fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

RS800 – סיני מיני

RS800 – סיני מיני

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

בוחן נוסף: אריק רוזנבלום

קטגורית רכבי ה-SBS) Side by Side) הרב שימושיים עברה מהפכה תפישתית בשנים האחרונות. מכלי עבודה אפרוריים וחסונים כדוגמת המיול של קאוואסאקי והריינג'ר של פולאריס נולדו רכבים מזן חדש ואקסטרימי במיוחד. לפולאריס רייזר שייסד את קטגורית רכבי הפנאי האקסטרימים יש זכות ראשונים והוא התפתח לכדי משפחת דגמים שלמה שהיא להיט מכירות. אחריו הגיעו הקאן אם קומנדר הקאוואסאקי טריקס והארקטיק קאט ווילדקאט כשלכולם מכנה משותף אחד הקרבת השימושיות של כלי העבודה מהם צמחו לטובת יכולת עבירות יוצאת דופן. להקצנה ביכולת העבירות של רכבי פנאי יש מחיר נוסף והוא במעמד החשבון. מחיר כלים אלו מתחיל באזור ה-100 אלף ש"ח וצפונה מה שהופך אותם לסמל סטטוס דווקא בקרב אנשים מבוססים ויותר מכך, עבור בני הנוער שלהם.

המחירים הגבוהים יצרו ביקוש לכלים דומים אך במחירים שפויים יותר. פולאריס שיגרה את הרייזר 570 הזול ב-25% מאחיו הגדול ולשוק נוספו כלים תואמים שמגיעים מהמזרח הרחוק במחירים דומים שנעים בין 60 ל-75 אלף ש"ח. אל הנישה הזו נכנס ה-RS800 שמגיע ארצה על ידי חברת מוטוטראק המייבאת את אופנועי גאס גאס לישראל ושנחשף בארץ לראשונה לפני כשנה אך החל להימכר לפני מספר חודשים באופן סדיר. בניגוד לכלים האחרים שהם מעין הכלאה בין רכב עבודה ובאגי ה-RS800 הוא יצור יוצא דופן. מעבר לעיצוב המדליק המזכיר ג'יפון מיניאטורי מדובר ברכב בעל מבנה ייחודי. המנוע אמנם ממוקם מאחורי הנוסעים היושבים זה לצד זה אך זהו מנוע תלת צילינדרי שנלקח ממכונית ומשודך לתיבת הילוכים ידנית. המרכב עשוי מתכת ולא פלסטיק והוא יושב על שלדת סולם, כמו בג'יפים אמיתיים, כשמערכת ההעברה כוללת שתי נעילות דיפרנציאל. למרות הנתונים המבטיחים ה-RS800 מוגדר כרכב פנאי קליל ואופנתי ולא מכונת שטח קרבית כמו הרייזר והקומנדר. יצאנו לבדוק למה באמת מסוגל הסיני הקטנטן.

השורה התחתונה
דבר אחד בטוח, אם הייתי עכשיו בן 16 ה-RS800 היה ממוקם גבוה בראש סדר העדיפויות המוטורי שלי. אם אתם בני 16 ה-RS800 הוא הכלי שהייתם רוצים להגיע איתו כל בוקר לתיכון.
ה-RS800 הוא מקרה של שלם הגדול מסך חלקיו. לא תמצאו כאן עידון מבחינת יחידת ההנעה או ביצועים יוצאי דופן. המתלים בעלי המהלך הקצר סבירים ולא יותר, הנוחות טובה רק לממוצעי מידות ומטה, השימושיות גבולית וישנם יותר מידי פאולים קטנים שמעניקים תחושה של צעצוע ולא של כלי אמיתי. מה שכן תמצאו כאן הוא עיצוב מדליק ומושך מבטים, יכולת שטח טובה למדי בידיים הנכונות ותיבת הילוכים ידנית שמעניקה ל-RS800 אופי ייחודי וגם הופכת אותו לבית ספר לקראת שיעורי הנהיגה על מכונית. האופי והכיף שה-RS800 יודע לספק מפצים על לא מעט חסרונות והכיף והמראה הם שמכריעים בקרב קהל היעד הפוטנציאלי של בני הנוער.

רק סעיף אחד נותר בעייתי והוא המחיר. במחיר של 69 אלף ש"ח אין ל-RS800 יתרון משמעותי על פני הרייזר 570 המצליח והמעודן. במחיר כזה יתקשו ההורים הרוכשים את ה-RS800 לילדיהם למצוא בו הצדקה כלכלית . במחיר נמוך יותר ה-RS800 היה יכול להיות להיט בחניות בתי הספר המיוחסים.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כאמור, יחידת ההנעה של ה-RS800 נלקחה ממכונית. זהו מנוע שלושה צילינדרים בנפח 812 סמ"ק שמיוצר על ידי חברת צ'רי הסינית והוא בעצמו העתק של מנוע ששימש את השברולט/דייהו מאטיז בתחילת שנות ה-2000. תצורת המנוע מודרנית עם גל זיזים עילי כפול והזרקת דלק אך התפוקה צנועה למדי ועומדת על 52 כ"ס ו-7 קג"מ. תיבת ההילוכים הידנית היא בעלת חמישה יחסי העברה אך ההילוך הראשון הקצרצר משמש כהילוך כוח רק שלמעשה יש להתחיל את הנסיעה בהילוך שני שנמצא מצד שמאל למטה, מזכיר את תפעול תיבת ההילוכים הידנית בפרארי שם ההילוך הראשון נמצא באותו מקום.

עיקר כוחו של המנוע נמצא בסל"ד גבוה וקל להגיע לשם הודות ליחסי ההעברה הקצרים של תיבת ההילוכים. כדי לעמוד בקצב התנועה יש צורך יד זריזה על ידית ההילוכים ורגל רגישה כדי לתפעל את המצמד הרך אך הנקודתי. עד מהירות של 60 קמ"ש ה-RS800 מתנהל בזריזות אך מעבר לכך התאוצה מתמתנת ורעש הצמיגים הולך וגובר. אין טעם לנסות ולמשוך את ה-RS800 מעבר ל-80 קמ"ש על הכביש. הצמיגים בעלי פרופיל השטח פוגמים ביציבות הכיוונית והרעשים מכיוונם ומכיוון ומערכת התמסורת המזמזמת מבהיר את הגבול. תפעול ידית ההילוכים נוח אך שלוב ההילוכים לא תמיד חלק (בעיקר בתפעול מהיר בנהיגה ספורטיבית) עקב סנכרונים לא מושלמים ומאופיין בלא מעט רעש. צריכת הדלק עמדה על כ-12 ק"מ לליטר.

בכביש ובשטח
כרכב פנאי קטן ה-RS800 לא נועד לשימוש על הכביש אך יבלה שם את מרבית זמנו. מידותיו הקטנות מקלות עליו להשתחל בתנועה העירונית, ממש כמו קטנוע קטן. ההגה נטול התגבור מרגיש כבד במהירויות חניה וקוטרו הקטן לא מקל על הפעולה. בתנועה ההגה הופך קל יותר, תחושת ההיגוי מעט מעורפלת במרכז ההגה אך מדויקת בסך הכל. לא משהו יוצא דופן עבור כלים מסוג זה.
ארבעת בלמי הדיסק מספקים עוצמת בלימה טובה מאד אך תחושת הדוושה נוקשה מעט ומצריכה תרגול כדי למנן נכון את הבלימה.

בתחילת הנסיעה בשטח  ירדנו עם ה-RS800 אל דיונות  חול מספר ימים אחר הגשם. למרות שאין ל-RS800 עודף כוח ניתן להפיק ממנו לא מעט הנאה בחולות אך צריך להיות זריזים בתפעול ההילוכים כדי לשמור על קצב ולא לאבד תנופה. כל עוד שומרים על התנופה ניתן לתקל את הדיונות בצורה לא רעה אך זווית טיפוס תלולה מידי או מעט מידי מהירות יובילו לתקיעה. שילוב ההנעה הכפולה נעשה בלחיצת כפתור ויחד עם נעילות הדיפרנציאל (שתפעול ידיות השילוב גס וחקלאי מידי) ניתן להיחלץ מרוב המצבים. אם בכל זאת התחפרתם עמוק מידי אין מה לחשוש. משקלו הזעום של ה-RS800 מאפשר לחלצו בקלות על ידי הפעלת כוח באחת מפינותיו. מלפנים ישנה כננת קטנה שתעניק שקט נפשי לכל  מי שמעוניין להרחיק לכת עם הבאגי הצנוע.

זוויות המרכב הטובות מאפשרות ל-RS800 נתוני פתיחה טובים בשטח טכני אלא שמהלך המתלים הקצר מוביל להצלבות די מהר. כאן שוב באות לעזרה נעילות הדיפרנציאל שעוזרות לו להתגבר על מכשולים מאתגרים שישאירו מאחור לא מעט ג'יפים יקרים פי כמה וכמה. בכל זאת, מומלץ להיזהר בעת תיקול שטח טכני כיוון שה-RS800 אינו מגיע עם מיגון גחון מלא למרות שרוב המכלולים מסודרים היטב בין קורות שלדת הסולם.

הכיף האמיתי עם ה-RS800 הוא בשבילים מהירים שם המתלים מצמידים היטב את ה-RS800 אל הקרקע. בהנעה אחורית קל להיכנס עם הסיני הקטן לסחיפות כוח מצד אחד ומצד שני אין כאן מספיק כוח בשביל לאבד את הכלי לגמרי. התיבה הידנית מעניקה יתרון למי שיודע לתפעל את המצמד בצורה נקודתית כדי לבצע סחיפות כוח מתמשכות. על אדמת חמרה בוצית לאחר הגשם הכיף רק גובר. ניתן לשלב את ההנעה הכפולה אך אז ה-RS800 הופך להיות מהיר יותר אך ניטרלי מידי. המחיר של המתלים קצרי המהלך הוא בנוחות ובספיגת הזעזועים. ספיגת הזעזועים סבירה ולא יותר, אין כאן את בליעת המהמורות המלכותית של הרייזר ואם תנסו ללחוץ יותר מידי חזק תגיעו לסגירת מהלך המתלים כך שאל תבנו על ה-RS800 לקפיצות, הוא מלכתחילה לא נועד לכך. נהיגת כאסח בשבילים גבתה מחיר בצריכת הדלק שירדה לכ-7 ק"מ לליטר.

עיצוב, נוחות, שימושיות
בסעיף הוויזואלי ה-RS800 מנצח בענק. המראה של מיני ג'יפ, עם חזית שהועתקה אחד לאחד מהגי'פ רנגלר האייקוני, מושך מבטים מכל עבר ובכל רמזור זכינו למטר שאלות המי, מה, מו וכמה. כנגזר ממבנהו אל ה-RS800 לא פוסעים ומתיישבים אלא מטפסים ומשתחלים. המרווח טוב למדי אם אתם ממוצעי גודל אך אם ניחנתם בסנטימטרים נוספים לגובה או לרוחב תגלו שה-RS800 קטן עליכם. מושבי הבאקט נראים טוב ומספקים אחיזת צד טובה אך מידותיהם הקטנות והריפוד הצנוע יתאימו בעיקר לנערות דקיקות. המושבים מתכוונים למרחק אך לא מעבר לזה, יש כאלו שמצאו את זווית המשענת כזקופה מידי עבורם. כעבור כשעה של נסיעה המושב מתחיל להציק בעיקר בגלל מסעד שטוח וקצר שנעדר תמיכה לירכיים.  גם הדוושות קטנטנות ואם מידת הנעלים שלכם מעל 41 לא תרגישו בנוח. הנוסע נטול ידית אחיזה ובנהיגת שטח נאלץ להחזיק החלק העליון של כלוב ההתהפכות או בדופן הבאגי כדי לייצב את עצמו.

לוח המחוונים מורכב מארבעה שעונים חביבים בגודל אחיד הניצבים במרכז הדשבורד ומציגים נתוני מהירות, סל"ד, חום מנוע, דלק ונורות חיווי. השעונים נראים זולים למדי ולא קריאים באור שמש ישיר. מד המהירות, השמאלי מבין הרביעייה, מוסתר לרוב על ידי גלגל ההגה מה שמצריך פזילה אל מעבר להגה או להסתמך על מד הסל"ד הממוקם מצד ימין לאחר שלומדים את טווח המיצוי של ההילוכים.
כפתורי התפעול סבירים למגע למעט ידית האיתות הדקיקה שלא חוזרת למקומה עם החזרת ההגה למצב ישר, דבר מעצבן למדי כאשר מגלים כל העת שהמאותת עובד ושכחתם מקיומו.

רכבי הפנאי הספורטיביים לרוב לא מצטיינים בשימושיות של ארגז המטען וכך גם ה-RS800. ארגז המטען קטן למדי ושימושיותו נפגמת בגלל כיסוי המנוע שממוקם במרכזו. היתרון של כיסוי זה הוא גישה נוחה אל המנוע לצורך טיפול. למרות הכיסוי הבולט ניתן עדין להעמיס בארגז לא מעט חפצים אך יש צורך להנדס אותם בהתאם לחלל הארגז.
תא הנוסעים לא כולל תאי אכסון למעט תא כפפות זעיר עם סגירה בעייתית שנטה להיפתח לעיתים קרובות. המראות הקטנטנות סיפקו שדה ראייה טוב יחסית לגודלן אך יצאו מכיוון לעיתים קרובות, במיוחד הימנית שבהן. ל-RS800 ישנה מערכת שמע קטנה אך היא בעלת תפעול לא ברור ואיכות השמע גבולית.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-RS800 עומד על 69 אלף ש"ח כולל סגירת ברזנט לחורף וכננת חשמלית. המחיר נמוך בכמה אלפי שקלים מהפולאריס רייזר 570 אך גבוה בלמעלה מ-10 אלף ש"ח מדגמי ה-SBS של ה- CFMOTO וב-5,000 ש"ח מההיסן 800 המיובאים על ידי עופר אבניר. חברת מוטוטראק מעניקה ל-RS80 אחריות לשנה. מרווח הטיפולים של ה-RS800 לא נמסר לנו אך כיוון שמדובר במנוע מכונית מרווח הטיפולים נמדד בק"מ ולא בשעות מנוע ואמור לעמוד על  כמה אלפי ק"מ בין טיפול לטיפול, יתרון משמעותי.

 

תודה ללרט על השאלת ציוד השטח למבחן

תעודת זהות

RS800
מחיר: 68,900 ש"ח
אחריות: שנה
שנת דגם: 2013

נתונים טכניים

מנוע:  812 סמ"ק, 3 צילינדרים, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 52 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט: 7 ק"גמ ב-3,500 סל"ד
קדחXמהלך: 66.5X72 מ"מ
יחס דחיסה: 9.5:1
תיבת הילוכים: ידנית, 5 יחסי העברה + הילוך אחורי
הנעה: אחורית, שילוב חשמלי להנעה כפולה, נעילת דיפרנציאל קדמי ואחורי
מתלים:
קדמי – עצמות עצה, קפיצי סליל, מהלך 260 מ"מ
אחורי – עצמות עצה, קפיצי סליל, מהלך 260 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסקים
אחורי – דיסקים
צמיגים:
קדמי – 27X8-14
אחורי – 27X11-14

בסיס גלגלים: 218 ס"מ
אXרXג: 151X156.5X313 ס"מ
מרווח גחון: 24 ס"מ
מיכל דלק: 24 ליטר
משקל: 580 ק"ג

39 תגובות ל RS800 – סיני מיני

  1. העתקה בוטה של החזית הרנגלר חוץ מחריץ אחד שחסר באמצע

  2. נראה לי שאתחיל לעשות כל מה שההורים יבקשו ממני. חלום

  3. למה הם רוצים להרוויח על רכב סיני שעולה שם כמה שקלים כל כך הרבה כסף.?

  4. גם היו בטוח מרוויחים והיו נכנסים לשוק בגדול. אבל הגרידיות של היבואנים בעוכרם.

  5. לא תהיה פה תרבות כי זה רק למי שיש אמצעים, זה באמת לא הולך ברגל לבזבז 70 אלף על צעצוע שיהיה בבית ולפעמים יצא לטיול.. כבר עשו משהו יפה וסיני, תנו מחיר שפוי

  6. פתאום היה יכול לתת קונטה לכלים שונים שמסתובבים פה. במקום לשלוט בשוק הוא דופק מחירים גבוהים

  7. עשיתי נסיעת מבחן מסכים איתכם המושבים לוחצים בצידי הכתפיים, הם תוכננו לסינים גמדיים..

  8. פניתי פעמיים ליבואן במייל – וגם זה לא פשוט.. – ולא נעניתי. כנראה שהוא בא "לעשות מכה" וללכת. אין שיווק, חשיפה, כלום. ואכן, המחיר שערוריתי. אבל פראיירים לא מתים…

  9. פניתי ליבואן ולחברה בפלאפון , השירות ממש גרוע , אין שיווק , אין כלום, הזמנו אחד כזה , עבר חודשיים מאז ששילמנן ועוד לא הגיע

  10. עם לא קיבלתם את הרכב, בהמלצה חמה
    מנסיון כואב כדאי לכם לבטל את ההזמנה

  11. חבל על הזמן לא שווה אפילו מחצית הסכום שמוכרים אין חלקים, אין שרות אין עם מי לדבר מכרו לך וזהו תתמודד נקודה .

  12. כלי קודם כל תנוחות ותבטחון שהוא נותן לא יתן אף כלי דבר שני נוסע כמו שד עובר כל דבר ודבר שלישי כלי מסובב ראשים ברמה היסטרית בקיצור ה-כלי

  13. אחלה כלי צריך רישיון טרקטור לפחות יש מענה לגילאי 16 שיש להם רישיון טרקטור

  14. כלי מעולה עבירות מצוינת עיצוב יפה מאוד מסובב מבטים.

  15. חברה לא אמינה, לא מספקת שירות במסגרת אחריות. הרכב שלנו זרוק מעל חודשיים במוסך המורשה עם בעיית מנוע והחברה והמוסך מתעלמים מלטפל ולתת תשובות. אם מישהו ניתקל במקרה דומה נשמח לשמוע כיצד התמודד כי אנחנו חסרי אונים מול גוף אטום (כמובן ששוקלים תביעה משפטית)

  16. חברה לא אמינה, לא מספקת שירות במסגרת אחריות.

  17. כלי מטורף עובר כל דבר מבסוט ממנו לגמרי אחלה של כלי ממליץ לכולם

  18. הדגמים החדשים עם דלתות החל מ 2013

    יש בעיות מנוע – המנועים הולכי מהר וזה סיפור רציני לתקן את זה הבעיה נוצרת בצילינדרים ולכן אוברול הוא זמני ביותר – השילדה נפתחת בחלק האחורי ויש צורך לתפור בריתוך – ההגה מהר מאוד מאבד כיוון וניהיה מסוכן לנסיעה בכביש – האגזוזים לא מתאימים למנוע ולכן המנוע נהרס מהר – הפילטר אוויר ניסתם ולכן נוצר ווקום ששואב שמן מהמנוע – יש בעיית פיוזים חשמלית ממולץ להחליף –

    בקיצור הג׳יפ כייפי אבל לא בנויי לנסיעה פרועה – למי שהוא לא אגרסיבי זה מומלץ למי שמחפש אנדרנלין ….. תמשיכו לחסוך ל rzr…..

  19. JEEP לא תבעו כי הגיפ מיוצר בחסותם ועל המכסה מנוע מקדימה יש את הסמל של JEEP וגם מאחורה

  20. לא הבנתי עם מותר לנסוע בכבישים שהם בין עירוני למשל מחיפה לתל אביב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל