fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

למברטה LN125 – מבחן בזק

למברטה LN125 – מבחן בזק

גלעד בן-זקן

צילום: גלעד בן-זקן

שם דו-גלגלי נוסטלגי נוסף חזר ארצה בחודשים האחרונים כשהפעם מדובר במותג האיטלקי למברטה. ותיקי הרוכבים זוכרים בערגה את קטנועי למברטה שהיו נפוצים בארץ בשנות ה-60' וה-70' ככלי תחבורה בסיסי. הלמברטה שהייתה פרי יצירתו של פרדיננדו אינוצ'נטי (שהחברה שנשאה את שמו ייצרה בין היתר את דגמי המיני מיינור באיטליה) נולדה כשנה לאחר שבאה לעולם הווספה המיתולוגית וכמוה התהדרה במרכב עשוי מתכת שכיסה את מכלולי ההנעה. למברטה הציעה מגוון דגמי קטנועים ותלת-גלגל (ריקשות) אך בניגוד לווספה היא לא שרדה. הלמברטה האחרונה ירדה מפס היצור באיטליה בשנת  1972 לאחר שנרכשה עשור קודם לכן על ידי קונצרן בריטיש ליילנד הכושל.

למברטה המשיכה להתקים לאחר שחברת Scooters India LTD) SIL) קנתה את הזכויות לשם ואת קווי היצור והמשיכה לייצר את דגמי למברטה בהודו. ייצורה של הלמברטה נמשך בהודו עד לשנת 1997 אז הפסיקה חברת SIL את יצורם והעדיפה להתמקד בכלים מפיתוח עצמי. הזכויות לשם למברטה נמכרו מ- SIL בשנת 2006 לידי חברת השקעות בריטית בשם FWL וכעבור ארבע שנים החל המיזם להחזרת למברטה לחיים תוך שיתוף פעולה עם מהנדסים מאיטליה והכשרת פס ייצור בטאיוואן.

בשנת 2011 חזרה למברטה לחיים רשמית כשהוצג ה-LN עם מנועי 125 ו-150 סמ"ק ארבע פעימות, מקוררי אוויר ותמסורת ואריאטור מוכחים ואמינים שמקורם בסאניאנג, למעשה כל מכלולי ההנעה, מיתלים, בלמים מקורם בטיוואן תחת מעטה מרכב מתכתי "איטלקי" בעיצובו הכולל גם תא אכסון מתחת למושב מיוצר באיטליה. על העיצוב הנוסטלגי ששואב השראה מדגמי ה-SX והגרנד פרי הקלאסיים אחראי אלסנדרו טארטריני, בנו של מייסד יצרנית הקטנועים איטלג'ט. תקופה קצרה לאחר מכן הורחב קו הדגמים של הלמברטה עם ה-LT הזהה ל- LN אך עושה שימוש במנועי 50 סמ"ק עם 2 או 4 פעימות. מנועי ה-50 סמ"ק משמשים גם את ה- LJ קטנוע עירוני הנבדל בעיצובו מדגמי ה-LN/LT בפנס קבוע בחזית ומושב מפוצל.

יבוא הלמברטה לישראל נעשה על ידי חברת שירומיקה. לארץ מגיעה הלמברטה LN בגרסת ה-125 סמ"ק. מתחת לעיצוב המושקע והנוסטלגי מסתתר קטנוע בסיסי למדי במכלוליו. המנוע מקורר האוויר ומוזן מאייד מספק 8.7 כ"ס צנועים. מערכת הבלימה כוללת דיסק 190 מ"מ מלפנים ותוף מאחור והחישוקים הם בקוטר 12 אינטש.

השורה התחתונה
מחירה של הלמברטה בישראל עומד על 19,950 ש"ח ובמסגרת ההשקה עומד המחיר על 18,500 ש"ח כולל קסדה במתנה. לשם השוואה הווספה LX125 המצוידת במנוע קירור אוויר מוזרק אך עם חישוקים קטנים יותר נמכרת במחיר של 19,200 ש"ח. בעתיד הקרוב מתעתד היבואן להציע גם את מגוון האביזרים המקורי של היצרן הכולל סבל קדמי ואחורי, ארגזים ומדרסי רגליים. היבואן מעניק אחריות מקובלת בענף של שנתיים ללא הגבלת ק"מ וישנה פריסה של 5 סוכנויות ומוסכים מורשים ברחבי הארץ. כקטנוע עירוני הלמברטה מבצעת את תפקידה נאמנה אך מי ששואף ליותר מכך יצטרך לחפש את מבוקשו במקום אחר. אלא שהלמברטה מלכתחילה לא נועדה להיות מלכת הרמזורים או הפרקטיות והיא מצטיינת בעיצוב ובאופנתיות זאת לצד יעילותה כקטנוע. חבל איפה שכמו במקרה של הוספה לעיצוב שובה הלב יש מחיר.

ההופעה
יצאנו ל-24 שעות התרשמות בהם הספקנו לעבור כ-70 פלוס כמה קילומטרים על הלמברטה. הלמברטה לא באה בכדי להביא איתה איזושהי בשורה, היא באה לשחזר נוסטלגיה שאספנים רבים מקיימים על בסיס למברטות ישנות, ובכך שומרים על הגחלת פועמת. לפתע לרכב על הלמברטה החדשה עם מנוע 4 פעימות אוטומטי ברחובות ת"א מעיר את זקני ת"א משנתם, אלה חושבים שמה אנו אספנים מדקדקים בציציות שהצלחנו לשחזר ולרענן את הלמברטה עד כדי כך. עבודת הקוסמטיקה של הכלי נותנת את השואו של הלמברטה בצורה מושלמת. העיצוב מוקפד מאוד ואף רמת הגימור טובה למדי. חלקי הפח הארוכים בצידי הקטנוע צבועים באלגנטיות עדינה, החזית המוקפדת נראית מושלם ואף מסגרת הפנס (פלסטיק) נראית כמו מסגרת פנס ישנה ממתכת חזקה. הכידון מסגיר את השקר מיד, כי אם הצלחנו לעבוד עליהם עם הקטע של "שתי טאקט" למרות שמדובר ב"ארבע טאקט" כלשונם. הכידון נטול ההילוכים הסגיר את העובדה שמשהו כאן מסריח, מישהו עובד עליהם בעניים. כן כן אז אנו נכנעים, הבובה הזו מודל 2013 והיא מיועדת לנכדים שלכם.

בתנועה
כפי שנאמר קודם, הלמברטה, כמו הווספה המודרנית (אחותה לרטרו שיק הזה), אוטומטית במקום ידנית. המתגים על הכידון לקוחים מפיאג'ו כאשר אחד מהם פותח ביעילות את המושב ומגלה את תא האחסון. בלמברטה המקורית במקום תא אחסון היה מיכל דלק מפח, כאן תא האחסון יהיה שימושי יותר לצרכי היומיום, אבל לא שימושי מידי, שכן קסדות שלושת רבעים יהיה קשה עד בלתי אפשרי לדחוס פנימה. את הקסדה שלי בכל אופן לא הצלחתי, אז בטח שנשכח מאחסון קסדה מלאה. סחיטת המצערת מניבה תאוצה מאוד מהירה עד כ-60 קמ"ש שאז לאחריהם התאוצה מתמתנת מאוד. לצרכים העירוניים זה טוב מאוד וזריז מאוד, בבין עירוני יהיה קשה שכן המהירות המקסימאלית שניתן להשיג עם יחס ההעברה המקורי של הוריאטור עמדה על 90 קמ"ש. השיוט על הכביש המהיר מתבצע סביב ה-80 קמ"ש לכן הלמברטה תתמקד בעבודה העירונית ומקסימום קטעי קישור מעיר סמוכה לעיר הסמוכה.

הבלם האחורי סביר בלבד ובהתחשב להיותו בלם תוף יש גבול למה שניתן לבקש, בלם אחורי בסיסי בהחלט. מנגד בלם הדיסק הקדמי מפצה עליו בעצמתו הנורמאלית והרצויה. מבחינה דינאמית הלמברטה נוסעת בסדר. הבולם האחורי נחמד יחד עם המושב די נוח ומקדימה הבולם די תואם את עבודתו של האחורי, אך בשברי אספלט קריטיים כפי שמוכר לנו מדרום ת"א מקבלים חבטות רציניות בחזית. אבל בינינו, מדובר בלמברטה, ברטרו שיק, מי שיחפש כאן ג'ילרה ראנר יחטיא מאוד אל המטרה, כי לצורת השיוט הנוסטאלגי על צלילי שירי אהבה ברקע באוויר, הקטנוע עושה את המוטל עליו בדיוק, לא פחות.

תעודת זהות

למברטה LN125
מחיר: 19,950 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 124.6 סמ"ק, 2 שסתומים, גל זיזים עליון, קירור אוויר
הספק: 8.7 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 0.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך: 57.8X52.4 מ"מ
יחס דחיסה: 10.4:1
הזנת דלק: מאייד
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – בולם יחיד

בלמים:
קדמי – דיסק 190 מ"מ
אחורי – תוף

צמיגים:
קדמי – 110/70-12
אחורי – 120/70-12

גובה מושב: 800 מ"מ
מיכל דלק: 6 ליטר
משקל: 107 ק"ג

גלריה

15 תגובות ל למברטה LN125 – מבחן בזק

  1. האמת כששמעתי את המנוע הוא נראה לי קצת חלש לעומת הרעש שאני זוכר שהיה לה פעם.

  2. לדעתי. אז הרעש היה יותר חזק ובטח היה גם הרבה עשן

  3. הלמברטה של פעם. ולא מידיעה אלא מקריאה הייתה שתי פעימות אז ברור שהייתה מוציאה הרבה עשן מאחור כמו הווספות של פעם. ובכלל כל כלי של שתי פעימות

  4. ולא כמו HM שכל הזמן אני קורא שהוא מביא עוד סוג של כלים, בסוף מהכל יצא כלום רק מזל ששם יש את הונדה ישראל של שחר שיתנו לחברה תשובה של חלקים.

  5. ובכלל את היבואן שלהם. לעומת הונדה ישראל. ומה הקשר בכלל לכתבה וללמברטה. הכלי כאן הוא באמת יחודי ויוצא דופן. הכלי כאן ארוך וצר ויהייה מאוד נוח להתניד איתו בעיר כי הוא לא יפריע במעבר בין מכוניות ליפני רמזורים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל