fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

סאניאנג ג'וימקס החדש – התרשמות ראשונית

סאניאנג ג'וימקס החדש – התרשמות ראשונית

תומר לשר

צילום: רונן טופלברג, תומר פדר

אירוע ההשקה של הסאניאנג ג'וימקס שהתרחש השבוע היה חריג בהיקפו לא בגלל חשיבותו של הג'וימקס בשוק הישראלי אלא עקב היותו אירוע השקה בינלאומי. כאמור, ישראל נבחרה לארח את ההשקה של הג'וימקס החדש עבור השוק האירופאי. את הג'וימקס החדש פגשנו לראשונה בערב ההשקה המושקע שנערך במרינה בת"א בצילו של מלון קרלטון. ביום שלמחרת הגענו למרכז לחתירה דניאל אשר נמצא בירקון בצפון ת"א יחד עם 70 עיתונאים וסוכנים מרחבי אירופה לקבלת הכלים להתרשמות קצרה לכל דגם (125/250/200). אין ספק שגרסת ה-300 היא זו שאותי אישית עניינה ביותר זאת בעקבות מענה ישיר לדאונטאון של קימקו.

השורה התחתונה
הג'וימקס החדש מהווה שיפור משמעותי מקודמו כמעט בכל תחום. השיפור בהתנהגות לעומת הדגם הקודם מורגש בהחלט לעומת הדגם הקודם כשאת החבילה מגבה נוחות נאותה ובלמים טובים. הג'וימקס החדש מאובזר ושימושי אך למרות השיפור המשמעותי הגימור עדין לא מושלם. גרסת ה-125 מרגישה כבדה מידי ומיועדת בעיקר למוגבלי הרישיון המחפשים ממדים גדולים. גרסת ה-300 היא המוצלחת במשפחה אך בניגוד לדף הנתונים לא מרגישה חזקה בהרבה מגרסת ה-250. פרמיית הביטוח הגבוהה עבור דגם ה-300 הופכת את גרסת ה-250 למשתלמת וההגיונית ביותר במשפחת הג'וימקס החדש.

עיצוב, אבזור, שימושיות
סאנגיאנג עשתה לא מעט שעורי בית ושלושת דגמי הג'וימקס  נראים זהה לחלוטין עם שינויים מינוריים בין הגרסאות שרובים לא נראים בעין בלתי מזוינת. מכיוון שכבר סיפרנו לכם את רוב הפרטים היבשים רלוונטים על הג'וימקס החדש הגיע הזמן לגשת להתרשמות המעשית. כל הכלים עברו מסכת שינוים כוללנית החל מהעיצוב ועד השלדה ובעיקר בקרבי יחידות ההנעה. הדור החדש של הג'וימקס נראה מודרני למדי ושומר על סממני העיצוב של קודמו אך נראה יותר מחודד ודינאמי. הדמיון לקימקו דאונטאון, במיוחד מאחור בהחלט נראה לעין. קל להבחין בתאורת ה-Led בפנסים הראשיים ותוכלו למצוא תאורה כזו גם במאותתים שנוספו למראות החדשות והגדולות. מבחינת נוחות הכלים הרגישו נוחים ונעימים, המושב נוח ומרווח ולמורכב ישנה כעת משענת גב חדשה ומתכווננת. המורכב/ת נהנים גם מרגליות נשלפות נאות הנסגרות במגע קל. הג'וימקס מגיע בצבעי שחור, כסף ולבן אך דווקא בצביעת הגרניט בעלת המרקם המחוספס הוא נראה אלגנטי ביותר.

מבחינה ארגונומית קל ונעים להגיע לכל מתג נחוץ למעט כפתורי שינוי התצוגה הדיגיטלית שלא ממש נוחים לתפעול עם כפפות. לוח המחוונים החדש בעל 4 שעונים מוקפים טבעות כסופות ואלגנטיות מספק את כל המידע הדרוש. הוא כולל בנוסף למד מהירות ומד סל"ד גם מד דלק, מד חום מנוע ומד טעינה בתצוגה הדיגיטלית. עם זאת חבל שישנו רק מד מרחק מתאפס אחד. המראות החדשות ע-נ-ק-י-ו-ת ובהחלט עושות עבודה נפלאה כשהן מספקות שדה ראיה נרחב וכמובן שהן ניתנות לקיפול במידת הצורך. הג'וימקס מאובזר למשעי כשבתא הכפפות הנמצא תחת הכידון בצד ימין תמצאו שקע USB ושקע מצת 12V לבעלי הסמארטפונים אשר רמת ביצועי הסוללה שלהם אינה מרקיעה שחקים. בגרסת ה-250 וה-300 תמצאו גם מתג להפעלת אורות ערפל וחיישן אורות אוטומטי כשבגרסת ה-300 ישנה גם מערכת חימום. תא המטען נשאר מפלצתי כמו בדגמים היוצאים והוא מסוגל להכיל בקלות שתי קסדות מלאות במידה גדולה.
אלא שפתיחת תא המטען חושפת נקודה בעיתית בג'וימקס. אמנם רמת האיכות הכללית של ברמת החומרים והן ברמת ההרכבה השתפרה מאד אך עדין ניתן למצוא מספר פאולים מעצבנים שמעידים על חיסכון. כך המושב הנפתח נתמך בבוכנה הידראולית אך היא שברירית למדי והמושב עצמו מתנועע לכל עבר. פתח מיכל התדלוק דקיק וקופצני ונראה שלא ישאר במקומו זמן רב ואילו מדרסי הרגלים מהגומי אמנם מספקים אחיזה טובה אך כבר מגלים סימנים שלא יישארו במקומם זמן רב.

ביצועים, התנהגות
גרסת ה-125 של הג'וימקס הרגישה מעט עצלה כאשר עד 35 קמ"ש הורגש כי המנוע חלש עבור המשקל/גודל של הכלי. מעבר למהירות הנ"ל יש שיפור בתאוצה והקטנוע מרגיש יותר טוב עד למהירות מרבית קצת מעבר ל-100 קמ"ש. המנוע בשילוב התמסורת העייפה מרגיש כי הגוף מעט גדול להספק/ביצועים, עבודת הווריאטור במהירות נמוכה מעט לא החלטית וגורמת לרעידות ביציאה מהמקום. מבחינת התנהגות הקטנוע מרגיש יחידה אחת הרמונית וזורמת עם שפע יציבות ראויה לשבח במיוחד במעבר על מהמורות. בלמים מעולים אשר עושים עבודה נפלאה זאת לאור העובדה שמדובר בכלי לא קטן השוקל בגרסה זו למעלה מ-170 ק"ג.

גרסת ה-250 הרגישה הגיונית בהרבה. המנוע חי ומתאים יותר לגודל/משקל של הג'וימקס החדש ויחידת התמסורת עובדת בצורה הרבה יותר לינארית וחלקה. השיפור בהתנהגות הקטנוע במהירויות גבוהות יותר בהחלט מורגש, גם במצב הרך ביותר של הבולמים האחוריים, בזכות השלדה שעברה הקשחה משמעותית. הדבר מורגש היטב במעבר בין נתיבים במהירות הנושקת ל-140 קמ"ש שם הקטנוע לא מתרגש כלל. בתמרון עירוני הרגישו כל הגרסאות מאוד נעימות לתמרון וצליחת רחובות סואנים. גם כאן הבלמים עושה עבודתם נאמנה הן ברגש והן בעוצמה.

הג'וימקס 300 הוא בהחלט גולת הכותרת בזכות המנוע הכל חדש. למרות נתוני הספק גבוהים בקרוב ל-30% מגרסת ה-250 התחושה היא שגרסת ה-300 חזקה רק במעט כשהמהירות סופית כמעט וזהה. אלא שמבחינת איכות הנסיעה והעבודה החלקה של התמסורת אין ספק שגרסת ה-300 היא המנצחת האישי שלי מהיום הזה. גם כאן הבלמים מעולים ומתלים סבירים לכל דעת, משלבים היטב בין קשיחות שתורמת להתנהגות פנטסטית ברכיבה בין עירונית ועם זאת יודעים לגהץ מהמורות  בנונשלנטיות.

בקרוב יעברו הכלים מבחנים מעמיקים שם נפרט בצורה מעמיקה לכל אחד ואחד מהם עם השוואה למתחרים בשוק.

סאניאנג ג'וימקס – מפרט טכני

ג'וימקס 125i ג'וימקס 250i ג'וימקס 300i
מנוע צילינדר יחיד, 124.5 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק צילינדר יחיד, 278.3 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 12.9 כ"ס ב-9,000 סל"ד 23.4 כ"ס ב- 8,000 סל"ד 29.5 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 1.1 קג"מ ב-7,000 סל"ד 2.3 קג"מ ב-5,5000 סל"ד 2.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 48.8X57 מ"מ 63X71 מ"מ 63X75 מ"מ
יחס דחיסה 10.5:1 10.5:1 10.5:1
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי – בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 89 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי, בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי, בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

צמיגים קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
בסיס גלגלים 1,515 מ"מ 1,535 מ"מ 1.535 מ"מ
גובה מושב 760 מ"מ 760 מ"מ 760 מ"מ
מיכל דלק 12 ליטר 12 ליטר 12 ליטר
משקל 172 ק"ג 190 ק"ג 192 ק"ג
מהירות מרבית (יצרן) 105 קמ"ש 128 קמ"ש 140 קמ"ש
צריכת דלק (ב-50 קמ"ש) 43 ק"מ לליטר 41 ק"מ לליטר 38 ק"מ לליטר

42 תגובות ל סאניאנג ג'וימקס החדש – התרשמות ראשונית

  1. עוד תקנה מטומטמת מימי הביניים
    בגלל 30 סמ"ק צריך לשלם עוד אלפיים שקל ביטוח

  2. אבל בטח הדגם 300 לא ממש יצליח כמו ה250

  3. זו כבר פעם שלישית שאני שואל את השאלה ולא מקבל תשובה.
    על פניו נראה שיש שיתוף פעולה בין דוגרי למטרו אז מדוע הכתב דורון לא מכניס כלים של מטרו לסרת הכתבות והמבחנים שלו???????
    אולי לו יש בעיה עם מטרו?

  4. האמת אני מת על הכלים של ימהה אבל בכל פעם שאני נכנס לסוכנות בתושייה אני חוטף התקף קלאסטרופובי, חברה אולי תסדרו ותשפצו שם קצת?

  5. האם החברה בהנהלה התחילו לא לישון בלילה לאור המכירות של האינטגרה בחודש אפריל?

  6. דוג"רי מה עם איזה מבחן השוואתי בין כל הגדלנועים שיש בשוק ?

  7. אפילו יונית לוי התרגשה- עם צבע השיער החדש: חבורה של עיתונאים מכל רחבי העולם קיבלו כל אחד כלי והתחילו להסתובב בתל-אביב. בכתבה הם אמרו שהנהיגה בישראל אגרסיבית- אבל בתורכיה המצב הרבה יותר גרוע.

  8. ראיתי אותו אתמול במטרו- חיה אחרת לחלוטין. כל הכבוד למטרו- נציגי מדינת ישראל על הכבוד הרב בהפקת השקה בינלאומית.

  9. מראש זה ייתן לו יותר איזון ויציבות על הכביש. בהצלחה.

  10. הוא נכנס ישירות לקטגוריית המקצוענים.

  11. לפי דעתי הגו'מקס הקודמים- בייחוד ה 125 נראים טוב ונוסעים עוד יותר טוב. והחדשים ייתנו בראש לכולם. סעו בזהירות.

  12. לא רק עיצוביים חיצוניים- גם תצרוכת דלק נמוכה יותר.

  13. כל הכבוד, כל הכבוד. אנחנו טובים כמו כל מדינה אחרת: טיפולים, חלפים, אחריות, שירות- תמחור הוגן ויש לכם קלף חזק ביד.

  14. אין מילים, כלי כלי. והשלוש מאות ייתן בראש וגם עם דרגות הרישוי המאפנות- יש כאלו שזה יישתלם להם.

  15. לאט ובטוח. ירדו מחירי הביטוח, ירדו המחירים בכל התחומים. כמו שעשיתם לפני חודשיים 27 אחוז הנחה על חלקים לסאניאנג- יהיה בסדר…

  16. היה כתוב בכל אתרי האופנועים שהם אכלו חומוס ופלאפל, הכירו את ישראל- ים המלח, מצדה, וכל מה שאנחנו טובים בו. וכמובן יש עוד אלף דברים שאנחנו לא טובים בהם (נהיגה מסוכנת ותאונות דרכים איומות, כמו אתמול). אבל עכשיו היה לנו צ'אנס חד-פעמי להופיע ביום שני האחרון, בכל המגזינים, בכל העולם. שאפו ליבואן סאניאנג. בהצלחה. סאניאנג זה סאניאנג.

  17. אלון היקר.
    הרשה להסב את תשומת לבך כי כל תגובותיך נקראו ואף השבתי עליהן.
    לגבי שאלתך אני חוזר על התשובה שנתתי לך בכתבה על הקרוסראנר מיום 30-03-12 http://motomagazine.co.il/MainSite/ContentInfo.aspx?ContentID=945
    אני עורך את מבחני הכלים אך ורק בסופי שבוע בלבד, עקב מגבלה ביטוחית מצד מטרו טרם ביצענו מבחן לכלים מתוצרת ימהה וקוואסקי.
    אני בטוח לכשתיפתר בעיית הביטוח אני אשמח לפאר את ישבני בכלי של קמור. 🙂
    המשך רכיבה זהירה ומהנה.

  18. אחרי 5 שנים 40 אלף ק"מ זרקתי את הג'וירייד לפח כי לא היה טעם לא לתקן ואף אחד בטח לא רצה לקנות

  19. האם בכלל שווה לעבור ל300. אני רוכב הרבה מחוץ לעיר והתצרוכת דלק שלי מעולה. וב300 לא יודע אם המנוע אמין ובאמת כמה דלק הוא יצרוך .

  20. אני רכבתי על ג'וירייד 125 סמ"ק: 56.000 ק"מ בארבעה עשר חודשים, בשליחויות- פרט לבלאי סביר הוא נסע ונסע. כמובן שלאחר שמצצתי לו את כל המיץ מחירו לא גבוה. ואולי תתפלא: הרוכש בחר להשקיע פחות מאלפיים ש"ח: החליף רינגים, מאניפול, בולמים קדמיים, מיסבי גיר, השחזת הפאזה בצלחת ו….. ממשיך לסוע איתו עד היום- אנחנו נפגשים מדי פעם בצמתים והוא שואל אותי: "האם יש לי עוד אחד כזה למכור לו". הבוס שלי מחליף ומשתדרג בכל שנה בג'וימקס חדש, אז עכשיו הוא עם הזרקה וכמו שאני מכיר אותו, אחרי שהוא יגשש חודש וישמע פידבקים על החדשים- (כי הוא אדם יסודי וחסכן)- הוא ייגש ויזמין.

  21. כלי שכזה ללא ABS אינו עומד יותר בסטנדרט בסיסי של בטיחות.אני כלקוח לא אקנה כלים כאילו ובהחלט מעדיף את ה DT רק בשל מערכת ה ABS.
    בטיחות אינה פינוק אלא צורך יומי ומוחלט!!!

  22. אם אתה רוצה לקנות כלי עם ABS. לך ותקנה . אל תשכח שכל תוספת עולה כסף. ואתה לא מצפה שכלי כמו TMAX שעולה כפול יהייה זהה לכלי כזה. סאניאנג הוכיחו את עצמם ככלי טוב כבר עשרים שנה.

  23. אני מקווה שאתה רוכב יותר שקט מאשר אתה מתנפל בכתיבה.
    ABS זה סטנדרט שאליו יש לשאוף לבטיחות הרוכב, המחיר הרגיל עליו דיברת מנופח גם כך.

  24. מה זה זה אופניים? מה זה הגלגלים הדקים האלה? ה 300 של דאון טאון ממש ממש אבל לא משתווים ל 300 של ג'ויי מקס או שאם תרשו לי לתק 278 סמק. בדיחה

  25. אני רוכב כ6 שנים על אופנועים וברשותי רק כלים של סאן יאנג אין לי תלונה אחת עליהם הם מעולים מאוד ונחשבים בארץ למרצדס של הקטנועים ואני בטוח שהגויימקס החדש כלי מעולה והם ימשיכו להפתיע אותנו לטובה !!!

  26. שימו לב, אחרי שנה וחצי בלבד על הכביש נסתם אגזוז בג'וי מקס 250 XI. כמה מוסכנים שדיברתי איתם אומרים שזה ידוע "מחלה" של הקטנוע הזה. הקטנוע עדיין תחת אחריות (שנה וחצי על הכביש). המוסך המרכזי לא מוכן לדבר איתי כי אין לי את כל הטיפולים להציג לו. אחרי ויכוחים קשים, הוא הציע לי 20% ברכישת אגזוז חדש!!! כמה עולה חדש אתם שואלים, תתכוננו ליפול מהרגליים – 8500 שח!!!!! אני לא בהזיות זה המחיר! מתנערים מאחריות ולא מוכנים לתקן רכיב מרכזי בקטנוע שידוע שהוא בעייתי. רוצים שאני אשלם על הבעיות של היצרן בטענה שאין לי טיפולים!!! זהירות מהקטנועים של סאן יאנג!!!

  27. היה לי את הדגם הקלאסי ואחרי זה את הxi (שנגנב לצערי)
    לג'וי מאקס יש המון "מחלות". כמה? הנה תיקונים שנאלצתי לעשות (למרות ההקפדה על טיפולים קבועים):
    בשניהם נאלצתי לעשות וריאטור (סביבות ה2400 שח)
    בשניהם נאלצתי לעשות שיפוץ כללי לגיר (סביבות ה 2600 שח)
    בשניהם הייתי צריך להחליף קאליפר (1200 שח).
    באחד הלך מנוע ב60 קמ (בדגם הישן יותר לא הxi).
    בקיצור, כשאתה פונה למוסכניק לשאול "למה זה קורה?? יש דרך למנוע את זה? הרי הקטנוע כולה על 38 ק"מ!".
    התשובה שתקבל זה תמיד "זאת המחלה שלהם".
    וכן, חסכו שם על מנגנון הגיר הוריאטור הבית משקולות שעשוי מחומר זבלה כלכך שהוא נשחק די מהר (להחליף עולה 900 שקל).
    אני ממש לא מבין איך זה קטנוע אמין …
    זול? כן מהמם ביופיו? לגמרי. איכותי? ממש לא. הכל למראית עין.

  28. כל תדלוק אני מאפס את הק"מ והנתונים האמיתיים הם ב-250 הזרקה 1/30 בקיץ.
    בחורף 1/28.
    בג'וימקס Xi זה 1/27 בקיץ, 1/25 בחורף. וזה בנסיעות בין עירוניות מתונות לחלוטין.
    4.5 שנים שאני עוקב אחר התדלוקים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל