מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
KTM עליון קוביה
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
סטפן
לרט
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

ק.ט.מ פרירייד 350 – פחות זה יותר

ק.ט.מ פרירייד 350 – פחות זה יותר

גלעד בן-זקן

צילום: גלעד בן-זקן

בוחן: יוני רבן

הפרירייד של ק.ט.מ נמצא איתנו מהשנה שעברה, אך עד כה לא יצא לנו לרכוב עליו לרכיבת מבחן. לא כי לא היה כלי מבחן, להפך. היבואן דווקא דאג לכלי הדגמות מהרגע הראשון, אך איכשהו המחסור בסקס אפיל מצד האופנוע לא משך אותנו לבדוק על מה המהומה. אך ככל שעבר הזמן וחלפה לה שנה שלמה, מכל מיני כיוונים התחלנו לשמוע רחשים מאנשים שגנבו סיבוב פה ושם על כלי פרירייד מסוים, הרחשים הללו נשאו קומפלימנטים. הגיע הזמן לבדוק במה מדובר ומה אנחנו מפסידים.

למי שלא מעודכן נספר שהפרירייד שהוצג בתערוכת מילאנו 2011 בא להציע קונספט חדש עבור הרוכבים בשטח: אופנוע שטח קטן מידות, קל משקל ופשוט לתפעול שיוכל לתפקד בכל תנאי השטח ללא נחיתות מאופנועי אינדורו מקצועיים. לשם כך לקחו בק.ט.מ את יחידת ההנעה בנפח 350 סמ"ק, מיתנו אותה ושתלו אותה בשלדה קטנה וקלה כשל אופנוע 125 דו-פעימתי. משקלו של הפרירייד הוא פחות מ-100 ק"ג ובק.ט.מ מציעים לו גם גרסה חשמלית הנקראת פרירייד E ומיוצרת באופן סדרתי (אם כי בכמויות קטנות).

השורה התחתונה
הפרירייד הוא פרטנר מעולה לרוכבים מתחילים, לרוכבים מבוגרים או לרוכבים שמאסו בעבודה קשה. אין דבר שהוא לא יבצע, פשוט אין חיה כזו בתאי האנדורו. הוא קל תנועה, קל לדילוגים וקל מאוד לסובב אותו במקום במידת הצורך. לאחר יום רכיבה שלם במהלך המבחן האופנוע שרף פחות מ-3 ליטר דלק מה שהופך אותו גם למאוד חסכוני. מה שהכי מגניב בו היא העובדה שאפשר לבוא צנוע, ללא הצהרות, ולבסוף להשאיר את כל החברים מאחור מתנשפים. הפרירייד יעשה הכל באנדורו הקשה וברכיבת היערות. עם מחיר של 70,500 ש"ח הפרירייד זול במקצת מאופנועי האינדורו המקצועיים של ק.ט.מ ודומה במחירו לאופנועי אינדורו 250 של המתחרים.

אופנועים כאלו כמו הפרירייד יכולים להיות מזמינים ביותר. רבים מהרוכבים שהתחילו את דרכם על אופנוע אנדורו מקצועי נכנעו אחרי כחצי שנה ומכרו את הכלים כי היה להם קשה מידי. מכיוון שהפרירייד הופך את הרכיבה לחופשית וקלילה, מומלץ להתנסות דווקא עליו ולשקול להתחיל את גלגול השטח דווקא איתו, שנראה פחות מיליון דולר, שנראה יותר צנוע, ולגלות שלפעמים פחות זה יותר.

מנוע, ביצועים
מישהו שם בק.ט.מ אמר לחברו כנראה משהו כמו "איזה מגניב יהיה לרכב טריאלדורו על אופנוע טריאלדורו אמיתי ולאו דווקא על אופנוע טריאל, עם מושב, גיר ומנוע שמתאים למשימה". אז חברו אמר לו "בוא ננסה ונראה מה יצא לנו". הפרירייד במקור מגיע עם צמיגי טריאל על מידות גלגלי אנדורו. אך אופנוע ההדגמה הספציפי כבר עבר כברת דרך ארוכה  וקיבל מאז צמיגי אנדורו, אז את הצמיגים המקוריים לא חווינו ומעניין מה יהיה ההבדל באמת. יחידת הכוח נלקחה מה-350EXC-F כאשר שסתומי הטיטניום הוחלפו בפלדה ומערכת ההזרקה מותנה בכדי שהאופנוע יספק הרי מומנט כבר מהסל"ד האפסי ביותר כפי שניתן. כתוצאה מכך תקרת הסל"ד הוגבלה ל-10,000 סל"ד. מערכת הפליטה כפולת הדודים עומדות בתקנות הזיהום המחמירות ביותר ולמעשה גורמות למנוע להיות חרישי מאוד.

מיד עם הנפת הרגל אל גובה המושב (895 מ"מ) מרגישים שהמגף לא בועט בכנף האחורית אם לא הנפת את הרגל כהוגן בשונה מאופנועי האנדורו שכן מושב זה נמוך בכ-10 ס"מ מהמוכר. האופנוע הקליל (99.5 ק"ג) מזמין שתי רגליים על הקרקע ורגע לפני ההתנעה אני בודק מה מתחתי, מניף את האופנוע מצד לצד ונותן לו להיעצר על הירכיים שלי. התחושה שמתקבלת מהאופנוע הקל והקטן היא של "איזה קטע" עם חיוך דבילי, מעניין איך כזו מכונה קטנה נוסעת. מניעים ומתקבל אותו צליל חרישי מובטח ומהר מאוד מגלים שההילוך הראשון מאוד מיותר, בהמשך יתברר לנו שזה הילוך לחוצבי הסלעים בלבד ואפשר בפועל לעשות הכל בשני, גם את מהירויות תמרון עם העמידה במקום. לכן בביטחון רב אנו מתחילים לצאת למשימת ריצוץ סלעים ביער מצר. הבלמים נראים קטנים מאוד ולא מוכרים, אלו יוצרו במיוחד עבור האופנוע ע"י חברת פורמולה המוכרת מתחום האופניים, מידותיהם חריגות כלפי מטה בכדי לשלב את אופנועי הטריאל יחד עם האנדורו.

בשטח
בתחילת הרכיבה על השביל המוביל מהחניון אל פנים היער מהירות הרכיבה שהחזקנו הייתה די גבוהה, ויש לציין שהכלי הקטן שומר על קו יפה, גם בווילי, אך תנוחת הרכיבה מרגישה צפופה במקצת בשביל לשבת כך לאורך זמן רב. גם בעמידה כל עוד השביל ישר ולא מאתגר מהר מתחילים להשתעמם ולכן נדרש במיידי לחתוך לתוך איזה סינגל, להיכנס באיזה סלע טועה בדרכי. יש הרגשה שבעמידה או הישיבה אפשר להגיע מהכידון ועד קצה הזנב בקלות רבה כאילו שכלל אין אופנוע בין הרגליים. הפגים באופן פרופורציונאלי מתאימים לאופנוע וסה"כ באמת שסיפקו אחיזה למגף, אך רצוי יהיה להחליף לפגים במידה רחבה יותר למי שרגיל לכך. במכשולים השונים, כל סלע בדרך, כל מדרגה מקבלת טיפול קל במיוחד על הגלגל האחורי כאשר לקדמי אין הרבה משמעות בתיקולי המדרגות למיניהם, זאת מכיוון שקל מאוד להניף את הקדמי ע"י משיכת הכידון. מתקבלת תחושת רמאות מסוימת, כמות המאמץ שמשקיעים לרכיבת הארד אנדורו על אופנוע אנדורו אמיתי מקבלת פרופורציה עצבנית ביותר כשעושים משימות אלה על גבי הפרידייד שמגמד כל משימה וכל סלע, ולמעשה גורם לי להרגיש פחות גבר גבר על האופנוע הפרטי שלי, כי המשימה פתאום נראית יותר לילד ילד עם הפרירייד.

יוני רבן הוא רוכב מקצועי, אני נעזר בו למבחני דרכים כבר כארבע שנים ואין משימה שלא ביקשתי ממנו לבצע עם אופנוע שטח שהוא לא ביצע. אני באופן אישי כבר לא רוכב מתחיל, אבל ממש לא ברמתו ואני מחזיק בארסנל שלי מחסומים פסיכולוגיים. העלייה הגדולה של המחצבה ביער מצר לדוגמה מהווה מבחינתי חסם פסיכולוגי אחרי כמות הפעמים שהתרסקתי בה לאחור. החלטתי לנסות להתמודד עם החסם על גבי הפרירייד בעל המומנט האדיר. במשקלו הנמוך של האופנוע הרגליים תמיד יכולות לגעת בקרקע, המתלים סופגים מהמרות ומדרגות מעולה ובכלל העובדה שלפני כל מדרגה וגם במהירות נמוכה אפשר להניף את הקדמי ולתת גז בשני מ-0 כמעט הפכה את המשימה לקלה, אפילו קלה מידי. בירידה הבלמים מגלים עקביות רבה, למרות מידתם הקטנה, העוצמה ברורה וקלה לשליטה. במשחקים ביער מגלים שאפשר בקלות לצלול עם הפרונט לפניות על גזעי העצים ואין חשש לנפילה כאשר קל מאוד ללוות זאת עם מגף קדימה. הגחון גבוה מאוד ואין חשש להתיישבות על גבי סלעים וכל תגובת מצערת מקבלת זינוק לפנים ומעבר למכשול, ממש בדומה לאופנוע טריאל אמתי. אופי המנוע לאורך כל תוואי הוא מנוע נעים ולא מאיים, הספק זה לא הקטע שלו, מומנט וזמינותו דווקא כן ומאוד. קשה מאוד לגרום לאופנוע הזה להיכבות במעברים טכניים, הקלאץ' די יעיל, אבל כמעט שלא קיים הצורך להשתמש בו עקב קלות עבודת המנוע בסל"ד אפסי. בשונה מאופנועי האנדורו הסטנדרטיים פילטר האוויר ממקום מתחת למושב שמתרומם על ציר ונשלף החוצה לקלות בניקיון.

תעודת זהות

ק.ט.מ פרירייד 350
מחיר: 70,500 ש"ח
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 349.7 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור מים
קדחXמהלך: 57.5X88 מ"מ
הזנת דלק: הזרקה, גוף מצערת 42 מ"מ
הילוכים: 6
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 250 מ"מ
אחורי – בולם PDS, מהלך 260 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות
אחורי – דיסק פרפרי 210 מ"מ, קליםר רדיאלי 2 בוכנות

צמיגים:
קדמי –  90/90-21
אחורי- 110/90-18

בסיס גלגלים: 1,428 מ"מ
גובה מושב: 895 מ"מ
מרווח גחון: 325 מ"מ
מיכל דלק: 5.5 ליטר
משקל: 99.5 ק"ג

12 תגובות ל ק.ט.מ פרירייד 350 – פחות זה יותר

  1. לא נראה לכם קצת יקר לשלם 70K שקלים על אופנוע כזה? לאופנועי אנדורו תחרותיים – אופנועי קצה לפחות יש איזו הצדקה בסופר מכלולים. מה כאן?
    מחירו של אופנוע כזה צריך לעמוד על כ 50K שח ואז אולי יהיו לו קונים. כרגע הוא סוס מת ובמחיר נורמלי בהרבה אפשר לקנות AJP שיעשה אותו דבר בשליש המחיר.

  2. נכנסתי לפה לראות מה הוא רוצה? גיל 40, הכל התהפך לו.. "אני רוצה לרדת לשטח" מה אני לא מספקת אותו יותר? טוב אני יכולהל להבין את הכיף שיש באתר הזה ובשטח.

  3. דוגרי, אם הרוכב לא יודע להצטלם כמו שצריך, תביאו מישהו שיודע לרכב. מחירון לוי יצחק?!? אופנועים?

  4. בושה… דופקים אןתכם ואתם שותקים. אין סיבה שזה יהיה כפול במחיר

  5. אין ספק שהמחיר השערורייתי
    מרחיק ממנו הרבה רוכבים
    אבל מדינת ישראל במיסייה האין סופים הופכת כל דבר לבלתי אפשרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל