fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח שני

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח שני

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

לא פשוט היה לגמוע את 1,000 הקילומטרים הראשונים באקסאבו. מזג האוויר בתקופה האחרונה היה סוער וגשום עם אחת הסערות הגדולות שפקדו את ארצנו בעשור האחרון. מצד אחד זוהי לא חוויה מרנינה לכל מי שרוכב בכביש אבל מצד שני רוכבי השטח מתפללים למזג אוויר כזה. בכל מקרה, עטיתי על עצמי ציוד חורף מלא וחליפת סערה לכל מקרה שלא יקרה. אם ירד גשם, נישאר יבשים ואם לא, תא המטען של האקסאבו לא יתקשה להכיל  את השכבות המיותרות.
עד תחילת החודש נאלצתי לרכב לאט ובזהירות לאו דווקא בגלל מזג האוויר אלא בגלל תנאי ההרצה. לאחר שהושלמה ההרצה הגיע הזמן היה להגיע למוסך לטיפול 1,000 ק"מ על פי הוראות היצרן. רבים נוטים לזלזל בחשיבות הטיפול הראשון או שאין להם ממש מושג מה מתחולל בו. לפחות בדו"ח הביניים הזה ננסה לתת גם הצצה מהמתרחש על הליפט כאשר נכנסים לטיפול זה.

על הליפט
התקשרתי אל מוסך המרכזי של 'עופר אבניר' בת"א כדי לתאם תור לטיפול וכבר ביום למחרת התייצבתי במוסך כשאת פני קיבל בסבר פנים יפות עובד המוסך ניר ושאלני לאיזה מטרה הגעתי למוסך. מיד לאחר מכן עבר הקטנוע לידיים של מכונאי אבניר להמשך הטיפול ולפני שהתפנתי לשתות קפה הקטנוע עבר רישום בקבלה וקבלתי כרטיס ובו ברקוד לסריקה. למי שידו מחזיקה היום מכשיר סלולרי חכם (כדוגמת אייפון, גלאקסי וכו..). ישנה אפשרות לסרוק את הברקוד באמצעות אפליקציה וכך ניתן להתעדכן בכל רגע נתון באיזה מצב נמצא הכלי בטיפול. אם אין ללקוח מכשיר חכם ניתן לשלוח טקסט למספר שעל גבי הכרטיס והודעת טקסט תישלח בחזרה עם פירוט לגבי סטאטוס הטיפול. מדובר בשירות יחיד מסוגו בארץ שהתגלה כשימושי מאד. כך יכול הלקוח לחזור לעבודה או לבצע את סידוריו ולהגיע למוסך כאשר הטיפול מסתיים או לחלופין לעקוב אחר הקדמות הטיפול מרחוק לשביעות רצונו. בהיבט הזה בהחלט מגיע כאן ח"ח לאבניר וזהו צעד שראוי שגם יבואנים אחרים יאמצו.

תוך כדי הטיפול ניגשתי למנהל העבודה שמעון ואני רואה שהוא עובר על רשימה גדולה מול הקטנוע. "מה זה?" שאלתי אותו ושמעון הסביר שישנו Check List קבוע שעל פיו עובדים במוסך בגלל שזה הטיפול הראשון בקטנוע. הבדיקה כוללת את הצמיגים, תושבות מנוע, חישוקים, מסיבי היגוי, אורות ועוד. בה בעת מתבצעת בדיקה וחיזוק של הברגים וחלקי הפלסטיקה ליתר ביטחון ולאחר מכן מבצעים נסיעת מבחן לפני שהכלי נמסר ללקוח. עלות טיפול 1,000 ק"מ היא 492 ש"ח וכוללת גם החלפת שמן מנוע, שמן גיר ומסנן שמן. על פי מפרט הטיפולים של האקסאבו הפגישה הבאה עם המוסך אמורה להיות ב-5,000 ק"מ בה עובר הקטנוע בדיקה מקיפה ללא תשלום. הטיפול המשמעותי הראשון נעשה רק לאחר 10 אלף ק"מ וכולל מלבד החלפת השמנים גם החלפת מצת, משולשים ומשקולות. עלות טיפול זה היא 1,172 ש"ח.

על גלגלים
לפני שיצאתי מהמוסך שמתי לב לכך שבעוד לאקסאבו שלי שנם צמיגי MC ישנם קטנועים בעלי צמיגים מתוצרת שונה. מבדיקה עם מנהל המוסך התברר שישנם כמה סוגי צמיגים שאיתם מגיע האקסאבו. מדוע? הסיבה לכך נובעת מכך שליצרן ישנם מספר ספקי צמיגים וסוג הצמיגים מותאם במפעל בהתאם לזמינות ו/או לדרישת הדילר בהזמנה הספציפית מסיבות שונות. קטנוע המבחן היה מצויד בצמיגי MC שמבחינת התנהגות כביש תפקדו לא רע בכלל אך הם עשויים תרכובת גומי קשה יחסית ונדרש להם זמן ארוך כדי להתחמם. מצד שני  צמיגים מסוג אלו מתאפיינים בשחיקה נמוכה יחסית ומכך שאורך חייהם גבוה בהתאם.
ביקשתי לבחון את הצמיגי המשליין איתם מגיעים דגמי 2013 של האקסאבו והם הורכבו על קטנוע המבחן. מבחינת התנהגות הכביש ההבדל בין צמיגי המישלין ל-MC היה גדול. לצמיגי המישלין אחיזה עדיפה, הקטנוע "נופל" לתוך הסיבוב וההרגשה הייתה טובה ומשרת ביטחון. גם בבלימת חירום הורגש ביתר שאת יתרון צמיגי המשלין  האיכותיים. טוב עשה היבואן שהחליט לציין את דגמי 2013 בצמיגים הללו.

לאחר הטיפול יצאתי לכביש המהיר לבדוק את האקסאבו סוף סוף בנסיעה בין עירונית מהירה ללא הגבלת המהירות והסל"ד. הקטנוע טיפס לו במעלה הסל"ד בחלקות כשהמנוע מעניק תחושת חיות. מהר מאד נשק הקטנוע למהירות ה-145 קמ"ש עד ניתוק הצתה שנכנס וקוטע את החגיגה. האפשרות לעבור סוף, סוף את קו ה-6,000 סל"ד גילתה מנוע חי, חזק אך גם חלק דיו. יחד עם הואריאטור שתיפקד בצורה נאה קל מאד להבין מדוע יחידת ההנעה כה אהובה בקרב קהל הרוכבים. אחרי אותו הטיפול נגמעו עוד כ-500 ק"מ של נסיעות מנהלתיות, עירוניות ובין עירוניות קצרות יחסית, רובן היו באזור השרון רבתי ואל תל אביב ובחזרה. כחלק ממשימותיו שימש האקסאבו כעגלת קניות רב שימושית שכן הודות לתא המטען הנדיב שלו ומדרס הרגלים השטוח לא התקשתי להוביל בו קניות שבועיות עבור משפחתי (ראו תמונות). לבטח שימושי בהרבה מהטימקס שהיה ברשותי לפני כן.
עתה, כשאין הגבלות, צריך רק לחכות למזג האוויר המתאים ולצאת עם האקסאבו למרחקים כדי לבדוק אותו לעומק ולאורך הקילומטרים. הצפון הירוק כבר מחכה לאקסבו שלנו וגם אני מחכה לגלות עוד ממה שיש לו להציע.

פיאג'ו אקסאבו 250 – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 492 ש"ח
טיפול 5,000 בדיקה כללית ללא תשלום
טיפול 10,000 1,172 ש"ח
טיפול 15,000 879 ש"ח
טיפול 20,000 1,172 ש"ח

*מחירי הטיפולים נכונים ליום פרסום הכתבה

תעודת זהות

פיאג'ו X אבו 250ie
מחיר: 25,170 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 244 סמ"ק, 4 שסתומים גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 21 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2 קג"מ ב-6,000 סל"ד
מתלים:

קדמי – מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 95 מ"מ
אחורי – בולם כפול עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 90 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק 260 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 130/70-13

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 171 ק"ג

גלריה

42 תגובות ל פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח שני

  1. וגם להוזיל את עלות הטיפולים. המחירים במוסך המרכזי יקרים . אני מטפל באישימוטו ומקבל מהם יחס מעולה שרות טוב והמחירים זולים יותר.

  2. בררתי מחירי טיפולים בחברה ובסוף החלטתי לטפל במוסך מורשה ויצא לי כמעט 20 אחוז זול יותר. הקטנוע מפנק ועוזר לי ביום יום. ממליצה לכל אחת

  3. כרוכב כביש ספורטיבי לשעבר(אתם מבינים …תקציבית) הקטנוע מדהים עם מרווחי הטייה מעולים. ניהנה ממנו כאילו אני רוכב על R1000 שהיה לי.

  4. תאמינו לי לא היה לי בחיים קטנוע עם כל כך הרבה מקום לשים דברים בתא מטען. ד"א אני מדלג על טיפולים ובנתיים הכל בסדר. רק מחליף שמן בזמן ולא קורע את הקטנוע בפתיחות ברמזור.

  5. עושה אחלה של עבודה ומחזיר את האופנוע נקי כאילו ליקק אותו בעצמו עם הלשון. תאמינו לי, הייתי משדך אותו לבת שלי אם הייתה לי כזו

  6. השיטה עם הסמרטפונים היא רק דוגמא קטנה. עכשיו רק נשאר להוריד חלק ממחירי הטיפולים והכל יהיה פיקס

  7. הוא תזזיתי, מהיר, משכיב בסיבובים, כלי מצוין. נראה מעט מגושם אבל אמיו ועזר לי להעביר את כל תקופת הלימודים בחסכון.

  8. שליש מחיר משל דאונטאון, חצי מחיר מג'וימקס ואמין לא פחות מהם ואפילו יותר

  9. נחמד מאוד, אני לא בטוח שהייתי נוסע ככה עם השקיות, אלא אם זה ממש מול הבית.

  10. ככה נסעתי בשבוע המטורף של המדינה עם הגשמים והסערות. שליח לא יכול לשבת בבית – נחשו על איזה קטנוע?? על כזה רק שחור בן 3 ועם 150 אלף ק"מ. חוץ מביקורים במוסך מורשה, שמנים וצמיגים – לא נגעו במנוע. מזכיר את ימי הווספה שלי.

  11. 150,000 ק"מ…. אז אתה שואל אם ניתן לרכב מצפון לדרום. כשהייתי בן 16 היית לי ווספה 50 ורכבתי איתה לרמת הגולן וחזרה ביום אחד…מה זה בשביל קטנוע כזה.

  12. מי כאן מחברי קיבל קטנוע הנ"ל ב2013? עם איזה צמיגים קיבלתם? אני קיבלתי עם צמיגים SAVA. עבדו עליי? חוץ מזה אחלה קטנוע.

  13. באמת פיאג'ו אלופים בלייצר מכונות אמינות ושימושיות במחיר סביר. הסוזוקי של האיטלקים.

  14. ??????? ?????? , ?? ????? ?????????????? ? ???? ?? ?????? ???????? ?? ?????????. ? ??????? ? ???? ?? ?????? 5000 9??????? ?????? ???? ?????????? ????? 1200 ?? ????? ? 990 ?????

  15. אחלה קטנוע. אם תראו כזה נוסע עם ארגז זה אני. ..נוח לא קורע אותי ומחזיק מעמד ..

  16. רוכב על הקטנוע כל יום מרחובות להרצליה. כביש מהיר לא במהירות מטורפת. אבל מעל 100 כל הזמן. כבר כ-28 אלף ק"מ ללא כל תקלה. טיפולים במוסך מורשה (עם הנחה יפה). כלי מעולה.

  17. לדחוס עוד ועוד בתא מתחת למושב. רק חליפת הגשם המגולגלת כמו נקניקייה תופסת שלושת רבעי ממנו.

  18. כנראה אני והאחיין בן ה 12 שלי צריכים לשבת ללמד אותי איך סורקים את הברקוד הזה (-:. רעיון המעקב כמו בקו יצור במפעל נשמע טוב.

  19. בעל טימקס שמתבאס על תא המטען לכיוון החלפה לאקסייטינג

  20. בעבר היה ברשותי הונדה CN250 שההספק המוצהר שלו היה 22 כ"ס משקל 156 ק"ג והמהירות המירבית 115 קמ"ש, נראה לי קצת מוזר שהאקסאבו מגיע למהירות גבוהה בהרבה עם נתונים דומים. האם המהירות אומתה ע"י GPS או שהזיוף במד המהירות גדול?
    נ.ב. הCN250 היה מציג מהירות גבוהה יותר מהמהירות המירבית המוצהרת במיוחד כאשר רצועת הווריאטור הייתה חדשה אבל היה מדובר על 120-125 קמ"ש ואין לי מושג בכמה אם בכלל הספידומטר זייף

  21. בהמשך לשאלה שלי לגבי הצמיגים יש אפשרות לקבל פה תשובה של היבואן?

  22. אגב. כבר כמעט חודשיים על הקטנוע ולא מצטער לרגע פשוט קטנוע מצויין. ואני מחכה שהחברה מעופר אבניר יביאו כבר את ה-x10. כי הוא בכלל בליגה אחרת מכל הקטנועים הקוראנים שמשווים לפיאג׳ו.

  23. קטנועים מסוג זה אינם, אני אומר וחוזר: אינם מיועדים לנסיעות ארוכות ובין עירוניות.
    תל אביב כפר סבא? סבבה וכו'. תל אביב רמת הגולן? למה? בשביל מה זה טוב? בשביל מי זה טוב? מי בכלל קונה קטנוע כזה לנסיעות מסוג כזה?
    חבל על המבחן שלכם אם זה מה שאתם בוחנים.
    מעניין איך הוא בעיר, או הוא בבין עירוני פריפרי, תל אביב מודיעין, רחובות ראשון. מעניין איך הוא ביום קניות וסידורים במרכז שאין בו חניה. לא מעניין לדפוק מסמר עם פלייר.

  24. אני את ההרצה עשיתי בטורים גבוהים ככל שניתן בעיקר נסיעות בין עירוני בעיקר סביב ה 8000 עד 9000 סל"ד משתנה כי ככה צריך לעשות הרצה שתביא למנוע אמין בעל ביצועים טובים לאורך חיי הקטנוע. לפי ה GPS באיפון הספידומטר מזייף ב 10% קבוע לפחות, ומעולם לא נרשמו יותר מ 131 ק"מ ב GPS למרות שהספידומטר הראה כמעט 150 בירידות מירושלים לים המלח (וכן, זה היה ב"טיול הרצה") אחלה ביצועים, עקפתי איזה הרלי בעליות לערד.

  25. אפשר סוף סוף לקבל תשובה מוסמכת בעניין הזה? נמאס מהדעות לכאן ולכאן.

  26. הקטנוע מגיע בשנת 2013 עם צמיגי סאבה ולא מישלין. ככה גם אני קיבלתי אותו ושידרגתי מיד.
    בעניין ההרצה, ההוראה לא לעבור את ה- 6000 סל״ד, לא זו בלבד שאינה מעשית, אלא שבנוסף בפירוש לא נכונה. המנוע צריך לעבוד בכל תחום הסל״ד, נמוך וגבוה ולכן רצוי, לעשות את ההרצה בכביש שמאפשר רכיבה כזו, היינו בעיר, שם המהירויות כל הזמן משתנות, או בכביש מפותל וכו׳.

  27. למה פיאג'ו או היבואן ממליצים על מתווה הרצה לא רלבנטי ואפילו מזיק שאולי היה נכון בווספות עד שנת 1968. אולי כדי לההקטין את הסיכון לרוכב הבילתי מנוסה שלא ישתולל על ההתחלה?

  28. אמנם הניסיון שלי איתו חיובי ביותר, אבל בוא לא ניסחף להגזמות-עד-המצאות. חבל.
    אין צורך לצייר תמונה מושלמת מדי, הרי ברור שלכל כלי יש החסרונות שלו.
    באקסבו מדרס הרגלים לא שטוח
    ומגן הרוח לא מושלם (למרות מה שכתבת בסיקור הקודם בסידרה).
    אבל יש תא מטען ענק, ככה שאולי אין צורך במדרס שטוח להעברת קניות מהסופר…
    כל אחד יעשה את השיקול שלו. אם תגזים בתיאורים תאבד מהאמינות שלך כסוקר.

  29. אני רוכב כבר כגון cbr1000rr
    אבל הקטנוע הזה פשוט נהדר
    נסעתי איתו מ-נהריה עד אילת
    לא תאמינו אבל באמת חוויה
    נסע כמו גדול הלוך ושוב.באמת קטנוע מעולה.

  30. איזה חלקים מחליפים בטיפול 10000 לאיקס איבו 250?

  31. שלום . נידלקה לי נורה עם סימון כמו מפתח שוודי .
    יש לי piaggo 125 xevo
    למשהו ידוע מה זו התקלה ?

    תודה נתן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל