fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

סוזוקי אינזומה – בייבי קינג

סוזוקי אינזומה – בייבי קינג

מאיר יוגב

צילום: תומר לשר

כמעט לכל יצרן יפני יש "בייבי-משהו". להונדה יש את הבייבי CBR, ולקאוואסאקי מייסדי הכינוי, יש כמובן את הנינג'ה הקטן. כעת הגיע תורם של סוזוקי לייצר אופנוע בנפח 250 סמ"ק בהשארת דגם מגודל ובאופן מפתיע, לא מדובר על בייבי ג'יקסר אלא על בייבי B-KING או בקיצור – בייבי קינג.    

בסוף שנת 2011 סוזוקי החלה בייצור האינזומה (ברק ביפנית) בשיתוף פעולה עם יצרנית האופנועים הסינית ג'יאנגמן דצ'אנג'יאנג. בתחילה שווק האופנוע בארצות המזרח הרחוק אך כעבור מספר חודשים הוצגה הגרסה האירופאית של האינזומה ששיווקה החל ביבשת הישנה במהלך 2012. משם הדרך לארץ הייתה קצרה ובחודש פברואר האחרון נכנס האינזומה למגרש אופנועי ה-250 סמ"ק שהלך ונהיה צפוף בשנים האחרונות. האינזומה נועד להעניק ל'עופר אבניר' דריסת רגל בשוק אופנועי התקציב של קטגורית A1 כאשר באופן ספציפי פונה האינזומה לקהל רוכבים סולידי יותר, שלא מחפש את הלוק הספורטיבי שמציעים מתחריו היפנים. האם מדובר בכלי בסיסי ואפרורי או שהזיקה בוויזואליות שלו לאחיו הגדול היא יותר מאשר למראית העין?

השורה התחתונה
כשעולים על הבייבי קינג פשוט רוצים להמשיך לרכב וכשעוצרים במהלך הטיול להפסקת סיגריה, מזדרזים לסיימה כדי לעלות עליו ולהמשיך. אמנם לא מדובר כאן על אופנוע מרשים ביופיו או על כזה שמציע לנו יתרון ייחודי על פני האחרים אבל לבייבי קינג יש קסם משלו. הוא אופנוע מגניב שמצליח לשלב בתוכו את הקסם שבהנאת הרכיבה, כפי שהיא אמורה להיות: לא ספורטיבית וקיצונית אך גם לא בנאלית ומשעממת. כאופנוע תקציב הוא מפתיע באיכויותיו ולא נכשל בשום סעיף כשגם על נקודות החולשה מפצה האופי.
בניחוח רטרו עם נגיעות עיצוב מודרניות, האינזומה הוא אופנוע בגודל אמיתי, כזה שיכול להוות לרוכבים הצעירים בית ספר מצוין להמשך ולרוכבים ותיקים ומנוסים יותר הוא יזכיר באופיו משהו מסוג האופנועים שהיו כאן פעם…

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע הטווין המקבילי של הבייבי קינג בנפח 248 סמ"ק פשוט יחסית עם שני שסתומים לצילינדר וגל זיזים עילי אך מצויד בהזרקת דלק. בפועל המנוע מעניק תחושה שהוא חזק יותר מאשר 24 הכ"ס הכתובים על הנייר. תחושת הכח מושגת בזכות שיא ההספק המתקבל מוקדם יחסית ב-8,500 סל"ד ובמומנט של כ-2.2 קג"מ שגם הוא מגיע מוקדם ב-6,500 סל"ד. הנגזרת מכך היא רצועת כח רחבה, המתחילה נמוך במושגים של מנועים קטנים, ונמשכת בצורה ליניארית להפליא עד לקצה קשת הסל"ד. המנוע הגמיש מאפשר לרוכב להאיץ גם אם הוא נמצא בהילוך אחד גבוה מהנדרש.

התחושה המתקבלת מאופי המנוע היא של אופנוע גדול יותר וזאת גם בזכות הצליל הנעים הבוקע מצמד המפלטים. אותה תחושה של "אופנוע גדול" נעלמת כאשר מגיעים להילוך השישי ולמהירות שיוט סבירה של כ- 120 קמ"ש, שם אנו נזכרים שעדיין מדובר במנוע קטן. את המהירות הזו האופנוע אמנם מפתח ללא בעיה, אפילו ברכיבה בזוג, אך אינו משאיר הרבה רזרבות לעקיפה. המהירות הסופית של 148 קמ"ש על השעון איננה מושגת תמיד אלא רק בתנאים אופטימאליים ובכל אופן, זהו לא אופנוע מהיר במיוחד. אך הוא לא נועד לכך. הבייבי קינג מצטיין בטווח המהירויות הבינוניות וזה הקטע שלו. פשוט כיף להאיץ ולזרום איתו בין טורי המכוניות בעיר או בכביש הפתוח והמפותל מחוצה לה.    

המצמד מפריד רחוק ומעט נקודתי אבל תפעולו רך ונעים. תיבת ההילוכים בעלת ששת יחסי ההעברה מנצלת בצורה יעילה את מה שיש למנוע להציע. תפעול תיבת ההילוכים מעט נוקש אך מדויק מאוד וניתן להעביר הילוכים כבר באזור ה-8,500 סל"ד וליהנות מהמומנט הנדיב שהמנוע מציע ומתאוצות ביניים לא רעות בכלל. צריכת הדלק שנמדדה במבחן הארוך והתובעני שלנו היא 21 ק"מ לליטר.

מתלים, התנהגות, בלמים
כשתומר לשר שאל אותי במהלך הצילומים כמה פעמים אני עוד מתכוון לעשות את אותו הסיבוב, הבנתי שהגזמתי. פשוט גיליתי שהמתלים הבסיסיים למראה של האינאזומה לא מעידים על איכותם בפועל והם פשוט מספקים את הסחורה. שוב ושוב ניסיתי לבדוק למה מסוגל הבייבי קינג ונהניתי בכל פעם. הבולם הטלסקופי הדקיק מלפנים והבולם בעל שבעת מצבי כוונון עומס קפיץ מאחור מעניקים ביטחון בסיבובים כשהאופנוע שומר יפה על קו הפנייה. ההיזון החוזר המתקבל מהכביש טוב ורק הצמיגים מתוצרת IRC (ברוחב 110 מ"מ מלפנים ו-140 מ"מ מאחור) הם אלו שבסופו של דבר יאותתו לכם להירגע יחד עם הגשש של הרגלית.
תנוחת הרכיבה הזקופה והקליפאונים הגבוהים מאפשרים לרוכב לבצע פקודות היגוי החלטיות ומהירות. שלדת הברזל משתפת פעולה יפה עד גבול מסוים, שכן זהו לא אופנוע בעל יומרות ספורטיביות מדי. בכל מקרה, אופי קהל הלקוחות של האינאזומה ימצאו בו פרטנר מעולה לרכיבות סופ"ש מפותלות בזכות התנהגות כביש מצויינת ובטוחה בסך הכל.

בלם הדיסק הקדמי בקוטר 290 מ"מ בעל שתי בוכנות מתוצרת ניסין מייצר עוצמת בלימה טובה ועם רגש רב. גם בלם הדיסק האחורי עם בוכנה אחת מפתח עוצמת בלימה טובה ועם הרבה רגש. שילוב של שניהם מצליח בקלות לעצור את מסת האופנוע, כ-182 ק"ג "רטובים". עם זאת, חשוב לציין שאין באופנוע מערכת בלימה משולבת או ABS וזהו חסרון לא קטן לעומת המתחרים. חבל.

עיצוב, נוחות, שימושיות
האינזומה מעוצב בהשראת ה-B-KING הגדול, השרירי והמוחצן כשבהתאם לכך מעצבי סוזוקי בנו אותו כך שיראה גדול יותר מנפחו האמיתי. מסכת החזית, היפה לטעמי, יחד עם המאותתים על הפיירינג מהצדדים יוצרים חזית רחבה. המנוע הדו-צילנדרי עם סעפות המצופות כרום נותן מראה "שרירי" והזנב העבה יחד עם זוג המפלטים הגדולים משלימים עם קצת רטרו את המראה הכללי. התוצאה הויזואלית טובה בהחלט. במיוחד בצבע השחור של אופנוע המבחן.
הנפת רגל קלילה תמקם אותנו על מושב קשיח ונוח למדי והרגליים תגענה בקלות לרצפה כשגובה המושב הוא 780 מ"מ. לפנינו נראה את לוח השעונים המפורט ובו מד סל"ד אנאלוגי גדול, תצוגת מהירות דיגיטלית, מד מרחק מתאפס ונורות אזהרה שונות כשבניהן גם מנורה המתריעה על טיפול מתקרב. בנוסף לכך, נוכל גם למצוא תצוגה של מספר ההילוך בו אנו נמצאים ואפילו מנורה הנדלקת בדיוק בסל"ד המתאים וממליצה לנו להעלות הילוך לטובת נסיעה חסכונית ויעילה יותר. יפה מאוד. התצוגה ברורה וקריאה ובלילה נצבעת בצבע אדמדם נעים.

הקליפאונים כאמור ממוקמים גבוה והמתגים הסטנדרטים נוחים לתפעול. כשמתחילים ברכיבה הרגליים מונחות על רגליות הממוקמות מעט גבוה ביחס לתנוחת הרכיבה הכמעט זקופה. רוכבים גבוהים כמוני (1.88) יצטרכו להתרגל לכיפוף המוגזם בברכיים ביחס לפלג גוף העליון. רכיבה ממושכת מטשטשת את עניין הרגליות אך המושב מתחיל להיות פחות נוח. לאחר כ-50 ק"מ של רכיבה הייתי חייב לעצור ולחלץ את ישבני. אשתי לעתיד לעומת זאת העידה על מושב רחב, תומך ונוח מאחור. רגליות המורכב, כמו גם של הרוכב, מעוטרות בגומי המבודד ויברציות. המראות מעוצבות בטעם אך הן קטנות ולא בולטות מספיק מחוץ לכידון. אי לכך הן לא מספקות שדה ראייה רחב מספיק. מצד שני הן אינן מפריעות בתנועה הצפופה בתוך העיר.

הבייבי קינג אמנם בעל שורשים סיניים אך ניכר שמדובר בסוזוקי אמיתי. איכות הגימור טובה מאוד, הפלסטיקה הדוקה ומתאימה היטב לחלקים השונים ללא רווחים, מסכת החזית צמודה עם ספוגים ולא מרשרשת גם אם ניסע על כביש מקורצף. לפחות לאחר 1,500 ק"מ על מד המרחק של אופנוע המבחן איכות הגימור בהחלט משביעה רצון.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של האינאזומה 250 הוא 34,910 ש"ח לא כולל אגרות והוצאות רישוי. המחיר שבו תומחר שם אותו במיקום טוב באמצע בין אופנועי ה-250 סמ"ק. מחירו של האינזומה נמוך מזה של ה-CBR250  הספורטיבי בכ- 3,000 ש"ח בגרסה נטולת מערכת ABS. בהשוואה למתחרים האחרים מהמזרח האינזומה זול ב-1,000 ש"ח מהיוסאנג GT250N יקר בכ-5,000 ש"ח מהסאנגיאנג וולף. בל נשכח גם את הקאוואסאקי נינג'ה 300 שכבר איננו מתחרה ישיר של החבורה הזו. הוא חזק יותר, יקר יותר וכרגע גם פונה לקהל רוכבים שאינם מוגבלי רישיון (A).
מרווח הטיפולים של האינזומה הוא אחת ל-5,000 ק"מ כאשר בכל 10 אלף ק"מ מוחלפים המצתים ומסנן האוויר מוחלף אחת ל-15 אלף ק"מ. עלות הטיפולים ל-20 אלף ק"מ הינה כ-3,900 ש,ח לא כולל כיוון שסתומים שנעשה על פי הצורך ועלותו 160 ש"ח.

סוזוקי אינזומה 250 – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 517 ש"ח
טיפול 5,000 708 ש"ח
טיפול 10,000 967 ש"ח
טיפול 15,000 849 ש"ח
טיפול 20,000 897 ש"ח

תעודת זהות

סוזוקי GW250 אינזומה
מחיר: 34,910 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון A1

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים בטור, 248 סמ"ק, 2 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים
הספק: 24 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2.25 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך: 55.2X53.5 מ"מ
יחס דחיסה: 11.5:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 26 מ"מ
הילוכים: 6
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 37 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, כיוון עומס קפיץ, מהלך 120 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק 290 מ"מ, קליפר שתי בוכנות
אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת

צמיגים:
קדמי – 110/80-17
אחורי – 140/70-17

בסיס גלגלים: 1,430 מ"מ
גובה מושב: 780 מ"מ
מיכל דלק: 13.3 ליטר
משקל: 182 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק במבחן: 21 ק"מ לליטר
טווח רכיבה:  279 ק"מ

27 תגובות ל סוזוקי אינזומה – בייבי קינג

  1. ותתחילו להשקיע בוידאו.
    זו הדרך היחידה שלכם להתעלות על פולגז.

    בלי וידאו משובח אין לכם זכות קיום.

  2. ממש לא נראה 250. נראה לא פחות מ500. תמונות טובות. נהנתי לקרוא.

  3. נושא השיתוף מול החברה הסינית לא נשמע טוב אני יוותר

  4. שמע, עד שלא ראיתי אותו בעיניים חשבתי כמוך. תחשוב על זה.

  5. למה להחליף שמן ומצתים עולה כמעט 1000 ש"ח? זה הגיוני?
    למה מצתים של אופנוע מתפגרים אחרי 10 אלף ק"מ ובמכוניות מצתים מחזיקים פי כמה וכמה יותר מעמד. באלפא 147 של חבר המצתים מחזיקים 60 אלף ק"מ.

  6. לפני מס העשירים של יהיר לפיד יחי מדינת ישראל

  7. עם כל הכבוד למה שמישהו ישלם 1000 ש"ח יותר על כלי קוראני באיכות נמוכה ובלי גם של יבואן חזק

  8. אופנוע שנראה טוב מאיץ סבבה אבל נוחות רכיבה ו הוא רחוקים מלהיות נכונים לא נוח בכלל!!!

  9. אני קרוב ל50 בגיל כמובן רכשתי את האינזומה ונוסע עליו כבר שנה ויכול לומר שהרכיבה בו מהנה ביותר אומנם לא הכי ספורטיבי , יש לו לוק מדהים שמושך את העין וכך תגובות הנהגים , אני נוהג בעדינות וכך צריכת הדלק שלו 25 ק"מ לליטר , אני מרכיב את אישתי ושנינו קצת שמנמנים והמנוע עושה את העבודה בכיף , לכל הרוכבים סעו קצת יותר לאט ותהנו מהדרך , יוסף

  10. אין ספק מדובר בסוס עבודה שעושה את העבודה אבל העיצוב אסייתי לחלוטין וחבל עוד קצת השקעה והיה יכול להיות יותר טוב .

  11. זה אולי בייבי חסה, הקשר בינו לבין הBKING לא קיים והגיע הזמן שסוזוקי יתחילו להתעורר ולעמוד בשורה אחת עם המתחרים בנפחים הקטנים במקום לייצר בתי שימוש מגוחכים או DR650

  12. יחסית התאוצה שלו יותר טובה מהזד250 למרות ה28 כ"ס
    הוא פחות מהיר אבל הוא מרגיש יותר נוח עשית הזד 250 היה שובר לי את הגב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל