fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי Z750R – אמץ לוחם

קאוואסאקי Z750R – אמץ לוחם

תומר לשר

צילום: אור גליקמן

ה-Z750 של קאוואסאקי נחשב תמיד לאופנוע שעונה על הגדרות נישת הסטרייטפייטר. הוא בעל מראה מוחצן וקרבי, מנוע שרירי ואופי מחוספס. כל אלה הפכו אותו בגרסתו המקורית וגם בדגם החדש שהוצג ב-2009 לרב מכר בין היתר גם בזכות מחירו הנוח. אלא שה-Z לא היה חף מביקורת שכן כדי לשמור על מחיר נוח נעשו הקרבות בתחום המכלולים וכך התנהגותו הלא מהוקצעת עמדה לו לרועץ. לקראת 2011 פתרה קאוואסאקי את הסוגיה כשהציגה את גרסת ה-R בעלת המתלים והבלמים המשודרגים. בעולם שני הדגמים נמכרים במקביל אך בארץ משווקת כעת רק גרסת ה-R במחיר שירד לאחרונה לקו 70 אלף השקלים. יצאנו לראות עד כמה החבילה שמציעה ה-Z750R אטרקטיבית

השורה התחתונה
הקאוואסאקי Z750 הוא אופנוע ותיק יחסית, אך גרסת ה-R שמוצעת החל משנת 2011 מביאה איתה שדרוג משמעותי במערכות בהם היה זקוק לשיפור על מנת לעמוד בסטנדרטים אשר מציבים שאר המתחרים. אין ספק שמדובר באופנוע בעל עיצוב מרשים ולדעתי הקרבי בנישת ה"סטריטפייטרים"  לה הוא שייך. עם זאת, ביצועי המנוע מעט אנמיים ומנפצים את האשליה לה גורם העיצוב ממבט ראשון. ה-Z נמרץ אך ידידותי בניגוד למראהו העצבני. הדבר שהכי אהבתי באופנוע היא מערכת ההזרקה והרמה בה ניתן לשלוט במצערת. איכות החומרים מפתיעה ואכן יש שיפור משמעותי במתלים ובהתנהגות האופנוע. המתלים אמנם זקוקים למעט תשומת לב בכיוון על מנת להפיק מהם את המיטב אך בסך הכל זוהי חבילה מאוזנת. באיטליה ה-Z הוא רב מכר היסטרי ואפילו זכה בעברו בתואר "האופנוע הנמכר ביותר" ובצדק. ה-Z750R נותן תמורה נפלאה במיוחד בהתחשב במחירו בארץ ולאור מחיר מתחריו.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כאשר רואים את התמונות של ה-Z באינטרנט ועל אחת כמה וכמה כשרואים אותו על כבישי ארצנו, אני לא חושב שיש אחד שלא אמר לעצמו: "הדבר הזה בטח חיה רעה! עולה לווילי בנגיעה". אז זהו, שלא. למרות החזות המרשימה והקרבית מנועו של ה-Z דיי נעים הליכות. אין כוח מתפרץ שבא לעקור אספלט מזדמן וגם במשיכה אגרסיבית של ההילוך הראשון לא תרגישו את הגלגל הקדמי מתרומם או שכידון מתרגש מכך. כלום. מבחינת נתונים יבשים ה-Z מוציא ממנועו 106 כ"ס ב-10,500 סל"ד ו-8 קג"מ ב-8,300 סל"ד, תפוקה ממוצעת לזו של הקטגוריה וכמעט זהה לזו של הימאהה פייזר 8. מורגש כי חלוקת הכוח מתפרסת לאורך כל עקומת הסל"ד בצורה לינארית כך שכמעט ולא מרגישים סוג של בעיטה או עליה קיצונית בכוח המתקבל בסל"ד ספציפי. על הצד החיובי מנוע כזה מאפשר רכיבה מאוד חלקה ונעימה במיוחד בעיר כאשר אני זקוקים לאופי שכזה, אבל בעלי האופי החוליגני שביננו עלולים מעט להתאכזב.

מערכת  ההזרקה ב-Z פשוט פנומנאלית. עוד כשרכבתי על אופנוע זהה של מודרך באחת ההדרכות שעשתי זכורה לי השליטה הקלה מאוד במצערת ובמינון הגז הרצויה החל מסל"ד נמוך. צריך להיות ברוטאלי למדי על מנת ליצור תחושה של ON/OFF. קאוואסאקי בהחלט שיחקו אותה בסוגיה זו. הסאונד שבוקע ממנוע הארבע לרוחב הזה מעט אנמי לדעתי והורס את הלוק שהאופנוע מגיע איתו. הייתי מצפה לסאונד טיפה יותר גבוה אבל זה משהו שמערכת פליטה תחליפית תפתור בקלות.

תיבת ההילוכים גם היא באותו קו עם המנוע ונותנת תחושה חלקה ונעימה. לא חוויתי פספוסים בהעברת ההילוכים אפילו בעומסים כבדים וברכיבה מאומצת. המצמד גם הוא נעים וקל לתפעול ואינו מאמץ בעת תנועה בעיר עמוסה או ברכיבה מעט ספורטיבית. יחסי העברה הקצרים מתאימים כמו כפפה לאופי האופנוע השמח.

מתלים, בלמים, התנהגות
כאמור גרסת ה-R של הקאוואסאקי Z750 נבדלת בעיקר בזכות מתלים משודרגים ובעלי יכולת כיוונון. מלפנים הותקן מזלג הפוך בקוטר של 41 מ"מ אשר נלקח הישר מה-Z1000 מהדור הישן (07-09) כאשר ניתן לכוונן בו עומס קפיץ ושיכוך החזרה. מאחור לא הסתפקו בהחלפת הבולם (גם הוא עם אופציית כוונון עומס וקפיץ ושיכוך החזרה) והחליפו בנוסף את הזרוע האחורית לאחת חדשה העשויה מאלומיניום. בפועל המתלים הרגישו מעט לא מסונכרנים בצורת העבודה שלהן כאשר אחורי הרגיש מעט רך עם יכולת סבירה לבלוע מהמורות בעת רכיבה מאומצת בעוד הפרונט מרגיש מעט יותר איכותי ו"נכון" לאופנוע.

בעת רכיבה בעלת אופי ספורטיבי הורגש כי דרושה עבודה רבה עם פלג הגוף העליון על מנת לגרום ל-Z לעשות את עבודה נאמנה תוך כדי שמירת קו נבחר. בקו ישר במהירויות של 160 קמ"ש צפונה מורגש כי גיאומטריית מתוכננת כך שחסר משקל על הפרונט וכתוצאה מכך נוצרים מעט נדנודים. לחץ אויר שונה פתר את הסוגיה באופן חלקי ואין לי ספק שעם הורדת הפרונט או לחילופין שינוי עומס הקפיץ מאחור (הקשחה) תעזור ותמגר לחלוטין את הבעיה. בעיר האופנוע מגהץ היטב בורות ומהמורות ומרגיש נוח ונעים. אחת הבעיות ב-Z היא זווית צידוד ההיגוי (31 מעלות לכל כיוון) שהיא פשוט איומה ביחס למתחרים מה שהופך את התנועה בסבך העירוני הפקוק לקשה ולא נעימה.
בהרכבת רוכב נוסף אופי האופנוע משתנה מעט אבל לא ברמה כזו אשר תפריע להתנהלות יום יומית. ברכיבה מאומצת וחזקה הבולם האחורי יחריף את ההרגשה כי הוא זקוק לחיזוק קליל על מנת להתמודד עם המשקל הנוסף.

הבלמים ב-R750Z גם הם עברו שינוי מהדגם הרגיל ובאופן טוטאלי. משאבת הבלם שודרגה לרדיאלית וגם הקליפרים הקדמיים הם מהסוג הרדיאלי כאשר לכל קליפר 4 בוכנות. גם מערכת הבלימה האחורית והקדמית מחוברות על ידי צינורות פלדה שזורה למניעת התרחבות ואיבוד תחושה. הדגם אשר מגיע ארצה מאובזר בנוסף לכל במערכת ABS שעובדת נפלא ונכנסת לעבודה מאוחר. בפועל הבלם הקדמי עובד נפלא ומספק רגש ועוצמה המתאימה היטב לאופי האופנוע והאחורי גם הוא עובד נפלא ולא ממהר להינעל.

עיצוב, נוחות, שימושיות
לדעתי ה-Z750R הוא אחד האופנועים היפים שקיימים בשוק הישראלי קיום. הקווים חדים, המסכה משדרת אגרסיביות ברוטאלית והזנב מזנק לו מעלה בצורה חדה. פשוט כלי מדליק במיוחד בצביעה הירוקה זרחנית. רגליות הרוכב ממקומות נכון, מיכל הדלק רחב ומצד אחד מפסק את הרגליים יתר המידה אבל עם זאת עוזר בהטיות לעגן את הברך בשיפוע אשר מיועד לכך בצורה טובה. הכידון לא רחב במיוחד ולמען האמת לא הייתי מתנגד לעוד כמה ס"מ לרוחבו ברוחב על מנת לקבל קצת יותר זריזות ותגובה מהירה לפקודות היגוי.

לוח השעונים מספק את האינפורמציה הבסיסית הדרושה ולא יותר מכך כאשר מד הסל"ד אנלוגי ומד המהירות לצידו דיגיטלי. המושב נעים ורך עם זאת יודע להעביר את האינפורמציה המתקבלת מהכביש ולא מעייף ברכיבות ארוכות. המראות של ה-Z נראות טוב, מהפרטים הקטנים שמשלימים את הלוק של האופנוע הזה, וגם מתפקדות מצוין. עד כמה שזה ישמע דבילי אני ממש אוהב את המראות באופנוע הזה ועוד בתקופה שהיה לי את הוי-סטרום חיפשתי בנרות מראות כאלו על מנת להחליף את אלו המקוריות. איכות ההרכבה של ה-Z ללא דופי.

מחיר, אחריות, אחזקה
הקלף החזק של ה-Z מגיע בסעיף המחיר. לאחרונה הוזל מחירו והוא עומד כעת על 70 אלף ש"ח שמציבים אותו בעמדה תחרותית מול מתחריו לקטגוריה, בפרט לאור מכלוליו והיותו מצויד במערכת ABS סטנדרטית. הימאהה פייזר 8 יקר ממנו ב-2,000 ש"ח ונטול מערכת ABS וכך גם הסוזוקי GSR שמחירו עומד על 74 אלף ש"ח (דומה למחירו של ה-Z  לפני ההנחה). ההורנט 600 של הונדה כולל מערכת ABS אך נחות בנפחו ויקר ב-8,000 ש"ח מהקאוואסאקי. 78 אלף ש"ח הוא גם מחירו של הדוקאטי מונסטר 696 הבסיסי ונטול ה-ABS.
ה-Z750R מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על אחת ל-6,000 ק"מ. עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ גבוהה למדי ועומדת על כ-4,800 ש"ח.

קאוואסאקי Z750R – עלויות טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 755 ש"ח
טיפול 6,000 235 ש"ח
טיפול 12,000 1,666 ש"ח
טיפול 18,000 347 ש"ח
טיפול 24,000 1,761 ש"ח

תודה לאור גליקמן על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

קאוואסאקי Z750R
מחיר: 69,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים לרוחב, 748 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 106 כ"ס ב-10,500 סל"ד
מומנט: 8 קג"מ ב-8,300 סל"ד
קדחXמהלך: 50.9X68.4 מ"מ
יחס דחיסה: 11.3:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 32 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 41 מ"מ, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 120 מ"מ
אחורי – זרוע כפולה מאלומיניום, מונושוק, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 134 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק כפול חצי צף 300 מ"מ, קליפרים ראדיאלים, 4 בוכנות לקליפר, ABS
אחורי – דיסק 250 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,440 מ"מ
גובה מושב: 825 מ"מ
מיכל דלק: 18.5 ליטר
משקל: 227 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק: 15 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 277.5 ק"מ

18 תגובות ל קאוואסאקי Z750R – אמץ לוחם

  1. אוהב מאוד את התחושה ברכיבה, עיצוב, מע' הזרקה ויכולת מספקת לקטגוריה זו.
    מבחן מעולה !

  2. כאילו בן אדם מביט בך בעיניים, כל הצילומים מרהיבים.

  3. סוף סוף רואים ווילי ראוי לשמו!
    לשנייה התבלבלתי וחשבתי שזה מגזין מוטו ישן…
    🙂

  4. גם ב 200 קמ"ש פלוס ובלי משקף הוא יודע לתת בראש בלי בושה.

  5. רציתי לקנות את ה Z1000 והיה לי מאוד קשה למצוא אחד כזה- כל מי ששאלתי לא רצה למכור מרוצים ונהנים ולא מחליפים.

  6. קראתי קצת והבנתי שזו הטכנולוגיה המפעילה את הקליפרים. הירוקים שיפרו והתקדמו איפה שרק יכלו

  7. אני הייתי הולך על ER קטן, ה 848, הורנט, טואנו, XJ 6. אמנם לא אותם כלים אבל בהחלט הטופ של הטופ של הסטריט-פייטרים

  8. ונותן ביצועים כמו האלף. גם כי הוא נבנה עם חלקים זהים מה…אלף.

  9. אפשר להשתולל איתו חופשי אבל דווקא תנוחת הרכיבה והמבנה אומרים- אל תשתולל רק תן יותר ויותר בגז ואל תתבייש- מזל טוב ועד 220

  10. כמו מזדה 3 חדשה.נראית יענו ספורטיבית אבל סה"כ די עגלה…

  11. והחלפתי לאחיו הגדול והשרירי Z1000 שמצמיד לי את האיברים לגב

  12. לשיפור החוליגניזם
    על חשבון מהירות סופית
    "תיאורטית" באופנוע עירום שכזה.

  13. אגזוז, מושב, מסיכת חזית קטנה ומעוצבת להגנה מהרוח ובמעט כסף שהשקעתי קיבלתי אופנוע פצצה! שווה כל שקל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל