fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ניפוניה ארטה 125 – מבחן ארוך טווח

ניפוניה ארטה 125 – מבחן ארוך טווח

נח אבגר הלוי

צילום: אריק רוזנבלום

בדרך כלל כשעורכים מבחן ארוך טווח עושים זאת על כלי חדש ונוצץ שזה עתה הניח את צמיגיו על כבישי הארץ. אמנם לבדוק את תפקודם של כלים חדשים לאורך זמן זה דבר חשוב, אך לצערנו לא כל אחד יכול להרשות לעצמו כלי חדש מהניילונים. שוק היד-שנייה עמוס לעייפה בכלים משומשים העומדים למכירה ואלו מושכים אליהם לא רק את מי שמעוניין בכלי משומש אלא גם קורצים לרוכשי כלים חדשים.

אי לכך חשבנו שיש מקום כדי לבחון גם כלים משומשים שכבר עברו דבר או שניים בחייהם. נכון, מבחן של כלי אחד לא מאפשר להסיק על כלל האופנועים מאותו דגם שכן לכל כלי היסטוריה שונה באופי הרכיבה, בסוג הנסיעות ובאופן הטיפול. עם זאת, אפשר לקבל זווית ראיה כללית לגבי יכולת הכלי, תפקודו והדרך בה הוא מזדקן לאורך הזמן.

הראשונים שהרימו את הכפפה ונרתמו לרעיון של מבחן ארוך טווח לכלי משומש היו אנשי רייכמן המייבאת ארצה את קטנועי ניפוניה. לרשותנו הועמד קטנוע ניפוניה ארטה 125 שעבר 30 אלף ק"מ מפרכים בשליחויות. הקטנוע יעבור תחת ידם של בוחני וחברי המערכת של דו"גרי כשכל רוכב בעל סגנון רכיבה, צרכים ומאפיינים פיזיים שונים. בתום כל תקופת ניסיון ימסור הבוחן את רשמיו על הכלי, כולל כמובן דיווח על תקלות במידה ויתרחשו. הראשון להניח את ישבנו על מושב הארטה הוא נח אבגר הלוי ולהלן חוות דעתו.

יאסו ניפוניה

טוב, נגיד רק נגיד, שאתם רוצים לקנות קטנוע אבל אתם מוגדרים על ידי מילון כלכליסט כתפרנים. אתם רוצים להשקיע את מהמינימום האפשרי בקניית קטנוע. אבל מה, אתם מתים מפחד שאם תקנו קטנוע זול הוא יתקלקל כל כך הרבה שאתם תקבלו אותו מידי פעם לסיבוב מהמוסכניק שלכם. אז אתם חוזרים לרעיון שאולי בכל זאת כדאי להוציא הרבה כסף על קניית קטנוע אבל אז אתם נזכרים בחווה מהבנק שבדיוק התקשרה שלשום ויורדים מהרעיון. מה הייתם אומרים אם מישהו היה מציע לכם לקנות קטנוע ניפוניה ארטה עם שלושים אלף קילומטרים שעולה כחדש 13,350 ש"ח בלבד? קודם כול, ככל הנראה הייתם מסתכלים עליו כאילו הוא מדבר יוונית: ניפוניה? מה זה ניפוניה? ארטה? מישהו רוצה להגיד לכם חרטה אבל מתחכם? אז זהו שלא. 

ניפוניה הוא מותג יווני במקור וכמו (כמעט) כולם מיוצר בסין. ארטה הוא אחד מדגמי ה-125 סמ"ק של ניפוניה, ורייכמן, שמזוהים בעיקרון כאחת מסוכנויות המשנה הגדולות של טויוטה בארץ, מייבאים אותו לישראל ומשווקים אותו מרחוב הרצל בתל אביב. עכשיו, אם אחד מאלו שהיה להם כסף לקנות ארטה חדש הגיע איתו לשלושים אלף קילומטרים הוא ירצה למכור אותו ולקנות אחר. אנחנו כאן כי בדיוק בגלל זה נתנו לנו ניפוניה ארטה עם שלושים אלף קילומטרים – כדי שנוכל להתרשם ולספר לכם על קטנוע כזה שגם מאותגרי הכנסה יכולים לקנות. ת'אמת? בהתחלה לא התרשמתי. האופנוע היום-יומי שלי הוא אפריקה טווין וחוץ מזה, אני בוגר של 90 אלף קילומטרים על ג'וימקס מנוחתו עדן, אז איך אסתדר עם משהו יווני-סיני בנפח 125 סמ"ק? חשבתי שהסיפור הזה נידון לכישלון, חשבתי שחבל לתת לי אותו כי עיקר הנסיעות שלי הן מכפר סבא לתל אביב וממילא הארטה הזה לא נועד לכך. אבל החבר'ה מניפוניה עקשנים ובטוחים בעצמם כמו מאהב לטיני ששר בקולי קולות מתחת למרפסת של אהובתו.  
אז הפקדתי את האפריקה טווין בחנייה לטווח ארוך ורכבתי על הארטה הזה שבוע שלם. הספקתי לצבור עליו משהו כמו 500 קילומטרים, שאם תורידו את שישי-שבת תגיעו לכ-100 קילומטרים ביום וזה הרבה מאוד לקטנוע 125 סמ"ק. הספקתי להכיר את הארטה הזה טוב מאוד ויש לי שני דברים חשובים להגיד עליו – נתחיל מהחלק הרע: אם אתם קונים קטנוע לפי המיקום של מתגי האיתות והצופר, עזבו אתכם מהניפוניה הזה – הוא לא בשבילכם. עם 195 סנטימטרים ואצבעות באורך של שרוך של נעל צבאית התקשיתי להגיע למתגים האלו. הדבר השני שיש לנו להגיד הוא שבכל שאר הפרמטרים הופתענו לטובה, אפילו נפלנו מהכיסא. הניפוניה ארטה הזה, על שלושים אלף קילומטריו, עשה עבודה טובה מאוד –  והנה כמה דוגמאות. תראו, זה לא אופנוע ספורט אבל עד 80 קמ"ש הוא מאיץ באופן רציף, אחיד ומשכנע. הוא גם יגיע עד 100 קמ"ש אבל את 20 הקמ"שים האחרונים הוא יאסוף לאט לאט. בנוסף, הוא רך ונעים לרכיבה. כל עוד אתם על כביש סביר הבולמים שלו עושים עבודה טובה, הבלמים שלו באמת עוצרים אותו, הקדמי וגם האחורי טובים למדי. הארטה התגלה כקטנוע כייפי. במהלך השבוע גם הייתה גם תקלה ופתאום הוא איבד כוח והפסיק להאיץ. הגעתי למוסך של ניפוניה בהרצל 99 בתל אביב מוכה חששות שאני לבטח אתקע יום שלם במוסך. הופתעתי מההתמצאות של המכונאים בכלי – הם עלו על הבעיה תוך דקות ספורות, החליפו גומייה בקרבוראטור ושילחו אותי והארטה חזרה לדרכנו תוך כחצי שעה. 
אז מה אגיד לכם? אם אתם רוצים קטנוע זול שעושה עבודה טובה אחרי גם שלושים אלף קילומטרים הניפוניה ארטה הזה יעשה לכם טוב. זאת בתנאי שתתרגלו לכך שהמתגים שלו ממוקמים רע ושמ-80 קמ"ש הוא מאיץ עד 100 בצורה איטית לאללה. יוצא מכך שהוא מאוד מתאים לעיר, יכול בקלות לשמש גם ברכיבה להורים, לחברה או לבילוי בפרברים – אבל הוא לא ממש נועד לעמוד במשימה הזו יום יום. אז נרים לכבודו כוסית של אוזו נשבור איזו צלחת ונכריז: יאסו ניפוניה, אנחנו אוהבים הפתעות והבאת לנו אחת חביבה למדי. 

תעודת זהות

ניפוניה ארטה 125
מחיר:
13,350 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 124.6 סמ"ק, 4 פעימות, קירור אוויר/שמן, קרבוטור
הספק: 9.3 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 0.87 קג"מ ב-6,800 סל"ד
קדחXמהלך: 57.8X52.4 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם כפול
בלמים:
קדמי – דיסק 220 מ"מ
אחורי – דיסק 190 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 130/60-13
אחורי – 130/60-13
בסיס גלגלים: 1,350 מ"מ
גובה מושב: 760 מ"מ
מיכל דלק: 7 ליטר
משקל: 136 ק"ג

גלריה

24 תגובות ל ניפוניה ארטה 125 – מבחן ארוך טווח

  1. מעבר לכתיבה הנעימה והדאחקות, הם השתפרו כולל בשירות. ניפוניה זה כבר לא מילה גסה.

  2. לעשות מבחן לא לכלי חדש אלא לכלי שעבר כבר הרבה ק"מ.

  3. לא ציינתם מפורשות איך הפלסטיקה של הקטנוע. על פי רוב המעטפת הסינית נוראה. דקה וממש כמו עלה נידף ברוח.

  4. אחרת למה אנשים קונים מרצדס פאררי ואו אחרים. הם רוצים לרדת לחניה ולראות את האוטו שלהם בבוקר זה עושה להם כייף. כך גם הקטנוע. אם הוא לא מושך את העין זה לא עושה חשק.

  5. תגיד אתה שפוי. מה אתה בא כאן שאני אעשה לך שידוך.? כולה קטנוע שצריך להעביר אותך ממקום למקום. אתה נכנס ליפה, מרצדס וכו'. יש לך כסף לך תקנה כלי בכפול כסף ותהנה.

  6. יש את הקטע שכשאני יורדת בבוקר למחסן אני רוצה לראות קטנוע שאוהב. גם אם הוא עלה לי עוד כמה שקלים. כי בכל מקרה שכאני לוקחת הלוואה לרכישה, מה משנה אם הוסיף עוד אלף או אלפיים ש"ח ואקנה לי משהו שיתן לי גם הנאה של יופי בנסיעה.

  7. תן לי לקנות כלי זול עם אחריות שידע לנסוע בלי להיתקע עם אחריות. גם אם אני יפסיד כסף במכירה אף פעם זה לא יהייה כמו כלי שעולה 20 אלף.אני כן הייתי קונה כזה.

  8. הוא אפריקה טווין. פעם היה לאבא של חבר קרוב שלי כזה אופנוע לא יכולתי בכלל להגיע עם הרגלים לריצפה. מה אתה בכלל רוכב על ניפוניה.

  9. כתוב על האופנוע איך הוא מאיץ, איך הבולמים, הבלמים, האמינות, לאיזה צורך הוא מתאים. דווקא מגניב איך שנח אבגר כתב גם דחקות וגם חוות דעת מקצועית במשולב ובזרימה

  10. באמת לא לכולנו יש כסף לחדש. מבחן משומש זה נדרש ובטח שארוך טווח. אותי זה שכנע שהם לא זבל ושמח לשמוע מאנשים שהם שירותיים

  11. אבל חסרים לי קצת פרטים: היות ואתם מדברים מהכיוון התקציבי, מה מחיר השוק שלו כיום (מחירון)? מה מחירי הטיפולים שעבר עד היום? מה התקלקל בו ב-30000 הק"מ שעבר? ללא כל הנתונים האלה זה סתם סיבוב חוויתי, נחמד כשלעצמו (בעיקר עם נח מאחורי המקלדת), אבל לא באמת מלמד כלום.

  12. אני 1.92 ובגלל זה וגם בגלל המרחק בין הידיות והמתגים – בחרתי לרכוש את האח הגדול של "ארטה" ששמו "וורי" :
    הוא גבוה, גדול ובעל עיצוב איטלקי.
    והשרות של ניפוניה הוא מהיר ואייכותי

  13. ולא הייתם צריכים לקחת אותו לשנה מבחן הוא בשוק הרבה יותר שנים כנ"ל סאןיאנג חלפים זולים ואין שום בעיה איתם ואני יגיד לך עוד משהו אתה לא חייב לבוא כל 4000 ק"מ למוסך בהחריות!!!עכשיו כל אחד ומה שמתאים לו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל