fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

בשבחי הבינוניות

בשבחי הבינוניות

טל שביט

צילום: טל שביט

ב-2009 השיקה קימקו משפחת קטנועי-מנהלים בשם "דאונטאון", שהתאפיינו בממדים (גדולים) ומכלולים זהים, ומנועי הזרקת-דלק חדשים ומתקדמים. בשלב ראשון הגיעו אלינו קטנועי 125 ו-300 סמ"ק, כאשר ה-300 התבלט בביצועי מנוע יוצאי דופן: 33 כ"ס של הספק מוצהר, כמעט זהה לקטנועי 400 סמ"ק, וגבוה בכ-50% ממנועי 250 סמ"ק. הביצועים – לפחות בכל הקשור ליכולת זינוק מהמקום – אכן היו חריגים.

עכשיו מגיע אלינו אח שלישי במשפחה, בנפח 200 סמ"ק. ובדומה לאחיו הגדול יותר, אף הוא קורא תיגר על קטנועי 250 הנפוצים, בעזרת מתכון דומה: מנוע מתקדם עם הספק גבוה (20.4 כ"ס), בקרבת קטנועי 250 סמ"ק, יחד עם תג-מחיר נמוך יחסית. על הנייר זה בהחלט נשמע מפתה.

השורה התחתונה ה-200 החדש הוא הדאונטאון המוצלח במשפחה. הוא נעים לשימוש (גם מאחיו הגדול), זול ממנו באופן ניכר, זול יותר לשימוש תודות לביטוח חובה זול יותר, ומספיק מהיר כדי לשייט בנינוחות גם מחוץ לעיר. מעט מאכזב היה לגלות כי למרות הנתונים על הנייר, הוא אינו מהיר כמו קטנועי 250. מלבד זאת הוא חולק יתרונות עם שאר המשפחה: הופעה מרשימה, בלמים מצוינים, תחושת איכות גבוהה ונפח אחסון נדיב. אלא שגם חסרונות הוא חולק איתם, בעיקר מתלים קשיחים ומושב נוקשה הפוגמים מאד בנוחות הנסיעה בכביש משובש – נקודת תורפה בולטת ההופכת אותו ללא כדאי במקרה ואתם רגישים בסעיף זה. במידה ולא, הוא עשוי בהחלט להוות אלטרנטיבה מעניינת לקטנועי 250 מסורתיים.

מנוע, ביצועים המנוע חלק, שקט ונעים מאד לשימוש, עם ביצועים כמעט זהים לקטנוע 250 סמ"ק. תמסורת הוואריאטור משלימה אותו היטב, עם פעולה חלקה וצפויה המקלה על תנועה איטית. המהירות המרבית נמוכה בכמעט 10 קמ"ש מקטנועי 250, ונוסע נוסף מאחור יאמץ את המנוע וידגיש את חסרון הביצועים. צריכת הדלק טובה במעט מהממוצע, אם כי המבחן הפעם נערך בתנאים רגועים יחסית.

תנועה עירונית ממדיו הגדולים – בעיקר הרוחב – עלולים להפריע מעט בתנועה צפופה, וקוטר הסיבוב אינו מצטיין. לכן נדרשת הסתגלות ותכנון מוקדם כדי לפלח תנועה ביעילות. כאמור, פעולת המנוע-ואריאטור המצוינת, תורמת לתחושת הביטחון וליציבות בתנועה איטית. אלא שהמתלים הנוקשים והמושב הקשה – עם תנוחת ישיבה מצוינת – מהווים מטרד ברחובות עיר משובשים.

מחוץ לעיר במהירות עולה מסייעים המתלים הנוקשים, וההיגוי המדויק והצפוי נוסך בטחון רב. בכביש שאינו סלול היטב, עלול רוכב הדאונטאון להעדיף קטנועים נוחים יותר. מיגון הרוח סביר, אך הקטנוע אינו שקט במיוחד, ויש רעשי-רוח בקסדה.

נוחות מלבד המתלים בהם עסקנו בהרחבה, ה-200 מציע תנוחת רכיבה מרווחת עם שפע מקום לברכיים.חבל רק שהמדרסים בהם מצויד הקטנוע, מתחילים במדרגה גבוהה שהופכת אותם לבלתי-שימושיים עבור גבוהים מהממוצע. יתכן כי לרוכבים נמוכים יותר לא תהיה בעיה, אך הם עשויים לסבול ממושב גבוה יחסית ורחב למדי, המקשה על הורדת רגל לקרקע לנמוכי קומה. המושב האחורי מרווח ונוח מאד, אבל לרגלי הנוסע יש מדרסים לא נוחים לשימוש, וגוף הקטנוע הרחב מפריע לרגליים.

בלמים כמעט-מצוין. חזקים, לינאריים, נוחים מאד לשימוש בזכות מנופים ניתנים לכיוון. מדוע רק כמעט? כי היינו מעדיפים יותר עוצמה בבלם הקדמי, ומעט פחות באחורי הננעל בקלות יתרה בעת בלימות חזקות.

שימושיות המושב מתרומם על זרוע פנאומטית וחושף תא גדול המציע מקום לשתי קסדות שלמות, כולל אחת גדולה מהממוצע שעושה בדרך כלל צרות. יש גם תא נפתח, עמוק למדי, בחיפוי הקדמי מתחת לצד שמאל של הכידון, ומיתלה שקיות שימושי. מיכל הדלק מכיל 12.5 ליטרים (ורובם אכן ניתנים לניצול), אך כאשר מורה מחוון הדלק האנלוגי על צג ה-LCD המרכזי כי יש עוד יותר מחצי מיכל, בפועל מדובר בשלושה ליטרים בלבד, עד תחילת איתות האזהרה על צורך בתדלוק.

מחיר, אחריות, אחזקה מחירו של הדאונטאון 200 עומד על 22,960 ש"ח – 1,000-8,000 ש"ח פחות מקטנועי 250 מודרניים. הוסיפו לכך עלויות ביטוח וחסכנות יחסית בדלק, ותקבלו תמורה טובה לכסף. קימקו מעניקה אחריות לשנתיים או 24,000 ק"מ. מרווח טיפולים של 5,000 ק"מ מהווה יתרון, אך עלות הטיפולים ממוצעת – 4,900 ש"ח ל-25 אלף ק"מ.

הערה: מבחן דרכים זה בוצע על ידי טל שביט ופורסם לראשונה בתאריך 6.8.2010
 
 
* רוצים לספר לנו מה דעתכם על הדאונטאון 200 ? בואו לדף הפייסבוק של דו"גרי

תעודת זהות

קימקו דאונטאון 200
מחיר
22,960 ש"ח
אחריות שנתיים, 24 אלף ק"מ
דרגת רשיון A1

נתונים טכניים

מנוע 200 סמ"ק, סינגל, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 20.4 כ"ס
צמיגים קדמי 120/80-14, אחורי 150/70-13
מיכל דלק 12.5 ליטרים
משקל 166 ק"ג
מרווח טיפולים 5,000 ק"מ
עלות תחזוקה ל-24,000 ק"מ 4,900 ש"ח

מדידות

מהירות מרבית מעשית 119 קמ"ש
זיוף מד מהירות 4%+
צריכת דלק ממוצעת 29.8 ק"מ לליטר
טווח רכיבה 372 ק"מ
קוטר סיבוב 5.20 מטר
טיפוס מדרכה 18.5 ס"מ

הוא קורא תיגר על קטנועי 250 הנפוצים, בעזרת מתכון דומה: מנוע מתקדם עם הספק גבוה (20.4 כ"ס), בקרבת קטנועי 250 סמ"ק, יחד עם תג-מחיר נמוך יחסית. על הנייר זה בהחלט נשמע מפתה

                      

גלריה

8 תגובות ל בשבחי הבינוניות

  1. אני צרכן ממוצע, נוסע בימים יפים למשרד עם הקימקו, מבסוט מאוד, העלויות אחזקה סבירות ואפס תקלות עד עכשיו. אחלה כתבה, תודה.

  2. יש ברשותי את הקטנוע כבר דיי הרבה זמן . באמת אפס תקלות ונהגה מאוד .ולא שאני כזה נהג מבין. אבל בשביל הצרכים שלי הוא מעולה.ממליץ בחום.

  3. כואב הלב, ואחלה כתבה – תודה לכם שאתם ממשיכים את פועלו

  4. אחרי ספקות ונסיעה של 10K, סביר לחלוטין. מסכים לגבי הבלימה.

  5. כתבה קצרה מעניינת ונותנת את התשובות שלקוח פוטנציאלי ירצה לדעת ליפני קניה.
    רק שתמשיכו בדרכו.

  6. אחלה קטנוע, הייתי רוצה שיהיה טיפה יותר נוח, אבל הוא מצוין, המון מקום, יעיל.

  7. אחלה קטנוע 18000קמ טיפולים קצת יקרים אבל מפצה בחיסחון בדלק וביטוח המיטלים נוקשים שווה כל שקל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל