fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

סאניאנג וולף – עולה כיתה

סאניאנג וולף – עולה כיתה

תומר לשר

צילום: תומר לשר

מזה שנים סאניאנג מובילה את השוק הדו-גלגלי המקומי ומוכרת לנו בזכות קטנועיה. במזרח הרחוק מציעה סאניאנג גם אופנועים פשוטים וקטני נפח אך למעט ניסיון לא מוצלח כשהגיעה סאניאנג ארצה לא היה ניסיון לשווקם כאן. בשנים האחרונות שואפים בסאניאנג להתרחב מעבר לנישה המוגבל של קטנועים ואופנועים צנועי נפח. זה החל עם לין טרקטורנים מודרני שהציגה החברה הטאיוואנית ולאחרונה קיבלנו גם את המקסים 400 שמכניס את סאניאנג לקטגורית הקטנועים הגדולים והיקרים וגרסת 600 סמ"ק שלו צפויה בקרוב.

בסאניאנג שואפים להרחיב גם את קו האופנועים שלהם ובתערוכת מילאנו האחרונה חשפו את גרסת ה-250 של סדרת הוולף שלה. בניגוד לאח בנפח 125 בעל קירור האוויר גרסת ה-250 קיבלה מנוע ומכלולים מודרניים כשהכיוון ברור, אירופה. בעתות של משבר כלכלי שוק האופנועים קטני הנפח זוכה לתנופה לא רק באירופה אלא גם בישראל ולראיה ההצלחה להם זוכים הקאוואסאקי ZX250 וההונדה CBR250. הוולף לא בעל יומרות ספורטיביות כמו הצמד היפני ולישראל הגיע ה-SB250Ni וולף כשהוא פונה בעיקר לשוק המוסדי של מורי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע גם עבור רוכבים פרטיים ומתחילים.

השורה התחתונה
הוולף הוא ניסיון ראשון של סאניאנג להיכנס לנישה חדשה לה בשוק האירופאי של אופנועים צנועי נפח. מבחינה ויזואלית הוולף הוא אופנוע שמעוצב היטב ובהחלט נראה כמו אופנוע גדול יותר על אף מידותיו הצנועות. אין ספק שהוא נראה טוב ובהחלט גורם ללא מעט עוברי דרך להרים גבה ולתהות האם מדובר "רק" ב-250 סמ"ק?  אבל, הרכיבה על הוולף  משדרת שלסאניאנג יש עוד עבודה על מנת לישר קו עם המתחרים. בניגוד רוב הקטנועים שלה יצרן איכות החומרים לא מבריקה והתנהגות פושרת למדי ולא תואמת את המראה הקרבי. עם זאת, המנוע הקטן יודע לעלות מעלה היטב בסקלת הסל"ד ולספק תגובות לא רעות תוך מתן צריכת דלק טובה. הובהר מצד היבואן כי ייעודו של הוולף הוא בעיקר לענות לצרכיהם של מורי הנהיגה אבל בשוק הישראלי בהחלט יש מקום לאופנוע מתחילים בסיסי. ללקוח הפרטי, בעיקר לרוכבים מתחילים ועל אף חסרונותיו, הוולף יכול היה להיות אופציה שפויה כנגד המתחרים לנפח בעל האופי הקרבי. אלא שבמחיר של 33 אלף ש"ח הוולף קרוב מידי למחירם של ה-CBR250 והק.ט.מ דיוק 200 שמציעים  חבילה עדיפה ושלמה הרבה יותר.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מנועו של הוולף מודרני בתצורתו ובעל 4 שסתומים, קירור מים והזנת דלק על ידי הזרקה על מנת לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים. ההספק עומד על 24.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד ונתון המומנט על 2.35 ק"גמ מכובדים. אין ספק שיחסית הופתעתי לטובה מהמנוע. עד כ-4,000 סל"ד המנוע מרגיש רדום למדי של ממש אך מ-5,000 סל"ד ומעלה המנוע הזה הופך לשובב ומטפס בזריזות דיי מרשימה לנפח הקטן. תגובות המצערת דיי רגישות והפחתה בפתיחת המצערת מלווה במאין הרגשה של "ניתוק הצתה" ולא תמיד בהפחתה ליניארית. עם זאת יחסית למנוע סינגל בנפח שכזה תגובת המנוע נעימה ומספקת.

תיבת ההילוכים של הוולף עובדת בצורה חלקה ומדויקת ולא הורגשו פספוסים גם ברכיבה מאומצת. המצמד מרגיש נעים ויתאים גם הוא לרכיבה עירונית ובין עירונית כאחד. יחסי ההעברה הקצרים תורמים לזריזות ולתחושת התזזיתיות של הוולף אך גובים מחיר בדמות מהירות מרבית לא מרשימה ביחס לשאר המתחרים בקטגוריה. צריכת הדלק לעומת זאת מפתיעה למרות יחסי ההעברה הקצרים ועומדת על 22 ק"מ לליטר בתנאי מבחן.

התנהגות, מתלים, בלמים
משקלו של הוולף לא צנוע ועומד על 173 ק"ג רטובים כשבסיס גלגלים של 1,320 מ"מ מבטיח זריזות בשינויי הכיוון. מבחינת הבולמים קשה לצפות מיצרן להשקיע במתלים טובים באופנוע תקציב נפח כה קטן וכך זה אכן מרגיש. מורגש. המתלים בוולף רכים מאד ברמה כזו שגם רכיבה בקו ישר עם מצערת פתוחה לרווחה במהירות שיוט גבוהה הוולף פשוט מתנדנד ללא שום סיבה או שינויי כוון. על אחת כמה וכמה שינויי כיוון ומעבר להטיה במהירויות האלו לא משרים. עיקר הבעיה היא בבולם האחורי שמתקשה לבלוע מהמורות ולשמור על יציבות האופנוע. בתוספת רוכב נוסף ההרגשה גדלה שהוולף פשוט יתקשה להתמודד עם מהמורות או שינוי כוון ומתקרב לסגירת מהלך הבולם. עם זאת, ברכיבה יומיומית במהירויות בינוניות אם אין לכם דרישות גבוהות ויומרות ספורטיביות הוולף בהחלט יעשה את העבודה.

דווקא בתחום הבלימה סאניאנג הפתיעה וציידה את הוולף במכלולים מרשימים, לפחות על הנייר. הבלם הקדמי הוא דיסק פרפרי בקוטר 288 מ"מ עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות שעושה עבודה דיי טובה ובולם את האופנוע עם רגש ועוצמות שמתאימות היטב לאופי הכלי. בנוסף לכך, בשונה מההונדה CBR250 ניתן לכוון גובה ידית בלם לנוחות מרבית. הבלם האחורי לא עומד באותה רמה של זה הקדמי והרגיש מעט ספוגי וללא רגש.

נוחות, שימושיות
העיצוב של הוולף בהחלט מושך את העין וממש מורגש כי בסאניאנג השקיעו שעות נוספות בסטודיו כדי שהאופנוע הראשון שלהם בחדירה לאירופה יראה היטב. מסכת החזית נותנת הרגשה קרבית והקימורים משדרים גם הם אגרסיביות מעולם "הסטריטפייטרס".  חבל רק שאיכות החומרים היא לא מהרמה שהתרגלנו לקבל בקטנועי החברה כלומר שאיכות ההרכבה והפלסטיקה לא מבריקה ונותנת להרגיש שמדובר באופנוע תקציב. לוח השעונים מרגיש מעט מצועצע בעיצובו אבל מספק אינפורמציה בצורה בסיסית וטובה כגון בורר הילוכים ומד דלק כשהתאורה הכחלחלה נעימה ומוסיפה.

מבחינת נוחות הוולף מספק מושב נעים ותנוחת גוף מאוד נוחה לכל מצב  רכיבה שתבחרו. המתלים הרכים יכולים להוות בעיה אך גם בונוס במצבים מסוימים. בור עמוק מדיי בכביש ותרגישו זאת היטב בעמוד השדרה אבל במעבר על מהמורות עדינות יותר הספיגה תהיה יותר נעימה. צריכת הדלק כאמור מצויינת ועומדת על 22 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 14 ליטר מתקבל טווח מרשים של 300 ק"מ.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הוולף ללקוח הפרטי עומד על 33 אלף ש"ח אך המחיר למורי הנהיגה אליהם הוא מופנה נמוך בכמה אלפי שקלים בעקבות מיסים מופחתים. במחיר מלא של 33 אלף ש"ח הוולף קרוב מידי במחירו לק.ט.מ דיוק 200 (37 אלף ש"ח) שנוחת בימים אלו בארץ ולהונדה CBR250 (38 אלף ש"ח) המצליח. ככלי תחבורה יומיומי למי שלא מחפש ריגוש מחירו של הוולף קרוב למדי לקטנועים מרווחים ומהודרים כמו המקסים 400 שחזקים יותר מההיבט הפרקטי (אך יש לזכור שקטנועים זוכים למס מופחת).
מרווח הטיפולים של הוולף עומד על אחת ל-5,000 ק"מ ועלות הטיפולים ל-20 אלף ק"מ עומדת על כ-3,600 ש"ח הנמוכה יחסית לקטנועי 250 סמ"ק מקבילים אם כי עלות הטיפול הראשון שנעשה ב-1,000 ק"מ גבוהה במפתיע מטיפולי ה-5 -15 אלף ק"מ.

תודה לאמיל טל על העזרה בביצוע הצילומים

סאניאנג וולף SB250Ni- מחירי טיפולים (המחירים כוללים מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 605 ש"ח
טיפול 5,000 460 ש"ח
טיפול 10,000 1,021 ש"ח
טיפול 15,000 590 ש"ח
טיפול 20,000 921 ש"ח

תעודת זהות

סאניאנג וולף SB250Ni
מחיר: 32,985 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, 4 שסתומים, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 24.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 2.35 קג"מ ב-6,000 סל"ד
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי
אחורי – מונושוק
בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 288 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות
אחורי – דיסק פרפרי 222 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
צמיגים:
קדמי – 110/70-17
אחורי – 140/70-17
בסיס גלגלים: 1,320 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 14 ליטר
משקל: 173 ק"ג (רטוב)

מדידות

מהירות מרבית על השעון: 137 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 129 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת: 22 ק"מ לליטר
טווח רכיבה:  308 ק"מ

22 תגובות ל סאניאנג וולף – עולה כיתה

  1. אם היה עולה ללקוח הפרטי כמו שהוא עולה למורה נהיגה

  2. אבל הם מפספסים בחיסכון בפלסטיקה, למה לא להוציא מוצר מושלם

  3. כמה עולה ליטר וחצי שמן ומסנן דלק? אפילו לא 100 ש"ח. מתי יספיקו לשחוט אותנו עם הקומבינה שנקראת "טיפול 1000"?

  4. מוכרים אותו ב-33 אלף ש"ח בשביל שמורי הנהיגה יקבלו אותו ב-10 אלף ש"ח פחות. קומבינה כמו בליסינג שהלקוח הפרטי ממן את הלקוח המוסדי. מסקנה: לא לקנות

  5. במוטו ניסו ליפות את התמונה ולהגיד שזה אופנוע בסדר ורק המחיר שלו קצת יקר ואתם באים ואומרים שמדובר במוצר לא גמור שלא מצדיק את המחיר? יש ספק למי להאמין?

  6. והרי סאניאנג אמינים . אנחנו מכירים אותם כבר שנים בדוק? אז למה לא?

  7. אם הוא בנוי יותר לעיר כבר עדיף קטנוע ובמחיר כזה אפשר כבר לקנות אחלה של קטנוע.

  8. שהם מתנדנדים כמו לולבים במהירות שיוט, מכרתי וברחתי מהם מסיבה זו בלבד!!קניתי פיאג'ו, נוסע יציב .

  9. עזבו את האופנוע, האם המגרש בקיבוץ גלויות פעיל שוב? 🙂

  10. רק לנהגי מוניות יש פטור ממס. מה שיש להם זו הנחה זניחה של אלף ש"ח גג. בדוק ממקור ראשון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל