fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

כמו לאלף נמר

כמו לאלף נמר

טל סולומון

צילום: יוסי גוזלן


ה-ZX10R של קאוואסאקי נולד בשנת 2004, אז קאוואסאקי הצליחו ליצור אופנוע שיהווה יריב ראוי על מסלולי המירוצים, אך בשנים החולפות הדעות בנוגע לעמלץ הירוק היו חלוקות ובמסלולי המירוצים הוא היה מאכזב. יצרני הסופרבייקים החלו להעלות את הרף משנה לשנה בקצב מסחרר, עם טכנולוגיות חדשות ומירוץ חימוש שהתעדכן מהר יותר ממה שהעלנו על הדעת. ה-R1 של ימאהה עם סדר הצתה ייחודי של הקראנק, הבלייד של הונדה הפך לאופנוע מאוזן להפליא, ה-
RSV4 APRC של אפריליה הקסים את כל מי שהשתתף בהשקתו בחרז, כולל את טל שביט ז"ל שנתן לו ציון 9 מתוך 10. ולמרות כל אלו ה-ב.מ.וו S1000RR היה זה שהשליט סדר עולמי חדש בסגמנט הליטרים הספורטיביים מאז נחשף בסוף שנת 2009. הגרמנים הוכיחו ליפנים שאם הם רוצים מספיק הם יכולים ליצור אופנוע 4 בשורה שיכתיב את הכללים וכך הם עשו.
מלוכסני העיניים של קאוואסאקי הבינו שהגיע הזמן לבנות אופנוע שיזכיר לכולם את היכולת הטכנולוגית שלהם וכשאנחנו אומרים "לכולם" אנחנו מתכוונים בעיקר ל-ב.מ.וו ודי במבט חטוף אל החבילה הירוקה כדי להבין זאת. מערכת בקרת אחיזה נפלאה וייחודית של קאוואסקי, שלוש מפות הצתה, מצמד מחליק ומערכת ABS ספורטיבית (וזה לא הכול) הופכים את המכונה הזו לפאר טכנולוגי של ממש, בהמשך תבינו בדיוק למה.

השורה התחתונה ה-ZX10R החדש הוא נינג'ה מושחז שנולד מעבודת פיתוח והושקעה בו מחשבה רבה. הוא מציע מנוע עצמתי עם כ-200 כ"ס ואלקטרוניקה רבה שמאפשרת לשלוט בהם בצורה יעילה. התנהגות המנוע וכן השליטה באופנוע מזכירים מאוד אופי של אופנועי סופרספורט בנפח 600 סמ"ק עם רצועת כוח צרה וחיים בסל"ד גבוה. בניגוד למה שניתן לחשוב האופנוע נשלט ומשרה ביטחון רב על הרוכב הן ברכיבה היומיומית והן במסלול המירוצים, או ברכיבה ספורטיבית של שבת בבוקר. העיצוב שלו פרובוקטיבי והדעות חלוקות מאוד בעניין הזה. אם תצליחו לאהוב עד העיצוב הרדיקאלי תקבלו אופנוע עם אופי נהדר שיגרום לכם להרגיש כמו רוכב GP כל-יכול וכל זה במחיר תחרותי מאוד ביחס לשאר השחקנים בשוק.

מראה ועיצוב אומרים שמראה הוא עניין של טעם. המפגש הראשוני עם ה-ZX10R מעורר תהיות רבות בנוגע למראה ואנחנו חייבים לומר שעדיין לא גיבשנו דיעה החלטית בנושא. דבר אחד אפשר להגיד עליו – הוא שונה וזו התחלה טובה. קאוואסאקי שמרו על הקווים החדים של הדגם אך שילבו בו סטנדרטים עיצוביים חדשים. החלק הקדמי של האופנוע מנופח והוא נראה גדול יותר ממה שהוא באמת ורק לאחר שיושבים עליו מבינים זאת. הסיבה לכך יכולה להיות שכיוונו את העיצוב לשוק האמריקני כדי להגדיל שם את נפח השוק. המשקף שונה ממה שהתרגלנו לראות באופנועים ספורטיביים והוא "תלוי" על חזיתו של האופנוע. בקאוואסאקי טוענים שהמשקף הזה משפר את האווירודינמיקה ושהוא לא רק אלמנט עיצובי. בפועל יש שיאמרו שהוא גאוני ויש שישנאו אותו. מבחינת השימושיות הוא פחות יעיל לרוכבים גבוהים במיוחד. היתרון הברור שלו יבוא לידי ביטוי דווקא במקרה של החלקה ויחסוך לרוכבו מחיר של משקף חדש בשל גמישותו. המראות ענקיות, רחוקות ובולטות מאוד לצדדים. לקח לנו זמן להתרגל אליהן אך לבסוף השימושיות שלהן הוכיחה את עצמה, בין היתר בגלל שהן "פנורמיות". במעבר עירוני בין מכוניות הן מקשות מאוד על ההשתחלות וככל הנראה רוכשי האופנוע יוותרו בראש ובראשונה עליהן.

לוח השעונים מודרני מאוד ומפורט. מלבד חיווי הילוך קטן מדי לטעמנו, הנתונים פרושים בצורה יפה וברורה. מד הסל"ד גם הוא דיגיטלי והוא מופיע בצורת קשת עם קווים שזורמים ימינה. ישנה גם חלוקה לשני צבעים כאשר עוברים את אמצע קשת הסל"ד וכאשר מגיעים לסוף ההילוך הקשת כולה מהבהבת כמו מסיבת דיסקו מהאייטיז. לרוכבים שרוצים לרכוב במסלול (מתי גם אנחנו?) ישנה אפשרות למדידת זמני הקפה ואפילו מד צריכת דלק.

מנוע, אלקטרוניקה וביצועים המנוע של הנינג'ה חדש מן היסוד. קאוואסאקי טוענים שהוא מפיק 197.3 כ"ס, עם מומנט מירבי של 11.4 קג"מ ב-11,500 סל"ד, שעוברים בצורה ליניארית ונשלטת אל הגלגל האחורי. בפועל כך זה גם מרגיש. הדבר הראשון שעולה לראש ברגע שרוכבים על האופנוע הזה, זה ש"אין מצב שהוא מפיק כל כך הרבה כוח". רצועת הכוח שלו לא דומה כלל לאופנועי סופרבייק שאנחנו מכירים ואופי המנוע לעיתים מזכיר אופי של אופנוע סופרספורט. בסל"ד הנמוך הוא עדין והכוח נבנה עם הטיפוס במעלה קשת הסל"ד. את כל היתרונות של המנוע מרגישים אחרי שחוצים 11,000 סל"ד והדגם היוצא היה יותר בשרני בסל"ד הנמוך.

מערכת בקרת האחיזה של קאוואסאקי, KTRC, מציעה שלושה מצבים ואפשר גם לנתק אותה לחלוטין. המערכת הזו מתוחכמת מאוד והיא משפיעה באופן ישיר על ההזרקה בהתאם לזווית ההטייה, מצב המצערת, אחיזת הגלגל ועוד. בפועל היא עובדת מצויין והמצב הראשון, הספורטיבי, היה פשוט נהדר בעינינו. גם רוכב שאינו מיומן בהחלקות זנב (פאוור סלייד) לפנייה יוכל לעשות זאת בצורה חלקה ונשלטת מבלי לפחד שהגלגל האחורי יברח הצידה, אפילו בהילוכים נמוכים. שני המצבים האחרים מתאימים יותר לרכיבה עירונית והם מפצים על כל "התעללות" אפשרית שתעלה בדעתו של הרוכב. לדוגמה, במשיכה אגרסיבית של המצערת עד העצר בקרת האחיזה שומרת על האופנוע בקו ישר והכוח עובר מהמנוע בצורה פנטסטית ונבנה ממהירות נמוכה בסל"ד נמוך והלאה. בשימוש ספורטיבי, על מסלול המירוצים, המערכת מאפשרת לחזור אל הגז הרבה יותר מוקדם מאשר באופנוע ללא הבקרה ויש לכך יתרון משמעותי. חיסרון אחד ששמנו לב אליו בזמן המבחן הוא השתהות קלה שנגרמת בעקבות מחשב הבקרה בתגובת המצערת. ההשהיה הזו מורגשת בעיקר בבלימות מנוע וסגירת המצערת לפני פנייה. מעבר לכך תגובת המצערת חדה מאוד בכל קשת הסל"ד כאמור, במיוחד בסל"ד גבוה. לכל האמור לעיל תוסיפו מצמד (קלאץ') מחליק ששומר על הגלגל האחורי גם כאשר מורידים שלושה הילוכים במכה. יחד כל אלו הופכים את הנינג'ה לאופנוע ידידותי עם אופי נוח מאוד.

בין שלושת מפות ההצתה השונות אין הבדל גדול מאוד אך הוא מורגש. בשימוש עירוני יומיומי לא תמיד אנחנו רוצים "לעבוד" קשה על האופנוע והיכולת לבחור בין המצבים השונים הופכת את האופנוע לוורסטילי במיוחד. אם תבחרו במפת ההצתה הנמוכה ביותר ותשלבו אותה עם המצב הגבוה ביותר של בקרת האחיזה תקבלו התנהגות מנוע הדומה באופיה לזו של אופנוע ששמאות תיורי.

התנהגות ונוחות ההתנהגות של ה-ZX10R תגרום לכם להתענג על כל רגע. לרוב, אופנועי סופרבייק פחות קלילים מאופנועי סופרפורט, אך כאן קאוואסאקי יצרו מתכון שמצליח לשלב בין השניים. הדגם החדש עבר דיאטה והשיל ממשקלו כ-5 קילוגרמים (ביחס לגרסת ה-ABS שכבדה ב-3 ק"ג מהגרסה הרגילה) ולמרות שבסיס הגלגלים התארך מעט מהדגם הקודם זה לא פגע בהתנהגות. בפניות האופנוע "נופל" לפנייה במהירות ולא צריך להלחם איתו – תנו פקודה והוא יבצע ברצון רב. בשל קלילותו שינויי כיוון מהירים נעשים גם כן בקלות יתרה.

המתלים עובדים בצורה טובה וחלקה ובמיוחד החלק הקדמי (פרונט) שמתהדר בדיוק וחלקות על גבול השלמות. עקב המבנה הייחודי של הפרונט הוא מרחיב את גבולות המעטפת במיוחד בכניסה לפניות ויש לו יכולת לעמוד בעומסים גבוהים. יכולת זו באה לידי ביטוי גם ברכיבה עירונית ובלימה חזקה במהירות גבוהה על גבי "באמפ" באספלט, תוך כדי שינוי כיוון עדיין תשאיר אתכם על הגלגלים. מאחור הנינג'ה מצוייד בבולם אופקי ולמרות שהוא לא ישר בדיוק כמו האופק הוא עובד טוב ולא הורגשו תלונות מצידו. את אופנוע המבחן קיבלנו עם "סט-אפ" מעט קשה ולא היה צורך לשנותו – האופנוע היה יציב מאוד גם ברכיבה אגרסיבית והוא משרה המון ביטחון ביחס למתחריו. כמו כן, בנינג'ה הרוכב יושב נמוך, בתוך האופנוע ולא מעליו והכידון הרחב מקנה היגוי זריז שהופך את כל החבילה הזו לפינוק אמיתי עבור רוכבים ספורטיביים. 

מחיר, תמורה למחיר מחירו של ה-ZX10R הוא 129,985 שקלים. הוא זול בכ-30,000 שקלים מה-ב.מ.וו S1000RR וכמעט זהה במחירו לבלייד של הונדה. עם ABS כסטנדרט כאן בישראל ה-ZX10R מציע חבילה נהדרת של התנהגות, כוח וטכנולוגיה שקשה להתווכח איתן. בחישוב הפרמטרים הללו המחיר מציע תמורה טובה שתתגמל את בעליו.

 


 

מילה של ניסים

את בוקר המבחן התחלנו כשסטפן לבוש כראוי למבחן דרכים של "אופנוע על, עם חליפה, מגפי רכיבה, כפפות, וקסדה ביד ומצד שני אני לבוש ב"אנדר-סוט" שמעליה אני לבוש במכנסים קצרים, בקיצור ליצן. החלטנו שאנחנו נוסעים עם הרכב, נאסוף את צלם המערכת יוסי גוזלן, נפגוש "על הדרך" את טל סולומון עם הנינג'ה ונצא למבחן.
סטפן ואני נכנסנו לרכב וכאשר התנעתי קרה הדבר ההזוי ביותר והכי בלתי צפוי שיכול להיות. דבר שגרם לי מייד לצמרמורת בכל הגוף יחד עם זיעה קרה שיצאה מכל נקבוביות העור. הדלקתי את הרדיו ובדיוק באותו רגע סיימה השדרנית את מילותיה. לאחר שנייה של שקט החל להתנגן שיר. שיר מוכר מאוד שלרובנו מזכיר רוכב אחד מאוד מיוחד. כן, היה זה השיר שאיתו ליווינו את טל שביט בדרכו האחרונה-"Born to be wiild". אין דברים כאלו . באותו הרגע פשוט הרגשתי שהנה, טל איתנו באוטו והוא מלווה אותנו למבחן הדרכים הראשון שלנו על אופנוע במערכת דו"גרי מאז לכתו.
התקשרתי לטל סולומון ולאריק רוזנבלום והשמעתי להם את השיר שהתנגן ולא פסק עד שסיימתי את השיחה עם שניהם בנייד. סטפן ואני פשוט לא האמנו למשמע אזנינו  זה היה הזוי ומדהים באותה נשימה.

לאחר ההקדמה הארוכה הזו אנסה להעביר את רשמי מה-ZX10 החדש והמדובר "במילה של ניסים". אז ככה, הנינג'ה מאוד ידידותי וקיבל את פני בברכה. למרות שאני גבוה האופנוע התלבש לי טוב ומיד. הוא נתן לי הרגשה שאני רוכב על אופנוע 600 סמ"ק קליל וזז מצד לצד בזריזות. התעקשתי ש"ישאירו" לי את האופנוע במערומיו, כלומר עם מפת ההצתה שנותנת את כל הכוח וללא בקרות אחיזה ואלקטרוניקה. רציתי אותו "נקי". אם הייתי יכול אפילו הייתי מנתק את ה-ABS.

כאמור, האופנוע מאוד ידידותי ונותן לרוכב הרגשה טובה ממש מהמטר הראשון. בגלל שהמראות בולטות וממוקמות מלפנים הן מקנות שדה ראיה טוב לכל מה שמתרחש מאחור. לוח השעונים מעט מעצבן בגלל שאין שעון אנאלוגי לסל"ד אלא נורות שנדלקות עם הגברת סיבובי המנוע. צריכים להתרגל גם לטכנולוגיה שונה וחדשה.
הבלמים טובים ובבלימה המתלה הקידמי שוקע מעט יותר מידי לטעמי. למרות שהוא שוקע הרגשתי בטוח בבלימה. התנהגות המצערת מעט בעיתית ומי שיסגור את המצערת עד הסוף בשיא הפנייה יתקל בהשהיה קלה שנגרמת בעקבות בקרת האחיזה.
ככל הנראה החברות הולכות יותר ויותר עם אופנועים בעלי מנוע חזק בנפח גדול של ליטר ומנסות להביא את השילדה לכיוון ה-600 סמ"ק .
מי שאוהב אופנוע ליטר זריז וספורטיבי יהנה מאוד מהשילוב באופנוע הזה.

ניסים ברדה


 

מילה של סטפן

ה ZX  הזה הצליח להגניב אותי. פעם ראשונה שאני מרגיש שאופנוע ליטר זריז יותר מה-CBR הקטנטן שלי. אחרי פעמים רבות של הלוך-חזור בסיבובי צובה-אשתאול בהרי ירושלים,  שם יש תנאי אחיזה משתנים מאוד לאורך הכביש (במקומות מסויימים הכביש חלק עד כדי סכנה), הצלחתי להרגיש איך האופנוע מתפקד בכל מצבי מפות ההצתה, בקרות האחיזה, ה-ABS והקלאץ' המחליק.

לפני המבחן הזה השאלתי את ה-ZX10 שנת 2010 של חברי היקר שרון אביר מאישימוטו לסיבוב מקיף כדי שתהיה לי את התובנה לאן הלכו עם שנת הדגם 2011 . אני לא יודע אם במתכוון או לא, אבל קוואסאקי עשו בחוכמה כאשר בנו אופנוע המתאים לאוכלוסיית רוכבים מגוונת יותר. הוא ידידותי יותר לרוכב באופן משמעותי מהדגם הקודם והרוכב ממוקם עם הישבן נמוך וקרוב יותר לכביש  עם תנוחת רכיבה פחות קיצונית ובסה"כ מחובר טוב יותר לאופנוע. יחד עם זאת הוא בעל ביצועים עדיפים בכל תחום, פרט לאופן עבודת מע' הזרקת הדלק, והכוח הזמין בסל"ד הנמוך, שבהם דגם 2010 עדיף.

כוח – למרות מה שטוענים העיתונאים בעולם, הכלי הזה אינו מאיים והוא מרגיש באופיו קרוב (יחסית) למנועי ה 600, כלומר בינוני-חלש בסל"ד הנמוך, ומתעצם עם העליה בסל"ד. חשוב לציין שבגלל מתלים נהדרים וגאומטריה מוצלחת, העברת הכוח אל הכביש יעילה ונשלטת מאוד.

מתלים והתנהגות – הכלי הזה הוא בעל התנהגות כביש עדיפה באופן כללי על המתחרים הישירים שלו והוא זריז בצורה שהדהימה אותי, שכל חיי כמעט רוכב על ה-600תים. בין היתר בגלל כידונים רחבים מאוד. פעם ראשונה שרכבתי באופנוע זה על הפרונט מהסוג החדש המותקן כבר על כמה וכמה כלי קצה ספורטיבים בעולם.  מ ד ה י ם ! !  עוד לא הרגשתי דבר כזה. גם כאשר בולמים חזק לתוך הפניה בכביש עם מהמורות, הפרונט הזה מצליח לתפקד באדישות ומצמיד ללא כל קושי את הצמיג לכביש. מרוב שהוא תפקד מושלם, אפילו לא טרחתי לכוון שום דבר במתלים.
גם בחלק האחורי עשו עבודה טובה (לקוואסאקי היו בעבר כמה פעמים בעיות עם התנהגות הכביש מאחור, לא עוד!). לאופנוע זה יש בלמים קדמיים מצויינים המספקים המון רגש כשבולמים בעוצמות גבוהות אך מרגישים מעט מעורפל בבלימות עדינות. לפי מה שניסים אומר הבלם האחורי שלו חלש מידי. אני, לא יודע, לא ניסיתי…

מע' הזרקת הדלקאלקטרוניקה – כחלק מאותה ידידותיות לרוכב, התאימו בכלי זה שלל הגנות אלקטרוניות לשיפור האחיזה ומניעת החלקה ואני חושב שלרוב הרוכבים זה באמת יעזור כי בעת הצורך האחיזה נשארת איתנה כמעט בכל מצב. לצערי לא היתה לי האפשרות להשוות באופן ישיר את האלקטרוניקה של ה-ב.מ.וו S1000RR לעומת הקוואסאקי כדי שתהיה לי נקודת יחוס.
אך עדיין מערכת הזרקת הדלק של ה ZX 10 הנוכחי אינה מושלמת ומעט מפריעה בעת החלפת ההילוכים, הורדת ההילוכים ובעת חזרה למצערת בכניסות לפניה (כאן פתרתי את העניין ע"י פתיחה מאולצת- מוקדמת יותר של המצערת). גם כאשר מנתקים את כל הבקרות, העסק עדיין אינו כפי שצריך. ה-ABS מתפקד היטב וימנע נעילת גלגלים בבלימות כאשר האופנוע אנך לקרקע או בהטיה קלה. גם המצמד המחליק עובד היטב והוא מייצר התנגדות ליניארית בעת הורדת הילוכים אגרסיבית מידי.

לסיכום:

מנוע – 8
זריזות – 10
מתלים – 10 
העברת הכוח לכביש – 10 
מע' הזרקת דלק ואלקטרוניקה – ברכיבת קצה 6,
ליום-יום ובתנאי אחיזה ירודים  8
ובסעיף הג'ננה- 12 (כשאתה עולה עליו, אתה נדלק)

סטפן

 

 


תעודת זהות

קאוואסאקי ZX-10R
מחיר 129,985 שקלים
אחריות:שנתיים/24,000 ק"מ
דרגת רשיון: A

בעד:התנהגות כביש, ידידותי לרוכב (ביחס לאופנועי הכביש הספורטיביים)
נגד ברכיבת קצה מערכת ההזרקה לא מדוייקת

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים, 998 סמ"ק,הזרקת דלק, קירור מים DOHC, תזמון שסתומים משתנה
קדחXמהלך: 55X76 מ"מ
הספק מרבי: 200 כ"ס ב-13,000 סל"ד
מומנט: 11.4 קג"מ ב-11.500 סל"ד
תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ' מחליק
בלמים: קדמי דיסק פרפרי כפול 310 מ"מ, אחורי דיסק פרפרי 220 מ"מ
צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 190/55-17
בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ
גובה מושב: 813 מ"מ
מיכל דלק: 17 ליטר
משקל רטוב: 198 ק"ג (201 ק"ג ABS)

68 תגובות ל כמו לאלף נמר

  1. מה שניסים תאר בתחילת "מילה של ניסים" נשמע הזוי.
    נראה שכאילו טל שביט החליט לתת לכם סימן שתיזהרו במבחן ושהוא כאן ושומר עליכם ועל כולם.
    דרך העברה של החומר על האופנוע מעניינת ועינינית.
    גם קצת עממית וגם רצינית, גם מעמיקה וגם קלה….
    בכל מקרה אחלה מבחן. צוות טוב.
    שנקרא עוד הרבה מבחנים כאלו.
    רמי.

  2. עליכן לשפר את הצילומים.
    הכתבה מעניינת כי כותבים אותה מספר אנשים שנחשבים בתחום הדו גלגלי. אבל עליכם להשקיע בצילומים איכותיים יותר.
    לסיכום…אחלה כתבה.
    רענן

  3. הכתבה כתובה בסיגנון אחר מהמתחרים (את מוטו עדין לא קראתי….אבל ביננו מי קורא…!)
    כתבתם דברים שאצל המתחרים לא ציינו….מי צודק?
    ולסיכום…אפשר לקבל גם חליפה של "בריק" כמו שכולכם לובשים….?

    סטפן יש לך קרחת…וניסים באמת נראה כמו ליצן עם המכנסים האלו.
    טל סלמון מה קורה….אתה לא מופיע בתמונות…הזקנים האלו לקחו ממך את המושכות…?
    יאללה תצליחו.
    אמיר

  4. ראיתי שהכתבה ארוכה וחששתי.
    אבל התחלתי לקרוא והכל זרם. אחלה כתבה וגם הקטעים של ניסים וסטםן טובים.
    לדיברכם לעומת פול גז האופנוע כן מתאים לכביש ציבורי…הבנתי נכון…?

  5. אומנם לא רוכב על ספורטיבים כיום, אבל תמיד כיףף לקרוא את החויות של הרוכבים האחרים ולא משנה אם זה על אופנועים וגם על קטנועים מענינים.
    מברוק.
    אמיר

  6. אהבתי את הזוית של ניסים וסטפן
    רוכבים שאפשר לסמוך על מילה שלהם ולא צריך יותר מזה. סטפן – רואים שאהבת אותו !! נהנתי.

  7. המחיר יקר … נתנחם שעלות הטיפולים יותר זולה מרוב הקטנועים הנעים בכבישינו.

  8. טלשה שומר עליכם מלמעלה………..אבל – תעזרו לו לשמור עליכם !!

    מת על הכלי הזה……..

  9. אך איזה יופי. טל היה מבסוט ממכם, מה גם יש פה ורדיק של שני הרוכבים המהירים והטובים בישראלף מה שאין במקום אחר היום. תותחים. אופנוע תותח.

  10. ממש כיף לראות רוכבים מוערכים מהדור הישן חוזרים לכתוב שורות כמו שרק הם יודעים ! תמשיכו כך !

  11. אני זוכר פעם היו בעיות שם השלדות בקוואסקי במיוחד בZX6
    הכתבה ארוכה מידי.אפשר להסתפק בראשי פרקים ולהעביר את הנושא.
    אבל היא מעניינת למרןת שאני קצת שיכור………………………………לילה טוב

  12. אהבתי שיש כמה זוויות של מבט של כמה בוחנים. תמשיכו ככה. האופנוע עצמו נרא לי רוצחחח חבל שהמחירים של אופנועים כאלה כל כך גבוה במיוחד שזה אופנועים לסוף שבוע

  13. בינינו וכאחד שלא מבין, בשביל מה צריכים אופנועים עם כל עך הרבה כח אם הרוכב לא נמצל אותו…?
    תייצרו אווע יפה ואקסוטי עם פחות כוח וזה יספיק.
    הרעיון של חוותדעת של כמה אנשים דיי יפה וטובה לדעתי.
    אמיר

  14. רוכב על ב.מ.וו ולא חובב אופנועי ספורט.
    אהבתי את הכתיבה ומעריך את הרצון של החברה בדוגרי להמשיך את המפעל של טל שביט.
    הכתבה כתובה מעניין וקליל.
    תמשיכו לעדכן אותנו.
    אסף

  15. נמר עוצמתי ללא ספק אפילו מפחיד קצת ,נראה שהוא יותר מתאים למסלול מאשר לכבישים הדפוקים כאן .אולי יום אחד יקום כאן מסלול .. ?כתבתה טובה וסוחפת במיוחד שליווה אותה טל ..

  16. פשוט מצוין! ומרגש…
    תודה.
    אני מחכה למבחן הבא.

  17. אין על הדברים האלו, לא רואה שום דבר ממטר. אחלה כתבה ותודה על הזויות הנוספות של הבוחנים.

  18. על פניו נראה שהאופנוע הוא אחד מהמובילים החדשים בשוק הדו גלגלי הספורטיבי… מהליטרים.
    לא הבנתי את מה שכתבו בפול גז שציינו שהאופנוע לא מתאים לנסיעה בכביש ואילו אתם מציינים שהאופנוע כן מתאים לכביש…
    איך אפשר לדעת מה באמת נכון. ולא שאני כרגע הולך לקנות את האופנוע . אבל על מנת לדעת.

  19. אני מהדור הישן. לא הכרתי ולא מכיר את כל השיכלולים של האופנועים החדשים..
    אותי מעניין אם באמת כל המערכות הללו עוזרות בזמן אמת.
    תודה לכל העוסקים במלאכה.
    מבחן ממצא.

  20. דור ישן.. תתחדש.. דור האיפון, סאמסונג הגיע. אחלה מבחן דרך

  21. אם באמת העולם עובר לשילדות שדומות ל600 …לדעתי צריך לבטל את הקטגטריה הזו .להשאיר את מנועי הליטר עם מפות הצתה ושכל אחד ינהג באופנוע כמו שהוא רוצה ומתאים לו.
    בכל מקרה . החברה מדוגרי.
    ניסים ברדה, סטפן, טל סולומון, והצלם יוסי. כל הכבוד.
    כתבה טובה וכתובה מעניין וקל.
    איציק

  22. תענוג לקרוא, במיוחד את הדעה של סטפן שחיברה את כל הנאמר לפניו והביא לכתב את תחושת הרכיבה על הZX בצורה מעולה.

  23. לדעתי יש דווקא לוותר על אופנועי ה1000 ולא על ה600.
    הכתבה מעניינת. נכנסת לפרטים שמעניינים רוכבי ליטר.
    נותנת ומעבירה את התחושות לקורא.
    תנסו לשפר את התמונות למבחן הבא.
    בכללי מעולה

    תודה לצוות.
    משה

  24. יש התקדמות גם בדו גלגלי בעולם.
    כתבה טובה מרוכזת ולא נמתחת.
    כל הכבוד.
    אסי

  25. אם יש מפות ואפשרות לשנות את הספק האופנוע. מדוע הם ממשיכים לייצר את נפחי הביניים..?
    אפשר לשחק עם המפות ולהתאים את האופנוע לרוכב.
    ולעיניין הכתבה.
    כתובה באופן עממי מעניין ומדבר אל כל הקהל שנכנס לכאן.

    בהצלחה

    נתי

  26. מי צריך כל כך הרבה כוח.?
    אם הבנתי נכון את הכותבים, אזי יש כל מיני מפות שממתנות את הכוח…
    אז למה מלחתיחלה יש לו כל כך הרבה…?
    אני רוכב על GS דיי ישן והוא לוקח אותי ממקום למקום. ויש לי גם קצת ריגושים. אבל אני מגיע הביתה בשלום
    לגבי הכתבה. כתובה יפה קלה להבנה גם למי שלא בקיא כל כך.
    גם ריגש אותי מעט הסיפור שכתב ניסים ברדה על מה שקרה לו ולסטפן כשניכנסו לאוטו.
    מחזיק לכם אצבעות שתצליחו ותתמידו.
    רואי

  27. כל הזמן משכללים את האופנועים…מפות הצתה, בקרת החלקה….
    ובסוף מה נשאר לרוכבים לעשות…עוד יהייה טייס אוטומטי..

    הכתבה מעניינת, פוגעת ישר למה שמחפשים רוכבי הספורט "הכבדים".

    כל הכבוד לצוות הכותב.
    סטפן, ניסיםברדה, טל סולומון וכן כל הכבוד גם לצלם.
    דורי

  28. ניסים וסטפן מהרוכבים הטובים יותר בארץ ובעלי מקצוע מעולים סיפקתם לנו מבחן שנגע בנקודות מהבט של רכיבה מקצועית אהבתי עלו והצליחו.

  29. גם ככה הקוואסקי יקר פחד אז שווה להוציא יותר על ה-BMW בשביל יכולת שאי אפשר גם ככה לנצל כאן בארץ ?
    התנאים של הארץ מספיק GS500. גם ככה כל שני מטר יש מצלמה ומאנייק

  30. כולם כאן כותבים כאילו הם מבינים הרבה בכל מה שנכתב בכתבה…לדעתי אף אחד כאן לא מבין פרט לרוכבים עצמם שאין להטיל ספק ביכולת הנהיגה שלהם.
    על כל אחד יש לקחת את הדברים שהם כתבו ולנסות ולהשליך על עצמו ולראות באמת אם הוא מתאים לאופנוע מסוג זה.
    ברור שלפי מה שהם כתבו האופנוע מתאים כמעט לכל אחד שעבר ויש לו ניסיון גם מועט. כי יש באפשרותו לנווט את המנוע לפי יכולתו. ובגלל שהאופנוע בכל מקרה מתנהג כ600 אז למעשה כשורת סיכום. האופנוע מתאים לכל אחד שיש לו מעט שכל בקודקוד ומסוגל לשים מעצור לטיפשוטו….וליהנות מאופנוע על מתורבת לפי צרכי הרוכב.
    כתבה טוב של כל הכותבים. ותודה לצוות דוגרי כולו.,
    אחד שלא מבין…או אולי רק קצת.

  31. ניסים וסטפן הטייקונים אם לא אתם אז מי יכול לתת חוות דעת מקצועית ומקיפה כזו .כתבה מעולה מקצועית עם כל האינפורמציה הדרושה לרוכב המחפש אופנוע .
    תמשיכו כך ושימרו על עצמכם

  32. כמה יעלה ביטוח לכלי ובהנחה שאני נהג יחיד בן 45 ?

  33. חברים הכתבה יפייפה מקצועית נהנתי לקרוא.
    ובמיוחד אני נהנה לרכב עליו

  34. שרון=נכון
    סטפן וניסים כתבו בקצרה את מה שהם הירגישו מהנסיעה שביצעו על האופנוע.
    הכתבה שלהן קצרה ממצא את מה שכל רוכב שחושב על קניה של כזה כלי יוכל לקבל הלכה למעשה.
    אחלה כתבות.
    סטפן וניסים אל תפסיקו עם הכתבות.
    ותנסו לתת קצת גם לקטנועים. שאלו רוב רוכבי הדו גלגלי.
    שי

  35. תתקשר לרמי ביטוחים, אני אצלו כבר שנים ומרוצה מאוד מהשרות

  36. יש גם את סוכנות דגן, עשה גוגל, השווה ובדוק לעומק מה כל אחד מתחייב כשקורה משהו… לבריאות שלך – ואל תחסוך.

  37. הפתיחה מעט ארטכה אבל בסופו של דבר גם הפתיחה וגם שתי חוות הדעת של ניסים וסטפן מעולות.
    ונכוונה לכל מי שרוצה ואו חושב לקנות אחד מהספורטיביים זה נותן לו נקודת פתיחה טובה.
    לדעתי עליהם לעשות מבחן השואתי על מנת שתהייה אפשרות לראות את ההבדלים בין הכלים.

    אחלה כתבה.
    אני…בלי השם.(עם השם)

  38. לא מצליח לקבל החלטה בין אם לרכוש את היבוסא לבין זה.
    חדש!
    כרגע אני נפרד מCBR2009. דעה ? מישהו ?

  39. אנא הזהרו.
    חבר קנה ביטוח אצל אודי דגן. במפורש לא נאמר לו ואו שנאמר לו בחצי פה שהביטוח כולל השתתפות עצמית של כ200000 ש"ח.
    ברגע האמת התברר לו שהוא לא יקבל אגורהעד גובה השתתפות העצמית.
    אני לא בא כאן להטיל דופי בהתנהלות של אודי דגן. אבל כשאתם קונים ביטוח שנראה לכם על פניו זול יותר מאחרים. אני ממליף לכם לבדוק ולשאול פעם נוספת אם הביטוח הינו עם ואו בלי השתתפות עצמית.
    ולא משנה אצל איזה סוכן אתה עושה. העיקר שתבין ותהייה בטוח שקנית ביטוח בדיוק כמו שביקשת.
    אחד שלא מבין…אבל מתחיל קצת…

  40. אין לך מה להתלבט בין שני האופנועים.
    האחד הינו אופנוע "ספורט טורינג" והשני ספורט ספורט….
    ואתה כמי שרוכב על אופנוע ספורט לייט צריך להבין.
    ההיבוסה לא אופנוע ספורט למרות שההיתנהגות שלו נוחה במיוחד מחוץ לעיר. אבל בכביש שדורש התנהגות כביש זריזה הקאווסאיק זריז ממנו אלפי שנות אור.
    לכן אם תחילט שאתה רוצה אופנוע שישרת אותך בעיקר לטיולים ושגם יתן לך קצת התנהגות ספוריטבית לך עלהסוזוקי. ואם תחליט שאתה רוצה אופנוע קיצוני יותר זריז בכל התחומים לך על הZX10 . הוא יתאים לך יותר.
    כנראה שהתחלתי להבין קצת בזמן האחרון

  41. לדעתי טעית בדבר אחד …הסכום הוא כ-20000 ולא מאתיים אלף….
    חוץ מזה הכתבה מעולה . אני הייתי ממשיך בקו של סטפן וניסים שכתבו קצר עם התחושות האמיתיות של הרכיבה האמיתית.
    דודוי.

  42. את הכתבה כבר קראתי אחה"צ..ולא מצאתי זמן עם הילדים וההכנות למשחק…
    כאן ועכשיו שיש לנו הפסקה במשחק הרשו לי לתת מחמאות לצוות הכותב. ניסים ברדה,סטפן, טל סולומון ויוסי הצלם. כתבה טובה . ההקדמה מעט ארוכה אבל התחושות שאתם מעבירים לקורא מצויינות.
    בהצלחה בדרך
    אורי.

  43. אחרי שכל החברים כתבו לכם כמה אתם נהדרים, מה עם הערה לעניין?
    "משרה בטחון על מסלול המירוצים"?
    על איזה מסלול בארץ בדקתם אותו בדיוק?
    אולי די לתרגם מאתרי אינטרנט אחרים?
    שני עסקנים וחובבן אחד שלא היה מספיק טוב למוטו

  44. ראשית מחמאות, הגיע הזמן לסקירת סופרבייק.
    אבל, אם כבר אז כבר, לא ? מה לגבי קצת תוכן ? משהו מעבר ל 3 וחצי שורות ? ועם כל הכבוד (ויש כבוד) לדעות האישיות, הן לא מהוות תחליף תוכן ראוי אלא אם תוספת מבורכת.
    מלל, מלל, עוד מלל בבקשה. מקצועיות עד הסוף.

  45. שלומי. את האמת…רק האמת…מאיזה אתר אתה…? אתה מזכיר את מוטו כי משם נשלחת….?….. או שאתה סתם נקבה שמתנסחת בלשון זכר.
    בחיאת שלומי כשתזכה להערכה שזכו וזוכים בה השלושה שכתבו…אולי תוכל לפתוח עסק עצמאי שיקרא "שלומי הממורמר…"
    אני מבטיח שאדאג לשלוח לך לקוחות שיעשו לך מצב רוח.
    אחי תתקדם. ..תן מעט קרדיט לאנשים שעושים ואפילו מעט למען אחרים…
    ואם אתה חושב שאתה טוב. קראתי במו עיני שהם פרסמו שכל אחד יכול להיות בוחן…
    כתוב להם מבחן על האופניים החשמליים שלך ..אני בטוח שתזכה במירמורון החודש.
    עכשיו אני מבין ועצוב לי…עד כמה ישנם אנשים עלובים כמוך שמחפשים להתנגח בחברה טובים באמת שפועלים למען הקהילה.
    יאללה אחי תתקדם.
    עכשיו אני מבין ממש.

  46. לרגע התבלבלתי וחשבתי שהשם שלך הוא שלומי…
    סליחה.הבנתי השם שלך הוא נפיחה…

  47. שלומי היקר. הרשה נא לי להביע דעתי לגבי מה שכתבת.
    אם באמת לא היית משתייך לאחד משני הגופים "המתחרים" (שלדעתי אין כאן תחרות)היית מתנסח אחרת וכשהיית תוקף את מי שחתום על הכתבה, היו מתייחסים אליך ברצינות, או בכלל מתייחסים.
    אבל מאחר וכתבת והשתלחת בהם בצורה כזו …וגם הזכרת את מוטו. הייתי אומר כאיש עסקים, כי זה ברור מעל כל צל של ספק שאתה מחובר עם אחד מהמחנות/הגופים.
    ואם ההם מדוגרי היו שואלים את דעתי אני בכלל לא הייתי מעלה את ההודעה שלך ומסנן אותה מלחתחילה.

    עצם זה שהם העלו את מה שכתבת , לדעתי, רק מראה שהם ממש לא "סופרים" לא אותך וכנראה גם לא את המתחרים שלידם.
    במקרה שלך הייתי מתנצל. לא קרה כלום ופשוט מתפטר מאלו שאמרו לך לכתוב את מה שכתבת ומבקש מהחברה של דוגרי שאולי יעסיקו אותך וכך חוסך מעצמך את הטיפולים המעמיקים שעליך לעבור כ"ממורמר"…כמו שמישהו לפני כבר כינה אותך.
    קח הכל יותר בקלות שלומי.
    החיים גם ככה קשים.
    אסף BMW

  48. רואים שהכותבים חובבי אופנועים !!
    אחרי קריאת אותו מבחן בפולגז מבינים שהם פשוט פונים יותר לחובבי הקטנועים !

  49. את האמת לא הייתי מגדיר את סטפן כחובבן וכרוכב קטנועים ואו כאחד שמפנה את הכתיבה לכאלו.
    למרות שגם רוכבי קטנועים יכולים להתעניין באופנוע כזה.
    ומה אתה רוצה שאכתוב על ניסים שאני באופן אישי גדלתי עליו והיו לי עד הצבא תמונות שלו ושל כל מיני רוכבים אחרים על הקיר בחדר…
    לא נורא . אם אתה באמת חושב שהכתבה בפול גז טובה יותר אז תיהנה. אלי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל