fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

קאוואסאקי ורסיס 1000 – מעורב קאוואסאקי

קאוואסאקי ורסיס 1000 – מעורב קאוואסאקי

תומר לשר

צילום: תומר לשר

 קטגוריית אופנועי התיור ההרפתקני היא הדבר החם באירופה. בפסגה יושב לו הב.מ.וו R1200GS שלמרות גילו מחזיק בתואר האופנוע הנמכר ביותר באירופה, בעוד המתחרים שוברים את הראש כיצד יוכלו להדיח אותו או לפחות לזכות בפרוסה קטנה מעוגת המכירות. נדמה שדווקא בקטגוריה הזו יש כל כך הרבה דגמים בעלי יעוד דומה אבל גישה שונה לחלוטין כך ישנו הדוקאטי מולטיסטראדה בעל האופי הספורטיבי, הק.ט.מ אדוונצ'ר בעל הילת השטח והימאהה סופר טנרה הרוכב על תהילת העבר מהדאקאר.
השנה החולפת הוצגו עוד שלושה מתמודדים שקפצו לנישה הלוהטת. בעוד הונדה עם הקרוסטורר וטריומף עם הטייגר אקספלורר בחרו ליצור תואמי ב.מ.וו עם תצורות מנוע חריגות (V4 וטריפל בהתאמה) בקאוואסאקי בחרו עם הורסיס 1000 בגישה יותר מקורית, גישת הסלט.

הורסיס 1000 אמנם דומה לאחיו הקטן המצליח והמוצלח אחת תחת לפני השטח הוא שונה לחלוטין. מלכתחילה ויתרו בקאוואסאקי על  כל יכולת שטח בורסיס הגדול והחליטו לפנות למה שהם יודעים לעשות הכי טוב, לצקת אופי ספורטיבי. כדי לחסוך בעלויות בחרו בקאוואסאקי לבסס את הורסיס 1000על מנוע קיים מהמדף ולקחו את מנועו של ה-Z1000. מנוע 4 צילינדרים בשורה מקובל באופנועי ספורט וסטריטפייטר אבל עבור אופנוע עם תנוחת ישיבה גבוה ומהלך מתלה ארוך מדובר בתצורה לא מוכרת.
כדי לקזז את משקלו בחרו בקאוואסאקי למקם את מנוע הורסיס בשלדת אלומיניום קשיחה, הוסיפו מזלג הפוך מלפנים, פיזרו אלקטורניקה לרוב (בחירת מפות הצתה, מערכת ABS  ומערכת בקרת יציבות מה-ZX10R) והתוצאה: מעורב קאוואסאקי. עכשיו רק נותר לראות כיצד המנה של הורסיס 1000 יורדת בגרון. בתאבון.

השורה התחתונה
הורסיס 1000 בא להתחרות בליגת אופנועי התיור ההרפתקני שבה ישנם מתחרים רבים ובעליי וותק. הורסיס הגדול מיועד אך ורק לכביש בניגוד למתחריו שלהם ישנה יכולת שטח תיאורטית. בהתאם ליעודו הורסיס הוא אופנוע שנועד לגמוע מרחקים גדולים בנוחות רבה והוא אכן יודע לעשות כך. המנוע שבורסיס 1000 הוא בתצורה לא שגרתית לקטגוריה ומספק כוח עצום בכל מצב שתבקשו. עם זאת, איכות החומרים מרגישה מעט ירודה במקומות מסוימים והרכיבה מלווה בלא מעט וויברציות מעצבנות. חסרונותיו של הורסיס נסלחים לו כשמגיעים לתג המחיר שהוא הנמוך בקטגוריה באופן משמעותי, מה שהופך את הורסיס לקניה הטובה ביותר ולבעל פוטנציאל להפוך ללהיט כמו אחיו הקטן.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כמו שכבר נאמר בפתיחה, הורסיס מצויד במנוע 4 צילינדרים לרוחב שעדיין לא נראה בקטגוריה. המנוע בנפח של 1,043 סמ"ק מפיק 118 כ"ס (20 כ"ס פחות מאשר בקוואסאקי  Z1000 ) שמרגישים יותר מהנתון המוצהר. המומנט השופע מגיע לגלגל שרק מחפש איפה ומתי לעקור פיסת אספלט ראויה ללא הרף, בכל הילוך ובכל מצב אפשרי. למרות האופי הנמרץ רצועת הכוח הגמישה מאפשרת נסיעה בסל"ד נמוך מאוד ובכך ניתן להגיע למצב של רכיבה חלקה וזורמת הן בעיר ובן ברכיבה בין עירונית. נדמה שעד 5,000 סל"ד  יש כאן מנוע שאומר "אני כרגע סלחני ועדיין חזק אבל חכה מה קורה אחר כך…".  כשעוברים את קו ה-5,000 סל"ד מקבלים שור זועם, מנוע מפגר, סוס פרא. לא חסרות עוד מילות תאור שיכולות לבטא את מה שהבהמה הזו מוציאה מהקרביים שלה אבל נראה לי שהבנתם את הנקודה.

הורסיס יכול לשייט בכיף על 160 קמ"ש ללא כל סוג של מאמץ מהמנוע. המינוס היחידי מתקבל בין 4 ל-6 אלף סל"ד שם המנוע גורם לחלקי הפלסטיק באופנוע לווברץ להרעיש ולהגיע למצב שזה ממש לא נעים במהלך הרכיבה. למנוע קימות 2 מפות הצתה F ו-L כאשר ה F היא החזקה מבין השניים ומוציאה את מלוא תפוקת המנוע ואילו מצב L  מאפשר 75% מהכוח ומיועד לימים גשומים בהם לא ניתן, או יותר נכון לא כדאי, להיכנס לוויכוח של "מי יותר חזק".

מערכת ההזרקה בורסיס עובדת בצורה סבירה ביותר ובהחלט יודעת לעשות את העבודה ועוזרת להגיע לרכיבה חלקה ונעימה. התמסורת באופנוע מחולקת היטב מבחינת יחסי העברה, ההילוכים עוברים בצורה חלקה ומדויקת אילו אך לחיצה על ידית המצמד דורשת מעט יותר מאמץ מכל מצמד שנתקלתי בו. בנוסף, כאשר יחידת המנוע והגיר בתחילת היום, משמע קרים, שילוב המצמד בתחילת הנסיעה מלווה במאין "שילוב מדורג" ולא חלק. כאשר המנוע מתחמם ומגיע לטמפרטורת עבודה דבר זה נעלם כלא היה.

התנהגות, מתלים, בלמים
הורסיס מצויד במזלג הפוך מלפנים בקוטר של 43 מ"מ כאשר ניתן לכוון עומס קפיץ בשני הבולמים ואילו רק בבולם הימני ניתן לכוון את שיכוך החזרה. בבולם האחורי תמצאו גם כוונונים זהים של עומס קפיץ ושיכוך החזרה. בעיר המתלים עובדים נפלא ומגהצים היטב כל בור ופגע בכביש וזווית צידוד ההיגוי מספקת מענה מתאים לרכיבה עירונית ובצורה קלה. במהירויות גבוהות המתלים לטעמי הרגישו רכים ולא תמיד ידעו להתמודד עם משקל האופנוע והמורכב, דבר זה מורגש בעת שינוי כוון או פגישת מהמורות במהירות גבוהה הגורמות לזעזוע קליל. סביר להניח שכיול המתלים לפי הצורך/משקל הרוכבים יכול לפתור ולעזור רבות. הורסיס זריז ויודע לשמור על קו בצורה יפה עד מהירויות של 150 קמ"ש זאת בזכות כידון שמעט רחב מהמקובל. נכון, דבר זה עוזר מאוד ביצירת זריזות אבל במהלך המבחן קרה שפשוט לא הערכתי נכון את רוחב הכידון ונתקלתי במראות מזדמנות.

בורסיס מותקנת מערכת בקרת אחיזה בעלת 3 מצבים ואופציה לנטרול. בפועל המערכת עובדת ממש טוב וכמעט ולא מורגשת כאשר נכנסת לפעולה אפילו במצב הדומיננטי מבניהם. יש לציין שהיא הקרובה בהרגשה שלה למערכת שמותקנת בימאהה R1 2012.
מערכת הבלימה של הורסיס כוללת צמד דיסקים מלפנים בקוטר של 300 מ"מ ומאחור  דיסק בודד בקוטר של 250 מ"מ. כמו כן ישנה גם מערכת ABS תקנית. הבלם הקדמי אומנם מספק המון רגש אבל העוצמה הראשונית שלו לא מתאימה לאופי האופנוע ומשקלו שעומד על 239 ק"ג עם דלק ונוזלים ללא רוכב. לא הייתי מתנגד למעט יותר עוצמה. הבלם האחורי דווקא הרגיש מעולה בכך שהוא מספק טווח ארוך של מהלך בלימה. מערכת ה-ABS פועלת היטב ולא ממהרת להיכנס ולהתערב וטוב שכך.

עיצוב, נוחות, שימושיות
הורסיס לא ניכן ביופי שובה לבבות ודיי מזכיר חרגול אך למרות השוני המכאני הגדול אין ספק שהוא דומה מאוד לאחיו הקטן בגרסת ה-650. מיכל הדלק מרגיש צר ונוח לחביקת הברכיים ובכך קל מאוד לשחרר את פלג הגוף העליון בזמן הרכיבה אך עם זאת, האזור העליון של מיכל הדלק רחב מאוד וצריך לזכור שכלל האופנוע צר ובפרט הכידון. משקף הרוח עושה עבודה טובה מאוד וניתן לכווננו בעזרת "פרפרים" וללא שימוש בכל כלי עבודה כזה או אחר. בצד שמאל מתחת לכידון ישנה הכנה לשקע מצת אבל חבל שאין כזה בפועל. המראות מקבלות ציון 10. הן ממוקמות במקום מושלם ועושות עבודה פשוט מעולה בהעברת אינפורמציה מהמתרחש מאחור.

מושב האופנוע פשוט מפנק ומלטף ומיועד גם הוא לרכיבות ארוכות ולנוחות מקסימאלית כשגם את המורכב לא הזניחו כלל וגם מאחור המושב גדול מפנק ומזמין. הורסיס הוא אופנוע גבוה יחסית לטעמי והמורכבת שהצטרפה למבחן התקשתה להניף את רגלה על מנת לעלות לאוכפו. הנמכתו מבחינתי לא באה בחשבון מכיוון שדבר זה יגרע עוד יותר מהתנהגות האופנוע לכן הפתרון היחידי למורכב/ת הוא להניח את הרגל הראשונה על רגלית הרוכב ומשם לדחוף את שאר הגוף. טיפ זה אגב מיועד לכל שאר האופנועים לאלו שבבעלותם אופנוע ספורט. בנוסף הוורסיס מרגיש כבד למדי וצריך לשים לב כשמתניידים איתו במהירות אפס אך הוא קל מרוב מתחריו ובעיקר מההונדה קרוסטורר העצום.

לוח השעונים מעביר את כל האינפורמציה הדרושה מלבד חיווי על מצב ההילוכים שלמען האמת לא הרגיש כזה חסר במבחן לאור עוצמתו של המנוע. השליטה במערכת בקרת היציבות ובמפות ההצתה נעשית על ידי מתג הממוקם על הכידון ותפעולו, כמו תפעול יתר המתגים, נוח ויעיל. מאחור תמצאו סבל מסיבי להתקנת ארגז ובהתאם לייעודו ההרפתקני ישנה הכנה לארגזי צד מקוריים.

מחיר, אחריות, אחזקה
הקלף החזק של הורסיס 1000 מול מתחריו בקטגוריה מגיע בסעיף המחיר. עם תג מחיר של 96,985 ש"ח הורסיס זול בכ-43 אלף ש"ח מההונדה קרוסטורר וממלך הקטגוריה הב.מ.וו R1200GS. גם מתחרים אחרים כדוגמת הדוקאטי מולטיסטרדה והימאהה סופר טנרה יקרים ממנו בכ-30 אלף ש"ח. מי המתחרה הקרוב ביותר למחירו של הורסיס 1000 הוא ההונדה קרוס ראנר היקר ממנו ב-2,000 ש"ח אך נחות ממנוע משמעותית בכוח.
מרווח הטיפולים של הורסיס 1000 עומד על אחת ל-6,000 ק"מ. עלויות הטיפולים עבור 24 אלף ק"מ יקרות למדי ומתקרבות לסכום של 6,000 ש"ח, כמעט 2,000 ש"ח יותר מההונדה קרוסטורר שגם לו מנוע 4 צילינדרים. הורסיס 1000 מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

קאוואסאקי ורסיס 1000 – עלויות טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 851 ש"ח
טיפול 6,000 221 ש"ח
טיפול 12,000 1,905 ש"ח
טיפול 18,000 782 ש"ח
טיפול 24,000 2,126 ש"ח
טיפול 30,000 221 ש"ח
טיפול 36,000 2,510 ש"ח
טיפול 42,000 1,157 ש"ח

תודה לאודי שחם על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

קאוואסאקי ורסיס 1000
מחיר:
96,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 1,043 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק:  118 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 10.4 קג"מ ב-7,700 סל"ד
קדחXמהלך: 56X77 מ"מ
יחס דחיסה: 10.3:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 38 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 150 מ"מ, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה
אחורי – מונושוק, מהלך 150 מ"מ, כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה
בלמים:
קדמי – דיסקים פרפריים 300 מ"מ, קליפר 4 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק פרפרי 250 מ"מ, קליםר בוכנה אחת, ABS
מערכת בקרת משיכה
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,520 מ"מ
גובה מושב: 845 מ"מ
מרווח גחון: 155 מ"מ
מיכל דלק: 21 ליטר
משקל: 239 ק"ג (רטוב)

17 תגובות ל קאוואסאקי ורסיס 1000 – מעורב קאוואסאקי

  1. כל אחד וטעמו הוא. ואני דווקא חושב שהאופנוע יפה. ואפילו מעניין.

  2. רק חבל שהוא לא "פוטוגני".. עדין נראה לי פתרון לכלי מצוין.
    אגב לפי מה שאני רואה פה, עלויות טיפול הוגנות לגמרי..

  3. ראיתי אותו ליד ה z וההפרש בגובה הכללי ממש זעום. אמנם לא פשוט למורכב להצטרף. אבל בהחלט הפרש הגבהים בינהם זניח.

  4. נוף הכביש מאוד יפה ומדגיש את הביצועים. ישר כח.

  5. צריך להתחבר לעיצוב שלו אבל מי שרוכה עליו מגלה אופנוע רב שימושי ונוח שיבצע כל משימה. אתם מוזמנים הצטרף אלינו למועדון הורסיס ולהיווכח בעצמכם

  6. אופנוע כזה צריך לעלות 50 אלף אם לא היו שוחטים אותנו כאן במדינה

  7. מסקרן אותי, איך עובד הקטע של "בוחן – תומר לשר" במקביל ל"צילום – תומר לשר"?

    מי הרוכב בתמונות?

    • אופנוע חזק מאוד מאוד
      מרוצה מכל רגע
      רק בעיה אחת חום מנוע בקיץ מטורף לגמרי

  8. בסוף הכתבה ישנה תודה לאודי שחם על העזרה בצילומים.
    אני מצלם רוכב/חבר מזדמן ורוכב עליו כמה ימים ע"מ להתרשם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל