fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

הונדה קרוסטורר – באוואריה בנוסח יפן

הונדה קרוסטורר – באוואריה בנוסח יפן

תומר לשר

צילום: תומר לשר

שאלת השאלות שמעסיקה את יצרניות האופנועים מזה שנים רבות היא "מה יש בב.מ.וו R1200GS שהופך אותו לכל כך פופולארי?"
יהיו התשובות אשר יהיו, בשורה התחתונה, ה-GS הוא רב מכר באירופה והאופנוע הנמכר ביותר של ב.מ.וו כשכולם לוטשים עיניים לעבר הצלחתו אך לא מצליחים לשחזר את נוסחת הפלא הבאווארית. מסתבר שכמו בקרם באוואריה גם לב.מ.וו יש איזה מרכיב איזון חמקמק שהופך אותו למוצלח ומצליח כל כך. לקראת 2012 נראה שהיצרניות הסירו את הכפפות בניסיון להציע מתחרה ראוי לבימר. קאוואסאקי הציגה את הורסיס 1000 עם מנוע 4 צילינדרים בשורה, טריומף חשפה במקביל את הטייגר אקספלורר המעניין בעל מנוע הטריפל והונדה? הונדה שלפה את הקרוסטורר בהצהרה שהפעם יש לה מתחרה ראוי ל-GS. הונדה השתמשו בבסיס מוצלח שהוא ה-VFR1200 החדש והתאימה אותו לקטגורית התיור ההרפתקני. תנוחת הרכיבה הזדקפה, מנוע ה-V4 החריג מותן בהספקו ועובה בסל"ד הנמוך, המתלים קיבלו מהלך מוגדל וכיאה לקטגוריה ישנו שפע של ציוד ואבזור לטובת מטיבי המרחק. לקינוח ישנה גם אופציה לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים של הונדה שאמורה להפוך את הקרוסטורר לכלי חוצה היבשות האולטימטיבי. האם סוף סוף קם מתחרה לב.מ.וו המצליח?

השורה התחתונה
בשעה טובה אפשר להגיד שהגיע מתחרה עם חזה מנופח ל-R1200GS. הקרוסטורר אופנוע נפלא שיודע לעשות כל כך הרבה ולחלק את החלקים של העוגה בצורה כמעט ושווה. בהחלט אין לשפוט את הקרוס על החיצוניות שלו שהיא אמנם מרשימה אך לא תקלע לכל טעם, אלא לנסות ולהרגיש מה הוא מסוגל לתת. הוא מציע מנוע נפלא, התנהגות כביש משובחת ונוחות למרחקים אין סופיים. עם זאת, משקלו לא קטן ועומד על 275 ק"ג שלא תמיד מורגשים ולמרות החישוקים השפיצים אין לקרוסטורר יכולת שטח ולו מינימלית. אין ספק שהונדה הביאו מכונה ראויה לשמה שבהחלט תיתן פייט מכובד למוביל הקטגוריה מבאוואריה. למרות איכויותיו, במחיר של 140 אלף ש"ח לפני תוספות לא יהיה לו קל למשוך לקוחות מקרב רוכבי הבימר, בפרט האדוקים בהם.

מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע בקרוסטורר נלקח בצורתו הישר מה-VFR1200F אך עבר מיתון משמעותי כשהוא מוותר על כ-40 כ"ס לטובת כוח זמין של 12.8 קג"מ שמתפוצצים כבר ב-6,500 סל"ד. מבנה המנוע הצר יחסית למרובע צילינדרים מתאים היטב לאופי האופנוע ומשתלב היטב עם אופי הרכיבה לו הוא מיועד. בכלל, אין הרבה אופנועים המגיעים בתצורת מנוע זו ואלו שכן מגיעים יודעים לספק ריגוש אין סופי כשאין צל של ספק שהקרוסטורר יודע לפנק בערמות גדושות של אותו ריגוש שובבי. המנוע הזה חי ברמת העיקרון מהרגע שמניעים את האופנוע. הסאונד שבוקע מהאגזוז נותן תחושה שבתוך המנוע ישנם 4 קרנפים קטנים שמוכנים לתת את כל כולם בכל מצב שתבקשו. גם גלישה על 15 קמ"ש בתנאי עיר צפופים זו עבודה קלה למנוע המדהים הזה בזכות הגמישות וזמינות הכוח המידית. מערכת ההזרקה בעלת טכנולוגית ה"  BY WIRE".עובדת בצורה חלקה בכל מצב וללא השתהות.

בחזרה לתחנת הכוח. ובכן, אין לי מילה רעה אחת לאמור על יחידת הכוח. אומנם לא רכבתי עם הקרוס בשבילי עפר או בשטח אבל אני יכול להגיד בלב שלם שאין צל של ספק שהמנוע יככב בכל תנאי שתציבו בפניו. בזכות גמישות וליניאריות נשלטת אבל עדיין עם כוח מדהים אפשר לרכוב עם המפלץ הזה בכל תוואי שתציבו בפניו. המכשול היחידי שיעמוד בפניכם זה המשקל של הקרוסטורר שמעט חריג לקטגוריה עקב ריבוי הצילינדרים. מי שיחפוץ לרדת עם האופנוע לסדום ערד  יקבל חבילה נאה מובטחת של אנופלת מכלים ספורטיביים מובהקים. המנוע הזה שואב/לוגם ישורות כמו קטר ועם זאת יודע לצאת מפניות על הגז בצורה נשלטת ומאוד בטוחה. אפשר להמשיך ולשבח את המנוע עוד הרבה אבל נראה לי שהבנתם כבר את הנקודה. ת-ע-נ-ו-ג !

תיבת ההילוכים של הקרוסטורר חלקה ונעימה אבל עם זאת בעומסים הורגשו מדיי פעם פספוסים ומעבר בין הילוכים נמוכים לוו בנקישות קלות. לקורסטורר ישנה אופציה ייחודית לתיבת הילוכים רובוטית אוטומטית כפולת מצמדים בתוספת תשלום. לאור זמינות הכוח הנהדרת שיש למנוע להציע הופכת תיבה זו למיותרת שכן הקרוסטורר מסוגל לייצר משיכה החלטית בכל מצב ובכל הילוך מה שמייתר את רוב החלפות ההילוכים.

התנהגות, מתלים, בלמים
השלדה של קרוסטורר נלקחה אף היא מה-VFR1200F אך עברה שינויים בזווית צוואר השלדה. בשונה מה-VFR מרכז הכובד גבוה יותר וכך גם מהלך המתלים  מה שלא מונע בכלל מהאופנוע להתנהג כמו אופנוע ספורט טהור בפיתולים ארוכים והדוקים כאחד בזכות הקשיחות הגבוהה של השלדה. לא משנה באיזה מהירות נכנסים לתוך הפניה, האופנוע פשוט מסרב להזדעזע., שינוי כוון בכל מהירות אומנם לא הכי קלילים שיש ואפילו קשים, מה לעשות שמדובר בבהמה כבדת משקל, אבל האופנוע הזה יושב על הכביש במלוא הביטחון והיציבות. בשטח לא רכבתי איתו אבל  ההרגשה הפנימית אומרת שלמרות החישוקים בעלי החישורים שהילד הגדול הזה ידע לרדת לשבילים כבושים בלבד כשעל ראלי חוצה ישראל הוא יצטרך לוותר וזאת רק בגלל משקל גבוהה שמקשה על שמירת שיווי משקל ברכיבה איטית ופרופיל הצמיגים.
המתלים תוצרת חברת SHOWA כאשר מלפנים יש כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה ומאחור גם כן ניתן לכוון עומס קפיץ על ידי ברז כוונון ושיכוך החזרה בצורה המקובלת. גם פה הקרוס עובד מעולה, המתלים עובדים בצורה הרמונית ויודעים לעשות את העבודה גם במעבר על מהמורות קשות בכל מהירות כמעט ומבלי לזעזע את האופנוע. בדרך כלל אני נוטה לשחק עם כיווני המתלים ומנסה להתאים אותם לצורת הרכיבה אך באופנוע המבחן לא היה צורך לגעת בכלום. הכל עבד פשוט מעולה.

מיכל הדלק של הקרוסטורר רחב לטעמי ולא מאפשר עיגון נוח של פלג הגוף התחתון למטרת חיבור ברכיבה. עם זאת רוכבים גבוהים יוכלו למקם את עצמם בצורה מאוד נוחה על הקרוסטורר. הכידון ממוקם גבוה ונוח, מה שיעזור לאלו העומדים בתנאי שבילים וגם לאלו הגומעים מרחקים ארוכים. זווית צידוד הכידון מכובדת ועוזרת מאוד בהתנהלות יום יומית.
אם בכל היה טוב עד עכשיו אין טעם להרוס. גם הבלמים גם הם משובחים כשהקדמי מספק רגש ונשיכה מדהימה ועוצמת שללא ספק תוכננו לעצור יותר מ-270 ק"ג ללא רוכב. האחורי גם הוא עושה עבודה מעולה וננעל רק כאשר מופעל עליו לחץ מעבר לסביר. הבלמים מגובים במערכת ABS שנכנסת לפעולה מאוחר ולא מציקה בבלימה חזקות.

באופנוע ישנה גם מערכת בקרת אחיזה שניתנת לניתוק בלחיצת כפתור שנמצא בהישג אצבע, אני אישית לא אהבתי את צורת העבודה של בקרת האחיזה מסיבה מאוד פשוטה. שלא כמו במערכת מקבילה במכוניות המערכת אינה עובדת על מערכת הבלימה אלא מנתקת את אספקת הכוח לגלגל על ידי התערבות של מחשב המנוע. כאשר המערכת נכנסת לפעולה בקרוסטורר היא לא מבקרת בצורה הדרגתית את החלקת הגלגל האחורי אלה פשוט מנתקת לחלוטין את הזנת הדלק וגורמת למעין שיהוק ארוך הפוגם בחלקות הרכיבה.

עיצוב, נוחות, שימושיות
לטעמי הקרוסטורר אופנוע לא מכוער ולא בדיוק זוכה פרס מלך העיצוב. הוא ניחן בקווים אגרסייביים כשפנס החזית משווה לו מראה דיי קרבי אך הוא מתקשה להצניע את מידותיו הגדולות. הזרוע האחרוית החד צידית מזכירה שלא מקרה את המתחרה של ב.מ.וו. לוח השעונים קריא מאוד ומספק אינפורמציה ברורה במיוחד. כאשר נכנסים לליטרים האחרונים במיכל הדלק לוח השעונים יודע להראות עוד כמה ק"מ נותרו במקום כמה ק"מ נעשו מאז נכנסת לרזרבי כמקובל בשאר האופנועים. עם זאת בהונדה עדין דבקים בגישה המעצבנת המחליפה בין מיקומי כפתורי האיתות והצופר. אולי די כבר?

משקף הרוח הוא בעל שני מצבי כוונון אך גם על המצב הגבוה בו קיבלתי את האופנוע קשה לי להגיד בלב שלם כי הוא עושה את עבודתו נאמנה. רוכבים גבוהים לא ימצאו מנוס מלשדרג למשקף תחליפי. הקרוסטורר מגיע עם מגני ידיים מקורים הרי זה דבר מעולה ובהחלט רצוי. מבט חטוף מתחת למנוע ונראה כי יש הכנה לג'ק אמצע, שנראה כאילו היה שם אחד כזה ופשוט שכחו להתקינו אך הוא מגיע בגרסת ה-SE המאובזרת שטרם נחתה בארץ. הקרוסטורר הרגיש מאוד גבוה לטעמי, גם  כאשר עומס הקפיץ מאחור היה על המצב הכי "רך" לא הגעתי עם 2 כפות רגליי בצורה שלמה לכביש (הנני 1.80) רוכבים נמוכי קומה ממני ימצאו עצמם עם רגל אחד בלבד בהגעה לרמזור או עצירה, מה שכן בטוח אפשר להנמיך את האופנוע על ידי קיט הנמכה יעודי. מעבר לכך מושבו של הקרוסטורר מרווח ומזמין לרכיבה ארוכה הן לרוכב והן למורכבת. המאותתים מגיעים עם תאורת לדים מגניבה שאותה אפשר לראות ממרחקים. דבר חשוב ובטיחותי. כיאה לאופנוע בעל יעוד תיורי והרפתקני מציעה הונדה סט זיווד מקורי בתוספת תשלום.

מחיר, אחריות, אחזקה
הונדה כאמור רוצה להתחרות בב.מ.וו R1200GS וזה בא לידי ביטוי גם במחיר. הקרוסטורר לא זול אך מחירו ממקם אותו במרכז הקטגוריה. מחירו של הקרוסטורר עומד על 140 אלף ש"ח לפני תוספות שהם כ-23 אלף ש"ח פחות מ-GS בסיסי ו-26 אלף ש"ח פחות מגרסת האדוונצ'ר הקרבית. בהשוואה לדוקאטי מולטיסטארדה, אמת המידה הספורטיבית של הקטגוריה, ההונדה זול ב-כ-13 אלף ש"ח מהמולטי הבסיסי (אך החזק יותר). מצד שני עבור מי שמחפש אופציה לטיולים מעבר לכביש הסלול האדוונצ'ר של ק.ט.מ זול מהקרוסטורר בכעשרת אלפי שקלים.   עבור תיבת ההילוכים כפולת המצמדים תצטרכו לשלם תוספת של 9,000 ש"ח למחירו של הקרוסטורר אך לאור גמישות המנוע זו אופציה לא ממש הכרחית ועדיף להשקיע את הממון בסט זיווד ומגיני מנוע.
הקרוסטורר מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ שמרווח הטיפולים עומד על אחת ל-12 אלף ק"מ, מרווח גדול למדי כשמדובר באופנועים.
עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדת על 3,666 ש"ח, סכום נמוך מלא מעט קטנועי 125 סמ"ק.
הונדה קרוסטורר – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 651 ש"ח
טיפול 12,000 715 ש"ח
טיפול 24,000 2,300 ש"ח
טיפול 36,000 1,161 ש"ח
טיפול 48,000 3,345 ש"ח

תודה לאמיל טל על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

הונדה קרוסטורר
מחיר: 139,900 ש"ח
אחריות: שנתיים, ללא הגבת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים בתצורת V בזווית של 76 מעלות, 1,237 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, קירור מים
הספק:  127 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט: 12.8 קג"מ ל-6,650 סל"ד
קדחXמהלך: 60X81 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
הזנת דלק: הזרקת דלק, גופי מצערת 44 מ"מ
מתלים:
קדמי –  מזלג הפוך 43 מ"מ
אחורי – זרוע חד צידית, בולם יחיד
בלמים:
קדמי –  דיסק כפול 310 מ"מ, ABS, מערכת בלימה משולבת
אחורי – דיסק 276 מ"מ, ABS, מערכת בלימה משלובת
צמיגים:
קדמי – 110/80-19
אחורי – 150/70-17
בסיס גלגלים: 1,595 מ"מ
גובה מושב: 850 מ"מ
מרווח גחון: 180 מ"מ
מיכל דלק: 21.5 ליטר
משקל: 275 ק"ג (רטוב)

24 תגובות ל הונדה קרוסטורר – באוואריה בנוסח יפן

  1. הי
    ב.מ.וו R1200GS לנפש, הקרוסטורר להגיון – זאת דעתי.

  2. ממתק אמיתי, באוואריה.. לא משנה מה
    אני בעד יפני. מנוע של הונדה 120,000 וחוץ משמן שום דבר.. נוסע חבל"ז אז זה יהיה אותו דבר.
    אהבתי המבחן, כתוב טוב.

  3. זה אופנוע שצריך לתת הרגשה נעימה ברכיבה ולא של מלחמה? לא?

  4. האופנוע של הונדה כלל לא מתאים לשטח ואין לו יכולות שטח , הוא לא צריך להיות בקטגוריה של דו"ש אלא בקטגוריה של כביש . אן רוצים לעשות השוואה כדי מול דוקאטי .
    זו הגדולה של 1200GS הוא מתאים לכל מצב של נסיעה.

  5. סוף סוף יורש לכלי המכוער מגרמניה שעוד השילדה שלו עשויה מפלדה מכוערת.את מי מעניין שטח.מי שרוצה שטח שיקנה KTM או WR250 פה מדובר בכלי תיור וככזה הוא.הFJR והGTR עוד מעט ייעלמו ויישארו רק הדושים הגדולים קאסטומים וספר ספורט.קרוס טורר זה העתיד

  6. אני שמח שחברי ירמיהו הגיע למנוחה ולנחלה ושסוף סוף מצא את אופנוע שמתאים לו. אני נשאר עם ג'סי(BMW R1200 GS)

  7. בושה ממש לגבות כזה מחיר על טיפולים -מה הם השתגעו

  8. שימו לב, עלות הטיפולים בסאן יאנג אורביט 125 קקמיקה ל16000 ק"מ היא 3640 ש"ח!
    להחזיק קרוסטורר 1200 בעל מנוע ומכלולים עתירי טכנולוגיה, ל 24000 ק"מ (!) יעלה 3666 ש"ח, ועוד נסעת 8000 ק"מ יותר!!!!
    מה בדיוק יקר בטיפולים שלו?
    תתלוננו למטרו ולאבניר, הם העושקים האמיתיים בשוק.
    הונדה פגעו פה בול. שיחקו אותה

  9. עבור מי שהאופנוע הוא כלי הרכב העיקרי ויש לו הרבה רכיבות בעיר. במקרה כזה הגיר הרובוטי זה לא אופציה, זה חובה! ולא הייתי שוקל לקחת הונדה בלי הפלא הטכנולוגי הזה. למרות המומנט העצום שמאפשר גמישות ומיעוט בהחלפת הילוכים, עדיין צריך ללחוץ על המצמד לפני כל עצירה ובתחילת כל תנוע, למה? כתבו כבר על הגיר הרובוטי שהוא מאוד מוצלח, אז למה לשלם על ארוחה 140,000 ש"ח ולוותר על המנה האחרונה והקינוח? נוסע הרבה בעיר, תזמין אוטומטי! ואל תשכח לומר לי אחר כך תודה 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל