fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

פיאג'ו X אבו 250 – מבחן ארוך טווח

פיאג'ו X אבו 250 – מבחן ארוך טווח

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

החודש אנו מתחילים בדו"גרי במסורת חדשה של מבחנים. נוסף למבחני הדרכים המעמיקים והממצים שאנו עורכים למגוון כלים דו-גלגלים החלטנו להרחיב את המעטפת ולהתחיל גם להציע לכם הקוראים מבחנים ארוכי טווח.
ההחלטה לבצע מבחן ארוך טווח עלתה ממספר סיבות. כאשר בוחנים קטנוע או אופנוע המבחן מתבצע לאורך זמן קצר ולפעמים קצר מידי, כשלא תמיד מצליחים להגיע לנקודות חלשות וגם טובות בקטנוע שמתגלות רק לאורך זמן ורכיבה ממושכת בה ניתן יהיה למצוא אותם. כמובן שאפשר לאהוב ולהתלהב מכלי מסוים בפרק הזמן של מבחן אינטנסיבי קצר אבל איך זה לחיות עם אותו כלי ביום יום? זה כבר יכול להיות סיפור שונה לגמרי. בנוסף ישנו את החלק שמעסיק במיוחד את הרוכב הישראלי והוא האמינות ועלויות האחזקה שהם סעיפים כבדי משקל בהתלבטות של הלקוח הישראלי כשהוא ניגש לבחור לעצמו דו"ג.

אז סיבות למבחן השוואתי לא חסר, נותר רק למצוא את המועמד. הקטנוע שנפל בחיקו הכבוד לשרת אותנו במבחן ארוך הטווח הוא הפיאג'ו X  אבו 250. ה-X אבו הוא אחד הדגמים הפופולריים בשוק ומהדגמים הפופולארים של פיאג'ו. אחת הסיבות להצלחתו היא בעובדה שהוא מציעה אלטרנטיבה זולה יחסית ופשרה נוחה בין קטנוע מנהלים גדול לקטנוע קטן.
זה מה שטל שביט ז"ל אמר על ה-X אבו 250 במבחן שערך לו זמן קצר לפני שנהרג:

"ה-X-אבו מהווה חבילה אטרקטיבית במיוחד – למעשה ללא תחרות, במונחים של יכולת רב-תכליתית בתמורה לשקל. השילוב של מנוע-ואריאטור הוא אולי היעיל והנעים ביותר בשוק הקטנועים כולו, ולכך יש לצרף מתלים המהווים פשרה מצוינת בין נוחות לספורטיביות, בלמים מצוינים, מרווחי טיפולים נוחים ועלות אחזקה נמוכה ביותר."

משפחת ה-X אבו נולדה בשנת 2008 והיא למעשה שדרוג מקיף של ה-X8 שלא זכה כאן להצלחה גדולה. ה-X אבו הפגין שיפור באיכות הכללית וגם באמינות והצליח להתחבב על לא מעט רוכבים שמוכנים להישבע שאין כמוהו. זו גם סיבה לבדוק מה סוד קסמו.

'עופר אבניר' נענו להצעתנו למבחן ארוך טווח באופן מידי והעמידו לרשותנו X אבו חדש לחלוטין עם ק"מ בודדים על מד האוץ. המבחן ארוך הטווח ימשך חצי שנה ובמהלכו ישמש הקטנוע ככלי ראשון אצל הבוחן ו"יעבוד" רגיל כמו כל קטנוע פרטי בתמהיל שיכלול: נסיעות לעבודה, רכיבה בגשם, קניות, ביקור קרובים רחוקים (עוד סיבה לנסיעה) ואפילו טיולים. במידת הצורך ה-X אבו גם ישמש לנו לעזר בביצוע כתבות וצילומים לאתר. אנו ננסה למצות את ה-X אבו עד כמה שניתן ובכל חודש יעלה לאתר דוח ביניים ויכלול אחזקה, תצרוכת דלק, עמידות וכמובן חוות דעת על החוויות שנצבור יחד איתו בצורה הכי שקופה ואובייקטיבית.

תעודת זהות

פיאג'ו X אבו 250ie
מחיר: 25,170 ש"ח
אחריות: שנתיים/24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 244 סמ"ק, 4 שסתומים גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 21 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2 קג"מ ב-6,000 סל"ד
מתלים:

קדמי – מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 95 מ"מ
אחורי – בולם כפול עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 90 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק 260 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 130/70-13

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 171 ק"ג

42 תגובות ל פיאג'ו X אבו 250 – מבחן ארוך טווח

  1. מבחנים ארוכי טווח זה משהו שחשוב שיהיה בכל מגזין/אתר רכב שמכבד את עצמו

  2. אין מה להשוות. ה-X8 היה צרה צרורה ואת האמת שהדרל היחידה להיפטר ממנו הייתה כשהציעו לי טרייד אין על אקסבו פשוט כי אף אחד לא רוצה לקנות ממני את ה-X8. האקסבו הוא הבדל של שמיים וארץ. הרבה יותר נוח ואמין ושירת אותי שנתיים בנאמנות

  3. זה לא יעזור להגיד שהכלי נוח יותק, מפנק יותר ואמין לא פחות, הישראלים מכורים לכל מה שמגיע מהמרח הרחוק אפילו שאחרי שנתיים הפלסטיקה של סאן יאנג נראת זוועה

  4. אולי מבחן השוואתי לאיזה ק.ט.מ דיוק 690 או אופנוע חוליגני אחר. זה מעניין

  5. היה לי חצי שנה אותו וחצי שנה אקסמקס, הבאגז הזה עם התאים וכו', פלוס היכולת סיבובים שלו – פשוט המלך של הקטגוריה.

  6. לדעתי הקטנעו הטוב ביותר שעמד לרשותי.
    גם בלי ארגז הייתי מכניס לשם ים של דברים גם מתחת לכיסא וגם בתא המטען האחרוי.
    לא מדבר על נוחות הרכיבה וכמוון הרגשת הביטחון שבוא השרא עלי ברכיבה.
    ממליץ בכל לב אחד היותר טובים.

  7. לאקס אוו . לפי מה שאתה מספרים ניתן להכניס איזה שתי גופות בתא המטען . ואני לא מחליף את הקימקו מוווי שלי בשום כלי.

  8. אין צורך במבחן דרכים. בחיים לא חוזר לטאיווני. אין על הפיאגו'.
    באמת למי שמבין ברכיבה .

  9. היה לי אקסאבו 400 שנתיים. כלי מצויין אין טענות. הבעיה היחידה היא הפלסטיקה. כל שריטה הכי קטנה זה להחליף את כל החלק. וחלק מהחלפים מגיעים לאלפי שקלים. אפילו פנס אחורי, שנשבר אצל רבים בגלל שהם לא לוקחים בחשבון כמה הקטנוע הולך אחורה על הג'ק -500 שקל. נשברה מראה? 400 ש"ח.
    בקיצור אם אתם מתכננים לשמור אותו בניילונים – אחלה קטנוע! 🙂

  10. הוא יקר לאחזקה. החלקים שלו יקרים שזה גפ בסדר. העניניין שאין למצוא לו חלקים חליפיים כמו אצל קימקו וסאנינאנג. בכלים הטאייונים ניתן למצוא חלקים חליפיים כמו חלקי ואריאטור ועוד. אני זוכר שלהילה נשבר הפנס האחורי וזה באמת עלה כ 400 ש"ח. זה הרבה לפלסטיק גם הוא איטלקי. לדעתי אם היבואן יוריד מעט את מחיר החלקים וגם יידע את הלקוחות שנפגעו כאן הוא יוכל להעלות את המכירות של הקטנוע עוד הרבה יותר

  11. אבל נראה שהקטנוע ענק ומפנק. או שגיל דרדס ואז הקטנוע רגיל. בתמונות הוא נראה ממש קטן עליו.

  12. מאז שאני מכיר את עצמי תמיד הייתי על קטנוע, או שקטנוע היה ברקע. יש לי רישיון 21 שנה. אני חייב לציין שה-Exevo הוא הכלי הטוב ביותר בו נתקלתי כל השנים האלה. מתלים מספיק רכים כדי שהרכיבה תהיה נעימה ומפנקת ומספיק קשים כדי להדק את הקטנוע בסיבובים. השלדה וההיגוי חדים, תזזיתיים ומדויקים, כך שהתחושה שנשארת היא של אופנוע, יותר מאשר קטנוע. איכות הפלסטיקה והחומרים מעולה – כבר עברתי קרוב ל-20 אלף ק"מ ושום דבר לא מצייץ מאו מקרקש. והאמינות? כיאה לפיאג'ו (של פעם) – אחרי כמה כלים מהמזרח שעשו לי את המוות אני יכול לומר בבטחה שה-Exevo 250 אמין מאד!! והביצועים – במשפט אחד – טמפרמנט איטלקי – כלי חזק ועצבני. ביציאה קצת עדין, אבל אח"כ פורץ קדימה עם הרבה כוח עד למהירויות גבוהות באזור ה-140!!

  13. לדעתי אתה קשקשן. אין ולא היה לך קטנוע. אני מהמר על כך. לדעתי אתה אחד מאלו שמסתתרים אחרי המקלדת ואין לך אפילו רשיון על דו גלגלי (ואני מתכוון גם לאופניים).
    תסביר לי . אני רוכב על אקאוו כבר כמעט שנתיים ובאמת. אבל באמת לא הייתה לי בעיה אחת קטנה . על איזה גיר אתה מדבר.אני לא יודע מה אתה. אבל אני יודע שאני ניהנה עליו. ..ואם הייתה לך בעיה עם הגיר ב8000 ק"מ אולי תספר לנו איפה תיקנת וכמה זה עלה..? ובטח גם תראה לנו חשבונית.
    אז לך תוציא רשיון על 50 סמ"ק תקנה לך "מיו" קטן ותדבר איתנו כשתגיע עם הרגלים לריצפה. וקח הכל בקלות.

  14. קניתי אותו בהמלצתו של חבר קרוב ואני לא מתחרט. ולא שאני חושב שהוא הקטנוע הכי טוב בעולם. כי אני לא מתיימר להיות מבין גדול. אבל כרגע נהנה מכל הפריוילגיות של דו גלגלי. רכיבה בעיר, נסיעה לים ובכלל אין לי יותר בעיות חניה דבר שחוסך לי כסף עצבים ודוחות של הפקחים "הקטנים" של עירית ת"א.

  15. ג'וימקס 250, ג'י דינק 250, דאון טאון 300, SH 300 ללא מקום אכסון. אני אישית מאוד אוהב אותו.

  16. זה רק לבחור את הצבע. הלבן מחמיא לו. דו"גרי- בחרתם את ה כלי למבחן ארוך טווח. המלך של הקטגוריה.

  17. כל מי ששאלתי המליץ בחום ואמר שהטיפולים בכל הכלים יקרים היום. לגביי מכסה הפנס האחורי- אומר דרשני. תודה על ההערה- אבדוק זאת.

  18. כמו שעשיתם "השוואתי" לבורגמן-אלטו. תעשו אקס אבו- 208. מבחינת נפח תא המטען יצא תיקו. עם הויכוח הארוך על קיפול המושב האחורי או בלעדיו.

  19. ראיתי כמה וכמה כלים כאלו איתו. אכן מאוד מאוד גבוה בערך עשרים סנטימטרים הגבהה, בגלל הדלת האחורית. אבל לדעתי הוא בסדר גמור ונראה טוב. עוד מקום אכסון רב. אם תוכלו להתקין כזה ולצלם אותו יהיה סבבה.

  20. המרפקים יוצאים יותר מדי לצדדים והשרירים מתאמצים. אבל בצילום בישיבה במרכז המושב התנוחה נראית טובה יותר. זה מה שטוב בקטנועים. משנים תנוחות (-: ישבתי עליו אצל פרפקט בראשון- כסא מלכות נוח ונותן תחושת בטחון מכל הכיוונים והגוף צמוד ושולט בקטנוע בלי בעיות. יש מקום לביצים.

  21. פרט לעובדה שלא צריך להניף את הרגל גבוה כדי לטפס על האופנוע, לא נשאר לקטנועים האלו כל יתרון אחר על פני אופנועים. את הווספה האיטלקית ייצרו כדי לספק כלי רכב זול, לניוד זול בעיר. לא הקסבו, ולא אף אחד מהאחים החורגים שלו עונה לקטגוריה זול. במחירים האלה כבר קונים אופנוע, ומי שרוצה מוסיף ארגז. אנ יכול לנחש מה הביא לטעות האבולוציונית הזאת (תחרות של מי יותר גדול), אבל שהמוטציה הזאת תתפוס גם אצל היהודים? זה כבר ממש פגיעה בתדמית שלנו כעם. רוצים קטנוע אוטומטי, קחו מובי. אם אתם מנהלים שמכבדים את עצמכם תחשבו על משהוא בתקציב יותר רציני מקסבו. יהולמים לא קונים בשוק הכרמל, ויהלומים של שוק ניראים כמו יהלומים של שוק. והנמשל: תביאו איזה פלטיקה דמויית אופנוע שתביאו, קסבו ישאר קסבו ובחיים לא יתקרב לאיכות של אופנוע. גיל, אפשר להחזיר את הקטנוע לסוכנות?

  22. אתה בטוח שיש לך אופנוע ואו שסתם אתה אוהב לרשום ליד השם שיש לך..?
    אז שתדע ש קטנוע TMAX הוא בכלל בנפח גדולל כיום מ-500 סמ"ק. וכאן מדובר על 250 הרבה יורת קטן.

  23. אני אמרתי שמבחינתי כל קטנועי "המנהלים" יכולים ללכת לפח (תקרא את תגובה 30), בסביבות 30,000 ש"ח יש כמה דגמי אופנועים בנפח 250 סמ"ק ששמים בכיס הקטן שלהם את כל קטנועי המנהלים באותו הנפח. יתרה מזאת, יש גם כמה דגמי אופנועים בנפח 125 סמ"ק שיותר זולים מהקסבו 258 סמ"ק ועושים את העבודה הרבה יותר טוב ממנו(רק צריך להוסיף לאופנועים ארגז). ספציפית לקסבו, בקטגוריה של הדרק האלה הקסבו מספר אחד, יחד עם הג'וימקס שגם הוא מספר אחד. אבל בעוד שהזנב של הג'וימקס עבר ניתוח פלסטי יסודי ועכשיו הוא חתיכי, הזנב של הקסבו הוא מהמכוערים בקטגוריה. וכדי לאזן, המראות של הג'וימקס יפות מאוד אך לא שימושיות בכלל, עד זוועת אלוהים. אם החלטת ללכת על קסבו תשתדל תמיד להיות אחרון כדי שלא יראו לך את התוסיק. לגבי הג'וימקס מוותרים על היופי של המראות ומדביקים עליהם מראות פנורמיות. נו גיל, הסכימו בסוכנות לקבל אותו בחזרה?

  24. הרי מדובר בכלי וותיק ומוכח שכולם מכירים את מעלותיו הרבות

  25. גם לי היה XEVO ב800 נשבר הגיר ב12000 נקרעה רצועה ב- 16000 נשבר הוריאטור חודש לפני תום האחריות מכרתי אותו ונשמתי לרווחה אני מודע לזה שזה בד"כ לא קורה בקטנועים האלה אבל עדיין …. מה שכן שהוא לא נתקע כל חודשיים הוא נוסע לא רע… מזל שיש אחריות(-:

  26. ניצן, אני לא מכיר אותך או את הסיפור, אבל מאוסף התקלות שכתבת אני למד שרכבת תחת עומס רב לאורך זמן רב. כלים של 250 סמ"ק לא מתאימים לעומסים אין סופיים. מי שמרכיב רוכב נוסף דרך קבע גורם למנוע ולתמסורת להתאמץ יותר, ואז להישחק יותר. אם שני המורכבים ביחד כבדים במיוחד, או רוכב בודד שהוא שמן במיוחד, גם לזה יש מחיר על אורך החיים של הקטנוע. אז אפשר לרכב לפי "הספר", להעמיס את האופנוע בשני רוכבים כבדים במיוחד, לצאת ראשון ברמזור, כל זאת מבלי לעבור על הוראות השימוש בקטנוע. אבל עומס רב לאורך פרקי זמן ארוכים גורר יותר שעות מוסך. ההגינות שלך, לבוא ולומר שהיבואן כיבד את האחריות ונתן לך גב מלא, היא ראויה ומכובדת. כל הכבוד ליבואן.

  27. לאחר כ: 35000 ק"מ לאורך שנה וחצי חוסל הקטנוע ע"י זקן חולמני שחצה לי את הנתיב ( לי שלום ) , רכשתי כמעט במיידי את אותו הדגם ללא היסוס כלל .
    לגבי תקלות שהיו : בשלושת אלפים ק"מ משאבת הדלק שבקה חיים – גרר והחלפה מיידית ע"ח החברה , ב- 10000 ק"מ לוח שעונים עם מגע רופף – שעון טורים עובד , לא עובד – הוחלף מיידי ללא בעיות לוח שעונים קומפלט .
    אני רוכב כ: 2500 ק"מ בחודש הרוב בין עירוני – פרברים , כל טיפול ( 10000 – זוכרים ) מחליף רצועה – כיום לא יקרה .
    היה לי יום פגישות בצפון הרחוק נסעתי עם הקטנוע כ: 400 ק"מ באותו יום ירדתי רענן בזכות המושב הנוח .צריכת דלק כ: 27 -30 ק"מ לליטר .
    אצלי הקטנוע משמש לצרכי העסק וקורה לא פעם שאני סוחב מטען כבד ( 50 ק"ג ויותר ) מתחת למושב הפלסטיקה שורדת היטב .
    ממליץ מאוד כלי מעולה וגם היבואן בהחלט מכבד את האחריות ללא מלחמות מיותרות .
    אילן

  28. אני רוכב על אחד כזה (250) מספר חודשים בתוך העיר (ת"א) הכלי קצת גדול מידי לרחובות הצפופים של העיר ואין לו מספיק כוח בסלדים המוכים. 125 בסגנון ה מובי הרבה יותר מתאים.
    מעבר לזה בכבישים "פתוחים" מחוץ לעיר יחסית לנפח הוא ממש כלי כייפי.

  29. רוכב על קטנוע כחצי שנה, קניתי אותו עם 300 ק"מ מודל 2013 מחברת עופר. לאחר טיפול 1000 נשמעו רעשים ממנוע בעיקר בבוקר לפני נסיעה . קטנוע עדיין באחריות יצרן, במוסך מורשה אומרים זה רעש לא חריג פשוט רצועה נוגעת במגן בתוך המנוע, נמסר לי לאמתין עד טיפול הבא ]5000[ .מי מכיר דבר כזה ?

  30. רכשתי קטנוע חדש לפני 3 שנים בחודש הראשון תקלה במשאבת הדלק שהוחלפה רק לאחר םניות רבות ליבואן הוחלפה המשאבה. ובהמשך בעיות נוספות. בזמנו היבואן שכנע אותי במבצע של 25 אש"ח במקום 30 אש"ח וכיום לאחר 3 שנים ללא מבצע היבואן מוכר ב- 20 אש"ח שנים. הירידה החדה במחיר החדשים והקושי במכירת המשומשים מראים כי השוק הפנים כי אלה קטנועים גרועים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל