מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
ברקום שמאל
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
סטפן
HJC
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

סוזוקי SFV650 גלדיוס

סוזוקי SFV650 גלדיוס

תומר לשר

צילום: טל שביט

למען האמת, מבחן לגלדיוס לא היה גבוה בסדר העדיפויות שלנו על אף שמדובר באחד הדגמים המעניינים בקרב אופנועי הביניים. אלא שאיתרע מזלנו ונתקלנו בקובץ תמונות נהדרות אותן צילם טל שביט ז"ל כאשר לקח את הגלדיוס למבחן בטרם עלה אתר דו"גרי לאוויר. כיוון שזו סגירת מעגל הסכמנו כולנו שכדאי לקחת את הגלדיוס למבחן דרכים כדי להשלים את המלאכה שטל החל בה ולא זכה לסיים.

הגלדיוס הוא עוף שונה בנוף אופנועי העירום בנפח 600 סמ"ק פלוס/מינוס. בעוד היפנים, כולל סוזוקי, נאמנים לרוב, בנפח זה ומעלה נאמני לתצורת ארבע צילינדרים בשורה לגלדיוס דווקא מנוע וי טווין. אם זה לא מספיק הוא גם עושה שימוש בשלדת מסבך צינורות שמקובלת דווקא יותר בקרב אופנועים אירופיים. וי טווין עם שלדת מסבך צינורות ישר מעלה לראש את האסוציאציה דוקאטי. אלא שבניגוד למונסטר הגלדיוס הוא אופנוע תקציב מובהק ואת זה ניתן לראות על פי מכלוליו.
שבסוזוקי האמינו שאופנוע תקציב לא אמור להיות אפרורי והעניקו לגלדיוס עיצוב סטריטפייטר מדליק עם צביעות נאות (כולל רפליקת בארי שיין בבריטניה שיצאה לאור לאחרונה). כך הגלדיוס נבדל מאופנועי אמצע הדרך כמו גם משני אחיו לבית סוזוקי: ה-SV650 שהעניק לו את המנוע והבנדיט 650 בעל מנוע ה-4 צילינדרים הרוחבי. 

השורה התחתונה
הגלדיוס מיועד למי שחפץ באופנוע סולידי אך מעוצב שיסתדר היטב בעיר ועדיין יעשה את העבודה מחוץ לעיר ואפילו לטיולים ארוכי טווח. המנוע סופר גמיש וליניארי, ההגוי נעים וזורם ותיבת ההילוכים חלקה ונעימה. גובה המושב יחסית נמוך והכידון ממוקם גבוה וקרוב לפלג הגוף של הרוכב ורגליות הרוכב גם הן ממקומות מעט נמוך מה שמצביע על כך שהגלדיוס תוכנן ויועד בעיקר לרוכבים מתחילים או לרוכבות. בנוסף לכך הוא מרגיש דיי קטן וקומפקטי ביחס לאחיו הוותיק, הלא הוא ה-SV650.

הגלדיוס הוא אופנוע תקציב וזה מורגש בסעיף במתלים הפשוטים שיעבדו בצורה טובה כל עוד לא ידחקו אותם לקצה ברכיבה ספורטיבית או בזוג. עוד לחובתו של הגלדיוס עומדים מושב לא מבריק, מיכל דלק קטן יחסית ועלויות טיפולים גבוהות.
כאופנוע מתחילים הגלדיוס הוא אופנוע שעושה עבודה מצוינת ומוסיף אופי וגם מראה נאה. חבל רק עם מחיר של כ-67 אלף ש"ח הגלדיוס יקר בכ-10% ממתחריו הישירים בקטגוריית אופנועי העירום הבסיסיים בנפח 600 סמ"ק.

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע בגלדיוס מוכר, ותיק ומשמש דגמי סוזוקי רבים כמו הוי-סטרום 650 וכמובן ה-SV650. כידוע זהו מנוע בתצורת של 90 מעלות ובגלדיוס הוא מפיק 72 כ"ס ב 8,500 סל"ד (כ-2.4 כ"ס יותר מאשר ב-SV) ו-6.5 קג"מ ב 6,500 סל"ד. יחידת הכוח הזו יעילה ומספקת שפע כוח זמין כשבגלדיוס בהחלט מורגש השיפור בכוח הזמין ובליניאריות המנוע ביחס ל-SV650. נכון שנפח המנוע יחסית קטן אבל הוא יודע לייצר דחף החל מסל"ד נמוך מאוד ועולה מעלה בקשת הסל"ד בנמרצות מפתיעה. הודות לכך הגלדיוס יודע להתנהל היטב בעיר ומרגיש שהוא ממש הותאם להתנהלות שכזו. אבל שלא תבינו לא נכון, קחו את הגלדיוס לכבישים מפותלים והדוקים והמנוע השובב הזה ידע לירות אתכם בצורה מרשימה מפניה לפניה, זאת במידה ותהיה בהילוך הנכון כמובן. בעיר, ברכיבה איטית ובתנאים עמוסים המנוע יחסית לא פולט חום ובכך לא צולה את רגליי הרוכב. ההזרקה בגלדיוס טעונת שיפור, שינויי קצב ברכיבה בין עירונית על ידי המצערת בלבד ללא תופעת ON/OFF אפשרית אבל דורשת עבודה מאוד עדינה עם המצערת.

תיבת ההילוכים של הגלדיוס עשויה כמיטב המסורת של סוזוקי במשך שנים. זוהי תיבת הילוכים חלקה ונעימה שתפקדה ללא דופי במיוחד לאור העובדה כי אופנוע המבחן עבר 33 אלף ק"מ לא קלים. יחסי העברה קצרים והחלוקה ביניהם טובה והם עוזרים לקבל כוח זמין בכל טווח הסל"ד. 


מתלים, התנהגות, בלמים

המתלים בגלדיוס בסיסיים, פשוטים ורכים מאוד, תוצאה של הרצון של סוזוקי ליצר אופנוע שיהיה נגיש במחיר אך גם נעים ומזמין. מלפנים ישנו מזלג טלסקופי ללא אופציות כוון ומאחור הבולם בעל כוון של עומס קפיץ בלבד של 7 דרגות שונות. בנוסף למתלים הרכים הגלדיוס בעל שילדת מסבך צינורות פלדה שידועה כבעלת גמישות גדולה משילדות האלומיניום הקשיחות יותר. על פניו ברכיבת סולו לא מאומצת מחוץ לעיר השלדה והמתלים עושים עבודה דיי טובה, הן בשמירת קו בפניות ארוכות ומהירות והן בפניות הדוקות. גם שינוי כוון במהירויות גבוהות מתבצעים ללא כל עיוות מצד הפרונט ובסך הכל ההרגשה על הגלדיוס נעימה וזורמת בכל סיטואציה נורמטיבית אליה יועד. הדברים משתנים כאשר מורכב מצטרף לחגיגה ואז, במיוחד ברכיבה מעט מהירה, הגלדיוס מאבד מאופי ההתנהגות שלו באופן מורגש. השלדה מתקשה לעמוד בעומסים והמתלים גם הם אומרים "עד כאן". כל עוד לא תנסו לדחוף את הגלדיוס לקצה לא תתרגשו משינוי זה.

הגלדיוס מרגיש קצר קטן וזריז זאת בזכות הכידון הרחב ולמרות בסיס הגלגלים שעומד על 1,445 מ"מ. הוא משנה כוון ללא בעיה ובזריזות שמלווה גם היא בתחושת יציבות. בעיר הגלדיוס פשוט כיף לרכיבה, המתלים מגהצים מהמורות ובורות בצורה ראויה לשבח וזווית צידוד הכידון בהחלט מספקת אם כי קוטר הסיבוב (5.7 מטרים) לא מצטיין. גודלו של הגלדיוס בא לידי ביטוי היטב בהשתחלויות בין מכוניות והתנהלות עמוסה. יחסית לאופנוע, קל מאוד להתנהל עמו בעיר.

על הבלימה מופקדים צמד דיסקים מלפנים בקוטר צנוע של 290 מ"מ עם קליפרים בעלי 2 בוכנות כל אחד ומאחור דיסק בודד בקוטר של 240 מ"מ עם קליפר בעל בוכנה אחת כמקובל. מורגש כי המערכת עושה עבודה טובה ומותאמת היטב לאופי הכלי, רמת העוצמה מעולה והרגש המתקבל מיידית הבלם מספק בהחלט
 
עיצוב, נוחות, שימושיות
פירוש המילה "גלדיוס" בלטינית הוא חרב, אני אישית לא ראיתי שום דמיון בין חרב לאופנוע,  אבל זה לא סותר את העובדה שהגלדיוס מעניין ומושך את העין. שלדת מסבך הצינורות שבדרך כלל נראית אצל האיטלקים עושה את העבודה ויזואלית בשילוב הפנס המעט חייזרי מלפנים, קימורי מיכל הדלק בשילוב עם הזנב בעלי קווים זורמים ובהחלט נעים להסתכל על האופנוע הזה. המפלט גם הוא מעוצב יפה ומימדיו מתאימים בצורה פרופורציונאלית לגודל של האופנוע אך מיקומו מעט נמוך ומצריך זהירות בעת טיפוס על מדרכות. הסאונד שבוקע מאותו מפלט דיי רגוע ולא מחריש אוזניים.

חביקת מיכל הדלק מרגישה מאוד טבעית ונוחה והקימור באזור הברכיים עוזר גם הוא לעגן את פלג הגוף התחתון לאופנוע. למורכב ישנן ידיות אחיזה שבהחלט עוזרות להוריד לחץ מהרוכב. לוח השעונים בסיסי וקטן אבל עושה עבודה מספקת במיוחד לאור העובדה שתמצאו בו חיווי למצב הילוכים, דבר שדיי נדרש בגלדיוס עקב יחסי העברה מאוד קצרים. המתגים בסיסיים למדי אך נוחים לתפעול והמראות עושות עבודה סבירה ביותר. גובה מושב הגלדיוס עומד על 780 מ"מ מה שמאפשר גם לנמוכי קומה להגיע בשלווה אל הכביש. אפרופו מושב, מושב הגלדיוס לא נוח בלשון המעטה. המבנה שלו מזכיר מאין משפך הפוך שגורם לפלג הגוף התחתון להחליק לכוון המיכל דלק. ריפוד המושב לא נוח ומורגש כי שכבת הספוג לא מספקת ומצאתי את עצמי מחפש ללא הפסקה וללא הצלחה פוזיציה שתרגיש לי נוחה.  מיכל הדלק קטן יחסית ומכיל רק 14.5 ליטרים דבר המצירך תשומת לב בעת טיולים ארוכים.
 
מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הגלדיוס עומד על 66,580 ש"ח שהם כ-2,500 ₪ יותר ממחירו של הסוזוקי SV650 הטוב והמוכר. מתחריו הישירים של הגלדיוס הם הקאוואסאקי ER6n בעל מנוע הטווין המקבילי והימאהה דרוויז'ן XJ600N הארבע צילינדרי, שניהם נמכרים ב-60 אלף ש"ח.
מרווח הטיפולים של הגלדיוס עומד על אחת ל-6,000 ק"מ כאשר אחת ל-12 אלף ק"מ הטיפול כולל החלפת מצתים. עלות הטיפולים של הגלדיוס ל-24 אלף ק"מ היא כ-6,300 ש"ח גבוהים למדי, במיוחד בהתחשב בעובדה שהגלדיוס הוא אופנוע המיועד לרוכבים מתחילים. הגלדיוס מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

סוזוקי SFV650 גלדיוס – עלויות טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 661 ש"ח
טיפול 6,000 876 ש"ח
טיפול 12,000 1,537 ש"ח
טיפול 18,000 757 ש"ח
טיפול 24,000 2,495 ש"ח

תודה לחן אביוב על העזרה בביצוע צילומי התנועה

תעודת זהות

סוזוקי SFV 650 גלדיוס
מחיר: 66,580 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים בתצורת V,בזווית 90 מעלות,  645 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר , גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 72 כ"ס ב-8,400 סל"ד
מומנט: 6.5 קג"מ ב-6,400 סל"ד
קדחXמהלך: 62.6X81 מ"מ
יחס דחיסה: 11.5:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 125 מ"מ

אחורי – מונושוק, מהלך 130 מ"מ

בלמים:
קדמי –  שני דיסקים 290 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפק חד בוכנתי

צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 160/60-17

בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
מיכל דלק: 14.5 ליטר
משקל: 202 ק"ג (רטוב)
מהירות מרבית: 200 קמ"ש

מדידות

צריכת דלק (מבחן):  20.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 287 ק"מ

17 תגובות ל סוזוקי SFV650 גלדיוס

  1. בחייכם, לא יכול צלהיות שלא שמתם לב. טל"ש אתה חסר…

  2. של טיפול כל 6K ולדעתי עדיף כבר לקחת 4 בשורה מאשר V TWIN עם מחירי אחזקה של 4 בשורה.

  3. בפורום הסטרומפטרופרים היו מספר דיונים בנוגע אופנוע ה"אחות".
    יש לכך כמה סיבות –
    ראשית, בחירת הצבעים הייתה מוזרה. צבעי פסטל (תכלת ולבן, מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב מאוד צבעים אלה, אלה שמות שניים מילדיי) – אני לא שובינסט, אבל קהל הרוכבים פה כנראה כן וצבעים "גבריים" יותר מושכים אותם.
    שנית, הקווים העגולים ("נשיים") של האופנוע גם תרמו לתדמית של Chick's bike. היום מה שנחשב "אין" זה מה שיותר מכוער ופחות עגול (עיין ערך אופנועי אדוונצ'ר)
    ולסיום, האקורד השובינסטי האחרון הוא השם הנשי – גלדיוס זה שם של דודה זקנה. הייתם קונים אופנוע שקוראים לו שושנה או ברכה..?
    כאנקדוטה – הדגם החדש של הוי-סטרום מכונה בחיבה על ידינו GLEE על שום ששאל את המנוע המשופר מה-GLADIUS..זה גם משחק מילים על WEE (הדגם הקודם) ועל סדרת הטלוויזיה בעלת שם זה.
    ברוכים הבאים למשפחת ה-SV650 על דורותיה. מנוע L2 משובח שירוץ עוד שנים רבות וטובות בסוזוקי.

  4. אולי אולי יש לו סיכוי. כי יפה הוא לאאאא.

  5. הפוסטר הראשון שהיה תלוי על הקיר בחדרי היה של קני רוברטס משכיב – כשבשכונה שלי היו קאסאל-סופר, ICM, פאנטיק מוטור, גארלי, מוטובי קרוס, והונדה חמישים. עכשיו אני מתחיל לגלוש באתרי רוכבים כדי למצוא את הפוסטר ההוא.

  6. זה מה שיוצא: שלדת עריסה ופנס של סמי טריילר.

  7. אז גלדיאטור זה מישהו שיושב בשירותים ומחר…

  8. זה שהוא יוצא דופן לדעתי הופך אותו למיוחד, מבנה קלאסי מעוגל. מקריאת הנתונים אני מקבל רושם של כלי אמין, חזק וספורטיבי. רק הנוחות זווית המושב מקבלת פה בין השורות ציון מינוס.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל