fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

קיוואי TX125 במבחן ארוך טווח: דיווח שני

קיוואי TX125 במבחן ארוך טווח: דיווח שני

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

יותר ויותר אנשים מחפשים פתרון לתחבורה אישית זריזה ויעילה ובעיקר זולה ולמשבצת הזו בדיוק נכנס הקיוואי TX125 של קיוואי. אופנוע דו-שימושי שנראה לא רע במחיר של כ-14,000 שקלים? אולי הוא לא יציף את השוק אבל אין סיבה שלא תהיה לכך דרישה. מכירים את זה שרק כשאתם רוכבים/נוהגים בכלי רכב מסוים אתם פתאום שמים לב שיש לא מעט ממנו? אז ככה בול במקרה של ה-TX – פתאום אנחנו רואים יותר ויותר ממנו על הכבישים. 

נכון שהוא מעוצב כאופנוע דו"ש וגם בשטח יש לו יכולות לא רעות שעוד מעט גם נרחיב קצת יותר לגביהן, אבל רוב רובם של הרוכבים שאנחנו ראינו עם TX125 לא נראים כשועלי שטח מסוקסים. בעיקר חבר'ה בוגרים יותר, כנראה שבגילאי ה-40-50 לחייהם חלקם נראו בבוקר לבושים יפה בדרך לאיזשהוא משרד יוקרתי – לאו דווקא אנשים שחסר להם כסף ושמחפשים את הכי זול, אלא אנשים שמחפשים עסקה עם עלות תועלת טובה ומשתלמת ופה זה בהחלט מתרחש. 

מקבלים כאן פחות או יותר את מה שמשלמים בעבורו: קלאץ' וגיר שעובדים טוב למרות הילוך סרק שמצריך יותר רגש כדי לשלב, מנוע גמיש וחזק למרות נתון יבש של 11.5 כ"ס בלבד. בלמים סבירים אך מספיקים, מושב נוח שמספיק גם לשני רוכבים ועוד. אסור לשכוח ש'ירדנו' עם הכלי הזה לטבריה וחזרנו ללא שום בעיה כאשר כמה רוכבים מתחלפים על אוכפו של האופנוע וכל אחד יוצר עליו עומסים אחרים – נקודה לזכותו. בכלל כדאי לומר שאנחנו מתניידים על ה-TX125 כבר כמה חודשים בהם הוא עבד קשה על הכביש וגם טעם את טעם השטח, וזה ללא שום תקלה. 

מקדימה מתלה הפוך עם מהלך ארוך של 180 מ"מ שמתמודד בצורה מצוינת עם הכבישים מרובי המהמורות של אזור המרכז – כמו כל דו"ש. עם משקל של 130 ק"ג, גובה מושב של 825 מ"מ והתאמה לדרגת רישיון A1, ה-TX החביב יכול להתאים מאד למתחילים את דרכם בתחום הדו-גלגלי, במיוחד כאלו שלא יודעים עדיין אם זה הכיוון המתאים עבורם ומעוניינים בכלי חדש יחד עם זאת שאינם מעוניינים להיכנס להוצאות של סכומי כסף גדולים. יש כאן גם מערכת בלימה משולבת CBS, גלגל "19 מקדימה ו-"17 מאחורה שמנעימים את הרכיבה בכביש.

ה-TX125 של קיוואי נראה לא רע בכלל ואפילו מושך מבטים ושאלות ברמזורים. יש לו לוק של אופנוע 'שטח' שמסקרן את הרוכבים ועוברי האורח הצעירים שלפי זה שמבקשים לעיתים לצאת מהרמזור בווילי, הם לבטח חושבים שמדובר בכלי גדול וחזק יותר ממה שהוא באמת. צבעי הכתום-אפור חביבים ומתאימים סך הכל למראהו של הכלי. 

הקיוואי הוא אופנוע דו-שימושי ובכך אמור להתאים גם לרכיבות שאינן על אספלט. בשבילים הוא נוח ויציב והוא יכול לשמש ככלי טיולים לא רע בכלל, כל עוד לא תנסו לאתגר אותו ולהפוך אותו למשהו שהוא לא – הוא לא אופנוע אנדורו וגם לא דו"ש קרבי. הוא בהחלט יכול לספק לכם את מה שאתם צריכים. שימו פק"ל קפה על הסבל האחורי המצוין והשימושי וצאו לטבע לשאוף קצת אוויר. 

ככל שמשבר התנועה בכבישים מתגבר ומחריף יותר ויותר אנשים יאלצו/יבחרו לעזוב את המכונית הפרטית ולעבור לפתרונות יעילים וזולים יותר, וכאן בדיוק יכולים להצליח אופנועים דוגמת הקיוואי TX125. נכון הוא לא הכי חזק, לא הכי יפה ולא הכי איכותי אבל הוא עושה את העבודה ועושה אותה כמו שצריך. ואם אפשר לקנות אותו חדש במחיר של כמה שקלים פחות מ-14,000 ש"ח אז זה בכלל יתרון. הוא שקט, הוא חסכוני בדלק והוא ישרת נאמנה את רוכבו במגוון משימות. 

ל- קיוואי TX125 דיווח ראשון

תעודת זהות

keeway TX 125

 

דרגת רשיון: A2

 

מחיר: 13,886 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

מנוע: סינגל 4 פעימות בנפח 124 סמ"ק, מקורר אוויר, מוזרק דלק ועומד בתקן יורו4

הספק: 11.5 כ"ס

תמסורת: גיר 5 הילוכים.

מתלים: קדמי: מזלג הפוך עם מהלך של 180 מ"מ. אחורי: בולם יחיד עם מהלך מתלה של 45 מ"מ.

גובה מושב: 825 מ"מ

אורך כללי: 2,085 מ"מ

רוחב: 775 מ"מ

גובה: 1,100 מ"מ

משקל: 130 ק"ג

בסיס גלגלים: 1,340 מ"מ

מרווח גחון: 225 מ"מ

בלמים: קדמי: דיסק 280 מ"מ, אחורי: דיסק 240 מ"מ

מערכת בלימה משולבת CBS

צמיג אחורי: 110/90-17

צמיג קדמי: 90/90-19

מיכל דלק: 8 ליטר


טיפולים (מחיר כולל מע"מ)
:

1,000 ק"מ 426.28 ש"ח
5,000 ק"מ 501.28 ש"ח
10,000 ק"מ 626.08 ש"ח

5 תגובות ל קיוואי TX125 במבחן ארוך טווח: דיווח שני

  1. איפה הדיווח על מה שקרה אבל מאז הדיווח הראשון? זה מידע כללי ותיאורטי.

    • היום כל האופנועים זה אותו דבר, כי כל הפטנטים החשובים הם פגי תוקף. מה שנשאר זה לשלם על המיתוג, בתנאי שחשוב לך מהמיתוג. אפילו הסיניים נכנסו לסרט הזה של המיתוג והם החלו להעתיק את עצמם. בקרוב תיכנס לישראל יבואנית אופנועים חדשה עם אופנועי קיוואי רק בלי המדבקה של קיוואי, והם יעלו חצי מחיר.

  2. איפה אפשר למצוא את האופנוע (קיוואי tx125) ביד ראשונה?

  3. היה לי כזה ועיקר השימוש שלי בו היה בשטח. החיסרון העיקרי גם בדרכי כורכר ועפר מהמורתיות זה בולמי הזעזועים. בעיקר האחורי שהוא כל כך רזה מהלך עד שכל מהמורה קטנה ממטפסת במעלה הגב. הבולם הקדמי סביר אך לא יותר מכך. האופנוע נוטה לכבות מדי פעם בטורים נמוכים. כבד מאוד יחסית. סוחב לא רע גם בעליות אבל כעיקרון מאוד לא מומלץ לכבישים מהירים. 90 קמש זה מעל מהירות השיוט שלו וכשאתה מטפס למהירויות הללו קול קטן בראש צועק לך: "זה סיני! זה סיני!" והכלי שהמצערת שלו סחוטה עד קצה עלול פתאום להתפרק כי איזה סיני לא חיזק היטב איזה ציר. אז לעיר הוא חביב. לטיולי שטח קל הוא חביב אבל לנסיעת שטח יומיומית כפי שאני ייעדתי אותו (45 ק"מ כל כיוון לעבודה) מתוך מטרה לעקוף את הפקקים, הוא ממש לא מתאים. לא כיפי ולא נוח מספיק.

  4. היה לי כזה, אחרי שבועיים התחילו בעיות. והחברה לא הפסיקו לחרטט אותי חודש ישב הכלי נשרף לי בשמש מחוץ למוסך של היבואן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל