fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

הפרמיה של הפרימיום

הפרמיה של הפרימיום

טל שביט

צילום: טל שביט

ג'ילרה היה שם מפואר בעבר הרחוק, אימת מסלולי מירוצים. היום, למעלה מחצי מאה מאוחר יותר ולאחר שנרכשה על-ידי קונצרן פיאג'ו, מייצרת החברה קטנועים בלבד. מה כן נותר? תדמית ספורטיבית שמוצמדת לארסנל הכלים בנפחים שונים, כדי לבדלם משאר קטנועי הקונצרן הענק – עימם הם חולקים בסיס מכני. וכעת, לרגל חגיגות 100 שנה ללידת המותג, משווקים הכלים בצבעי דגל איטליה – ירוק, אדום ולבן. משפחת נקסוס (Nexus) היא הספורטיבית ביותר של גי'לרה, וכוללת שלושה נפחי מנוע של 125 סמ"ק (שאינו מיובא ארצה), 300 ו-500 סמ"ק. כדי לגלות מה נותר מהתדמית הספורטיבית, וכדי לברר עד כמה הירוק-אדום-לבן עושה לנו את הבוקר, לקחנו למבחן את ה-300, המצויד ביחידת מנוע שמשמשת לא מעט כלים אחרים בקונצרן.

השורה התחתונה: יש לנקסוס 300 מספר יתרונות בולטים, ומספר זהה פחות או יותר של חסרונות מהותיים לא פחות. בצד החיובי אפשר למנות את העיצוב הנהדר לטעמנו, את מערך המיתלים היוצא מהכלל, התנהגות כביש מעולה, טווח נסיעה נדיב במיוחד ויחידת מנוע-ואריאטור מרשימה. בצד השלילי יש ביצועים שאינם טובים מקטנועי 250, בעוד שמעבר לנפח מנוע "מעל-250", גורר קפיצה משמעותית בעלות ביטוח החובה. ואפרופו כסף, מחיר הרכישה גבוה למדי. בנוסף, תא המטען קטן ומושב הרוכב גבוה מדי. בסופו של יום, הנקסוס 300 יקסום כנראה רק לבודדים, עבורם הקטנוע הוא רצון ואמירה, יותר מאשר צורך. אם אתם מעוניינים ביביטו בכם ללא הרף, הוא בהחלט מספק. אם אתם זקוקים לקטנוע כאמצעי ניוד יומיומי, לא חסרות אופציות שמעניקות תמורה עדיפה למחיר.

מנוע וביצועים: מצד אחד, קשה שלא לאהוב את המנוע הזה. הוא חלק ביותר, שילובו עם הואריאטור מעולה בכל מהירות, והוא שקט למדי. מצד שני, יתרון הביצועים מול קטנועי 250 סמ"ק, גם אלה המשווקים על-ידי פיאג'ו, אינו קיים. הנתונים המדודים והריאליים – בניגוד למד המהירות המאד אופטימי – מאוששים את תחושת-הישבן.

תמרון: ל-300 צידוד מוגבל של הגלגל הקדמי, ולכן הוא מציע את קוטר הסיבוב הגדול ביותר שמדדנו עד היום לקטנוע מתחת 500 סמ"ק, ולתמרון מוגבל בתנועה צפופה. גם כושר טיפוס המדרכה מוגבל במפתיע, למרות קטרם הגדול יחסית של הצמיגים ("14 ו-"15). עם זאת, ההיגוי דרך צמיג "15 קדמי, נוסך בטחון רב.

נוחות: המיתלים התגלו כרכים במפתיע, ותפקדו מצוין ברחובות העיר ובכביש המהיר. הופתענו לגלות כי נוחות הנסיעה לא פגמה ביכולת הספורטיבית, ומבחינת השילוב בין השתיים, אין שני לנקסוס. תנוחת הרכיבה אינה רגילה, ומשלבת בין מושב גבוה לכידון נמוך יחסית. עבורנו זה עבד טוב, לא בטוח שכולם יאהבו זאת. יש שפע מקום לברכיים גם לרוכבים גבוהים במיוחד, עם זאת, שליחת הרגליים לפנים אינה אפשרית עבורם. מושב הרוכב שטוח ותומך היטב, אך הוא מונע מבעלי רגליים קצרות להגיע לקרקע בנוחות. המושב האחורי נוח מאד, אך לרשות הנוסע מאחור יש מדרסים לרגליים, ולא רגליות נשלפות ועדיפות. העדר משענת גב פוגם גם הוא בנוחות הנוסע האחורי. מגן הרוח יעיל למדי, ורעשי הרוח קיימים, אך נסבלים בהחלט.

בשימוש יומיומי: הנקסוס מציג תפעול מצוין עם פעולת מתגים טובה, מצערת רכה ומנופים איכותיים. תא המטען מתחת למושב מספק לקסדה ממוצעת, אך לא לקסדה גדולה מהממוצע. מרבית הקטנועים בנפח בינוני, מציעים תאים גדולים יותר. בנוסף לתא זה יש גם תא קדמי לפריטים קטנים בלבד. מיכל הדלק מציע 15 ליטר – יותר מכל קטנוע אחד מתחת ל-500 סמ"ק. התוצאה – טווח תיאורטי של 370 ק"מ. יש מחשב-דרך שימושי, המאפשר מעקב אחרי צריכת הדלק ממוצעת ורגעית, טווח נסיעה עד התרוקנות המיכל, ואף מהירות מירבית שנמדדה. התפעול אינטואיטיבי ונוח דרך מתג בצד ימין של הכידון. רגלית הצד אינה ממוקמת היטב, ולכן לא תומכת כראוי. הרושם מאיכות הייצור וההרכבה מעורב – יש חלקים מרשימים, אחרים פחות.

מחיר, אחריות, אחזקה: הנקסוס הוא כמעט קטנוע ה-300 היקר בשוק. בהתחשב במכלליו, קשה למצוא לכך הצדקה. טוב לגלות כי היבואנית החליטה להגדיל את האחריות לשנתיים או 24,000 ק"מ. שאפו. מרווח הטיפולים ראוי לציון – כמו בדגמי פיאג'ו אחרים, טיפול מתבצע רק מדי 10,000 ק"מ, ואילו ב-5,000 ק"מ מתבצעת רק בדיקה מהירה בעלות סמלית. מצד שני, עלות הטיפול גבוהה, מאחר והוא כולל החלפת רצועה יקרה. השורה התחתונה: עלות טיפולים מצטברת סבירה: כ-4,700 שקל ל-24,000 הק"מ הראשונים.

 

הערה: מבחן דרכים זה בוצע על ידי טל שביט ופורסם לראשונה בתאריך 17.6.2010
 

 

 מה דעתכם על ג'ילרה נקסוס 300 ? בואו לדבר על זה בדף הפייסבוק של דו"גרי

תעודת זהות

ג'ילרה נקסוס 300
מחיר
34,250 ש"ח
אחריות שנתיים, 24 אלף ק"מ
דרגת רשיון A1

נתונים טכניים

מנוע 278 סמ"ק, סינגל, קירור מים, הזרקת דלק
הספק מרבי 22.4 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט 2.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד
צמיגים קדמי 120/70-15, אחורי 140/60-14
מיכל דלק 15 ליטרים
משקל 174 ק"ג
גובה מושב 81.5 ס"מ
עלות תחזקה ל-24,000 ק"מ 4,700 ש"ח

מדידות

מהירות מרבית מעשית 127 קמ"ש
זיוף מד מהירות 12%+
צריכת דלק ממוצעת 24.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה 370 ק"מ
קוטר סיבוב בין מדרכות 535 ס"מ
טיפוס מדרכה 16 ס"מ

גלריה

10 תגובות ל הפרמיה של הפרימיום

  1. מבסוט ממנו, נוח, גבוה, נמרץ, נקי מקלקולים בשלב זה של 6500 ק"מ

  2. מה ההצדקה בביצועים לשלם כל כך הרבה ?
    עדיף כבר ראנר 200 שיותר זול בבטיחו ועם אותו הספק

  3. קסדה מלאה בינונית ומטה נכנסת + פאוץ', אחרות קצת בלחץ. תנוחת הישיבה נהדרת לשליטה. יש מדרסים מוגבהים מקדימה כדי לשלוח רגליים. יש רגליות נשלפות מאוד נוחות למורכב ולא מדרסים כמו שכתב טל. אני ממליץ לתקן לפני שממחזרים טעויות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל