fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה סווארטפילן 250

רכיבה ראשונה: הוסקוורנה סווארטפילן 250

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: דניאל וקנין, אריק רוזנבלום, אדם בלנגה | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: המדריך לסטייליסט בגלקסיה.

אופנועי הכביש הראשונים שהוסקוורנה יצרה בגלגולה המודרני הם משפחת החיצים, או 'פילן' בשוודית המקורית, הם מבוססים על הדיוקים של KTM, חברת האם, ומעוצבים ע"י סטודיו קיסקה במחווה לעברו של המותג. כך נוצרו הוויטפילן (חץ לבן) והסווארטפילן (חץ שחור) בגרסאות ה-401 (מנוע ה-373 סמ"ק של הדיוק 390) וה-701 (מנוע ה-690 סמ"ק של הדיוק 690 בין היתר) וכעת גם ב-250 סמ"ק שנלקח מהדיוק 250. את רוב המשפחה כבר הכרנו ורכבנו עליהם, משהו בשילוב האופי החוליגני שמנועי הסינגל הנמרצים מציע, המשקל והמידות הצנועות של הסדרה הזאת והעיצוב הנאו-קלאסי הייחודי, שגובל בקפה-רייסר בסדרת החץ הלבן ובסקרמבלר בסדרת החץ השחור, יצר מצב שבו אין לנו יותר מדי טענות כלפיהם. כשנחת הסווארטפילן 250 בגבולות ישראל ועוד לפני שהנחנו עליו ישבננו, הבנו שמימד אחד יהיה חסר, המידות והמשקל עדיין קלים, העיצוב עדיין מרשים, אבל המנוע – קטן, ויש שמראש יגידו שגם חלש. אבל כמו שאדם מאבד חוש אחד ואחר מתגבר, כך גם הסווארטפילן, על הנפח הצנוע הוא מפצה בתג מחיר נמוך.

אם נמהר לסכם את האופנוע נספר שאחרי הרכיבה לא הופתענו ואכן היתרונות הגדולים שלו נמצאים בסטייל ובתמחור, על הראשון אחראי סטודיו קיסקה האוסטרי שמעצב חלק גדול מהכלים של KTM, הוסקוורנה, CF מוטו, את הקסדות של שוברט, אפילו את מותג הביגוד והנעליים אדידס ועוד. קיסקה עשו עבודה מצוינת בחידוש הקונספט של הפילנים מבלי לגעת בו יותר מדי, הסווארטפילן 250 מקבל צביעה חדשה בגוון אפור מט שנע בין בהיר לכהה, תלוי בתאורה, עם לוגו הדגם על מיכל הדלק, אגזוז מושחר ונגיעות הצבע היחידות נמצאות על צידי הרדיאטור והזנב, בתחכום רב הם מצליחים לגרום לקווים העגולים של הסווארטפילן להיראות חדים, והחזון שלהם לשילוב בין הרטרו ומראה תעשייתי-מודרני-אורבני מתורגם בצורה נכונה למציאות.

עם עיצוב לא מגיעים למכולת, צריך גם לזוז. מה שמזיז את החץ השחור הוא אותו מנוע כמו ב-401 רק בגרסה מוקטנת נפח, אותה אחת שיש בדיוק 250 של KTM, עם הספק של 31 כ"ס, קירור נוזל, הזרקת דלק, תיבת שישה הילוכים וספילר קלאץ'. וגם כאן אין הפתעות או דרמה, הסינגל הקטן צפוי ולינארי, מתחיל חלש ומתגבר יחד עם הסל"ד, מצריך עבודה ושמירה על סל"ד כדי לייצר קצב התקדמות מספק ובעיקר נועד למעבר בין נקודות ופחות ריגוש וסנסציות. התיבה מדוייקת ומחולקת נכון, טיפה מחוספסת, אך יכול להיות שזה נעוץ בק"מ הבודדים שעבר האופנוע, המצמד מרגיש כמעט כאילו אינו מחובר, וכל עוד זוכרים לשמור את המנוע הזה מעל ל-4,500 סל"ד החוויה טובה.

ההתנהגות הקלילה של הסווארט' מתחילה בכידון רחב שמשמש מנוף גדול לפקודות ההיגוי, ממשיכה בתנוחת הרכיבה שאפילו עדיפה על זאת של בן דודו הכתום, זקופה בגב והידיים, צפופה ברגליים ומספיק משוכה קדימה כדי שברכיבה לא יהיה כלום בין המבט שלנו לכביש ועוברת דרך המתלים – מזלג WP APEX הפוך מקדימה, בולם יחיד מאחור, גם כן WP APEX – שמכוונים על הצד הקשיח שלהם ותומכים בקצת חוליגניות – ככל שמאפשר המנוע, כמובן. לאופנוע גלגלי 17″ יצוקים עם צמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי מעט, אנחנו היינו מעדיפים פרופיל ללא כוונות שטח לטובת נוחות נסיעה ואחיזה עדיפה.

כמו שאמרנו, מול הרוכב אין יותר מדי, במרכז הכידון לוח שעונים עגול ומינימליסטי עם תצוגת LCD שמרכזת בתוכה הרבה מידע, בצדדים מראות, גם כן עגולות ומאוד יפות, אבל לא מצטיינות בהצגת המתרחש מאחור, וממש מתחת לסנטר של הרוכב, בחלקו העליון של מיכל הדלק ישנו אינסטרומנט בסגנון סבל מפלסטיק מוקשח שמוסיף הרבה סטייל לאופנוע וניתן לחבר לו תיק יעודי או לקשור עליו ציוד. מערכת הבלימה מתוצרת ByBre (חברת בת של ברמבו) מורכבת מדיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 230 מ"מ מאחור, עושה עבודה טובה בעצירת האופנוע מכל מהירות, בביטחון, עם נשיכה מצויינת ורגש מקדימה, אך הבלם האחורי חסר עוצמה ותחושה. סה"כ רוב מכלולי האופנוע מרגישים טוב ולמרות שכל מה שמרכיב את האופנוע הזה נלקח מהמדף במחסני היצרן שמסומן במדבקת "תקציבי" גדולה, מדובר ברמת ואיכות גימור גבוהה.

כבר בשחרור הקלאץ' הראשון היה ברור לנו שהאופנוע הזה מיועד למי שלא מחפש ביצועים או ריגושים מסויימים, במיוחד לנוכח קיומו של דגם ה-401 שללא ספק כבר נוגע במונחים האלו. התהנהגות המאוד נשלטת והמנוע הצפוי, יחד עם היכולת העירונית הטובה והעיצוב הופכים את ההוסקוורנה סווארטפילן 250 לתחליף מעניין וסטייליסטי לקטנוע מנהלים, הוא מושלם למי שרוצה להיכנס לעולם הזה מבלי לסכן יותר מדי כסף, למי שדורש לשלומו של רישיון הנהיגה ובכללי – לרוכב שקול שצריך להתנייד בעיר. ושלא תבינו לא נכון, הסווראט' יכול לחיות גם מחוץ לעיר, זה פשוט שהוא לא בדיוק מיועד לזה – אין לו מיגון רוח או מנוע עם הרבה רזרבות של כוח, הוא צנום, קל ומתגמל בעיקר ברכיבה עירונית.

תג המחיר שלו – 26,900 ₪ – הוא אחד מהיתרונות המובהקים שלו, גם מול אחיו הגדול, גם מול קטנועי מנהלים שעולים כמותו וגם מול שאר הקטגוריה (המתרחבת) שלו, שכוללת את הבנלי לאונצ'ינו 250, מונדיאל HPS300 (שהוא, למעשה, 250 בסמ"ק), ווג 300AC (מאותו היבואן של מונדיאל) וההונדה CB300R, שהוא היקר ביותר מביניהם ורחוק מההוסקוורנה בכעשרת אלפים שקלים, בעוד שאר הכלים שהזכרנו נמכרים בערך באותו המחיר של ההוסקוורנה. נראה שהיבואן גם בחר עת נכונה להנחית את האופנוע הזה בארץ, בזמן שבכל העולם כבר מדברים על אופנועים תקציביים ככלי להתניידות זולה בתקופת הקורונה, נותח בישראל אופנוע כמעט-תקציבי שמחירו נע סביב רבע המאה, עומד בדרגת הביטוח הנמוכה ועושה את זה מבלי לוותר על חלק גדול מדי מהחוויה.

צפו בסרטון | עריכה: דניאל וקנין

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Husqvarna Svartpilen 250

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ.

 

מחיר: 26,900 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר מים, מוזרק דלק

 

נפח: 248.8 סמ"ק

 

הספק: 31 כ"ס ב-9,000 סל"ד

 

מומנט: 2.4 קג"מ ב-7,250 סל"ד

 

מתלים: מזלג WP APEX בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 142 מ"מ, מאחור בולם WP APEX עם מהלך של 142 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,357 מ"מ

 

בלמים: דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ מקדימה, דיסק בקוטר 230 מ"מ מאחור, מערכת ABS עם מצב סופרמוטו (ניתוק מאחור בלבד)

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 150/60-17

 

גובה מושב: 835 מ"מ

 

מרווח גחון: 170 מ"מ

 

משקל: 153 ק"ג (רטוב, ללא דלק)

 

נפח מיכל דלק: 9.5 ליטר

 

3 תגובות ל רכיבה ראשונה: הוסקוורנה סווארטפילן 250

  1. קניה מעולה במיוחד עם מחיר ביטוח זול

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל