fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: קוברג פריריידר סטריט

רכיבה ראשונה: קוברג פריריידר סטריט

כתב: עמית משיח | בחנו: דניאל וקנין, עמית משיח, בוחן אורח: חן אביוב | צילום: אבישי פינקלשטיין, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: יותר מהטופ של האופניים, פלייבייק חשמלי איכותי וכייפי.

מוטו בוחן או מוטו פאן? דוגרי, קשה לנו להחליט.
על הנייר אין פה שאלה – ה-Freerider של חברת Kuberg הצ'כית הוא כלי שטח פר אקסלנס. כזה שמשלב שלדה קשיחה עם מנוע חשמלי ומכלולי קצה – מתלים ובלמים מהטופ שיש לעולם האופניים להציע כיום. רגע, אופניים?
כן. אופניים – עם משקל עצמי של 53 ק"ג אתה לא צריך יותר.
מייד נפרט את כל מה שיש לומר על צורתו, מבנהו ומפרטו הטכני המלא, אבל עוד לפני כן – עוד לפני שהגענו איתו מסוכנות היבואן E-Moto, בדרומה של העיר, אל מרחבי הטבע שבפאתי הכרך, לא יכולנו שלא לשים לב לצורה המופלאה בה הוא יודע להשתלב בתנועה ולהקדים אותה… לא סתם יש לו בשם הדגם גם את המילה סטריט.

במבט ראשון, שני וגם שלישי, קשה לקטלג את הפריריידר הזה. הוא דקיק, גבוה ובולט במראהו האגרסיבי. משהו בין טריאל לאופני שיכוך מלא, אבל עם שלדת מסבך צינורות פלדה, בעריסה כפולה שחובקת את הסוללות ושלדת הזנב גם יחד, כשלמטה נמצא המנוע החשמלי, משודך על ידי שרשרת אל גלגל שיניים אחורי גדול ורב שיניים.
כידון פאט-באר ומתגים בסיסיים מחוברים בעזרת סטם אופניימי לצמד משולשי ההיגוי המכורסמים שמלפנים, ישנה הכנה גם לרייזרים 'רגילים'. מסיכת חזית קטנה וקרבית, עם פנס לד וצמד מאותתים קטנים, מושב צר ודק ותאורת לד מינימליסטית למחרשת הברזל שעליה לוחית הרישוי כשגם כאן צמד המאותתים הזעיר משלים את אביזרי הרישוי ההכרחיים בכדי לנוע בבטחה וכחוק על הכביש הציבורי.

אז הוא אולי נראה כמו עוף מוזר, חרגול מגודל או חייזר מדובלל… אבל ברגע שנפתחת המצערת – המוזות עומדות פעורות פה. כמה כוח!
גם בגרסה הבסיסית של בקר ה-4Kw הוא מייצר המון כוח, ועוד היד נטויה בשדרוג ל-8 ואפילו ל-12 אלפי וואטים.
הבקר שולט, באמצעות לחיצה ידנית ממושכת ומייגעת על כפתור בעת ההדלקה או באמצעות האפליקציה, על שישה מצבי כוח. 1-4 חלשים ובלתי מאיימים, 5 חזק וטוב, ו-6 אגרסיבי, אלים ומעורר ווילי'ז בלתי רצוניים.
כשגם במצב מס' 5 הוא לוקח כל כלי ברמזור עד 35 קמ"ש – כמו קליע מאקדח. טווח הרכיבה עומד על כ-50 ק"מ או כמה שעות של משחק בשטח.

יש לפריריידר מתלים ובלמים מהשורה הראשונה. אמנם מדובר בטופ של עולם האופניים ולא האופנועים, אבל למשקל הזה ולביצועים האלה – הבלמים טובים ומספקים נשיכה חזקה ביחד עם תחושת שליטה מרגיעה.
היציבות טובה. המתלים המשובחים פועלים מצוין ומשככים הכל – מבאמפרים בשכונה, דרך בורות מע"צ נפוצים וכלה בדרופים בסינגלים של יער בן שמן…
גלגל השיניים האחורי גדול, מה שמוסיף לכוח הרב בתחילת התנועה. המשיכה היא חלקה, רצופה ולינארית – ללא שיהוק או גיהוק.
האפליקציה הייעודית ותצוגת הבקר, מנגד, נמצאים עוד בחיתוליהם ועדיין יש לא מעט מקום לשיפור בתחום הידידותיות למשתמש. היבואן מוסר לנו שדברים שהפריעו לנו כמו מחסור במיקרו-סוויץ' לרגלית הצד, מתגים פשוטים מדי וחיווי נוח למצב הסוללה גם במסך הבקר ולא רק באפליקציה נמצאים בפיתוח ויגיעו בהמשך, לצד דברים מרגיזים כמו הכפתור לשינוי מצבי רכיבה שכנראה ישאר. אבל למרות שמצד אחד כל המתגים הם מהזן הזול ביותר שניתן למצוא, מצד שני למי איכפת ואולי עשו בשכל כששמו כאלה ואפשרו לו תג מחיר שפוי. אולי בכלל זה משדר – סבבה, זה חוקי. עכשיו תביא סט מפתחות אלן ותפרק את מה שמיותר כדי ללכת לסקייט פארק…

הכיסא צר, קשה ובלתי מספק – אם אתה על קטנוע, אבל בשביל פלייבייק שכמוהו זה מובן ונסלח.
ועדיין, ממד הרוחב של הקוברג צר כל כך עד שממש חסר לנו משהו שיפגוש את הברכיים בעת עמידה על הרגליות הרחבות.
היינו שוקלים תוספת לריפוד הכיסא – כזאת שבנוסף לתוספת הספוג לאחורינו הענוגים תהווה תותב לאיזור הברכיים (לדמות מיכל דלק לאחיזה ביותר נקודות).

הפריריידר הוא כלי שמוציא ממך את הבנדיט, הרמה של רגלית הצד חושפת לרגע את המתלים הרכים שלו, וסיבוב "מצערת" קל משלח את הרוכב קדימה ומעלה בו מחשבות זדוניות על קפיצת מדרגות והבהלת זקנות.
קצת ווילי'ז וסטופי'ז ואתה מרגיש כמו רוכב הטריאל שמעולם לא היית. עם קצת הסתגלות אפשר להתעופף איתו לשמיים. חשוב להקפיד פה על מיגון ולא להגזים, לפחות עד שמכירים את הכלי קצת יותר, למשל על משטחים דלי אחיזה כמו חול או כורכר; פחד. כיף. צריך מיומנות.
אגב, לא חייבים ג'יפ מפונפן בכדי להביא אותו ליער או למדבר – עם בסיס גלגלים של פחות ממטר וחצי, אפשר לקפל כסאות באוטו המשפחתי ולזרוק אותו שם. אין שמן או דלק שישפך וילכלך… אבל עזבו שטויות, הקוברג הזה מספיק קל כדי לנייד אותו על מתלה אחורי של אופניים!

המחיר שלו מתחיל ב-22,785 ₪ על הכביש, לגרסה עם בקר 4Kw, סוללה 20Ah וגלגלי 14″. בעבור 1,500 ₪ ניתן להחליף לגלגלי 19″, ניתן לשדרג גם את הסוללה ולהגדיל ב-50% את הטווח, את הבקר ניתן להחליף לחזק יותר 8Kw וגם 12Kw ואפילו צמיגי כביש. למתעניינים, מחירון התוספות המלא מופיע בתחתית המפרט הטכני.

עכשיו בואו, לדבר על מחיר ולחשב תוספות ובלינג זה טוב ויפה – אבל מול מי? תכל'ס אין לפריריידר סטירט של קוברג מתחרים. לא ישירים ולא עקיפים… אופניים חשמליים או שיכוך מלא מבית יוקרה הם בכלל לא בליגה שלו – אפילו שהם עושים שימוש במכלולים דומים, אנדורו ומוטוקרוסרים גם בליגה אחרת – במחיר ובביצועים (וגם בייעוד ובצבע הרישיון).
אז למי בכל זאת לנסות ולהצמיד נקודת ייחוס? האמת היא שברישוי A2 צהוב ועם מהירות סופית של 70 קמ"ש לבקר 4 הקילוואט שמגיע כבסיס, מתלים וצמיגי דו"ש – האחרונים שהתהדרו פה בכאלה היו הדרבי סנדה והימאהה DT (כן, זו הרוצחתתת) וקודמיהם היפנים, האיטלקים והספרדים שגדשו את רחובותינו אי-אז בשנים, אבל כלי הרכב היחיד שאפשר אולי להשוות את הקוברג אליו באמת ובתמים הם דווקא האופניים החשמליים מבנייה אישית – כן, אלו המוגדרים מחוץ לחוק והמסוגלים לפתח מהירויות של עד 90 קמ"ש; ובכן, גם לדו-פעימתיים של העבר וגם לבוני דגמי הכלאיים יש כמה דברים ללמוד מהמהנדסים הצ'כים. הפריריידר הוא מכונת משחקים מופלאה, אינו שוקל כמעט כלום ומסוגל לספק כיף והנאה בשטח כמו מעט מאוד דברים אחרים, כולל אופני שיכוך מלא וגם כולל כלי אנדורו בגודל מלא. יש משהו מופלא במשקל 53 ק"ג, על שלדה טובה וסט מתלים-בלמים משובח, בשקט ובתאוצה חשמליים. בדרופ של סינגל ביער, בין עצי חורשה על מצע עלי מחט, וגם בין מכוניות ומדרכות העיר – לאמיצים שבינינו.

ההתעניינות ברחוב הייתה הפעם בשיאה. כולם שואלים שאלות ונועצים מבטים, יותר מכל כלי רכב אחר שיצא לנו לבחון אי פעם. ברצינות. ובאמת את המבט הבוחן ביותר נתנו רוכבי האופניים החשמליים בבניה אישית… אלו רואים את החרגול, מאטים את רכיבתם ומביטים בו שוב ושוב, אח"כ חוזרים ומקיפים את הכלי – שאלות קודחות במוחותיהם.

אז למרות שכמעט כל המשלוח הראשון נמכר כבר ושני משלוחים נוספים נמצאים בדרכם ארצה, עדיין קשה לאפיין את קהל היעד המלא של הקוברג הזה – רוב הרוכשים נהנים איתו גם ביומיום האפרורי שלהם, על האספלט העירוני, וגם כמובן, בשטח הקרוב והרחוק כאחד. בדבר אחד אין לנו ספק – הסבלנות וההתמדה של אחד מהיבואנים הכי מעניינים בתחום הדו-גלגלי החשמלי השתלמה בגדול. שלוש שנים של ניסיונות לקבל רישוי A2 למוצרי קוברג עלו סוף כל סוף בהצלחה ואנחנו יכולים ליהנות מכלים מגניבים ואקסטרימיים באופיים עם רישוי צהוב וכיסוי ביטוחי מלא.


מדריך הרכיבה ורוכב המרוצים חן אביוב:

"הפריריידר מספק חוויית רכיבה המשלבת מיני מוטוקרוס, אופני דאון היל מקצועיים וקטנוע 2 פעימות עצבני. כל זה עם זמזום דבורה ומשיכה חלקה ורבת מומנט לאורך כל רצועת הכח. רכבתי על האופנוע במצב המנוע החזק ביותר לאורך כל המבחן, במצב זה האופנוע מייצר הנפת גלגל קדמי בקלות רבה ומאפשר מעבר מכשולים וטיפוס עליות וכן מעבר במקומות מסובכים בקלות רבה עקב אופן העברת הכח הרציף לקרקע.
האופנוע מסוגל לייצר כמות גבוהה של פאן וספורטיביות ללא טיפה אחת של דלק".

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Kuberg Freerider Street

 

דרגת רישוי: A2

 

מחיר: 22,785 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: חשמלי, BLDC 12KW

 

סוללה: 48V 20AH high C-rate

 

מתלים: מקדימה מזלג עם מהלך של 180 מ"מ עם משאבת אוויר, מאחור בולם יחיד. כיוון מלא

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 203 מ"מ, קליפר 4 בוכנות, מאחור דיסק יחיד בקוטר 203 מ"מ, קליפר 4 בוכנות.

 

מידת צמיגים: 3.00-14

 

בסיס גלגלים: 1,230 מ"מ

 

גובה מושב: 860 מ"מ

 

משקל: 53 ק"ג

 

מדידות

 

תוספות ושדרוגים:

 

סט גלגלים 19″ – 1,500 ₪

בקר 8 קילוואט – 2,000 ₪

בקר 12 קילווואט – 3,500 ₪

סוללה 30 אמפר – 3,000 ₪

ערכת שחרור מהיר לסוללה – 900 ₪

סוללה נוספת – 8,000 ₪

סטרימפורט Wi-Fi עם App (מותקן) – 1,000 ₪

 

5 תגובות ל רכיבה ראשונה: קוברג פריריידר סטריט

  1. חבל שאלו לא אופניים, בלי ביטוח חובה, אחרת הייתי רוכש אותם כבר אמש. 🙁

  2. צחי, מה עלות הביטוח לדבר הזה? כמו 125? או זול יותר?

  3. צחי, מה עלות הביטוח לדבר הזה? כמו 125? או זול יותר?
    תתקשר ליבואן, דיברתי איתו ארוכות שבוע שעבר. בחור נחמד עם הרבה סבלנות להסביר ולתת פרטים.
    אם אני זוכר נכון, האופנוע (כן, מעט מוזר לקרוא לו כך) מצריך רשיון A2 ז"א 125CC וביטוח 50CC ז"א בסביבות 2000 ש"ח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל