fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

רכיבה ראשונה: ימאהה Niken 900 – משנה את כללי המשחק

רכיבה ראשונה: ימאהה Niken 900 – משנה את כללי המשחק

בוחנים: גיא בן ברק, אריק רוזנבלום | צלם: תומר פדר

שורה תחתונה: אופנוע שיהפוך כול רוכב למהיר ובטוח פי כמה בזכות אחיזת פרונט לא מוכרת. מחירו 109,985 שקל אינו זול, אולם הפאן וטווח המשימות עצום

אחיזת הצמיג הקדמי באופנוע היא המפתח לרכיבה. היגוי ובלימה, הטיה לסיבוב והשכבה, המהווים את גרעין הרכיבה על כלי דו-גלגלי, תלויים כמעט לגמרי באותם 12 סנטימטרים, רוחבו של הצמיג הקדמי, וכאשר מדובר בהטיה אזי זה יורד למילימטרים ספורים, עוביו של כרטיס אשראי; אבדן אחיזת הצמיג הקדמי פירושו כמעט תמיד ולרוב המכריע של רוכבים – נפילה. לפיכך גדולתו של ימאהה ניקן החדש ל-2018, האופנוע התלת-גלגלי הראשון בעולם, היא בראש ובראשונה בפתרון שהוא מספק לאותה בעיה של אחיזת הצמיג הקדמי באספלט. קל להגיד, אולם ליצור פרונט כפול גלגלים, מרובע מזלגות, שגם יספק עליה בלא פחות מ-80% באחיזת הפרונט כפי שהצליח ימאהה ניקן, ובמקביל לא להפוך את האופנוע לסוג של מכונית… זה ממש לא קל. מערכת ה"פאראללוגרם" המותקנת בחלקו הקדמי של הניקן, המשולבת ביחידה של 4 מזלגות הפוכים, מספקת למרות שימוש בקילוגרמים של מתכת, מחברים ומסבים רבים, את הזריזות והפאן של אופנוע רגיל, ובמקביל גם ביטחון בלימה שלא יאמן, זוויות הטיה של עד 45 מעלות, וזאת בכיכרות תנועה וכבישים חלקים שהיו מפילים מייד כול אופנוע דו-גלגלי באותם עומסים. בנוסף, המערכת אינה מרחיבה את חלקו הקדמי של האופנוע באופן משמעותי, למעשה למעט רוחב הכידון, הניקן צר יותר מאשר הימאהה MT-09 טרייסר הדו-גלגלי עליו הוא מבוסס, כך שמי שדואג מהמעבר בין מכוניות בפקקים יכול להירגע.

השקת הימאהה ניקן בישראל, נערכה היום (3.9.18) בקריית ענבים הרי ירושלים. יבואן ימאהה לישראל מטרו מוטור, זימן את העיתונאים למלון "כרמים", נציג החברה קובי סודאי ארגן אירוע מתוקתק ויעיל, לאחר הסבר תמציתי ומדויק מבחינה טכנית על מערכת הזרועות והמנופים המייחדת את הכלי, יצאנו לרכיבה. כאן המקום לציין את מדריך הרכיבה רוני לאדו מחברת פרוריידינג של כפיר לווין שעשה עבודה מעולה, מהיר ובטיחותי, בעודו רוכב על טרייסר רגיל הוביל את שלושת הנייקנים מחזור אחר מחזור, במשך יום שלם וחם בכבישים המאתגרים ביותר בישראל. כול הכבוד.

יורדים לכלי המבחן. אין כאן התאהבות אסתטית מידית כמו שקורה למשל כשמביטים ב-R1, לא מדובר בכלי יפה אלא בסוג של חרק עתידני, עם אזור מיכל דלק עצום, ומניסיוני אופנועים שאינם יפים גם אינם נוסעים טוב. כשמתיישבים התחושה של גודל מוגזם מתחזקת, גם סוס גדול כמוני נדרש למאמץ להרים אותו מהג'ק, בכול זאת משקל של 263 קילו… המשקל מורגש גם כאשר מטלטלים בין הרגליים ומבינים שבניגוד לקטנוע התלת-גלגלי MP3 של פיאג'יו, כאן אין "נעילה" של צמד הגלגלים הקדמיים בעמידה והניקן יפול במידה ותרפו ממנו.

אולם כאשר משחררים קלאץ' במנוע הטריפל 847 סמ"ק המעולה מזה חמש שנים של ימאהה במספר גרסאות, נדרשות מספר שניות, בעצם לא נדרש כול זמן, כדי לחוש כי הפרונט למעשה קל, לא נדרש כול מאמץ כדי לבצע שמיניות במגרש החניה של המלון, ומאחר והוא מרוצף אבנים חלקות, הדבר הראשון שעובר בראש זה איזה ביטחון הדבר הזה נותן במצב בו לא היית חולם לבצע ולו שמינית קטנה עם אופנוע רגיל. המנוע עם 113.4 כוח סוס בשיא של 10,000 סל"ד ער וחי כבר בפתיחת מצערת ראשונית, מנוע ניקן קרוב מאוד לזה של טרייסר אולם גל הארכובה בעיצוב "קרוספליין" כבד יותר כדי למתן את התגובות, התמורה היא גל מומנט נעים וחזק כבר מ-3,000 סל"ד, הצמיג האחורי בקוטר "17 מאבד אחיזה על כיכרות אבו גוש ואז נכנסת לפעולה בקרת האחיזה היעילה והדחף מתמשך. יציאה לכביש המהיר, חגיגה, אפילו הגנת הרוח טובה למרות המשקף – בניגוד לצמד המראות הממוקמות נמוך מדי וקשה לראות לאחור. כניסה דרך מבשרת ירושלים להרים, עבודות בכביש עם חצץ וכורכר בתוך כיכרות תנועה, מצב שבאופנוע רגיל מטיל אימה, כלל לא מורגש עם שני הגלגלים הקדמיים בקוטר "15 של הניקן. גם כיכר הסטף, חלקה אימים ממש כמו שהייתה כאשר מורי ורבי טל שביט ז"ל החליק שם כשבחן את הסופרמוטו של "יוני אופנועים" לפני 25 שנה, נלקחת בהטיה שהייתה משלחת כול רוכב דו-גלגלי להדסה.

לסיכום, במחיר של 109,985 שקל על הכביש, 5,000 שקל פחות למי שיזדרז להזמין בצמד ימי ההשקה לציבור הרחב שיערכו ב-6-7.9, מקבלים אופנוע דור חדש. מגוון השימושים שניקן מספק עצום, רכיבה לעבודה באיילון, תיור ארוך טווח ונוח גם בזוג, כולל מטען (שני ארגזים), ועד לשיופי רגליות בכבישים מפותלים ואפילו רכיבת מסלול. פאן ועוד פאן, יחלוף זמן בטרם יאמצו אותו בציבור הרחב, במיוחד לאור המחיר והעיצוב החריג, אולם אין ספק שיותר ויותר רוכבים בעולם ובישראל יגלו להערכתי בתוך שנה את היתרונות של הניקן, אופנוע המשדרג בבת אחת כול רוכב בכמה רמות, ובכול שימוש שיעלה על הדעת. הניקן הוא הכלי המרגש ביותר עם יותר משני גלגלים.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל