fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מונדיאל HPS125 במבחן דרכים

מונדיאל HPS125 במבחן דרכים

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום, אליה ספינופולוס

שורה תחתונה: אופנוע מיוחד ומעניין, עם מנוע חי, התנהגות טובה ומחיר אטרקטיבי

על ההיסטוריה המיוחדת של המותג האיטלקי ועל הסיבות שהביאו את הרוזן בוסלי להחיות דווקא אותו, סיפרנו לכם כבר בעבר. אם לתמצת ולאמ;לק לכם – מותג מהעבר המוטורי המפואר של התעשייה הדו-גלגלית האיטלקית, עם 10 תארים ב־GP, חזר לייצור ע"י המשפחה המקורית. את הנציג הראשון שלהם מהגלגול הנוכחי, ה־HPS125, לקחנו למבחן דרכים והנה הוא לפניכם:

פיסול קינטי
יש לו, לקפה רייסר הקטן, עיצוב מרשים ביותר. הוא פשוט יפה, מושך התעניינות רבה מצד רוכבים – ולא רוכבים, ואפילו כמה עלמות חן. עם מבול השאלות והמבטים, מדובר בלא פחות מסלבריטי קטן.
הרעיון, העיצוב, הבעלים והמימון הם איטלקים, ההרכבה הסופית במפעל פיאג'ו בסין – פנס עגול וחשוף, עם פס זהוב סביב היקפו, משתלב היטב בחזית החשופה, עם כנף קדמית מינימליסטית וכסופה, מזלג הפוך וחסון למראה, עם לוח המחוונים המינימליסטי המורכב משעון עגול וחיבור אל משולשי הכידון – בעיצוב משולש וכרסום האלומיניום ממנו הוא עשוי – משדר בלינג, ללא ספק. אותו שעון מראה אנפורמציה רבה בהיקפו ובמרכז, בפונט גדול במיוחד – תצוגת ההילוך והמהירות, עם נראות טובה ביום ובלילה. המיכל ויחידת כונסי האויר שבצדדיו יפים ומעוצבים גם הם, יחידת הזנב קצרה וקטנה, אולם יש בה הרבה מאוד פרטים קטנים שמשדרים הן איכות והן אסתטיקה, כמו למשל מושב העור החום, עם הקווים לרוחבו ומושב מינימלי למורכב, ידיות אחיזה נסתרות, הפנס האחורי המוצנע מתחת לקצה המושב – עם כיסוי לבן ואור לד אדום, הזרוע האלגנטית שמחזיקה את לוחית הרישוי הקטנה, הזרוע האחורית השמנמנה והרגליות המשדרות קרביות במיטבה.

כידון מעט צפוף – כמו כל האופנוע הקומפקטי הזה, למרות שמדובר בפאט באר רחב יחסית, עם משיכה אלגנטית לאחור ומעט למטה, מה שהופך את תנוחת הרכיבה לכזו המזכירה כידון קליפ-און ספורטיבי, תנוחה שמעמיסה מעט על הידיים. בצידי המיכל יש שקעים המתאימים לחביקה עם הברכיים, לנמוכים שבינינו זה אפילו מצליח בלי 'לצאת מהקווים'. פרט אחרון בעניין העיצוב – המונדיאל הצעיר מתהדר גם במראות מוכספות, 'הפוכות' (למרות שניתן לסובב אותן גם ב־180°), עם שטח ראיה סביר וגובה כשל מראות המכוניות – מה שמפריע מעט בעת השתחלות בפקק.

דברים שמגלים ברכיבה עליו
תנוחת הרכיבה נוחה למדי, עם ריפוד מוצק למושב העור המסוגנן, אולם מושב המורכב קטנטן. למכסה מיכל הדלק יש לשונית מגן וגם ציר אחורי – עליו הוא נשאר פתוח בזמן התדלוק. בפנים פתח התדלוק תמצאו מגן פלסטי שיגביל את קוטר הפייה ובעיקר ימנע מדלק להשפריץ החוצה כשהמיכל מלא. טריק יפה ומועיל.

האגזוז הכפול עם כיסוי מגן חום – לא מפריע לרגל ימין, והמנוע בכללותו פולט חום, אך לא במידה שתפריע. במפתיע, דווקא פנים הירך של רגל שמאל – זו ללא האגזוז ומגיניו הסקרמבלריים – היא שמקבלת מנה הגונה של אויר חם בזמן הרכיבה – תוצאה של אורך האגזוז המתפתל תחת המנוע והשלדה, לפני שהוא עולה ימינה והחוצה. לא נורא, מתרגלים.

המנוע החזק, מתוצרת פיאג'ו, מוכר לנו גם מדגמי ה־RS4, ה־RX125 והטואנו 125 של אפריליה – סינגל בעל 4 שסתומים, מקורר נוזל ומוזרק דלק, העומד בתקן אירו4 ומפיק מספיק כוח (14.7 כ"ס, בהתאם למגבלת הקטגורייה) כדי להזיז את יצירת האומנות הזו קדימה בקצב יעיל ובאלגנטיות, אפילו שמדובר ב־A2 סה"כ.

המצמד רך וההילוכים עוברים חלק ובעקביות, אך לא בשקט – יש לתיבה הזו צליל נקישה מוחשי, בכל ששת ההילוכים שלה. הם מחולקים נכון וטוב ומאפשרים למקסם את כוח המנוע.
הבלימה חזקה וטובה. לפי החרירים שעל בסיס הדיסקים וגם לפי המפרט הטכני, יש ABS. לא הצלחנו להרגיש אותו נכנס לפעולה, לא בידית הבלם ולא בתחושה הכללית, אבל במבחן התוצאה לא נעל ה־HPS גלגלים ולו פעם אחת בכל בלימות החירום שתרגלנו עליו.

מבחינת מהירות סופית, הצלחנו לראות גם 3 ספרות על השעון, בירידה מגשר מסובים. במישור ובחיי היום יום, יכול לשייט המונדיאל הזה במהירויות של 100-110 בנוחות ובהתמדה. היציבות הכיוונית שלו מעולה – בזכות מתלים קשיחים, שלדה טובה וצמיגים רחבים, ה־HPS שמרגיש קטן מידות, נשאר יציב בתוך הפניה, בכל מהירות ובכל זוית הטייה.
זוית הצידוד של הכידון מוגבלת, אך הדבר יפריע רק בתמרונים צפופים במיוחד, או כשרוצים להסתובב על שביל חולי…
כן, אופנוע עם צמיגי קוביות שמנמנים וניחוח של סקרמבלר ראוי שיטעם גם מנה הגונה של שבילי עפר.
למרות שיש לו חיפוי פלסטיק בתחתית האופנוע, זו שמסתירה את צינור הפליטה ומקטינה את מרווח הגחון האפשרי – על אדמה קשה, שבילי חצץ ואפילו אדמת חמרה מתפוררת, עם מעט חול – הוא מסתדר מצוין וכיף לשוטט איתו במרחב הכפרי. אפילו שבעיקרו הוא חיה עירונית.

במדרכה לצד בית הקפה הרומנטי או בחניית בית הספר שעמוסה באופניים חשמליים הוא יראה הכי הכי, בגזרת העיצוב אין ל־HPS125 מתחרים של ממש והוא בולט בנוף בצורה ייחודית. היבואן מספר לנו שרוב המשלוח הראשון כבר נמכר, אחד מהם אף נקנה למטרות ראווה בלבד, כלומר מישהו שלא רוכב כלל, אבל רוצה אותו כיצירת אומנות בסלון. אנחנו נהנינו לרכוב עליו, לא פחות משנהנינו להראות עליו בציבור.


בין אם לרוכב החוזר המחפש כלי מגניב וייחודי, לרוכבים הצעירים בגילאי העשרים שמחפשים כלי מעוצב יותר משל החברים, או למתבגר בגיל התיכון המתקדם, למי שירצה נפח גדול יותר מוצע ה־HPS בגרסת 300, שהיא בעצם 250, וחולקת 90% מהמכלולים עם ה־HPS125. אופנועי מונדיאל בהחלט מהווים תוספת מרעננת ומגניבה לנוף הדו-גלגלי הישראלי.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

FB Mondial HPS125 Hipster

 

דרגת רישיון: A2

 

מחיר: 25,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, מקורר נוזל, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, מוזרק דלק

 

נפח: 124.2 סמ"ק

 

הספק: 14.7 כ"ס ב-9,750 סל"ד

 

מומנט: 1.05 קג"מ ב-8,000 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ' כבל, שרשרת הינע סופי

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 40 מ"מ, עם מהלך של 97 מ"מ. מאחור זוג בולמים פרוגרסיביים, מהלך של 120 מ"מ, ניתן לכיוון עומס קפיץ

 

בלמים: מקדימה דיסק פרפרי יחיד בקוטר 300 מ"מ, קליפר רדיאלי בעל 2 בוכנות, מאחור דיסק פרפרי יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 100/90-18, א' 130/80-17

 

מידות כלליות: אורך 2,016 מ"מ, רוחב 765 מ"מ, גובה 1,060 מ"מ

 

מרווח גחון: 155 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,360 מ"מ

 

גובה מושב: 758 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 9 ליטר

 

צריכת דלק (בתנאי מבחן): 1:30 קמ"ל

 

משקל יבש: 130 ק"ג

 

 

מרווח ומחירי טיפולים:

 

טיפול 1,000 ק"מ (סיום הרצה) – 525 ₪

 

טיפול 6,000 ק"מ – 270 ₪

 

טיפול 12,000 ק"מ – 570 ₪

 

מחירים כוללים מע"מ, נכונים ליום הפרסום ונמסרו ע"י היבואן

 

4 תגובות ל מונדיאל HPS125 במבחן דרכים

    • נראה לי שקלעת בול בהגדרתך – בתוך ים של דגמי 125, הוא מיוחד, יפיפה ושונה מכל סוגי העדרים.

    • לחובבי קפה רייסר
      למתבגרי קטנועים
      לרוכבים שקולים
      להיפסטרים
      ולכל מי שקורא כאן 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל