לשני הקטנועים לוח מחוונים עם תצוגה דיגיטלית מקיפה כוללת גם מחשב דרך והתאורה הקדמית מבוססת על נורות LED. הספורטיבי בעל משקף קדמי המתכוונן ידנית ל-3 מצבים קבועים כשל-GT משקף בעל כיוון חשמלי. רשימת האבזור האופציונאלי כוללת חימום לידיות, חימום למושב, אופציה למערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, זיווד מקורי נוסף, מערכת ניווט ועוד. שני הקטנועים הגיעו ארצה השנה ובחנו אותם במקביל. לאחר שבשבוע שעבר חווינו את דעתנו על ה-C650GT מגיע תור האח האתלטי, ה-C600 ספורט.
השורה התחתונה
מורגש היטב כי ה-C600 ספורט הוא עוד כלי איכותי שגרמנים יקים ישבו ותכננו עד השעות הקטנות של הלילה. המנוע מרגיש חזק ובועט, התמסורת עושה עבודה מעולה כמעט בכל מהירות, גם בהתנהלות עירונית עמוסה וההתנהגות טובה ומהנה. ב- C600 הטכנולוגיה שופעת כמיטב מסורת ב.מ.וו ושלל אטרקציות אלקטרוניות מוצעות לכל המרבה במחיר. איכות החומרים ב-C600 ספורט טובה אך עם זאת, הייתי מצפה מיצרן כמו ב.מ.וו ללא פחות משלמות. בסגמנט של קטנועי העל הספורטיביים מקבל ציון טוב מאוד אך, לא מצוין. מחיר ה BMW כמעט זהה לזה של היריב העיקרי שלו, הימאהה טימקס 530, כך שנוצר כאן דו-קרב מעניין באחת הקטגוריות החמות בשוק הדו-גלגלי. עבור לא מעט אנשים המעוניינים בקטנוע על ספורטיבי ונרתעים מהתדמית של הטימקס ה-C600 ספורט הוא הפתרון האידאלי.
מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע ב-C600 חזק מאד (60 כ"ס, 6.7 קג"מ) ובפועל זה גם מרגיש כך. המנוע אמנם מיוצר על ידי קימקו אבל זה מנוע ב.מ.וו אמיתי לחלוטין. בשילוב עם תמסורת שעובדת באופן מצוין ה-C600 יודע לזנק מהמקום בהחלטיות ולטפס בלינאריות לכיוון מהירות סופית כאילו היה מוגדש על ידי טורבו. הדבר היחידי שמקלקל קצת את החגיגה הוא תפקוד מערכת בקרת המומנט. מדובר במערכת המתפקדת כמעין מהערכת בקרת משיכה בסיסית ומתבססת על חיישני מערכת ה-ABS. ברגע שהחיישנים מזהים הפרשים במהירויות בין הגלגלים דואגת המערכת להפחית את כוח המנוע כדי למנוע החלקה. לא משנה כמה חזק תפתחו את המצערת ברמזור, ברגע שהגלגל האחורי יאבד אחיזה כתוצאה מפתיחה אגרסיבית תכנס המערכת לפעולה ותהרוס את החגיגה. כמובן, בקרה זו הכרחית לכאלו שאינם מחפשים "זריקות ישבן" במחשבת תחילה ותפקידה לשמור על החיים.
בעיר, תמסורת הקטנוע מרגישה מעולה מעבר למצופה, חלקה מאוד ותורמת היטב לתמרונים קשים המחייבים, תמסורת סלחנית וחלקה. השילוב בין התמסורת המעולה וההזרקה המדויקת מניבים קטנוע שיודע לשנות קצב בעיר ומחוץ לה בצורה מאוד נעימה וחלקה וכמעט ללא תחושת OFF/ON.
מתלים, התנהגות, בלמים
ב.מ.וו בחרו לצייד את צמד קטנועי העל שלהם בשלדת אלומיניום ומתלים ברמה גבוהה שלא מוכרת כמעט בעולם הקטנועים. מלפנים ישנו מזלג הפוך המורכב בצורה הזהה לאופנוע רגיל (משולש עליון/תחתון) ומאחור תמצאו בולם המורכב בצורה אופקית וזרוע אחורית חד צידית. אקזוטיקה ממש. בנסיעה הקטנוע מרגיש מאוד יציב ונטוע על הכביש, בין היתר בזכות בסיס הגלגלים של 1,591 מ"מ ארוך משמעותית מזה של הימאהה טימקס וההונדה אינטגרה. הצד השני של המטבע של בסיס הגלגלים הארוך הוא בכך שה-C600 מרגיש פחות זריז משניהם. שינוי כוון במהירות גבוהה דורשת מעט מאמץ ורצוי לא לרחם כלל על הכידון בפקודות ההגוי חריפה. ה-C600 לא יתרגש גם אם תתנפלו עליו בבת אחת ותדרשו במיידי לחצות שלושה הנתיבים. בעיר ה-C600 מתגלה כקטנוע קליל ונעים להתנהלות טיפוסית, גם בעומסי תנועה של שעות הצהריים. זווית צידוד ההגוי לצד התמסורת המצוינת פשוט מעניקים חווית רכיבה כייפית ונעימה.
מערכת הבלימה של ה-C600 ספורט זהה לזו של ה-C650GT ומורכבת מצמד דיסקים מלפנים ודיסק בודד מאור, כולם בקוטר 270 מ"מ, כאשר הקליפרים הם בעלי שתי בוכנות מלפנים אך גם מאחור (יוצא דופן בקטנועים). מערכת ABS היא תקנית ולא ניתנת לניתוק. ה-GT הבלמים מתפקדים היטב וכיוון שהספורט קל ממנו בכ-20 ק"כ ציפינו ליכולת בלימה טובה עוד יותר. הבלמים תפקדו היטב בהתאם למשקל ואופי הקטנוע, אבל הייתה תחושה שצריך לסחוט מעט חזק את ידיות הבלם כדי ליצר בלימה ראויה. מערכת ה ABS בשונה מגרסת ה 650 נכנסת לפעולה מלפנים מעט מוקדם יותר.
עיצוב, נוחות, שימושיות
ה C600 נראה טוב. הוא קרבי וקווי העיצוב שלו חדים ומשדרים ready to fight. המפלט קטן וספורטיבי בעל סיומת קרבון מתוצרת חברת אקרפוביץ' מפיק סאונד בהחלט מיוחד ונעים לאוזן. אני אישית אהבתי את העיצוב של ה-C600 שיתבלט לטובה בין עדר הטימקסים. מבחינת שימושיות ה-C600 מציע מגוון גאדג'טים מעניינים כשהבולט בהם הוא תא המטען הניתן להרחבה, אותו ניתן להגדיל ולאכלס עוד קסדה שלמה בעת הצורך. בנוסף לכך, כאשר מגדילים את תא המטען (דבר הניתן בעצירה בלבד) מופעל מדומם מנוע היכול למנוע גניבה. תנוחת הישיבה על הקטנוע מזכירה במעט את הטימקס. הכידון נמוך ומושב הקטנוע בנוי בצורה כזו שהיה לי קשה למצוא את מקומי עליו ולהבין איפה הישבן אמור בעצם להתמקם. איפשהו אחיו, ה-GT, הרגיש מעט יותר נוח ונכון.
תאי האחסון הקדמיים סבירים בגודלם אבל הדבר שיותר הפתיע זה איכות החומרים הלא מבריקה שמהם הם עשויים, דבר שלא מתאים כלל וכלל למותג ברמה של ב.מ.וו. עוד דבר שמעט אכזב הוא איכות ההרכבה של רגליות המורכב. נראה שב.מ.וו הרכיבו רגליות שמצאו מעודפים במחסן החלפים רק בשביל לסתום את הפינה הזו שנקראת "רגליות מורכב". גם איכות מפתח ובית ההתנעה של הקטנוע ממש לא משקפים את התדמית של המותג הגרמני. נכון, זה רק "מפתח", אבל האיכות לא מתאימה לכלי ברמה ובמחיר הזה
ל-C600 ספורט לוח מחוונים דומה לזה של ה-C650GT וניתן למצוא בוא מידע רב החל מטמפרטורה חיצונית, מהירות ממוצעת, TRIP A+B, תאריך, שעה, לחץ שמן, צריכת דלק ממוצעת ל100 ק"מ, צריכה ממוצעת כללית של דלק, ובגרסת ה HIGHLINE ניתן לראות בלוח השעונים לחץ אויר בצמיגים בזמן אמת. בשונה מגרסת ה-GT ב-C600 כיוון משקף הרוח מתבצע ידנית על ידי שני ברגי "פרפר" ובעצם ניתן לכוון את משקף הרוח ל-3 דרגות שונות. יש לציין שהמשקף לא רק עולה ויורד אלא משנה זווית המשקף משתנה גם היא. חימום המושב בגרסת ההיי-ליין מתבצע באופן פרטני לרוכב ולמורכב. עוד רעיון נחמד שהתגלה כלא תמיד הכי פרקטי הוא הג'ק צד שמפעיל באופן אוטומטי את בלם החניה בעת עצירה. הסיבה לכך היא בהתחממות הבלמים לאחר רכיבה ספורטיבית מאומצת. בנוסף להניף את הכלי על ג'ק אמצע זו משימה לא קלה אך כמובן אפשרית עם "מעט" מאמץ.
מחיר אחריות, אחזקה
עם תג מחיר של כ-78 אלף ש"ח בגרסתו הרגילה (9,000 ש"ח נוספים נדרשים עבור גרסת ההיליין המאובזרת) ה-C600 ספורט יקר בכ-1,000 ש"ח מהטימקס 530. התמחור הזה הופך את הבחירה בין השניים לקשה במיוחד ונשענת על עניין של טעם נטו. עם זאת, ראוי לציין שמבחינת עלויות טיפולים בב.מ.וו זולות משמעותית מאלו של הטימקס. מרווח הטיפולים בב.מ.וו הוא אחת ל-10 אלף ק"מ. מתחרים אחרים בקטגוריה הם האפריליה SRV850 היקר בכ-2,000 ש"ח וההונדה אינטגרה הזול ב-8,000 ש"ח.
אבל העדר הישראלי ימשיך לעמוד בתור של סוכנות מטרו כי איכות חדשנות וירידה לפרטים אינה בראש סדר העדיפויות אלא פוזה ותדמית
יש כל כך הרבה כלים. והכלים הינם כלים מעולים. לדעתי היום ניתן לבחור רק ע"י המראה החיצוני ומחירי הטיפולים.
מה יש כבר בקטנוע שהמחיר שלו צריך להיות כזה גבוה? העלות של המתכת היא לא יותר מ2500 ש"ח. וזה בדוק.
לא הכל נמדד במתכת. יש את התיכנון והיצור הראשוני שנכנס בעלות הכללי של הכלי ולפי זה קובעים את המחיר.
ברור . אבל עדיין המחיר הוא מחיר אסטרונומי. אנחנו פריירים שקונים וזהו.
אתה רוכש רוכב שנתיים בממוצע . עושה כ30 אלף קילומטר ומוכר. אז שילך לעזעאל הכלי. מה שחשוב הוא שלא יתקלקל ומחירי הטיפולים.
צריך לחכות ולראות איך יהיה מבחינת אמינות וסחירות. כרגע מיש מנסה למכור ומכיר אחד כזה, אינו מתקרב אפילו למחירון בניגוד ל-TMAX
נהפוכו, bmw זה הרבה יותר פוזה ותדמית מימאהה.
מה הופך את האינטגרה לקטנוע ?