fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

ימאהה FZS 1800 – כריש במים מתוקים

ימאהה FZS 1800 – כריש במים מתוקים

יוסי גוזלן

צילום: תומר לשר

הקיץ, החום והלחות מעיקה הופכת את הרכיבה על האופנוע, בין אם בכביש או בשטח, לעניין מיוזע, דביק ולא ממש נעים. נדמה שהדרך היחידה לשלב בין הנאת הרכיבה לבין תחושת רעננות בקיץ היא דווקא אם זונחים את הגלגלים וקופצים למים. אופנועי הים הם כלים מרגשים ורבגוונים היכולים לשמש ללא מעט פעילויות רטובות שיכולות להוריד את הטמפרטורה ולהעלות את מפלס האנדרנלין. כיוון שאנחנו בדו"גרי אוהבים כל מה שקשור בהנאה וביצועים מצאנו לנכון לתת במה גם לנישת אופנועי הים שלדעתנו לא זוכה לחשיפה מספיקה כאן בארץ, דווקא למרות התנאי הקיץ השוררים כאן רוב השנה. בתוך הקטגוריה כוללת של אופנועי הים ישנם סוגים שונים של כלים בעלי יעוד, אופי ותכנון שונה שנועדו לספק צרכים של רוכבים שונים. כך תמצאו כלים בסיסיים למתחילים, כלים מפוארים לשימוש משפחתי וכמובן כלים ספורטיביים מספורט ליט ועד פצצות אנרגיה עם טכנולוגיה שלא תבייש סטי"ל.

התיאבון החל עוד בהשקת דגמי 2012 של סי-דו לפני מספר חודשים ומאז רק חיפשנו הזדמנות להתרענן בשנית. לכן ברגע שדודו מורדו מ-Art Sound הסכים להעמיד לרשותנו את אופנוע הים שלו שלפנו את בגדי הים ואפודות ההצלה ויצאנו אל הכינרת למבחן הרטוב הראשון בדו"גרי. מדובר בימאהה FZS, אופנוע ים ספורטיבי תלת-מושבי שמהווה יחד עם אחיו הדו-מושבי ה- FZR את המיטב שיש לימאהה להציע במשפחת אופנועי הים שלה כשמדובר בשילוב בין ביצועים לנוחות כשרק סדרת ה-FX הכוחנית נמצאת מעליו. יש כאן מנוע 1.8 ליטר מוגדש ורב און, עיצוב מדליק ופוטנציאל להנאה מרובה. אז קדימה לעבודה.

השורה התחתונה
הימאהה FZS 1800 אמנם נמצא בראש היררכית אופנועי הים הספורטיביים של ימאהה אך למרות זאת נשאר ידידותי מאד לרוכב. בימאהה לא נכנסו למרוץ ההספק והטכנולוגיה של המתחרים מבית סי-דו וקאוואסאקי ויצרו אופנוע ים פשוט וידידותי שבידיים הנכונות אפשר להפיק ממנו המון הנאה. הביצועים טובים אבל לא קיצונים, ההתנהגות ספורטיבית אבל לא מאתגרת ובסך הכל מדובר בחבילה כוללת תהיה טובה עבור 90% מהרוכבים.
נוסף לכך, ה-FZS מצטיין מההיבט השימושי עם נוחות גבוהה וצריכת דלק נמוכה. כבונוס הוא גם זול משמעותית מכלים כמו הקוואסאקי אולטרה 300 והסי-דו RXP שאמנם יביסו אותו בכל מה שקשור לביצועים ויכולת בידי רוכב מיומן ומצד שני לא בטוח שיציעו אותה רמת שימושיות כמותו.

מנוע, ביצועים
המנוע של ה-FZS הוא אותו מנוע 4 פעימות בנפח 1,812 סמ"ק הוותיק והמוכר של החברה שמתוגבר על ידי מגדש על ומצנן ביניים (אינטרקולר). למרות התצורה המודרנית הוא לא חזק כמו מנועי המתחרים והערכות בחו"ל מדברות על הספק מרבי של כ-230 כ"ס. עם זאת, המנוע ידידותי מאד, חלק ומעניק תחושת כוח טובה. הביצועים סבירים ויספקו את רוב הרוכבים כשרק רוכבים ספורטיביים מובהקים שלוקחים את האופנוע לקצה ירגישו במחסור בכוח. חזק אבל לא מאתגר. קצת מאכזב אם משווים אותו למתחריו הקיצוניים אך מעל ומעבר למה שרוכב ממוצע צריך.

בנוסף ישנה אפשרות להגבלת הספק המנוע על ידי שלט מצורף אך אפשרות זאת נראית לנו מיותרת למדי לאור אופיו של המנוע. פעולת המצערת האלחוטית חלקה וכך גם משאבת המים כך שאין לחשוש מתגובות לא צפויות.
צריכת הדלק טובה מאד כשיום גדוש רכיבה ובפעילות ימית ספורטיבית גזר רק כמחצית ממיכל הדלק שנפחו 70 ליטר.

התנהגות
ההתנהגות של ה-FZS במים משדרת תחושת בטיחות ויציבות גבוהה. קל להשתעשע איתו בשינויי וסלאלומים אך הוא אינו מרגיש זריז כמו מתחריו. מערכת הטרים (זווית הסילון) היא מכאנית ולא אלקטרונית כמקובל, בעלת 5 מצבים שונים, ומתפקדת היטב ברוב התנאים. הכידון הטלסקופי של ה-FZS מתכוונן למספר מצבים בהתאם לנוחות ותנאי הרכיבה כשמיגון יעיל מאד מפני התזת מים עוזרת מאד בזמן רכיבה ספורטיבית בסך הכל התחושה שמשדרת התנהגות ה-FZS תואמת את אופי המנוע: ספורטיבי במידה אבל לא קיצוני, ידידותי (כן, עוד פעם המילה הזו) ומהנה אבל לא אתלט אקסטרימי.

עיצוב, נוחות, שימושיות
עיצובו של ה-FZS נאה וזורם כששילוב הצבעים השחור/ירוק/כסוף בהחלט הולם אותו.עם אורך של 337 ס"מ ה-FZS הוא אופנוע ים גדול יחסית ומרווח למדי כך שמושבו יאכלס בנוחות רוכב ועוד צמד מורכבים. בחזית האופנוע ישנו תא מטען גדול בנפח של 80 ליטר שיאכלס בקלות 3 אפודות הצלה ועוד מספר חפצים אך מנגנון הפתיחה שלו מרגיש שברירי. נוסף לתא המטען ישנו מתחת הכידון תא כפפות שימושי עם שרעים מתאימים לאחזקת בקבוקי שתיה. לוח המחוונים אנלוגי ברובו וקריא למדי רק חבל שחסר מחשב דרך שימושי. רשימת האבזור כוללת וו קשירה לגרירת אבוב ומדרגה מתקפלת לטיפוס קל לסיפון האחורי.

מחיר, אחזקה
ביחס לאופנוע ים המוגדר כספורטיבי מחירו של הימאהה FZS נמוך יחסית ועומד על 85 אלף ש"ח (13,700 דולר בארה"ב) בעוד מתחרי הקצה של סי-דו וקאוואסאקי חוצים בהרבה את רף 100 אלף השקלים. הסיבה למחירו הנמוך יחסית של ה-FZS  נעוצה בפשטותו המכאנית. לא תמצאו אן מערכות מתלים מתוחכמות ועודף מערכות אלקטרוניות מתחכמות. הפשטות המכאנית הזו תבוא לידי ביטוי במחירי אחזקה נמוכים פשוט כי "אין מה שיתקלקל". הגישה למנוע ולמערכת הסילון של ה-FZS נוחה ופשוטה .ואופנועי הים של ימאהה מגיעים עם 3 שנות אחריות.

רגע,רגע. זה לא נגמר…

חכו בסבלנות ל-15 באוגוסט להמשך החוויה…

תעודת זהות

ימאהה FZS 1800
מחיר: 85,000 ש"ח
שנת דגם: 2012
אחריות: 3 שנים

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים, 1,812 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, 4 פעימות, הזרקת דלק
הגדשה: מגדש על, מצנן ביניים
קדחXמהלך: 78X76 מ"מ
יחס דחיסה: 8.6:1
טרים: מכאני, 5 מצבים
אורך: 337 ס"מ
רוחב: 123 ס"מ
גובה: 116 מ"מ
מספר מושבים: 3
מיכל דלק: 70 ליטר
משקל: 369 ק"ג (יבש)

תודה לדודו מורדו מ-Art Sound שהעמיד לרשותנו את אופנוע הים שלו לביצוע המבחן

22 תגובות ל ימאהה FZS 1800 – כריש במים מתוקים

  1. הייתי ביוון ושכרתי סירת מרוץ. אומנם לא גדולה מידי ולא מהירה מידי. אבל ללא כל צורך ברשיון ובהוראות מיוחדות. לדעתי אם היו מוותרים על הרשיון היו היום יותר מכפול שטים במים.

  2. אם כבר הייתי נותן תשומת לב לכלים שיש להם יבואן מסודר כמו סידו . ולא של ימהה.

  3. אז ממי היית רוצה שיקחו אופנוע למבחן? אחלה רעיון להיכנס לתחום הימי. לדעתי תנו תשומת לב גם קצת לטרקטורונים. בכל מקרה לא הייתי נוגע בימהה. והייתי הולך על הסידו שיש יבואן מסודר ומאורגן.

  4. קראים לו קשר ימי ולא סתם. אתה קונה מהם משהו ונקשר אליהם לכל החיים. לימאהה יש אחלה אופנועי ים, חזקים ואמינים רק חבל שרק ערסים נוסעים על אופנועי ים

  5. נראה לי אחר כך האופנוע ים היה צריך להתיבש שבוע בשמש

  6. אתה קונה אופנוע ים ב-80 אלף שקל ותוך שנתיים הוא שווה 30 אלף שקל

  7. אין מה להגיד שהבחור אלוף!
    אחד הרוכבים הכי טובים שיש!

  8. לא הגיוני שכ"כ קשה להחזיק באופנוע ים ולבלות איתו בארץ.
    זה מתחיל במחסור בחופים מסודרים להורדת אופנוע ים ברצועת חוף מנתניה ועד אשדוד, וזה ממשיך באכיפה מטורפת של רשות הטבע והגנים ושל המשטרה הימית. אני כאדם שומר חוק קיבלתי קנס של 500 שקלים על כך שחניתי בטבריה במרחק של 20 מטר מהחוף (שהכביש נמצא במרחק 30 מטר מהחוף).
    פשוט בושה שהמדינה מוציאה את הכלים האלה לאט לאט מהחוק.
    ביזיון.

  9. אני יורדעם האופנוע שלי פעם פעמיים בחודש. אומנם מידיי פעם ישנם קושיים, אבל שווה את המאמץ. גם לי וגם לילדי.

  10. ועוד יותר כשאני על האופנוע ים גם לא רחוק וגם בלי השתוללויות זה סוף העולם.

  11. אבל אם אתה שומר עליו אין לך צורך להחליפו כל שנתיים ואז למעשה יש לך כלי טוב ומתוחזק וכן הירידת ערך מתחלקת לך על פני כמה שנים שזה מוזיל ומגמד את ההפסד. אני לא מוותר על ההנאה הקטנה הזו של השבתות בקיץ.

  12. ירוק זה קווסאקי לא? או שצבעואותו במיוחד?

  13. בבקשה בבקשה תגידו לי שאתם הולכים לתת לנו את הבחורה הזו עם בגד ים על הג'ט סקי במקום על אופנוע!!

  14. תודה . כתבה מופלאה תמונה והכי חשוב רוכב גדול …
    הצטרפו אלינו http://www.jetskis.co.il
    או בפייסבוק "פורטל אופנועי הים הישראלי "

  15. הקיץ זה דבר מהנה אבל בלי אבא שלי הכול משעמם ?

  16. היבואנים רק מפרסמים אך לא עושים דבר כדי שהיה הסדר בחופים להוריד אופנועי ים או שבמרינות בנמלים אנו משלמים די מספיק על הכלים והאחקה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל