fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ימאהה X מקס 400 – חלוץ מרכזי

ימאהה X מקס 400 – חלוץ מרכזי

גלעד בן-זקן

צילום: סקניה

בשוק הקטנועים הגדולים כבר הרבה זמן שלא היה משהו ממש מעניין. עקב הירידה הגלובאלית במכירות, היצרנים פשוט מאטים פיתוחים ורצים על הקיים. בימאהה דווקא רצו לעבות את הקורה של קטנועי ה-400 שמאז 2003 נשענה על המג'סטי של היצרן, לצד הבורגמן של סוזוקי, והסילבר של הונדה, כשהמשותף לכולם הוא שכולם מוגדרים ומתוכננים כקטנועי מנהלים בעלי תנוחת רכיבה "ספפה" משהו. ה-X מקס 400 החדש הוא קטנוע חדש לחלוטין שלא בא לבטל את המג'סטי שנלחם על מקומו בין הקונקורנטים מיפן, איטליה וכיום גם מטיוואן, אלא להיות קטנוע שנמצא בין ה-X מקס 250 לבין הטימקס 530 הגדול.

תכנון ה-X מקס 400 נעשה מתוך מחשבה אחרת על קטנוע גדול. משהו שייתן מהשובבות של ה-125/250 סמ"ק, אבל שלא יהיה גדול מידי. כך למשל שלדת ה-400 נלקחת מהדגם הקטן בבסיסה בלבד, היא עובתה והותאמה לצרכים החדשים ולכן רעיונית היא דומה, בפועל מדובר בשלדה אחרת לגמרי. לשלדה זו שודך מנוע המג'סטי 400 כשהספקו מותן ל-31.5 כ"ס (1.5 כ"ס פחות בלבד) ועליו הותקן דוד פליטה גדול למדי להתאים לתקנות הזיהום ההולכות ומחמירות.

השורה התחתונה
בשונה משאר הקטגוריה, יש כאן קטנוע חדש שחי אחרת, מנוע רגוע בגוף צעיר ודינאמי כשניטראליות זה שם המשחק בקטנוע הזה: מידות בינוניות ונפח/הספק בינוני. האיכות גבוהה ושהייה על גבו אפשר לומר מרעננת. המון פלוסים ניתן לציין כאן אם כי לא הכל מושלם, כמו הג'ק המרכזי הממהר לדוגמא. צריך להשאיר משהו לשיפור לדגמי ההמשך שיבואו בעוד שנתיים שלוש. קשה קצת למצוא לו מתחרים ישירים בשוק, כי רוב הקטנועים בנפח זה הם קטנועי "ספפה". אבל עבור מי שמחפש קטנוע צעיר באופי ובמראה ועם יכולות בינעירוניות טובות ועדין לא מגושם כמו קטנועי המנהלים השמנמנים, יתכן שה-X מקס 400 הוא התשובה הטובה ביותר עבורו.

מנוע, ביצועים
הנעת הקטנוע מגלה שמנוע המג'סטי כמעט שחדל מלייצר ויברציות מיותרות. בוכנת 400 זה כמעט חצי ליטר בירה. לשם המחשה דמיינו כוס בירה של ויקינגים עולה ויורדת אלפי פעמים בדקה, הקטנוע מייצר רק רעד קל בלבד, מרשים מאוד ומזכיר את חלקות מנוע ה-654 סמ"ק של ק.ט.מ במובן הזה לחיוב. ברכיבה תנוחת הישיבה מרגישה ניטראלית וזקופה ובהחלט יש שליטה על המתרחש, כל המנופים נופלים לידיים ואין הפתעות לא טבעיות בהנדסת האנוש לצרכי הרכיבה. מגן הרוח עושה עבודה טובה מאוד והשקט נשמר לאורך כל הדרך. עם הברגת המצערת הוריאטור משתלב בתהליך הדרגתי ברכות ללא דפיקה כלשהי וההאצה מגיעה במהירות מאוד גבוהה ובשקט כמעט מופתי. דוד הפליטה העצום, (אפשר לומר humongous) והסל"ד הנמוך והיעיל של הקטנוע יחד עם מגן הרוח הגבוה מתחילים להזכיר לי נהיגה במכוניות המנהלים החדשות, שקט מופתי במזגן בפנים כשבחוץ קורעים את המהירות הפלילית מלמעלה. למעשה כיום עם כ-100 מצלמות מהירות א 3 פעילות, זה גם מתחיל להיות די מלחיץ ומאיים על כרטיס הרישיון שבכיס. ימאהה מצידם מבטיחים 150 קמ"ש מרביים, עקב המחיר הכבד, לא בדקתי זאת.

התנהגות, נוחות
בסיס הגלגלים קצת יותר קרוב לזה של הטימקס 530 לעומת זה של ה-X מקס הקטן ובכל זאת ה-400 מצליח להזכיר בשובבות את הזריזות של ה-250 בשינויי כיוון מהירים ולעומת זאת את יכולת תקיפת הפניות של הטימקס. הוא מצליח לשבת בקו מהונדס עם מחוגה בפניות ארוכות ומהירות של מחלפים בצורה יפה מאוד, עד שהג'ק נוגע בקרקע ומבקש להירגע. הג'ק הזה מזכיר לי את משבית השמחות של הנקסוס 500 האיטלקי, כי באופן זהה לחלוטין, גם כאן הקטנוע לא רמז שהספיקה לו הזווית, אלא ביקש עוד ו"ג'ק" הוא כנראה איזה מבוגר אחראי שעצר את החגיגה לפני שהתחרטנו עליה.

בתוך העיר הקטנוע לא מרגיש גדול מידי, הצידוד ושינוי הכיוון מאפשרים השתחלויות בנוחות בתנועה הצפופה ושילוב מכלולי ההזרקה-מצערת-וריאטור מאפשרים תנועה חלקה ושקטה ללא דרמות כשמבקשים להישאר מתורבתים. המתלים מכוונים לסוג של מצב ביניים, כזה שיתאים גם לרכיבה בין עירונית וגם לרכיבה עירונית משובשת. מרווח הגחון על הנייר הוא 105 מ"מ שזה די נמוך ובמהלך היומיים בשהייתו של הקטנוע אצלי לא הרגשתי בעיה בעליה וירידת מדרכות, לעיתים בשיפועים הג'ק נגע בשנית במדרכה.

עיצוב, נוחות, שימושיות
מבט מהפרופיל לרגע קל יכול להטעות את העוברים והשבים שאכן מדובר באותו ה-X מקס 125/250 המוכר לנו, אך לפתע משהו בחזית מסגיר תמונה אחרת. פנסי החזית המופרדים מביטים על כל מי שמולם כלפי מטה כלוחם ימי הביניים המביט דרך קסדת פח ביריב השוכב על הקרקע מובס. למרות שזה דומה למוכר, זה לחלוטין שינוי מרענן לחיוב. לוח השעונים לקח את קו העיצוב של הטימקס, נקי יפה ואגרסיבי ומאחור פנסי הזנב המופרדים כאילו דומים ל-X מקס רגיל, אבל חדים הרבה יותר, ועם תאורת לדים. בחשכה כשעומדים מאחורי האופנוע, אפשר לטעות ולחשוב שיש דוקאטי פאניגלה מלפניך. מה שכן לא מסתדר מאחור זה צמד הבולמים, זה לא שהם בלתי נסלחים, ואנו מבינים שיש אילוצים כשמשתמשים במנוע מהמדף, אבל לראות שני "קפיצים" ארוכים מאחור זה קצת מבאס, אולי זה קטנוני, אבל הקטנוע נראה כל כך כדורש מונושוק בלתי נראה כלשהו מתחת לגחון הקטנוע.

כשמעבירים את היד על הקווים מבינים שאין ספק, יש כאן איכות. תחילה דווקא נציין את המושב הנוח מאוד עם התפרים הרקומים שמשדרים המון יוקרה. מה שכן חסר לי ב-2013 בקטנוע של יצרן ענק זה קפיץ פתיחה במושב, לא מבין את זה שצריך שתי ידיים כדי לפתוח מושב. הרי לדוגמה יד אחד מחזיקה את הקסדה שרוצים לאחסן והיד השנייה מתפעלת את הפתיחה מהמפתח, מאיפה אביא יד שלישית כדי להרים את המושב שאינו קופץ לפתיחה באופן עצמאי? מכיוון שיד שלישית אין לי, אני נאלץ לתלות את הקסדה בינתיים על המראה בתקווה שלא תיפול עד שאפתח את התא. מה שכן ה-X מקס תמיד היה ידוע בשימושיותו, ולכן גם כן תא המטען תוכנן ועוצב בהתאם כשיש מקום לשתי קסדות מלאות או ציוד רכיבה ללא שום בעיה וללא חשש לשריטות בקסדה כתוצאה מסגירה לחוצה, הסגירה חלקה ולא מורגשת לחיצה בין המושב לבין הקסדה בפנים.

מהחוויה הכללית, הקטנוע מחובר מאוד לעצמו ואין חלקים רופפים ובזמן רכיבה השקט שמגיע מהמכונה פנטסטי. נציין שישנם שני תאים מתחת לכידון כשהשמאלי מהם ננעל, אם אחפש בציציות, אליהם אעיד שמשהו שם התפקשש בתכנון והם לא משלימים את קו האיכות הגבוה של הקטנוע. לא נראה שהתאים הללו הולכים להיתלש בקרוב כפי שקורה לא פעם בקטנועים חדשים, אך במציאות ולמען ההגינות, תא הכפפות הבודד והרחב של דגם ה-250 יעיל ואיכותי משני אלה בכמה מידות. סה"כ אם היו נותנים לי למלא טבלת ציוני איכות, מדד גלעד אומר 8 עד 8.5 לכל הקטנוע, כשהמינוסים הם בתאים שפחות איכותיים וחוסר הנדסת האנוש בפתיחת המושב, לטעמי זה ציון גבוה. גובה המושב הוא על הצד הגבוה עם 785 מ"מ, מידה זו נחשבת כנורמאלית, אך לנמוכים (1.64 למשל) מפסע הרגלים שהוא דורש כדי להגיע עד לרצפה גורם לקטנוע להרגיש גבוה יותר ממה שהוא בחניה.

מחיר, אחריות, אחזקה
כאמור, ה-X מקס אמנם מתחרה בקטגוריית קטנועי ה-400 סמ"ק אך הוא שונה בתכליתו ובצורתו מיתר המתחרים בקטגוריה שהם קטנועי מנהלים מגודלים, כך שקשה למצוא לו מתחרה ישיר. עם תג מחיר של 40,000 ש"ח לפני הוצאות רישוי. הוא יקר יותר מהמקסים 400 של סאן-יאנג הנמכר תחת אותה קורת גג של מטרו בכ-6,000 ש"ח. המקסים טוב בפני עצמו, אך האיקס מקס נותן הרבה יותר "דו-גלגלי" ממנו. בהשוואה ליתר קטנועי ה-400 המגודלים אפשר לומר שהוא מתומחר סה"כ אטרקטיבי. הסוזוקי בורגמן 400 יקר ב-5,500 ש"ח מה-X מקס ואילו הונדה סילברווינג 400 יקר בלא פחות מ-13 אלף ש"ח. תחרות מסויימת אמורה להגיע מכיוון קטנועי ה-300 הסמי ספורטיביים והקרובים יחסית בביצועיהם כמו למשל הג'ילרה נקסוס 300 הזול ב-4,500 ש"ח.
מפרט הטיפולים של ה-X מקס 400 כולל טיפול קטן של החלפת שמנים מידי 5,000 ק"מ וטיפול גדול כל 10 אלף ק"מ. עלויות הטיפולים ל-25 אלף ק"מ עומדות על כ-4,900 ש"ח. האחריות המוענקת לקטנוע היא לשנתיים ללא הגבלת ק"

ימאהה X מקס 400 – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 556 ש"ח
טיפול 5,000 289 ש"ח
טיפול 10,000 542 ש"ח
טיפול 15,000 289 ש"ח
טיפול 20,000 2,948 ש"ח
טיפול 25,000 289 ש"ח
טיפול 30,000 1,085 ש"ח
טיפול 35,000 289 ש"ח
טיפול 40,000 3,711 ש"ח

תעודת זהות

ימאהה X מקס 400
מחיר: 39,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 395 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 31.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 3.45 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קדחXמהלך: 73X83 מ"מ
יחס דחיסה: 10.6:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 110 מ"מ
אחורי – בולם כפול, מהלך 110 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק כפול 267 מ"מ
אחורי – דיסק 267 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 120/70-15
אחורי -150/70-13

בסיס  גלגלים: 1,565 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
מרווח גחון: 105 מ"מ
מיכל דלק: 14 ליטר
משקל: 211 ק"ג (רטוב)

17 תגובות ל ימאהה X מקס 400 – חלוץ מרכזי

  1. רק חבל שהוא יקר מעט כמו כל הכלים החדשים בשוק.

  2. אם היו מוכרים אותו במחיר של קצת יותר מקטנועי 300 היה להם פה להיט מובטח

  3. רק בגלל המחירים של ימהה עברתי לדיאלים היה לי ימהה איקס סיטי טיפול גדול עלה קרוב ל2000 שח

  4. אף אחד לא מאמין לאף מילה שלך.
    ולך תסע על הטרנטה דיאלים שלך וכשתבוא למכור את הגרוטאה, אז תדבר.

  5. מתאים למבוגרים לטעמי, שמחפשים בעיקר נוחות ולא אקשן

  6. מאוד מכובד שניתן לרכוש אצלנו את המילה האחרונה ברוב הדגמים החדשים המיובאים. אבל כשצריך למכור בימינו !!! חוץ מהאקסאבו והמובי אין הרבה קטנועים ששומרים על מחיר מחירון ברוב הקטגוריות ותקנו אותי אם אני טועה…

  7. ואני הייתי מוסיף גם ממטרו את הסאניאנג ג'וימקס 300XI החדש (עם 29 כ"ס – התנסתי בנסיעת מבחן עליו והבלמים שלו כמעט כמו של האקסאבו)- ובעשירייה פחות/ ולגביי הסחירות – עם כל הכבוד לימאהה נמתין שנה שנתיים ונחכים גם לגביי המשומשים מי ישמור על ערכו בנישת הגדלנועים הבינוניים ?

  8. גם אתה נראה די בתשלום עם כל ההגנה על ימאהה/מטרו הגנבים האלה מחירים בשמיים רק מחפשים לעשוק לקוחות
    שדרך אגב מטרו לא מוכנים לעשות טרייד אין על דיאלים והסיבה (מפי נציג של מטרו כמובן) בגלל שדיאלים שברו את השוק של ה250…
    ומטרו לא רוצים לתת יד למי שבא בעד הצרכן ומפריע למטרו לשחוט במחירים

  9. לאחר מעבר מהונדה cb500x לקטנוע הנל אני מרוצה אש .
    קטנוע בלי פוזה .
    עושה מה שמבקשים ממנו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל