fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח שלישי

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח שלישי

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

עוד חודש חלף והאקסאבו הלבן מתחיל לצבור קילומטרים. לאחר ביצוע הטיפול שלאחר ההרצה  סוף סוף התחילה תקופת ההנאה מהקטנוע ובלי שום הגבלת סל"ד, רק לתת גז ולגמוע קילומטרים עליו. התרתי את הרסן, סחטתי את המצערת ויצאתי לרכיבות ארוכות בכבישים מהירים כדי לבדוק באמת מה יש לאקסאבו להציע.

באותם כבישים מהירים התגלה האקס אבו כנוח ונעים. המנוע הנמרץ טיפס לו במעלה הסל"ד ומהר מאוד היה אפשר לצפות על השעון במהירות המרבית של כ-145 קמ"ש עד ניתוק ההצתה. ניתוק ההצתה מרגיז במעט וקוטע את החגיגה בפתאומיות כשנדמה שהאקסאבו יכול לשחרר עוד כמה קמ"שים חבויים. כמובן שהניתוק מגיע על מנת לשמור על חיי המנוע ואם הוא היה מתבצע באופן מעודן יותר או אז הוא היה ממש מושלם. למרבה ההפתעה היד הנמרצת על המצערת לא גבתה מחיר גבוה בתחנת הדלק. עם צריכת דלק ממוצעת של כ-27 ק"מ לליטר האקסאבו חסכוני למדי במיוחד לאור הביצועים הנמרצים אותם הוא מציע.

הבולמים האחוריים באקסאבו מציעים אפשרות לכיוון עומס הקפיץ למספר דרגות קושי. בטיפול לאחר ההרצה הוקשחו הבולמים בשתי דרגות ושיפרו את חווית הרכיבה עם ריסון ויציבות עדיפים על פני המצב הרך יותר אם כי על חשבון ספיגת שיבושים קטנים על הכביש. רוכבים גדולי מידות או מי שרגיל להרכיב ולהעמיס על הקטנוע ימצאו את יכולת הכוונון הזו כשימושית במיוחד.
צמיגי המישליינים שהורכבו על הקטנוע בטיפול ההרצה משנים את חווית הרכיבה על האקסאבו. האחיזה איתם טובה ומשרה ביטחון שחשוב בפרט ברכיבה קטנוע. ללא ספק הצמיגים הללו מומלצים ביותר ולא רק לרוכב בעל אופי ספורטיבי ולרוכבי אקאסבו ישנים הייתי ממליץ לשדרג לצמיגים אלו שמגיעים בדגמי 2013). אחד הדברים ששמתי אליהם לב באקסאבו הוא שכאשר משתמשים בבלם האחורי הוא יוצר רעש עמום בכל לחיצה עליו. לא מובן ממה זה נובע אך יתכן שרעש כזה יכול להיגרם מחיכוך הרפידות בדיסק. בכל מקרה למעט אותו רעש הבלמים תפקדו ללא דופי.

האקסאבו חוגג פורים
אבל כל אלו זוטות לעומת ההתרגשות האמיתית שהייתה לי עם האקסאבו כאשר הצטרפתי לאירוע הפורים של דו"גרי בבית הילדים אלעזרקי בנתניה. אמנם הגעתי באיחור וספוג מים אבל כל זה נשכח מול חיוך הילדים שהתלהבו למראה האקסאבו הלבן. אולי עבורנו האקסאבו נראה עוד קטנוע בים הקטנועים הנפוץ באזור המרכז אבל עבור הילדים המקסימים הוא היה מקור להתעניינות וסקרנות. אלו שהורכבו עליו בסיבוב קצר במגרש הספורט של הפנימיה ירדו בעיניים מלאות אושר. מדהים איך רכיבה קצרה ויומיומית עבורנו היא שמחה גדולה עבור הילדים. שמחתי שנפל בחלקי להשתתף באירוע כזה של ניתנה כל כך פשוט שמשמעותה כל כך גדולה.

במסגרת האווירה הפורימית החלטתי להתחפש לשליח והאקסאבו התחפש לכלי שליחויות לטובת משלוחי מנות לפורים לחברים. כך מצאתי את עצמי גומע כ-150 ק"מ ביום אחד, רכיבה ממקום למקום והאקסאבו לא אכזב. גם כאשר היה צורך לטפס מדרכות לדרכי קיצור, לתמרן ולהתפתל בין התנועה הוא עשה הכל "כמו קטן". כמובן שלא חזרתי בידיים ריקות ואשתי דאגה להזכיר לי לעצור בדרך לקניות. כמו שהראנו בחודש הקודם, אין בעיה להעמיס את האקסאבו מכל טוב עגלת הסופר בתאי המטען שלו וגם על מתלה השקיות שמתחת לכידון.
רכיבה בהרכבה על האקסאבו הייתה נוחה גם למורכב היושב גבוה יותר ומקבל את משענת הגב הקטנה התורמת גם היא לסוג של ביטחון לרוכב האחורי. הרי תמיד הרוכב המורכב ירגיש את הצורך לאחוז במשהו והמשענת מורידה את הצורך לחפש איפה לאחוז רצוי. למי שלא חובב אינטימיות רצוי שהמורכב לא יהיה גדול מידות שכן המושב קצר יחסית בגלל מבנה תא המטען הייחודי) ומדרס הרגלים למורכב קטן מה שכופה קירבה מבורכת או מיותרת תלוי במערכת היחסים בין הרוכב/ת למורכב/ת).

סיכום שליש
לאחר 3 חודשים במחיצת האקסאבו אפשר לסכם שהוא שינה לי את הדעה על קטנועים איטלקיים. עוד בצעירותי האופנוע הראשון שלי היה איטלקי טהור וסבל תמיד מתקלות שונות שלא נגמרו ככה מצאתי את עצמי דוחף את האופנוע יותר מאשר לרכוב עליו. מאז כמו הרבה רוכבים שזכו ל"חוויות" דומות עם כלים איטלקיים מצאתי את עצמי רוכב על כלים יפנים כשעל הכלים האיטלקיים העדפתי להסתכל מרחוק או מקסימום לקחת עליהם סיבוב מזדמן. מאז ועד היום התגברו האיטלקים על מכשולים רבים ושיפרו ללא הכר את בקרת האיכות מה שהוביל להצגת כלים אמינים וזולים לאחזקה. מספיק להשוות את האקסאבו אל ה-X8 אותו הוא החליף (וגם מתבסס עליו) כדי לגלות הבדל של שמים וארץ. האקסאבו שומר על האופי האיטלקי המלהיב ומוסיף לו איכות בניה ועמידות מוכחת שלא נופלת מיתר הקטנועים בשוק. בקיצור, סוס עבודה עם נשמה.

 

תעודת זהות

פיאג'ו X אבו 250ie
מחיר: 25,170 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 244 סמ"ק, 4 שסתומים גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 21 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2 קג"מ ב-6,000 סל"ד
מתלים:

קדמי – מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 95 מ"מ
אחורי – בולם כפול עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 90 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק 260 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 130/70-13

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 171 ק"ג

גלריה

22 תגובות ל פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח שלישי

  1. 70,000 ק"מ ללא תקלות, ממנו עברתי לאופנוע. יפה מאוד.

  2. סחב, נהנתי, תזזיתי, אופי ספורטיבי. ה ק ט נ ו ע !

  3. כלי מעולה, אחלה כתבה ושאפו על ההתשתתפות בארוע.

  4. יחס גיר מנוע מדהים. 250 הוא לא מרגיש.
    אני משתמש בו לגיחות ארוכות שרון-תא. 50 קמ צד פעמיים בשבוע. תענוג . הקטנוע הבא שלי x10 אם יגיע. המספר על הכבישים של הכלי מעיד על האיכות. הנכד של הוספה עושה מסורת

  5. בגדול אני מתלבט בין הג'וימקס והאקסאבו. אמשיך לעקוב אחר המבחן.

  6. תודה על הטיפים. בדקתי את עניין הצמיגים מהדיווח הקודם והחלפתי בהנחה בחברה.

  7. יש לכם לב רחב. מי יתן ותצליח בדרכיך ותהנה מהמבחן.

  8. אני פוגש רוכבים שבכלל לא מודעים שבסיבוב קטנטן או שני קליקים, כל האחיזה והרכיבה משתנה מכמה בחינות: חלוקת משקל, מהמורות, יציבות ואיזון, הבדל אישי בתנוחת הישיבה- וכל זאת על הכלי שלכם. תשקלו את עצמכם (בק"ג) וגשו לשניה למוסך.

  9. והשורה התחתונה היא שרואים המון כלים כאלה בכביש, דבר המעיד על היותו קטנוע מוצלח בכל הפרמטרים !

  10. הווספה האיכותית של עפ רק מתקדמת אוטומטית עם כל הדברים והאיכויות שהיו פעם.

  11. הכלי הטוב ביותר שרכבתי עליו בחיי. טיפש מי שרוכש כלי קטנוע אחר. נקודה.

  12. גם אני הייתי קונה כזו. האמת שאני לא באמת ניקי היידן. אבל רוכב על כזו וזה כלי פשוט טוב.

  13. האמת אם הייתי ניקי היידן לא הייתי שומע לעצתך…………אני תופר קילומטרים רבים על ה-XAVO שלי ללא בעיות. התנהגות כביש טובה. מרווח הטייה יוצא מגר הרגיל, לא עושה את כל הטיפולים כי אני רוכב מבוקר ולכן גם העליות החודשיות שלי נמוכות. בקיצור. קניה מעולה. פשוט טובה.

  14. לאחר שכל הזמן אני שומע רק שבחים מתומר לשר (קוקי- נהג המבחן שלנו)שרוכב על כלי כזה, החלטתי לקחת אותו לרכיבה לא ארוכה. בקצרה, ניהנתי ובאמת הרגשתי את הדברים שתומר מדבר עליהם כל הזמן. התנהגות כביש טובה כולל התנהגות בפניות, מרווח הטייה, ההתנהלות של המנוע חלקה ולינארית, ישיבה טובה והרגשה בטוחה על הכביש. אני באופן אישי ניהנתי ברכיבה. עוד הצלחה של פיאג'ו. כמו שסטפן ציין כמה תגובות לפני,ההוכחה הטובה ביותר היא שרואים הרבה כלים כאלו על הכבישים.

  15. אני רוכב על אקסבו 250 כשנתיים. אין ספק שזה פשוט הקטנוע הכי טוב שרכבתי עליו אי פעם – ועברתי הרבה קטנועים!! קרוב ל-25 אלף ק"מ עם אפס תקלות. נוח, מהיר, שקט מאד, אמין בטירוף עם התנהגות כביש מעוררת התפעלות. אין הרבה מה להוסיף. כלי מעולה נקודה. אחרי קימקו גאנד דינק 250 שהפך אותי לחבר הכי טוב של המוסכניק ושל החילוצניק, למדתי שיש קטנועים הרבה יותר טובים שעולים רק קצת יותר, אם בכלל.

  16. לא מספיק שהכתבה נראית כמו פרסומת הייתם חייבים לשתול גם את התגובות המגמתיות ???? פאטתי

  17. קניתי חדש אני מקבל אותו עוד 3 ימים הסוכן אמר שהם מגיעים עם צמיגי sava מה אפשר לעשות עם זה
    למה אני צריך לקבל כלי חדש עם צמיגים שכולם מחליפים אותם מיד זו לא אחריות שלהם???
    ולמה הבוחן רשם שדגמי 2013 מגיעים עם צמיגי מישלין

  18. יש לי 250 שקניתי לפני בדיוק שנה חדש. לפני כמה חודשים נתקלתי בבעיה עם הקלאץ' פשוט בפתיחות היו כמה שניות עד "שנתפס". הלכתי למוסך, הוא אמר שיבדוק ומסתבר שהמוסכניק הוציא את הקלאץ' ופשוט שייף אותו!! לא ברור למה. בפועל זה עבד כחודש והבעיה חזרה שנית. לאחרונה נכנסתי למוסך מורשה בעיר אחרת בשביל לעשות את הטיפול של ה15000 ק"מ. כשביקשתי לבדוק את הקלאץ' נאמר לי שנעשו בו שינויים (שיוף וכן גם הלחמה) והם יבדקו לגבי החלפה במסגרת האחריות, לא לקח יותר מחצי שעה ויצאתי מהמוסך עם קלאץ' חדש!! במסגרת האחריות!! עכשיו הקטנוע נוסע כמו חדש. תשאלו אותי אם אני לקוח מרוצה? אני חושב שלמרות הטיפול הלקוי בהתחלה, החברה לקחה "אחריות" ותקנה את המעוות. התשובה אם כך, כן אני מרוצה.

  19. אני בדו"ח ארוך טווח שני בתגובות כתבתי שקיבלתי דגם 2013 עם צמיגי SAVA. מר' גיל פריאנטה כנראה לא בודק תגובות לכתבות שלו וגם בדו"ח שלישי מדגיש עניין של צמיגי משלין בדגמי 2013. צריך להיות כתב דו"גרי כדי לקבל צמיגים נורמליים בקטנוע חדש?

  20. קטנוע מהנה.בכללי טוב.אך משום מה הופיע לי תקלה מוזרה בתחילת נסיעה לאחר רכיבה של שעה בערך הקטנוע מקפיץ בשילוב רעש של חריקת כאילו בלמים.המוסך אומר שזה למתוך רצועה מהוריאטור.הקטנוע עבר הרצה כדין.ללא זיופיםוכעת עומד על 3500 קילומטרים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל