנוע שהכי מתאים לנו. תודה.

  29. אם הייתם שמים עוד כמה טיפים בכלל איך לרכוש קטנוע למתחילים או מתקדמים, היה מעניין. לא יותר מכמה שורות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל