fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

ק.ט.מ דיוק 250 במבחן דרכים

ק.ט.מ דיוק 250 במבחן דרכים

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 362, אפריל 2018.

כתב: אסף לביא | בחנו: דין גופר, אריק רוזנבלום, אסף לביא | צילום: עדי בראון, יואב זוהר

גזר הדין: בשורה התחתונה הדיוק הוא אחד מהאופנועים בעלי היחס הטוב ביותר שראינו בין תמורה למחיר, מנוע מצוין, קלות תפעול מרשימה ויכולות עירוניות לא מבוטלות. ה-200 היה אופנוע טוב וה-250 הוא שדרוג מבורך לדגם מוצלח.

 

דוכס
ק.ט.מ החלה את משפחת הדיוק הקטנים עם הצגת דגם קונספט בנפח 125 סמ"ק, לקראת השקת דגם הייצור הסדרתי, החל קמפיין אינטרנטי לבחירת שם לאופנוע בו הציעו אלפי משתתפים מכל העולם שמות, הפרס הגדול היה גרסת ייצור סופית בעלת השם הנבחר שתוענק לזוכה. השם שהצעתי הגיע לעשירייה הסופית, אך בסופו של דבר לא זכיתי באותו דיוק 125.

אחרי הצלחת הדיוק, החלה ק.ט.מ לייצר גם את גרסאות ה-390 הבכירה, להיט המכירות הישראלי כבר שנתיים, ואת ה-200 שזכה גם הוא להצלחה, אם כי מתונה יותר, בגלל קירבה לדגם הבכיר בקטגוריית הרישוי ובזכות תג מחיר אטרקטיבי מאוד. בשנה שעברה עברו כל הדיוקים שדרוג, ה-390 וה-125 קיבלו תאורת לד מקיפה, מסך TFT ענק, מצערת אלקטרונית ועיצוב יותר חד, ה-250 "הסתפק" בעליה בנפח, עיצוב מחדש של רוב המכלולים, מערכת בלימה חדשה בעלת ABS, שדרוג מתלים, עליה בנפח מיכל הדלק ועוד.

במערכת כבר מכירים את הרומן שלי עם הדיוק 200, זה בפירוש אחד מהאופנועים האהובים עלי; הוא קל לרכיבה, נעים, לא מפתיע, לא מעייף, גם לא ברכיבות ארוכות ועושה עבודה טובה ככלי רכב שובב. קצת חששתי לשלומו של הדגם האהוב כששמעתי על השדרוג בנפח והתקרבותו ל-390 שטוב ממנו בכל פרמטר, אבל לא מתקרב אליו באף אחד מהיתרונות שמניתי לזכותו של ה-200. לכן למבחן הזה צירפנו את הדיוק 200, היוצא, ועל הדרך גם את רוכב הסופרבייק דין גופר.

 

דוכס גדול
בעמידה במקום ההבדלים ברורים, העיצוב של ה-250 חד ומוקצן, האגזוז גבוה ולא מתחבא יותר מתחת למנוע, גם הצליל השתפר ונשמע עמוק יותר, זוג כסאות ג'ל מעוצבים, בעלי עיטורים, שלדת זנב מעוצבת וכתומה משמשת יחידה נפרדת, מיכל ברזל גבוה מחליף את כיסוי הפלסטיק בדגם היוצא, כידון רחב יותר, עם משקולות בקצותיו ופסים של לד, חלביים, כאורות חניה. פתיחת הסוויץ' שנמצא בקדמת מיכל הדלק, מגלה שניתן לנעול את הכידון לשני הכיוונים. לחיצה קצרה על כפתור המתנע והאוטוסטרט ממשיך את העבודה עד להתנעה – ללא צורך בהחזקת הכפתור, המתגים מוארים – כמו שאנחנו רגילים מהסדרה, לוח השעונים דומה לזה שבדגם הקודם, אליו התווספו עוד מספר מדדים, התצוגה גדולה יותר וישנו כפתור נסתר לביטול מערכת ה-ABS; ממש מתחת לזוג כפתורי הפיקוד של הלוח, לחיצה בת 5 שניות תבטל את פעולת מערכת ה-ABS ותציג את הכיתוב "Not Legal".

התמקמות על מושבו של הדיוק מגלה תנוחת רכיבה מצויינת ומיכל שנוח לחבוק, הכידון "נופל" לידיים ולטעמנו מעט רחב מדי, הרגליות ממוקמות נהדר, המושב רך ונעים אך מעט צר משל הדגם היוצא, הוויברציות קלות, בכל קשת הסל"ד, ונסבלות למעט בקטע קטן, בטווח הסל"ד הבינוני. הבולמים סופגים מהמורות בצורה סבירה והפרונט קשיח יותר משל הדגם היוצא, הבולם האחורי ניתן לכיוון אך סיפק עבודה טובה גם במצבו המקורי. המראות ממוקמות מצוין אבל לא יציבות מספיק ומעוותות את התמונה בשל רעידות.

 

ארכידוכס
תחילת תנועה מגלה מצמד רך ומדוייק, היגוי קליל ויכולת השתחלות עירונית מרשימה. בתחילת תאוצה ישנה השהייה קטנה ואחריה תאוצה מהירה, דאבל קלאץ' יניב תאוצה מהמקום – מהוססת פחות, או הנפת גלגל – מה שיחפוץ הרוכב. ה-250 מאיץ הרבה יותר מהר מה-200 ועבודת הילוכים מהירה ומדויקת תניב תאוצה שלא תבייש כלים גדולים ממנו. ה-200 מאיץ יפה בזכות גיר קצר וקל לתפעול, ודווקא בסעיף התנועה העירונית הרגיש לנו ה-200 עדיף בזכות כידון צר יותר ומנוע שגם אם ממש ננסה לא יפתיע ויישאר מאוד צפוי גם ברכיבה מהירה. מחוץ לתנועה הצפופה אין בכלל צל של ספק וה-250 עדיף על קודמו בכל פרמטר, תאוצה, מהירות שיוט, בלימות, יכולת פנייה ונוחות. מהירות השיוט הנעימה נמצאת באזור ה-120 קמ"ש עקב חוסר מיגון רוח, המהירות הסופית הריאלית נמצאת קצת מתחת ל-140 ובעזרת מעט שיפוע וסבלנות ניתן לחצות גם את קו 150 הקמ"ש. ככלל, לא מתאפיין מנוע 250 סמ"ק במומנט רב במהירות גבוהה, אבל דווקא זה של הדיוק מפתיע ומספק תאוצה נאה וסבירה גם בהילכים הגבוהים, לא עוקר הרים, אבל גם לא נדנוד משתהה.

 

לורד
הדיוק 250 הוא הכלי החזק ביותר בקטגוריית הנפח שלו. עם 31 כ"ס ומשקל יבש של 153 ק"ג, מחירו 27,200 ש"ח. מתחריו הם הבנלי TNT250; עם 25 כ"ס, משקל יבש של 143 ק"ג ותג מחיר של 21,076 ש"ח, היוסאנג GD250R X5 עם 28.5 כ"ס ומשקל של 130 ק"ג, מחירו 29,900 ש"ח, ב.מ.וו G310R עם 34 כ"ס ומשקל יבש של 159 ק"ג, מחירו 36,199, והונדה CB300R עם 31 כ"ס ומשקל יבש של 143 ק"ג, מחירו 35,990.

במגרש מתגלה פליי-בייק אמיתי שיהווה בית ספר מצוין לחוליגן המתחיל שירצה ללמוד להניף גלגל ורכיבת פעלולים. בכבישים מפותלים הוא מהיר ומאפשר שמירה על קצב גבוה – גם בלי מאמץ – על כך תעיד חבורת רוכבים על הספורטיבים בנס הרים שרוכביה זכו לראות את הדיוק 250 במראה כל הדרך, ה-200 היה איטי יותר אבל הרגיש מדוייק וזורם יותר. שינוי כיוון עם הדיוק 250 קל ומדוייק, הכידון הרחב מייצר שליטה מרשימה וניתן להטות את האופנוע בקלות ובבטחה עמוק אל תוך הפנייה.

הבלמים מייצרים יכולת בלימה מכובדת אך נטולי רגש מעט, ה-ABS מתערב מוקדם מדי ומצאנו עצמנו רוכבים, בעיקר בעיר, כשהוא מבוטל. לעומת ה-200 מדובר בשיפור משמעותי בתחום שכן הדגם הישן שווק בארץ ללא ABS, עם מערכת בלימה חזקה פחות. גם בתחום הצמיגים המקוריים ישנו שיפור – הדיוק 250 מגיע עם צמיגי פירלי מהיצרן.

 

סיכום
יחס התמורה למחיר של הדיוק 250 גבוה, העיצוב צעיר ועדכני והאופנוע מסוגל לשמש לרכיבה עירונית ביחד עם בין עירוני מתון. בהשוואה לדגם הקודם, הדיוק 250 הוא שיפור משמעותי בכל פרמטר. אנחנו לא מכירים רוכבים רבים שלא ישמחו להתנייד ביום יום על אופנוע כמותו. השאלה שעולה ברכיבה על הדיוק 250 היא ההפרש הקטן בינו לבין ה-390 – במחיר, בדרגת הרישוי ובקהל היעד, הדומה למדי. ה-390 מגובה בנפח גדול יותר, תוספת כוח ואלקטרוניקה, בעוד ה-250 מציע גישה נעימה ועלויות נמוכות יותר – גם בביטוח.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל ק.ט.מ דיוק 250 במבחן דרכים

  1. בבעלותי הדיוק 250 כבר שנה וחצי, ואני נהנה ממנו. הוא לקח אותי כמעט לכל מקום בארץ. זה אופנוע שיביא את הרוכב לכל מקום בארץ בכל מהירות מותרת. היתרונות שלו הם: משקל, תצרוכת דלק, מרווח גחון, מומנט טוב בסל"ד נמוך, הוא מספיק גדול, והכידון מספיק רחב לגבר בגובה ממוצע, והוא נראה טוב.
    החיסרון היחיד הוא, שמרווח הטיפולים רק 5,000 ק"מ, ומוסכי האופנועין עובדים רק חמישה ימים בשבוע.
    כלי מצוין למי שרוצה אופנוע כיפי במחיר רכישה שפוי, אחזקה לא יקרה, וביטוח פחות יקר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל