fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי נינג'ה 300 – כמו גדול

קאוואסאקי נינג'ה 300 – כמו גדול

תומר לשר

צילום: תומר לשר

קטגורית אופנועי ה-250 זכתה לעדנה בשנים האחרונות בעולם אך גם בארץ. תקנות הרישוי האירופאיות בהן קטגוריית הרישוי הבינונית מוגבלת ל-34 כ"ס נתנה זריקת מרץ ליצרניות האופנועים לפתח כלים קטנים המתאימים לקטגוריה הנ"ל. לא רק כלי עבודה בסיסיים ואפרוריים אלא גם אופנועים בעלי ניחוח ספורטיבי שרצו להיות, או לפחות להעניק לרוכשיהם, תחושה של "כמו גדולים".

אחד האופנועים הראשונים להציע מראה מודרני ואופי שובב בנישה היה הקאוואסאקי ZX250 שזכה לכינוי החיבה "בייבי נינג'ה". הנינג'ה הקטן שהוצג בשנת 2007 החליף את ה-GPX250 העתיק שראשיתו עוד באמצע שנות ה-80' והמשיך להימכר בארה"ב זמן רב אחרי שנעלם מהשוק הישראלי והאירופאי. הנינג'ה 250 אמנם התבסס ברובו על אותו GPX אך הודות לעיצוב מודרני וביצועים נאותים בהתאם למדרגת הרישוי A1 הפכו אותו לאטרקטיבי בקרב רוכבים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם האופנוענות. בארץ זכה הבייבי נינג'ה להצלחה לא קטנה באופן יחסי לשוק המקומי אפילו כשהיה יקר מהמתחרים הצעירים שהגיעו אחריו ובראשם ההונדה CBR250R.

לפני כחצי שנה חשפה קאוואסאקי את המחליף של הנינג'ה 250 שמטרתו הייתה ליישר קו עם תקנות הרישוי האירופאיות החדשות בהן עלה ההספק המותר בקטגורית הביניים ל-47 כ"ס. הנינג'ה 300 החדש שמר על תצורת המנוע של טווין מקבילי אך תוספת הסמ"קים הגדילה את ההספק ל-39 כ"ס כמו באותו GPX מקורי. הדגם החדש קיבל גם שלדה חדשה, מצמד מחליק, צמיג אחורי רחב יותר ועיצוב חדש שהשווה לו מראה של אופנוע סופרספורט אמיתי. כיוון שישראל שייכת לשוק האירופאי נחת כאן הנינג'ה 300 ולא גרסת ה-250 המוזלת עם המנוע של הדגם היוצא המיועדת לשווקים במזרח אסיה. תקנות הרישוי האירופאיות החדשות טרם אומצו בישראל מה שמציב את הנינג'ה 300 במצב בעייתי כשהוא דורש מרוכבו רישיון לא מוגבל ומשלם "קנס" ביטוח על היותו במדרגת הנפח העליונה. האם לבייבי נינג'ה החדש יש סיכוי לשחזר את הצלחת קודמו?

השורה התחתונה
הנינג'ה 300 החדש הוא בבסיסו אופנוע מאוד דומה לנינג'ה 250 ששיפורים בפרמטרים החשובים באמת הפכו אותו למשהו שונה מהותית. בין אם זה בתוספת מערכת ה-ABS, שתועיל לרוכבים טריים כחלק בלתי נפרד מתהליך ההכרות שלהם עם עולם הדו"ג, שילדה חדשה שמרגישה מאוד טוב בשילוב עם מתלים פשוטים אך כאלו שעושים עבודה מעולה במסגרת היעוד הכללי של האופנוע. המנוע קיבל תוספת של 50 סמ"ק אבל מרגיש לא חזק במיוחד וללא הבדל משמעותי בתחושה מהנינג'ה 250. עם זאת, יש בו חלקות ונעימות שקונה אתכם מהק"מ הראשון.

הבייבי נינג'ה החדש ידע לתת לכם ריגוש וכיף בכבישים מפותלים לצד יכולת שימושית נדיבה בעיר. כאופנוע, ובפרט כאופנוע מתחילים, הנינג'ה הקטן הוא חמד של אופנוע בעל מראה קרבי ואיכות חומרים מרשימה. אותי אישית הוא קנה. אז מה הבעיה?
הנינג'ה 300 מתאים לתקנות הרישוי האירופאיות החדשות שטרם אומצו בישראל מה שמציב אותו כאן בקטגוריה לבעלי רישיון לא מוגבל. דבר זה מצמצם את קהל היעד שלו כרגע לאור העבודה שבעלי רישיון לא מוגבל בדרך כלל לא נזקקים לאופנוע "מתחילים" שכזה, נפלא ככל שיהיה, וקופצים ישר לחבר'ה הבינוניים פלוס. בתנאים הללו קשה לראות את כיצד הנינג'ה 300 יהפוך ללהיט כמו הנינג'ה 250 וחבל.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מנוע הנינג'ה בעל שני צילינדרים מקבילים 296 סמ"ק מפיק 39 סוסים ב-11 אלף סל"ד כששיא המומנט מגיע 1,000 סל"ד מוקדם יותר. על צג לוח השעונים תמצאו את הקו האדום מתחיל אי שם ב-12 אלף סל"ד, דיי מרשים לנפח קטן שכזה. כבר בהתנעה מרגישים שהמנוע מאוזן ונעים. לא עוד יחידת הנעה לשווקים מתפתחים שהורכבה כדי לצאת ידיי חובה. המנוע מרגיש איכותי וצורת עבודתו משדרת גם היא איכות. זה אומר, שאין חירקושים, גם אחרי רכיבה מאומצת, אין ויברציות מיותרות וגם בהרכבת מורכב הוא עדיין שומר על אופיו. טווח הסל"ד האפקטיבי של המנוע נמצא בין 5 ל-8 אלף סל"ד. בטווח זה מתאפשרת רכיבה מהירה בהרי ירושלים לצד אופנועים גדולים ובאותה נשימה הנינג'ה הקטן יעשה העבודה ברכיבה עירונית עמוסה. עליה לסל"ד גבוה יותר הכרחית כשהתנאים מאפשרים רכיבה ספורטיבית ומהירה באמת. שם, הנינג'ה יידע לרגש אתכם באופן שלא חשבתם או העלתם על דעתכם. המתמידים על המצערת יצליחו להגיע למהירות המרבית של כ-180 קמ"ש.

מערכת ההזרקה מרגישה מעולה ומתואמת היטב עם מנוע הנינג'ה. גם ברכיבה ספורטיבית חזקה וגם ברכיבה מנהלתית לא הורגשה תסמונת ON/OFF קיצונית כשוויסות קצב הרכיבה בכל תנאי הוא קל ונעים ליישום. צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-22 ק"מ לליטר. נאה בהחלט.
תיבת ההילוכים של הנינג'ה חלקה, מדויקת וגם הוא ומרגישה איכותית עם חלוקה נכונה של יחסי ההעברה מלבד ההילוך הראשון שהרגיש מעט קצר מידי. קאוואסאקי החליטו "לפנק" את הרוכב ולהתקין בנינג'ה החדש מצמד מחליק, למה? אין לי מושג. למנוע הזה אין מספיק כוח באמת לנעול את הגלגל האחורי אבל היי, אם רוצים להרגיש בליגה העליונה כדאי שיהיה במה להשוויץ.

מתלים, התנהגות, בלמים
כאופנוע המוגדר "אופנוע תקציב" לא תמצאו בנינג'ה 300 הפתעות בתחום המתלים. מלפנים ישנו מזלג טלסקופי בקוטר של 37 מ"מ ללא כל כוונון אפשרי ומאחור ישנו בולם בעל אפשרות לכיוון עומס קפיץ בלבד ל-5 מצבים. את האופנוע קיבלנו כאשר הבולם מאחור היה על המצב הרך ביותר. יחד עם השלדה חדשה והקשיחה יותר הבייבי נינג'ה מרגיש יחידה אחת הזורמת היטב על הכביש. כל החבילה הזו של מתלים+שילדה מניבים פה התנהגות כביש שובבית, יציבה וכייפית. אחרי רכיבה בהרי ירושלים, בכביש המאופיין בעיקולים חדים ורדיוסים משתנים, הנינג'ה הקטן כבש את כולם כהרף עין. הוא זריז להפליא ועם זאת יציב ומשרה בטחון בהטיות. בכניסה לפניה האופנוע שומר על הקו הנבחר כאילו היה אופנוע ספורט מן המניין. הנינג'ה מגיע עם צמיגי IRC בעל מבנה מעט יומרני שבעיקולים ארוכים ומהירים מעט גורמים לחוסר יציבות. אין ספק שהבולם האחורי גם הוא תורם להרגשה זו. שינוי עומס הקפיץ וכמון גם החלפה לצמיגים איכותיים יותר אמורה לפתור את הבעיה כליל. יש לציין שגם בהרכבת רוכבת נוספת הנינג'ה לא התרגש ולא הראה סימני חששות ועדיין תפקד יפה ברכיבה ספורטיבית. עלמת החן עשתה עבודה נפלאה גם כן.

בתוך העיר הנינג'ה ידידותי מאוד למשתמש ומאפשר חיים קלים, זאת בעיקר בזכות המנוע נעים שהוזכר קודם לכן, תנוחת רכיבה שלא מעייפת וזווית צידוד בכידון המאפשרת ניוד קל בין טורי מכוניות. המתלים עובדים יפה מאוד בתנאי עיר עוינים ביחס לפשטותם. רק מושב האופנוע מרגיש מעט קשה ומעביר יותר מידי אינפורמציה לעמוד השדרה. לרכיבה ספורטיבית דבר זה מעולה שכן אנו מקבלים אינפורמציה לגבי הקורה תחתינו. בעיר זה לא כל כך לא נעים.

מערכת הבלימה של הנינג'ה כוללת דיסק פרפרי בקוטר של 290 מ"מ מלפנים ו-220 מ"מ מאחור עם קליפרים בעלי שתי בוכנות והכי חשוב: מערכת ABS תקנית. בפועל, הבלם הקדמי הרגיש מעט ספוגי וללא עוצמה מספקת כשהבלם האחורי לעומתו היה בעל רגש ועוצמה נכונה. מערכת ה-ABS עובדת באופן מעולה ודואגת להיכנס לעבודה ממש בזמן הנכון. שניה לא מוקדם מידי. יתרה מכך, הבייבי נינג'ה הפתיע ביכולתו להיכנס לפניה על הבלמים כשהוא אינו מתרגש מכך ומאפשר זאת בשלוות נפש.

עיצוב, נוחות, שימושיות
הנינג'ה החדש מעוצב באופן מדליק. מסכת החזית קרבית, הזנב בעל הקימורים החדים והספורטיביים ומאותתים השקועים בפרינג מעניקים את התחושה שבקאוואסאקי לא באו להוציא עוד אופנוע לשוק אלא ישבו והשקיעו. הפעם הבייבי נינג'ה באמת נראה כמו העתק של אחיו הגדולים. מיכל הדלק מאפשר חביקה נוחה ויעילה בעת רכיבה ספורטיבית ומנהלתית. במיכל הדלק תוכלו למצוא איזור מחוספס באזור הברכיים, דבר העוזר מאוד בעת חביקת מיכל הדלק ועיגון פלג הגוף התחתון לאופנוע.

מושב הרוכב, כמו שכבר הוזכר, מעט קשה על יתר במידה לטעמי. מלבד עניין הקשיחות המושב מרווח ומאפשר תזוזה לאחור ולפנים לשינויי חלוקת משקל בעת הרכיבה. רגליות הרוכב עשויות אלומיניום ללא כל זכר לגומי כמו בשאר המתחרים. כמו שאופנוע ספורט אמור להיות.
לוח השעונים גדול ודיי מושקע, הוא ברור ובעל אינפורמציה בסיסית בעיקר אבל תמצאו בו את הסמלון הקטן שמראה את יעילותכם כרוכבים בחיסכון בדלק, בדיוק כמו באחים הגדולים. מתחת למושב המורכב לא תמצאו מקום רב יותר מדיי, אפשר להגיד שרישיונות וזהו. המראות אמנם יפות וקרביות אבל לקבל מהן אינפורמציה לגבי המתרחש מאחור דורש קיפול מרפקים ועוד כל מיני תרגילי גמישות מוזרים. משקף הרוח לא אפקטיבי אלא אם כן רכנתם וגירדתם עם פטמותיכם את מיכל הדלק.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הנינג'ה 300 החדש הוא 45 אלף ש"ח, דומה למחירו של הנינג'ה 250 היוצא לפני שנמכר במבצע סוף המלאי. מבחינת תמורה הדגם החדש עם תוספת כוח ו-ABS עדיף על קודמו. בהשוואה למתחרים מקטגורית אופנועי ה-250 סמ"ק הקאוואסאקי עדין יקר יותר באופן משמעותי כאשר מתחרהו הישיר, ההונדה CBR250R החד צילינדרי זול ב-7,000 ש"ח ללא מערכת ABS המוצעת כתוספת. מצד שני, אופנועי תקציב בנפח 600 סמ"ק (כדוגמת הקאוואסאקי ER6) יקרים מהבייבי נינג'ה ב-15 אלף ש"ח ויותר.

מרווח הטיפולים של הנינג'ה 300 עומד אחת ל-12 אלף ק"מ לטיפול גדול כאשר אחת ל-6 אלף ק"מ יש להיכנס לטיפול קטן של בדיקה כללית והחלפת שמנים בעלות של פחות מ-200 ש"ח. עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ היא כ-3,300 ש"ח ואילו עלות הטיפולים ל-36 אלף ק"מ היא כ-5,000 ש"ח. תוספת הנפח של הנינג'ה 300 מקפיצה אותו גם בדרגת הרישוי מה שאומר תוספת של למעלה מ-1,000 ש"ח בביטוח החובה השנתי שמקזזת באופן חלקי את עלויות הטיפולים הנמוכות יחסית.

קאוואסאקי נינג'ה 300 – מחירי טיפולים (כולל עבודה, חלפים ומע"מ)

טיפול 1,000 667 ש"ח
טיפול 6,000 189 ש"ח
טיפול 12,000 475 ש"ח
טיפול 18,000 189 ש"ח
טיפול 24,000 1,751 ש"ח
טיפול 30,000 189 ש"ח
טיפול 36,000 1,575 ש"ח

תודה לסערון ויוסי גוזלן על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

קאוואסאקי נינג'ה 300
מחיר: 44,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים לרוחב, 296 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 39 כ"ס ב-11,000 סל"ד
מומנט:  2.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד
קדחXמהלך: 49X62 מ"מ
יחס דחיסה: 10.6:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 32 מ"מ,  פרפר כפול
הילוכים: 6
מצמד: מחליק, רב דיסקיות רטוב
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 37 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, 5 מצבי עומס קפיץ, מהלך 132 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 290 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק פרפרי 220 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

צמיגים:
קדמי – 110/70-17
אחורי – 140/70-17

בסיס גלגלים: 1,405 מ"מ
זווית היגוי: 27 מעלות
מפסע: 93 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
מיכל דלק: 17 ליטר
משקל: 174 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק (מבחן): 22 ק"מ לליטר
טווח רכיבה:  374 ק"מ

42 תגובות ל קאוואסאקי נינג'ה 300 – כמו גדול

  1. מתי יאמצו את התקנות החדשות? עוד שנה? שנתיים? עשר שנים?
    כרגיל ישראל מפגרת מאחור

  2. אופנוע למתחילים עם ביטוח חובה של 4500 ש"ח. עדיף אופניים

  3. טי מקס
    גוי מקס
    קימקואים וכל שאר ירקות
    הבדל של 300 500 שקל בין מחיר כולל לטיפולים..
    זה כבר לא לחסוך לרדת ל250 מלבד כמה שקלים בביטוח

  4. אני מבסוט עד השמים כבר כמה שנים. לגמרי עכשיו אני משדרג

  5. עם רישוי 300 פיספסתם אותי. אני עד 250
    להוציא בלתי מוגבל בזבוז זמן וכסף עבורי.

  6. מטרו!
    עד מתי תשדלו אותנו? מחירים לחדירה שמעתם? למכור בא לכם? או להתלונן שלא קונים והשוק על הפנים…
    די!! תתעוררו ותורידו מחירים ותמכרו יותר.
    יש לכם פה בוננזה, לא תצליחו ככה וחבל.

  7. ישראל תמיד תפגר מאחור, כי כך יוצרים משילות על האזרחים בנחשלות. ראה את שאר מדינות העולם השלישי

  8. אתם צריכים לשים וידאו משובח ומושקע
    זו הדרך היחידה שלכם להתבלט על פני פולגז.

    בהצלחה
    אלון רחמים

  9. מבחן מעולה, תמונות איכותיות, כל הכבוד, תמשיך ככה !

  10. למה לא תעשו השואתי בין כל הקטנים מהסוג הזה?

  11. מה תיקח אפריליה 125 הונדה 250 ונינגה 300…? לא נראה לי מתאים כל כך.

  12. לדעתי מחיר טוב יותר יכניס את הכלי טוב יותר. מחרי הטיפולים סביר והאופנוע באמת יפה. למרות שאני הייתי צובע אותו בצבע אחר. קווסקי כל הזמן ירוק ירוק …

  13. הרבה יותר זול באחזקה, בביטוח.
    אם כבר מחיר כזה, עוד חודש הונדה משיקה בארץ cbr500 זה כבר הרבה יותר אופנוע
    לא מבין מי יקנה 300

  14. תקנות הרישוי המפגרות של ישראל משאירות אותו מחוץ להישג יד של רוכבים צעירים ומי שמוציא בלתי מוגבל בארץ כבר ישר קופץ ל R1000 כי הוא מרגיש ממינימום רוסי

  15. שיחקתם אותה צוות תומריקו את גוזלניקו את סערוניקו

  16. רשות המיסים מעניקה ללקוחותיה בכבישי ארצנו מתנה מעניינת- (קטנוע = אפשרות לרכב עם רגלים/ברכיים צמודות. ואופנועים- משני צידי הכלי). לפיכך יועלה המס על הקטנועים מ 40% ובאופנועים יעלה מ 72%. אני אחליף אריזה ואתן לחמותי לליל הסדר. או לסבתא, אם יהיו לה גלגלים…

  17. הקיי.טי.אם דיוק 390 יצא מלך הנישה המקוללת והלא הגיונית.

  18. אז נקנה יוסאנג GT 250 או דיאלים VJ 250 R נרגיש כמו מהגרי עבודה בסלמה ונחסוך את החארטה של הביטוח.

  19. כוס עממק המדינה זו!!! ארה"ב, יפן – $4700 – כזה חדש! פחות מ – 20 אלפ ש"ח!!!

  20. כל עוד לא תשתנה דרגת הרישוי בארץ נאלץ לשלם לחברות הביטוח :
    1. ביטוח חובה(12 תשלומים ללא ריבית והצמדה)
    -אורנית ביטוח 5075 ש"ח.
    -אודי דגן 4950ש"ח.
    2. ביטוח מקיף(44,950 יקרים לליבכם?)
    – אורנית ביטוח 3000-3500 ש"ח(4 תשלומים ללא ריבית והצמדה) .
    השתתפות עצמית 10% מערך הכלי בעת גניבה=4,500ש"ח.
    7.5% מערך הכלי בעת תאונה=3,700ש"ח.
    – אודי דגן 4000-5200 ש"ח (6 תשלומים ללא ריבית והצמדה).
    השתתפות עצמית 10% מערך הכלי בעת גניבה(במידה ונגנב האופנוע בתקופה של עד חצי שנה מתחילת הביטוח נקבל אופנוע חדש-אין ירידת ערך אך עדיין יש לשלם השתתפות עצמית -4,500ש"ח).
    10% מערך הכלי בעת תאונה.
    מחייבים במנעול דיסק + שרשרת 10-20 מ"מ(קשירה לעמוד המחובר לקרקע) + אזעקה עם סוללת גיבוי.

    אז בו נסכם מקסימום הוצאה: ביטוח חובה + מקיף מלא – 10,275 ש"ח לשנה
    ציוד מיגון לאופנוע – 1,200 ש"ח
    ציוד מיגון לרוכב – קסדה עם 5 כוכבי בטיחות 1,300ש"ח
    חליפת רכיבה מעור 4,500 ש"ח
    מגפי רכיבה 1,000 ש"ח
    כפפות 400 ש"ח
    סה"כ ציוד לרוכב- 7,200 ש"ח.
    סה"כ חבילה – נינג'ה 300- 44,950 +
    מיגון אופנוע- 1,200 ש"ח
    מיגון רוכב- 7,200 ש"ח
    ביטוח חובה + מקיף מלא 10,275 ש"ח
    ——————————–
    =63,625 ש"ח
    מבאס?? אך 63,625 == כיף לא נורמאלי
    תחשבו על זה….

  21. זה הנתון, שמאוד עיניין אותי. כתוב שהתווך האפקטיבי, הוא 5-8 אלף סל"ד! ?? אם זה כך, אז זה ההבדל המשמעותי מ-נינג'ה 250. לפי הכתבות על דגם 250 ומאנשים שמעתי שהוא לא זז עד 7000 סל"ד. אולי ה 300 מגיע לאותה מהירות, אבל ההבדל בכוח משיכה עושה את הבדל משמעותי.

  22. אחלה בית ספר כדי להתקדם בהמשך לכלים של מעל 100 סוסים .כלי יפיוף אמיתי .abs , סליפר קלאץ -שווה .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל