fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

ב.מ.וו C650GT – סמל מעמד

ב.מ.וו C650GT – סמל מעמד

תומר לשר

צילום: תומר לשר

באיחור מה גם ב.מ.וו נכנסה אל נישת קטנועי העל שהולכת וצוברת תאוצה בעולם. המטרה המוצהרת הייתה להרחיב את היקף המכירות של ב.מ.וו ולהפוך את המותג לנגיש יותר עבור לקוחות שלא מעוניינים באופנוע ו/או להעביר הילוכים עם הרגל. שוק הקטנועים הגדולים מתחלק לשני חלקים, אלו בעלי אופי ספורטיבי כדוגמת הימאהה טימקס 530, הונדה אינטגרה או הג'ילרה GP800 ואלו בעלי האופי התיורי כדוגמת ההונדה סילברווינג והסוזוקי בורגמן.
בתערוכת מילאנו הציגה  ב.מ.וו צמד דגמים: C600 ספורט ו-C650GT. למרות השם השונה עושים שניהם שימוש ביחידת כוח משותפת בנפח 647 סמ"ק. מדובר ביחידת כוח חדשה בעלת שני צילינדרים מקבילים כאשר בלוק המנוע מוטה קדימה בזווית של 70 מעלות ופיני הטלטלים של גל הארכובה הם בזווית של 270 מעלות. כל צילינדר מצויד ב-4 שסתומים המונעים על ידי צמד גלי זיזים כשסתומי היניקה בקוטר 31.5 מ"מ מוטים בזווית של 12 מעלות ביחס לראש המנוע ושסתומי הפליטה בקוטר 27.1 מ"מ מוטים בזווית של 14 מעלות. המנוע מוזן על ידי הזרקת דלק אלקטרונית עם גופי מצערת בקוטר 38 מ"מ ועל חלקות פעולת המנוע אחראים צמד גלי איזון. בסך הכל מספק המנוע החדש בשתי הגרסאות 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד. ב.מ.וו החליטו ליצור סטנדרט גבוה בתחום השלדה, המשותפת לשני הדגמים, וכך הם מציעים לראשונה מזלג קדמי הפוך מלפנים וזרוע חד צידית עם בולם אופקי מאחור. גם הבלמים והצמיגים משותפים לשני הדגמים.
אז מה בכל זאת שונה? ה-C600 ספורט מעוצב באופן דינמי יותר ותחת המושב יש מקום לקסדה אחת. אם נדרש מקום עבור קסדה נוספת או חפצים גדולים יותר ניתן להרחיב את תא המטען כלפי מטה באמצעות פתח בתחתית תא המטען. ה-C650GT לעומת זאת מיועד יותר למשימות תיור לכן הוא מצויד במשקף גדול יותר, פלסטיקת חזית שונה, מיגון רוח טוב יותר כמו גם יותר תאי אכסון. יחידת הזנב שונה גם היא ונועדה להעניק נפח אכסון גדול יותר מגרסת הספורט והוא עומד על 60 ליטרים. גם תנוחת ישיבה שונה ב-GT ונינוחה יותר בין היתר הודות למושב שונה ודשן בעל משענת גב שממוקמת ב-30 מ"מ נמוך יותר. המורכב נהנה מידיעות אחיזה משופרות והמפלט שונה מבגרסת הספורט ובעל מיגון חום גדול יותר. ההבדל מתבטא גם בסעיף המשקל כשה-GT שוקל 261 ק"ג רטובים, 12 ק"ג יותר מגרסת הספורט.

לשני הקטנועים לוח מחוונים עם תצוגה דיגיטלית מקיפה כוללת גם מחשב דרך והתאורה הקדמית מבוססת על נורות LED. הספורטיבי בעל משקף קדמי המתכוונן ידנית ל-3 מצבים קבועים כשל-GT משקף בעל כיוון חשמלי. רשימת האבזור האופציונאלי כוללת חימום לידיות, חימום למושב, אופציה למערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, זיווד מקורי נוסף, מערכת ניווט ועוד. שני הקטנועים הגיעו ארצה השנה ויצאנו לבחון את שניהם כאשר הראשון שנחווה עליו את דעתנו הוא ה-C650GT.

השורה התחתונה
ב.מ.וו הצליחה ליצור פה קטנוע בעל אופי תיורי, מאובזר ושימושי  שניכר שהושקעה בו מחשבה רבה על ידי מתכנניו. על הכביש יודע ה-GT לספק התנהגות כביש מעולה וגם לא מעט הנאה. המנוע מרגיש בשרני, חזק ומושך היטב כבר מהיציאה ברמזור ועד הגעה לניתוק ההצתה ושהוא מגובה במערכת תמסורת טובה מאוד. על הצד הפחות טוב ניתן לציין כי הקטנוע מרגיש כבד בהתנהלות יום יומית כאשר נכנסים איתו לתנועה עירונית כבדה וכמובן תג מחיר. במחיר של כ-81.5 אלף ש"ח לפני תוספות ה-GT יקר בכ-10 אלף ש"ח מהבורגמן 650 המאובזר ביותר ובכ-17 אלף ש"ח מהבורגמן הבסיסי ומההונדה סילברווינג 600.

הלקוח הישראלי כבר הראה לא פעם אחת שתג מחיר גבוה לא מרתיע אותו כאשר הוא מקבל מוצר איכותי, השאלה אם ההונדה והסוזוקי לא מספיק איכותיים בשביל לחסוך הפרשים שכאלו? בכל אופן, עבור לא מעט אנשים מדובר בתוספת סבירה עבור קטנוע תיור למרחקים ארוכים שעליו מתנוסס הסמל הנחשק של ב.מ.וו. מי שיהיה מוכן לשלם את תוספת האקסטרה עבור הסמל יגלה שה-GT הוא כלי משובח.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כבר ביציאה מהרמזור מרגישים כי מנועו של ה-GT חזק ובשרני. למרות שמדובר בכלי לא קל בכלל (261 ק"ג רטובים) המנוע מושך את הכלי בצורה מרשימה. במיוחד בטווח המהירויות שבין 60 ל-140 קמ"ש הקטנוע מאיץ בצורה נמרצת וחלקה למדי ללא מאמץ. אין ספק שאופיו הותאם היטב לאופי הקטנוע ויועדו. תפקוד הזרקת הדלק דיי מדויק והשליטה במינון המצערת מתבצעת בקלות ללא הרגשה של On/Off.
התמסורת ב GT-גם היא מלוטשת כמו המנוע אך מרגישה שונה מכל קטנוע שרכבתי עליו עד היום, אולי בגלל העברת הכוח הסופית הנעשית על ידי שרשרת בחלל סגור הטבולה בשמן. עד למהירות של 50-60 קמ"ש ניתן להרגיש כי הווריאטור מאפשר רכיבה כמעט ללא גמגומים בתמרונים בעומסי תנועה ובהשתחלויות בין מכוניות ברכיבה עירונית. ברכיבה בין עירונית התמסורת הנפלאה הזו, בשילוב של המנוע הבשרני, מניבים קטנוע שיודע לצבור מהירות בצורה מרשימה וחלקה בכל עומס וכך גם בהאצות ביניים במהירויות גבוהות של 120-140 המתבצעות ללא דופי ובהחלטיות. 

מתלים, התנהגות, בלמים
בעיר, מרגיש ה- GT מעט נוקשה במעבר מעל מהמורות ובורות. דבר זה מובן לחלוטין כאשר מבינים כי המתלים מתמודדים עם משקל רב ויעודו העיקרי של הקטנוע הוא נסיעות בין עירוניות, לא פעם בעומס מלא של שני רוכבים על ציודם. מחוץ לעיר הוא אמור להתמודד עם כוחות צד ושינויי כוון המשפיעים בצורה יותר משמעותית מאשר בעיר. בתוך העיר יצליח ה-GT לתמרן דיי בקלות ולא יקשה על חיי הרוכב, כמובן שהכל יחסית לגודלו ומשקלו.

מחוץ לעיר ה-GT מככב. התמרונים ושינויי כיוון במהירויות גבוהות פשוט קלים ונעימים תוך שהקטנוע משרה המון ביטחון. גם במהירויות גבוהות יהיה קשה לגרום לקטנוע לצאת מהיציבות המרשימה. עם זאת, ההיגוי מרגיש מעט כבד ביחס לאחיו הספורטיבי ה-C600 ספורט מורגש מעט "דיליי" בין פקודת ההגוי לפעולה המתבצעת בפועל. למרות חזות תיורית ה-GT מפתיע מאוד כאשר תנסו לקחת איתו סיבובים הדוקים ופתוחים כאחד. הקטנוע שומר על קו ואין כל תחושת עיוות מהשלדה.  

ב-GT ישנה בנוסף סוג של מערכת בקרת אחיזה שלא כתובה במפרט הטכני. זו בעצם מערכת המתבססת על מערכת ה-ABS הנכנסת לפעולה רק כאשר הגלגל האחורי נע במהירות גבוהה משל הקדמי ודואגת להשוות את המהירות בין הגלגלים. לרוב דבר זה קורה ביציאה אגרסיבית מהרמזור על אספלט חלק או מעברי חצייה חלקים. כאשר הקטנוע מחליק על הצד כתוצאה מאיבוד אחיזה מערכת זו לא נכנסת לפעולה. 

מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 270 מ"מ החבוקים על ידי  קליפרים בעלי 2 בוכנות. מאחור תמצאו דיסק יחיד גם הוא בקוטר של 270 מ"מ וישנה גם מערכת ABS כסטנדרט. הבלמים נותנים פידבק מעולה לצד עוצמות ורגש שמתאימות היטב לאופי הקטנוע ולמהירויות שאותן הוא יודע לפתח. יש לציין שמערכת ה-ABS נכנסת לפעולה בצורה מושלמת מלפנים ואילו מאחור דווקא יחסית מוקדם מדיי. יותר מכך, המערכת יודעת לזהות מתי הרוכב מתנפל על הבלמים ומתי הרוכב סוחט בצורה הדרגתית את ידיות הבלם ובכך מכניסה את ה-ABS בצורה המתאימה לאופי הבלימה. 

נוחות, שימושיות
מושב ה-GT נוח ומרווח מאוד. המשענת גב של הרוכב היא גבוהה ונעימה ועוזרת להוריד עומסים ברכיבות ארוכות. לגבוהים שבינינו יש שפע של מקום לשלוח את הרגליים קדימה. כידון ה-GT ממוקם נכון ואינו מאלץ רכינה קדימה בתמרונים בעיר או מחוץ לה. גם למורכב דיי נוח במושב האחורי וגם לו ישנן ידיות אחיזה בעת רכיבה. 
ה-GT מציע מגוון רב של אביזרים ופיצ'רים אשר מראים כי הושקעה המון מחשבה בתכנון הקטנוע. גרמנים נו…
ג'ק הצד מתפקד גם ב"הנדברקס" משמע, כאשר מניחים את הקטנוע בעליה או ירידה על הג'ק צד באופן אוטומטי מופעל  מנגנון אשר מתפקד כ"הנדברקס" ובכך הקטנוע לא זז. תכונה זו בקלות יכולה למנוע נפילה של הקטנוע ומניעת שבירת פלסטיקה מיותרת. אהבתי. ישנם שלושה תאי אכסון ב-GT, אחד מרכזי ושניים קטנים מלפנים. בתא המרכזי תחת המושב ניתן להכניס 2 קסדות מלאות ולא נשאר עוד הרבה מקום. ב-2 התאים מלפנים ניתן להכניס דברי יום יום כגון סלולארי,סיגריות, רישיונות ועוד כמה חפצים בגדלים הללו. יש לציין כי בתא השמאלי/קדמי ישנו שקע הטענה של 12וולט ובנוסף אותו תא ננעל כאשר נועלים את כידון הקטנוע.
משקף הקטנוע ניתן לכוונון ישירות ממתג הנמצא בכידון ועושה עבודה מעולה. מתחת לאותו משקף, בצידיו, תמצאו מעין שתי יחידות פלסטיק הניתנות לכוון ונועדו בעצם לחסום ולווסת אוויר שמגיע מאזור הפנס הקדמי הישר לרוכב. בפועל זה לא תמיד עובד. לוח השעונים מסודר, נקי ובעל עיצוב אלגנטי. מד הסל"ד הוא דיגיטאלי ומד המהירות הוא אנלוגי. בנוסף, ניתן למצוא בו מידע רב החל מטמפ' בחוץ, מהירות ממוצעת,TRIP A+B , תאריך, שעה, לחץ שמן, צריכת דלק ממוצעת ל-100 הק"מ האחרונים, צריכה ממוצעת כללית של דלק ובגרסת ה- HIGHLINE ניתן לראות בלוח השעונים לחץ אויר בצמיגים בזמן אמת. ה-GT מגיע בגרסה רגילה ובגרסת HIGHLINE בתוספת של 9,000 ש"ח. בגרסה הבכירה תקבלו ידיות ומושב מחוממים בשלוש דרגות שונות כאשר ניתן לשלוט בעוצמת החום לרוכב ולמורכב באופן פרטני. כמו יש את מערכת ניטור לחץ האוויר המוזכר לעיל, תאורת יום חזקה שמגבירה נוכחות באור יום ומאותתים עם נורות LED. 
מראות ה-GT מכובדות ומעבירות המון אינפורמציה מהמתרחש מאחור. עם זאת, הן נוטות לרעוד ולזוז בכל מפגע קטן בכביש. איכות החומרים אכזבה אותי במעט, הייתי אומר שהיא סבירה פלוס. ציפיתי ממותג כמו ב.מ.וו להשקיע מעט יותר באיכות החומרים כאשר הדגש הוא אזור מפתח ההנעה ותאי האחסון הקדמיים. מפתח ההנעה ב-GT דורש מעט תשומת לב מעבר לרגיל והוא לא מרגיש חלק ונעים. לעלות את ה-GT הכבד על ג'ק אמצע ידרוש מכם רגע של התרכזות ו"קצת" כוח בידיים. האזור בו "דורכים" בכדי להרים את הקטנוע על הג'ק קצר וכתוצאה מכך חסר כוח הנפה.

מחיר, אחזקה

מחירו של ה-C650GT עומד על 81,500 ש"ח מה שאומר שהוא קטנוע המנהלים/תיור היקר בישראל ובפער ניכר מהמתחרים היפניים, פער שיכול להגיע לעד 25 אלף ש"ח בהשוואה לסוזוקי בורגמן 650 בסיסי. מי שמחפש עסקה כלכלית לא ימצא זאת במקרה של ה-GT אלא אם הוא משווה אותו לספינת הדגל K1600GT. דווקא ביחס לקטנועי על כמו אחיו התאום C600 ספורט או הימאהה טימקס 530 ההפרש לרעתו של ה-GT נמוך יותר אך מדובר בקהל יעד שונה לחלוטין.

מרווח הטיפולים של ה-C650GT עומד על אחת ל-10 אלף ק"מ, כמקובל בקטנועי הדור האחרון. כיוון שההנעה הסופית נעשית על ידי שרשרת עלויות הטיפולים נמוכות מאילו של קטנוע בעל ואריאטור. עלות הטיפולים ל-30 אלף ק"מ עומדת על כ-5,000, פחות ממה שניתן לצפות עבור קטנוע הנושא את הסמל של ב.מ.וו.

תעודת זהות

ב.מ.וו C650GT

מחיר: 81,500 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים רוחבי, 647 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קדחXמהלך: 66X79 מ"מ
יחס דחיסה: 11.6:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 38 מ"מ
תמסורת/הינע סופי: ואריאטור/שרשרת סגורה טבולה בשמן
מתלים: 
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי – זרוע חד צידית, בולם אופקי, כיוון עומס קפיץ, מהלך 115 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק כפול 270 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

אחורי –  דיסק 270 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

צמיגים:
קדמי – 120/70-15
אחורי – 160/60-15

בסיס גלגלים: 1,591 מ"מ
גובה מושב: 780 מ"מ

מיכל דלק: 16 ליטר
משקל: 261 ק"ג (רטוב)
מהירות מרבית: 175 קמ"ש
0-100: 7.5 שניות

מדידות

צריכת דלק במבחן: 16.4 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 262 ק"מ

7 תגובות ל ב.מ.וו C650GT – סמל מעמד

  1. האם גם ברמת מחירים כזו צריך להחליף את הצופר במשהו רציני יותר?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל