מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
סטפן
לרט
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח ראשון

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח ראשון

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

לפני קצת יותר מחודש הגיע אלינו הפיאג'ו אקסאבו 250 למבחן ארוך טווח לראשונה בדו"גרי. קצת באיחור אנחנו מגישים לכם את הדו"ח הראשון במבחן ארוך הטווח לאחר שנצברו על הקטנוע כ-750 ק"מ של רכיבה תחת תנאי ההרצה. אמנם מזג האוויר החורפי שליווה אתנו לאורך ימים רבים במהלך החודש החולף מנעו מאיתנו לבצע את מלוא הקילומטראז' המתוכנן אך עדין מדובר בדיי זמן כדי לחוות דעה ראשונית על החיים במחיצת האקסבו ביום-יום.

אל האקסאבו אני מגיע לאחר ששנתיים התנהלתי על גבי ימאהה טימקס 500. למען האמת, חששתי בתחילה לרדת לנפח 250 סמ"ק עם קטנוע פחות ספורטיבי ושונה לגמרי מהטימקס בגודל ובביצועים. את האקסאבו קיבלתי  עם כמעט 0 ק"מ על השעון מה שמצריך נסיעה בתנאי הרצה. אחרי הסבר מפורט מנציג אבניר הובהר לי שאורך ההרצה הוא כ-1,000 קילומטר ובמסגרתה עלי לא לעבור רף את ה-6000 סל"ד או בתרגום חופשי לנתיבי איילון: כ-100 קמ"ש. לא נורא. בפועל האקסאבו הפתיע בזריזותו ובביצועיו, במסגרת מגבלות ההרצה.

ההרצה הייתה דבר חכם בשבילי מלבד הוראות יצרן. טוב שמתחילים לאט ולא מנסים למצוא את המגבלות בקטנוע שהוא זר לך לחלוטין. הרכיבה בהרצה גרמה לי לרדת לפרטים הקטנים ולמצוא את היתרונות והחסרונות עוד לפני שחרור הגז ממגבלות ההרצה.
האקסאבו הוא בעל מנוע בנפח 244 סמ"ק המספק 21 כ"ס ומוגדר כקטנוע מנהלים קטן. עיצובית הכל נתון לוויכוח. הוא לא גדול ממדים ולא קטן, הוא ממש באמצע. מלפנים הוא נראה רחב וכל העניין עם הכנף הקדמית הגבוהה נתון לויכוח. לוח שעונים קריא ונוח ובו תמצאו מד מהירות, מד סל"ד, מד דלק ונורות אזהרה על רגלית פתוחה, תא אחסון פתוח, לחץ שמן נמוך ועוד. מושב הקטנוע רחב ומגיע עם משענת גב לרוכב ומשענת גב קטנה ושימושית למורכב. הרוכב מרגיש מכונס בתוך הקטנוע ומוגן מהרוח תודות למגן רוח רחב, גבוה ויעיל. לאקסאבו תא אחסון מרשים מאוד מתחת למושב עם נפח של לא פחות מ-56 ליטרים. הגישה לחלל האכסון מתאפשרת משתי מקומות: המושב הנפתח באופן מסורתי ופתח ייחודי בחלקו האחורי, כמו דלת תא מטען של רכב. שני הפתחים נפתחים על ידי לחיצת כפתור נפרדת מהכידון. בחלל אפשר לאחסן קסדה שלמה מאחור וקסדת ¾ או קסדה שלמה קטנה מתחת למושב. יש לציין שישנן קסדות סגורות בשוק עם כל מיני בליטות ליופי ולאווירודנמיות שיגרמו לקושי באחסון ולסגירת התא. מלפנים ישנו גם תא כפפות קטן ולא ננעל ובו תמצאו גם שקע מצית למי שחפץ ליבו להטעין את הפלאפון או מכשיר אחר. ליד הסוויץ' נמצא וו תלייה מאובטח לשקיות מהקניות. מושב הקטנוע רך ונעים עד נקודה מסוימת שבה הוא מרגיש קצת קשה אך עדיין נעים.

בהתנעת האקסבו על הבוקר נשמע צליל מתכתי מצלצל אך נעלם כאשר המנוע מתחמם. המנוע מתחמם די מהר ולאחר 2 דקות הכל מוכן לרכיבה. יחידת הכוח בקטנוע הפתיעה אותי כל פעם מחדש. חלקה, נעימה ומתפקדת מצוין החל מזחילה איטית בין מכוניות בפקק ועד יציאה מרמזור, כמובן במגבלות ההרצה. הווריאטור עובד חלק ומעביר את הכוח בצורה מושלמת ללא השהיות. נקודה חזקה לאקסאבו. צריכת הדלק בתוואי עירוני עמדה על כ-24 ק"מ לליטר וכ-28 ק"מ ללליטר מזה בין עירוני. סביר להניח ששכל שיעבור הזמן, ההרצה תסתיים והמנוע "יפתח" נתון זה צפוי להשתפר במידת מה ועדין, מדובר בנתון צריכת דלק טובה.

המתלים נהדרים ומתפקדים מצוין למרות שלפעמים הקדמיים מרגישים נוקשים במעט בפגישה עם מכשול. לאחר כמה שבועות רכיבה עליו, בינתיים אני מרוצה. בין היתר השתמשתי בו לעשות קניות, לאסוף את הילדה מהגן, את אשתי מהעבודה, נסיעה דחופה לצפון ועוד. את הקילומטֿרים הראשונים העברתי בעיקר בין רכיבה בעיר ומידי פעם מחוץ לעיר. לסיכום פרק הביניים הקצר והמוגבל הנ"ל אפשר להגיד שהאקסאבו מוצלח מאד מבחינת נוחות ושימושיות לרוכב וקל מאד להתחבר אליו. הטיפול הראשון שמתבצע לאחר 1,000 ק"מ מתקרב ואיתו סוף ההרצה. אז גם נוכל גם ללחוץ יותר על הגז ולבדוק את הקטנוע לעומקו. עדכונים נוספים יגיעו בחודש הבא.

סיכום ביניים
הטוב: שימושי וידידותי, זריז עם צריכת דלק טובה
הרע: צריך להתרגל לעיצוב
בשורה התחתונה: מחכים לתום ההרצה כדי לממש את הפוטנציאל

תעודת זהות

פיאג'ו X אבו 250ie
מחיר: 25,170 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 244 סמ"ק, 4 שסתומים גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 21 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2 קג"מ ב-6,000 סל"ד
מתלים:

קדמי – מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 95 מ"מ
אחורי – בולם כפול עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 90 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק 260 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 130/70-13

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 171 ק"ג

מדידות

צריכת דלק בעיר: 24 ק"מ לליטר
צריכת דלק בינעירוני: 28 ק"מ לליטר

גלריה

15 תגובות ל פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח ראשון

  1. אפשר אולי לא התחבר לעיצוב אבל מניסיון האקסאבו הוא יופי של קטנוע. איכותי, נוח אמין וחסכוני. עיצוב זה תמיד שאלה של טעם והוא עדין יותר יפה מהזבל הטאיוואני המצועצע

  2. מכיר כמה אנשים שקנו טימקס רק בשביל לגלות שההוצאות אחזקה שלו מטורפות ואז עברו לכלי קטן יותר. לאר. הקטנה שלנו 250 סמ"ק זה מספיק מחדרה לגדרה

  3. איזה וילי או משהו?
    להעמיס עליו כמה שקים של בונזו בשביל לבדוק איך הוא עם 150 קילו עליו

  4. זה עניין של טעם, נראה מצוין ופרקטי להפליא התא מטען עם הפתיחת באגאז האחורי, ממש נוח.

  5. 1. ברגע שנגמר המצבר – לא ניתן לפתוח את את המושב(רק את התא האחורי דרך המכסה של התדלוק)
    2.מכסה של תא כפפות נסגר ב-50% מפעמים
    חוץ מזה בחצי שנה לא נמצאו בעיות או תקלות. כלי אמין!

  6. והאמת קטנוע מצויין. רק דבר אחד מפריע לי בו ממש וזה הקטע של ההרכבה. ברגע שאני מרכיב מישהו. ממש לא נוח ואפילו מעצבן. חוץ מבקט שאתה מרכיב את החברה ואז ממש לא מפריע לי. כאילו החברה שם בפיאג׳ו לא חשבו בכלל על הקטע שמידי פעם מרכיבים עוד בנאדם איתך על הקטנוע. למה אני צריך להרגיש את האשכים של המורכב נידבקים לי לגב??
    חוץ מהקטע הזה שלוש שבועות שאני מחפש פגם בקטנוע הזה והאמת שאין לו שום דבר רע שאני יכול להגיד עליו פשוט מצויין. וחשבתי להביא את הדגם של ה-400 סמק בהמשך? אם מישהו יכול להמליץ עליו או על קטנועים/אופנועים יותר טובים בנפח הזה אז אני אשמח לקבל מידע.

  7. אני מעמיס חצובת מצלמה של 60 ס"מ מהפתח האחורי עד תחילת התא הקדמי בלי בעיה.

  8. שאלתי שלושה מכונאים. פרט להערה לגביי הסלילים לא היתה להם אף מילה רעה.

  9. הקטנוע מאוד נוח וחיסכוני (1/30)
    אני אישית התחברתי לעיצוב.

    החיסרון היחידי הוא שרק מעל 3.5k סלד… הקטנוע מגיב:-)

  10. מישהו נתקל בתופעה של הרגשה כמו חיכוך מקדימה בנסיעה בין 30-60?
    לא מורגש בנסיעה מהירה, ההגה לא רועד, והחלפתי צמיג קדמי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל