fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פיאג'ו מדלי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

פיאג'ו מדלי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

כתב: ראסטי ג'יימס    צילום: ראסטי ג'יימס/רוזנבלום/בלנגה

הרבה מלל כבר נשפך בדיו ופיקסל על הרצת המנוע החדש והמכלולים; בגדול, הדעות נחלקות לשלוש – אלו המצדדים ברכיבה רגועה 'שליש מצערת שני שליש הרצה ושני שליש מצערת בשליש הנותר' וכו', יש הגורסים עניינים כרגיל ורק להחליף שמן מוקדם ויש את הנועזים והמהירים שגורסים שיש לפתוח למנוע את השושנה – עד שיראה כוכבים – רק כך, לדידם, יתפקד המנוע בצורה אופטימלית במשך יתר חייו…

על עניין אחד אין מחלוקת – ב-1,000 ק"מ זה נגמר (ואפילו זה לא מדוייק, פעם זה היה 1,500).

ובכן, בהגיע בחורנו (המדלי, כן?) לפרקו וסופכלסוף ראינו את המילניום מתחלף בלוח השעונים (המחמיא לווספה המיתולוגית בקריצה מרעננת, אבל על זה נרחיב בהזדמנות אחרת), סרתי אל סניף הטיפולים של היבואן המקומי;
זאת אומרת, פניתי אל מוסך 'עופר-אבניר' בדרומה של העיר בכדי לתאם לזאטוט טיפול הרצה כמתבקש. יש כמה דרכים לעשות את זה וגוגל תורם שני מספרי טלפון שונים – האחד למוקד חיצוני שמעביר הודעה וחוזרים אליך, והשני – מס' טלפון ישיר למוסך, קיימת גם גישה free style יותר של להגיע בלי להודיע – יעבוד בהחלט אבל יגזול זמן רב יותר… מילה על הקשר הטלפוני עם המוסך – קשה להשיג אותם. מצד שני, הם בדיוק מתגברים את מערך הקבלה ומכשירים עוד עובדים. אז התקשרתי, חיכיתי וקבעתי ליום רביעי אחד, על הבוקר. הם פותחים ב 07:30, אני מביא את הילדה לגן בשעה כזו אז למוסך הגעתי ברבע לתשע. בכניסה עומד con-cierge (שוער, שומר סף) – יועץ שירות, ליתר דיוק; כמו רמזור אנושי או ראוטר בשר ודם, אם תרצו, מברר מה העניין, מתייג, פותר לא מעט בעיות בעצמו ומה שלא – רושם ומצוות מכונאי שבא ולוקח את הכלי פנימה. יעיל, מועיל, בלי פקקים ואיש נחמד ברמת האגדה.
בפנים המוסך שקט. זה חשוב לאווירת עבודה רצינית, צוות גדול של מכונאים ומס' גדול של עמדות טיפול בהתאם, יבואן או לא יבואן?

בזמן ההמתנה, פרט לספסלים בחוץ, קיימת קומה שניה עם פינת שתיה, נוחיות וחדר המתנה מרווח ומרוהט, אה, יש גם Wi-Fi עם סיסמה שבקבלה ישמחו לשתף אתכם בה. יש גם מכונות שתיה קרה וחמה וכמובן שפלאפל ג'ינה, שווארמה איסטנבול ויתר הקולינריה המשולשוקנית הרגילה נמצאת בטווח צעידה. אם שדרגת בדיל קרוקודיל ואתה זכאי לקטנוע חלופי אזי גדל המעגל הקולינרי תל אביבה רבתי ותפוצותיה… או שאתה ממהר למשרד, מה שבא קודם.

בזמן שהמכונאי מחליף לקטנוע שמנים, בודק ומהדק, יש לי פנאי לפתח שיחות קטנות מסביב לספסל עם ציבור הרוכבים הממתין; מכונאי צעיר שעבד פה בעבר וכעת מחזיק ראצ'ט בעבור יבואני בנלי, איש עסקים נמרץ שלא שכח להביא איתו את הלפטופ והוא נהנה מכל מה שיש לבית להציע (wi-fi, נו, בנוסף לקפה והסיגריה), חובש אמיץ של איחוד ההצלה שמשזף עצמו בסבלנות על הספסל שבשדרה (שדרת הקטנועים והאופנועים החונים לאורך המדרכה…), שוטר צבאי על ויסטרום צר מותן – אחרי תאונה קלה – לבוש במיטב המיגון שצה"ל מספק (התקדמות יפה מאז הסדיר שלי, לפני אלף שנה), להק שוטרים רכובים בתכלת ושחור ורוכב A2 נמרץ שכבר עבר לא מעט קטנועים בקטגוריה ויש לו דעות מוצקות על טיב ואיכות המתכת והמתלים ומתעניין ברכיבות מבחן על אופנועי ה-125, אותם טרם דגם; ההתחלה שלו עוברת בצד השני של המבנה עם וואן-וואן חמוד ונפוח גלגלים.
בינתיים שמן המנוע יוצא שחור אבל כמעט בלי חלקיקים (יש גם פילטר שמן ובכלל במנועים דוגמת ה-iJet 4V צפוי להיות פחות בלאי ראשוני מבמנועי עבר).

אז, זהו. המדלי אחרי הרצה. כבר לא ילד ובטח שלא ילדה. באופן טבעי נשאלת השאלה – איך הוא בבינעירוני?
כבר הייתי בדרום תל אביב, היו לי כמה סידורים עוד דרומה משם והדרך הובילה לכביש 44 ולאזור התעשייה הישן במזרח ראשל"צ, יש שם, ברחוב שמוטקין, ממש בתחילת הרחוב, חומוס אלוהי בשם 'טוני מלך החומוס'. יש לו גם מקלובה מעולה, שיפודים וממולאים טעימים, אבל בשביל החומוס שלו שווה לטרוח ולהגיע (אני לא נהג מונית ואין לי שווארמה או סביח מועדף, אבל בכל זאת – המלצה).

אז, איך הוא בבינעירוני?
ובכן, בכביש פקוק הוא מלך אמיתי, עם גלגלים גדולים ויציבות כיוונית שמאפשרת פעלולי קרקס מרשימים בזמן ההשתחלות (לא באמת צריך להוריד רגל, אפילו במהירות זחילה). כשהכביש נפתח ירגיש המדלי בנוח במסלול הימני כשבין 80 ל 100 קמ"ש הוא חי בטוב.

זהו להפעם, המדלי ממשיך לדהור וקילומטרים לצבור, בחופשת סוכות הוא צפוי לעבוד קשה מהרגיל; בעיר ומחוצה לה. מבטיחים לעדכן.

פיאג'ו מדלי 125 טיפול 1000:
אז מה היה לנו שם?
החלפות: שמן מנוע, שמן גיר, פילטר שמן. בדיקות כלליות, בדיקת בלמים, חיזוק ברגים, בדיקת ברגים, צ'ק ליסט ובדיקה ע"י בוחן, שטיפה ורכיבת מבחן.

כמה זמן לקח?

שעה וחצי על השעון.

כמה עולה?
450 ₪, כולל מע"מ.

 

תעודת זהות

מדלי 125IE
מחיר:
19,047 ₪

לפי מחירון 01/17
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

דרגת רישיון: A2

דרגת זיהום אוויר: 2

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

נתונים טכניים

 

מנוע: 125 סמ"ק I-Get עם סטארט-סטופ SOHC מקורר נוזל

 

הספק: 12 כ"ס ב-8,250 סל"ד

 

מומנט: 11.5 נ"מ ב-6,500 סל"ד

 

שלדה: עריסה יחידה מפלדה

 

מתלים: קדמי טלסקופים מהלך 88 מ"מ

 

אחורי בולם יחיד מהלך 76 מ"מ כיוון פרילוד 5 מצבים

 

גלגלים: קדמי 100/80-16

אחורי 110/80-14

 

בלמים: קדמי: דיסק 260 מ"מ קליפר צף שתי בוכנות

 

אחורי: דיסק 240 מ"מ קליפר צף שתי בוכנות

 

בטיחות: ABS שני ערוצים של Bosch

 

מדידות

 

אורך: 202 ס"מ

 

גובה: 118 ס"מ

 

בסיס גלגלים: 139 ס"מ

 

משקל: 138 ק"ג

 

צריכת דלק יצרן: 1:47.5 ק"מל

 

מדידה במבחן: 1:45 קמ"ל

 

 

טיפולים נדרשים פעם ב-10,000 ק"מ טיפול שמנים ומסננים.

 

וכל 20,000 ק"מ יטופל מכלול הוריאטור כולל רצועה, בין לבין ישנן ביקורות תקופות פעם ב-5,000 ק"מ ללא עלות

 

4 תגובות ל פיאג'ו מדלי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

  1. את האמת, אין על יעילות של קטנוע בעיר, אם הוא גם בטוח, גם מרווח, זכיתם. נראה מצוין, יקר מידי עבורי לצערי

    • יעילות קטנוע עירוני נמדדת במחיר שלו. כל הרעיון של קטנוע עירוני זה שהוא כלי לניוד זול, אחרת לוקחים אופנוע. קטנוע בסיסי עם מנוע מקורר אוויר בחו"ל עולה כ- 6,000ש"ח. מה יש במדלי הזה ששווה 20,000ש"ח? מה יש?! קירור נוזל זה פטנט פג תוקף שהמציאו לפני אלף שנה, והיום יודעים לייצר קירור נוזל בגרושים. מה יש במדלי ששווה 20 אלף? זהב ויהלומים? לא!!!!

      אני הגיד לך מה יש: יש פירמה של חזירים שרוצה לשמר את הרמאות שהם משווקים עם מטרו-מוטור כבר כמה עשורים. הפטנט היחידי שהוא נטו של הקרטל הישראלי נקרא "קטנוע מנהלים", והפטנט הזה יהיה פג תוקף כשהמנוולים יפסיקו להיום קרטל. המנוולים המציאו תיוג "קטנוע מנהלים" כדי למכור לציבור הישראלי קטנועים זולים ועממיים, במחיר קרטלי מופקע, "מחיר מנהלים". מדלי קטנוע מעולה, לא במחיר הקרטלי בו הוא משווק בישראל. מבחן ארוך טווח זה עוד אחת מהשיטות של הקרטל לפרסומת סמויה, ומתן טובות הנאה למגזין, שמקבל קטנוע בחינם בתנאי שיכתוב את אותה פרסומת סמויה. זה כל הסיפור, פשוט!!!

      עופר אבניר תוקעים מחיר למדלי כדי לשמר בראשו של הלקוח בכוח את התיוג שהם יצרו בעמל רב, תיוג "מנהלים". יש רק בעיה אחת(לשמחתנו), הזמנים לא אותם זמנים, ישראלים מטיילים בעולם, ויש גם את האינטרנט שחובק עולם, והרמאות הפכה להרבה יותר קשה. זאת הסיבה שמטרו-מוטור "המסכנה" נאלצת למכור את הסימפוניה 125, גם הוא מצויין(מקורר אוויר+גלגלים גדולים) בכמעט חצי מחירו הקרטלי של המדלי. ימי הזוהר של הקרטל מאחורינו? קשה כרגע לקבוע זאת בוודאות. מה שבטוח שיש סימנים לסדקים, ויש כרסום מתמשך במעמדו של הקרטל. נכון להיום כוחו עדיין במותניו, נחיה ונראה מה ילד יום. כבר ניתן לראות אצל היבואנים השונים קטנועים עממיים שקרובים למחיר האמיתי(לא קרטלי), כזה הוא הסימפוניה שמשווקת מטרו.

      חברים שימו לב, השירות של פירמות הקרטל אבניר-מטרו-ואלבר נשאר ברמה אפס, ולראיה: על טיפול סוף הרצה למדלי125 דוגרי שילמו כ- 500 ש"ח, שזה עוד 2.5% על המחיר הקרטלי של האופנוע החדש מדונדש שהם קיבלו לפני חודש מהניילונים. עופר אבניר כאלה חזירים ותאבי בצע! החלפת שמן ופילטרים גג 200 ש"ח כולל הכל. רבותי, מוסכי הקרטל הם פשוט גנבים!!! עוד 300 ש"ח דוגרי שמוגרי שילמו על הטלוויזיה, האינטרנט האלחוטי והקפה, וביחד יצא חשבון מופלץ של 500 ש"ח, פחחח…הפעם הבדיחה על חשבון דוגרי, שימו לב שהבדיחה לא תהיה על חשבונכם.

      נשאר לראות שיפור דרמתי דומה בנושא ביטוח החובה לאותם קטנועים עממיים, שצריך לעמוד על 1,500 ש"ח, ואז נוכל לראות את ענף האופנועים בישראל פורח לממדים הנהוגים במדינות מערביות עם מזג אוויר דומה לשלנו(הרבה שמש ומעט גשם). איציק, יום טוב לך.

      • חחח מת עליך אתה איש גדול ובעל קרניים.
        אכן גונבים אותנו, עוטפים הכל בפלסטיק, גיר רצועה, מחירי טיפולים מופקעים. .. לא פלא שהפתרון של אנשים זה אופניים היברידיים. ..

  2. אכן כמה צודק הבחור .יש קרטל הוא מתחיל להישבר.תלוי בנו אם נפסיק לרכוש זבל במחיר מופקע..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל